X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התלות הכ"כ מהותית של המערב ובעיקר ארה"ב בסחורה סינית, חסם לא אחת חלופות יצור אחרות, דבר אשר הלך והעמיק את התלות, בשל סגירת מפעלים חילופיים בארצות שאינן במזרח
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מגפת הקורונה עדיין לא מראה סימנים של החלשות ובלא מעט מקומות בעולם שוברים כעת את הראש בכל הקשור להמשך אספקת סחורה חילופית, שכן בלעדיה לא תתאפשר הפעילות המסחרית בעולם.
לא אחת דובר על התלות של המערב במזרח ובעיקר בסין, אולם תמיד הנחו שיקולי הטווח הקצר ושיקולי הרווח המיידי, את מקבלי ההחלטות בגופים העסקיים. מנגד, דווקא הממשלות והאחראים על סחר החוץ, דרשו איזון כזה או אחר בין היקפי היבוא והיצוא ברמת מדינה, דבר שגרר לא אחת למתיחות ולמלחמות סחר בין המדינות ובעיקר בין ארצות הברית לבין סין.
בדיוני הסחר בין המדינות, עלו בעיקר נתוני הפער במאזן התשלומים והיקף קניות הגומלין, אך נושא העתקת מקום הייצור ו/או ייצור מקביל נראה שלא תפס מקום מרכזי.
ניקח לדוגמה את חברת אפל, אשר מרכיבה את מוצריה בסין, האם היא צפתה מראש השבתה מוחלטת של הייצור בסין? האם היא בנתה חלופה לסין בצורת מפעלים זהים לחלוטין גם בארצות הברית ו/או במקסיקו? האם בחלק מתנאי הסחר בין המדינות נשקלה האפשרות של ייצור מקביל גם במדינת היעד (המדינה המייבאת)?
התלות הכל-כך מהותית של המערב ובעיקר ארצות הברית בסחורה סינית, חסם לא אחת חלופות יצור אחרות, דבר אשר הלך והעמיק את התלות, בשל סגירת מפעלים חילופיים בארצות שאינן במזרח.
עסקים רבים נבנו על בסיס הייצור בסין וחלקם כעת עומד מול שוקת שבורה, דבר המחייב את בעליהם לחפש מקורות ייצור חילופיים בעיקר בטורקיה, מצרים, ירדן, בולגריה או בבנגלדש.
האם העולם העסקי יפנים את המציאות החדשה, אשר מאותת לו לא להישען על מקור ייצור גאוגרפי אחד? האם יצרנים רציניים ישקלו לפצל את הייצור למספר אתרים גאוגרפיים בשגרה ולא רק בעת מצוקה גם במחיר של תוספת עלות? האם מגפת הקורונה תשאיר אחריה חותם מהותי ביצירת שיווי משקל עסקי חדש ואחר?

תאריך:  12/02/2020   |   עודכן:  12/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם העולם העסקי יפנים לקחי הקורונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, מורן אטיאס
הגיעה העת לעשות סדר בסעיף הפטור מהיטל השבחה לדירת מגורים עד 140 מ"ר, להכניס לחקיקה את ההלכות של ביהמ"ש העליון ולתת מענה לסוגיות נוספות
נסים ישעיהו
מישהו יודע לנמק את המאמץ העצום שעושים מתנגדיו להסיג את מדינת ישראל לאחור, להשיבה למעמד בינלאומי רעוע כמו שהיה לפני עשר ועשרים שנה? לי אין הסבר מלבד אולי איזה פחד המקנן בליבם של אנשים מפני התחדשות, מפני שחרור מקבעונות חשיבתיים
איילת פישביין
ארגון הבריאות העולמי הזהיר לאחרונה מפני סכנת התפשטות מגיפות שמקורן בווירוסים ובחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה    באתר הארגון נכתב ש"וירוסים וחיידקים עמידים מהווים איום על בריאות הציבור בעולם"    למרות האזהרה משרד הבריאות לא רואה כל צורך בהיערכות מיוחדת
יובל לובנשטיין
קחו למשל את יינות ביתן, שמשוועת למזומנים, גם אם היא רוצה, היא לא יכולה לגייס כסף משוק ההון
יובל לובנשטיין
איך יכול להיות דבר שכזה? איך עוברים אצלנו במדינה לסדר היום לאחר שבכביש חדש יש בורות למכביר? האם חברת נתיבי ישראל נותנת לעצמה דין וחשבון על מעשיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il