X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מי שחשכו לו העיניים נוכח הרשימה הזאת ישאל לבטח - והיכן הליכוד? מדוע הוא, מפי מנהיגו נתניהו ובשתיקת כל שריו, חכ"יו וחבריו, פורח וזורח ומאושר, יוצא מעורו מרוב שמחה ונחת, מאותה התוכנית בדיוק?
▪  ▪  ▪
לחשוב פעמיים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אם הכותרת הזאת נראית לכם פרובוקטיבית, אדרבה - התמודדו אתה! - הליכוד טוען שכחול-לבן היא מפלגת שמאל תחת הסוואה כחולה-לבנה. אם זה נכון, אימוץ 'תוכנית ה-100' של טראמפ מתאים לה, מפני שהתוכנית הזאת מספקת את מיטב מאוויי השמאל הקיצוני: 'שתי מדינות לשני עמים'.
מדינה פלשתינית על רוב שטח "הגדה" (70%). בירה פלשתינית בירושלים. ניוון 15 התנחלויות והיתר - 'גושים'. חיבור 'הגדה' לרצועה. אי-מלאכותי ונמלי ים ואוויר מול עזה. 'זכות שיבה' למדינה הפלשתינית לצאצאי פליטי תש"ח כמעט ללא הגבלה. ולפי השמועה: הריסת עשרות מאחזים (נתניהו ודובריו מדברים רק על 'יישובים').
מי שחשכו לו העיניים נוכח הרשימה הזאת ישאל לבטח - והיכן הליכוד? מדוע הוא, מפי מנהיגו נתניהו ובשתיקת כל שריו, חכ"יו וחבריו, פורח וזורח ומאושר, יוצא מעורו מרוב שמחה ונחת, מאותה התוכנית בדיוק?
ההסבר טמון בגאוניותם של שני בעלי התוכנית, טראמפ ונתניהו, בתורת השיווק. הם ידעו להסיח את דעת הקהל ממגרעותיה הבולטות של הסחורה ולאחז את העיניים לראות במעלות משניות שלה את חזות הכל. ניפחו עד לאין שעור את חשיבות "החלת החוק" וגימדו עד לאפס את המשקל המכריע של הכרה ישראלית במדינה פלשתינית במערב א"י: מדינית, היסטורית, דתית, ביטחונית, לאומית.
הסחת דעת
כמה קל לבטל 'החלת חוק'! מי שם לב, למשל, שתוכנית ה-100, היא בעצמה, מבטלת במחי יד החלת חוק ישראלית, עוד מ-1967, על אותם חלקים מירושלים שהוועידה לשמש כבירת פלשתין (כפר עקב, דחיית אל בריד, חלקים משועפאת), כך - בהינף עט אחד! ומי אינו זוכר, כמה פעמים נשאו ונתנו ממשלות ישראל על חלוקת ירושלים, מבלי שהחלת החוק עליה תפריע להם במשהו? ואחרי שסיפחו את הגולן, האם לא הציעו ראשי ממשלה, כולל נתניהו, כמה וכמה פעמים, לסגת מרובו או מכולו לטובת סוריה? ג'רד קושניר מתלונן, מדוע מסיחים את הדעת מן הנושא העיקרי, זה "שלמענו התכנסנו" - הענקת מדינה לפלשתינים. הוא כנראה 'איש מכירות' קטן יותר מטראמפ רבו. הלא זו מטרת התרגיל כולו: הסחת דעת!
הסחת דעת, קודם כל מן העובדה שמדינה היא ייצור בלתי הפיך שהכל מתגייסים להגן עליו ולשמר את המשך קיומו, מפני שסדר העולם בנוי על השיטה של מדינות ריבוניות. לכן העולם מקיים בכל מחיר גם מדינות כושלות כמו לוב או סומליה, לכן ממשלות תיפולנה ומשטרים יתחלפו, אבל המדינה תשרוד. בכל העולם, מדינות מוקמות על אדמתו של עם, ומי שחותם על תוכנית טראמפ-נתניהו בורא מתחת למדינה הפלשתינית עם פלשתיני ואדמה פלשתינית. חסרה רק רוח אפו של בעל הבית המקורי, ההיסטורי, הלא היא חתימתה של מדינת היהודים - כדי להפיח בגולם הזה רוח חיים. לאחר זאת, כל סנטימטר של המדינה החדשה יהיה מקודש במשפט העמים לערבים. נתניהו הבטיח שיעשה היסטוריה? הוא עושה, ועוד איך! השאלה היא רק - את ההיסטוריה של מי?
יום אחד אנשים ישאלו את עצמם, איך הסתנוורו לראות בהחלת החוק על אותם 30 האחוזים מכל שטחי יהודה ושומרון את העיקר, ומן האיום הקיומי של מדינה פלשתינית בלב ארץ התנ"ך התעלמנו. יש שמשלים את עצמם שהערבים, כדרכם, לא יחתמו וישאירו לנו לאכול בסוף את הכל, קודם את 'שלנו' ואח"כ את 'שלהם'. להם נזכיר מדינאי ערבי גדול, אנוואר סעדאת שמו, שחתם על הכל וקבל את הכל וגם טרוריסט נאלח, יאסר ערפאת, שגם הוא חתם, ובחתימתו הביא עלינו את אסון אוסלו.
ויש שסומכים על דרישות מילוליות בתוכנית, שהן באמת קשות עד בלתי נסבלות לצד השני, כגון הכרה במדינה כמדינה יהודית ווויתור על זכות השיבה לקו הירוק, שאלה יבריחו את הערבים לנוחיותנו. גם לחושבים כך, החושבים את עצמם לחכמים, צפויה יקיצה מרה: כל ההתניות המילוליות תיפולנה ותישכחנה, פשוט יתעלמו מהן, ורק מכשלה נצחית אחת תמרר את חיינו לדורות - המדינה הפלשתינית. צאו וראו את החלטת כ'ט בנובמבר 1947, שהסכמנו לגבולותיה ולשאר תנאיה הקשים והמגוחכים, ובלבד שתהיה מדינה. והנה, מדינה יש ומכל ההיתר לא נותר מאומה! איך לא עולה על דעתנו, שגם הערבים מסוגלים לעולל לנו כ'ט בנובמבר משלהם?
טעות בכתובת
נסכם: כל עוד הליכוד שותק ואינו מתכחש בפומבי לתוכנית 'שתי המדינות' של מנהיגו, לשתי המפלגות, הליכוד וכחול-לבן, מצע מדיני אחד: תוכנית טראמפ, והיא הרחק מ ש מ א ל - מן הקו המדיני של יצחק רבין, למשל, שבנאומו האחרון בכנסת דיבר על "ישות שהיא פחות ממדינה"! אכן, יש בליכוד שפע של שרים וחכ"ים שתעלולי השיווק אינם עובדים עליהם והם יודעים את העובדות כהווייתן. אלא, משום מה גם הם צועדים אחרי החלילן מהמלין אל תוך הנהר.
בדרך הטבע מופנות העיניים אל המפלגה היחידה שמימין לליכוד, "ימינה". מהם היינו מצפים שיהיו המצלצלים הגדולים בפעמון האזעקה, המזהירים בפני סם המוות ששמו מדינה פלשתינית. מהם היה צריך לצאת קמפיין מרכזי, מופנה אל כל הבוחרים מן המחנה הלאומי: בטרם הטילכם את הפתק "מח'ל" - אנא שאלו: האם עם הפתק הזה אנו בוחרים מדינה פלשתינית? אם כן, טעינו בכתובת!
וגם אל מפלגת הליכוד בתור שכזאת חייבים לפנות ישירות: האם אתם שוללים מדינה פלשתינית? אם כן, והיה והאמריקנים יתנו תנאי: 'אור ירוק' להחלת החוק על הבקעה והיישובים בתנאי שתסכימו להקמת מדינה פלשתינית, האם תעדיפו לוותר על התוכנית כולה - 'לא מדובשך ולא מעוקצך'?
אם "ימינה" לא תעמיד כך את הליכוד בפני מבחן המדינה הפלשתינית, יידע הציבור שהמפלגה הזאת אינה סמן ימני של המחנה הלאומי, כי אם גלגול ישן של "המזרחי" והמפד'ל מן הימים ההם, טרמפיסטים על עגלת 'מפלגת השלטון'. מפא'י אז, ליכוד היום. נותרו לנו ימים ספורים.

תאריך:  13/02/2020   |   עודכן:  13/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם לליכוד ולכחול-לבן אותו המצע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מניין הטענות כלפי "הליכוד"?
בן נאמן  |  13/02/20 10:26
2
אלא שכאן מדינה שויצרית
לוגי  |  14/02/20 07:21
3
בהסכמי קמפ-דייביד נזרע זרע
הגוי..  |  14/02/20 08:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
יו"ר כחול לבן הצהיר כי אם מפלגתו תרכיב את הממשלה תיבחן מחדש שאלת הקמת תחנות כוח מונעות גז סמוך לכפר סבא ולראש העין    "חייבים לעבור לאנרגיה מתחדשת ולתחליפי אנרגיה על פני שימוש בגז"
עידן יוסף
בן גביר: "נתניהו מזיק לעצמו ולגוש הימין כולו"    נתניהו מסביר את חזרתו מהבטחת החלת הריבונות המיידית: "בעיית תקשורת בממשל טראמפ"    מגמד את חלקו של שר הביטחון בנט: "האחריות על הביטחון - עלי"
דן מרגלית
אילו צפה בראיון שהעניק בן-שיחו אהוד אולמרט לאולפן וואלה היה לומד כיצד מנהלים מסע בחירות אופוזיציוני    מה שיש לאולמרט - יש לו
עמוס שנער
בימים האחרונים מתפרסמים שוב ושוב עידכונים על עליית מפלס הכנרת ולא יכולתי שלא להיזכר בספי ריבלין ז"ל שעלה לבמה בכנס הליכוד של שנת 92 ואמר: "באיזו ממשלה חוץ מממשלת הליכוד מפלס הכינרת עלה ככה"?
איתמר לוין
הורה להנחות את משרד הפנים והרשויות המקומיות להקפיד על מניעת תעמולה אסורה באירועים אלו ועל מתן אפשרות לקשת רחבה של מועמדים להציג את עמדותיהם
רשימות נוספות
"הוצע לי דיל עם הליכוד"  /  מירב ארד
גנץ: פער בלתי ניתן לגישור עם המשותפת  /  איציק וולף
דרעי: בנט לא יצטרף לגנץ וליברמן  /  עידן יוסף
גנץ לבן - ברווז שחור  /  קובי אפללו
הבחירות כבר לא ממש חשאיות   /  יהודה קונפורטס
השקדיה פורחת  /  אביתר בן-צדף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il