X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם אנו שואפים למזער את תופעת האלימות מבית אנו חייבים להכניס את הנושא לגן הילדים, לתקשורת, ספרי הילדים, לסרטים
▪  ▪  ▪
סבל מתמשך [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שנים רבות אני תובעת שחינוך לאי-אלימות חייב להתחיל בפעוטון ומגן הילדים עד סוף התיכון. ואיש לא מרים את הכפפה. שנים רבות מאוד משתתפת בדיונים בכנסת, מרצה, מזמינה חכ"ים מסיעות שונות לבקר במקלטים, לשוחח עם נשים שהעזו לנוס מהתופת הפרטית שלהן ושל ילדיהן. ב-2016-2015 קמה ועדה בינ-משרדית (שלא הוזמנתי להשתתף בה משום מה). ב-2017, בדיון בוועדה למעמד האישה, בושרו לנו מה תוצאות הוועדה.
50 מיליון שקל לשנה, שאת אומרת רבע מיליארד שקל לחמש שנים לביצוע תוכנית פיילוט. לחמש שנים. הכספים היו אמורים להגיע ממשרד הרווחה, הפנים, המשפטים, המשטרה, הבריאות, השיכון. משרד אחד לתדהמתי לא הוזמן להשתתף. משרד החינוך. חלק גדול מהכספים לא הוזרמו למשרד הרווחה שאמור היה ליישם את התוכניות ולעמוד בראש הפעילות. עוד נאמר בתשובה לשאלתי: הכספים אינם מיועדים כלל למקלטים לנשים.
רק לידיעתכן, בישראל עם למעלה מ-9 מיליון תושבים, רק 14 מקלטים לנשים מוכות הקיימים שנים רבות. בשוודיה הפסטורלית - למעלה מ-120 מקלטים. טורקיה הוקמו בשנים האחרונות מקלטים רבים וכיום יש בה מעל ל-130 מקלטים. הדרישות של משרד הרווחה לגבי בינוי וכוח אדם הופכות את המשימה של הקמת מקלטים לבלתי אפשרית. המקלטים הם פתרון לתקופת הביניים של אישה וילדים החפצים וחייבים לנוס על נפשם! במשרד הרווחה לא מבינים את המורכבות של העבודה במקלטים עם אוכלוסיות מגוונות מארצות שונות, כולל עובדות ללא מעמד.
במדינת ישראל יש מאות אלפי נשים הסובלות בבתיהן ללא פתרונות ובסבל מתמשך הפוגע בילדיהן, בחוסנן הנפשי ובבריאותן. אני דורשת מכל ממשלה שתקום - הקמת מועצה לאומית שתתמודד עם נושא הטרור והסכנה מבית, עם תקציבים ראויים והולמים.
זאת ועוד
כדי לקיים מקלט, משרד הרווחה מאלץ את הגופים הפמיניסטים ברובם, לעבור מכרז דרקוני. דורש תנאים של מבנה ששיפוצים בו יעלו מיליונים והקמתו כ-10 שקל ללא הקרקע הנתרמת לעתים בידי רשות מקומית. בגלל התקנים המרובים שמשרד הרווחה דורש מהמקלטים, עסוקים במקלטים באיתור כ"א מתאים ומנוסה וכן גיוס כספים מתמשך להשלמת תקציב משרד הרווחה. עמותה אינה גוף עסקי למטרות רווח. חברי הוועד המנהל מתנדבים, לעתים שנים רבות.
כמו-כן דורש משרד הרווחה הפניית כל אישה המגיעה ממחלקת הרווחה או תחנת משטרה (אשר מתאם עם עו"ס כוננית במחלקות רווחה) ואינו מאפשר לצוות המקלט להוציא אישה העלולה לסכן את הנשים והילדים השוהים בו ואף את צוות המקלט ללא אישור ממפקחת משרד הרווחה.
חלק גדול מאוד מהנשים אינם מוכנות לשתף פעולה עם גורמי משרד הרווחה מטעמים שונים. העמותה שהקמתי ועמותות נוספות שהוקמו עם השנים, עסוקות במתן עזרה ויטפול בנשים וילדיהן. יש נשים המגיעות בהריון מתקדם ויולדות את תינוקותיהן בשעה שהן חיות במקלט...
להערכתי האישית, במשרד הרווחה יש הרבה ביורוקרטיה ומעט מאוד תובנה על הצרכים של אישה וילדיה ועל המענה הניתן להן. חובה על כל עובדי משרד הרווחה ו/המשטרה, העוסקים בתחום אלימות במשפחה, לבלות שלושה ימים עד שבוע, בתצפית על חיי היום יום בכל מקלט.

תאריך:  13/02/2020   |   עודכן:  13/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי באמת רואה את צרכי האישה המוכה - האמיצה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רעיונות מעוותים של מרקסיסטים
בן נאמן  |  17/02/20 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רבקה שפק ליסק
בו-זמנית עם גיוס בינלאומי ללחצים על ישראל לקבלת התנאים לפתרון 2 מדינות אבו מאזן הכריז שאין לו סמכות לוותר על "זכות השיבה" בשם הפליטים    מאחר שיש סתירה בין תמיכה בפתרון של שתי מדינות לעומת אי-הסכמה לוותר על "זכות השיבה" אין מנוס מהמסקנה שהמטרה האמיתית היא חיסול ישראל
יוני בן-מנחם
נאומו של מחמוד עבאס באו"ם היה סרבני,הוא דחה לחלוטין את תוכנית "עסקת המאה" ולא השאיר שום פתח למו"מ עליה. מחמוד עבאס נכשל בצעד הראשון של הקמפיין המדיני שלו שנועד להשיג תמיכה בינלאומית נגד התוכנית, השלב הבא יהיה ניסיון לגייס את האיחוד האירופי לצידו
יוני בן-מנחם
תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ העניקה לישראל הזדמנות היסטורית לבצר את מעמדה המדיני ולהבטיח את האינטרסים החיוניים לביטחונה מאז 1967. המצב הנוכחי במזה"ת פותח חלון הזדמנויות לישראל ליישם באורח חד-צדדי את החלת ריבונותה על בקעת הירדן וההתנחלויות והיא צריכה לפעול במהירות בטרם הוא יסגר
דן מרגלית
אילו צפה בראיון שהעניק בן-שיחו אהוד אולמרט לאולפן וואלה היה לומד כיצד מנהלים מסע בחירות אופוזיציוני    מה שיש לאולמרט - יש לו
עמוס שנער
בימים האחרונים מתפרסמים שוב ושוב עידכונים על עליית מפלס הכנרת ולא יכולתי שלא להיזכר בספי ריבלין ז"ל שעלה לבמה בכנס הליכוד של שנת 92 ואמר: "באיזו ממשלה חוץ מממשלת הליכוד מפלס הכינרת עלה ככה"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il