X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחקר חדש בדק 109 ספרי הדרכה למורים של משרד החינוך הפלשתיני המימצאים מחרידים ומסבירים מדוע גדל כאן דור פלשתיני פגום, מעוצב ומהונדס לתרבות של שנאה ואלימות, שאין בה שלום, בניה ויצירה
▪  ▪  ▪
נרטיב פלשתיני [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

אחד מהטיעונים המרכזיים נגד תוכנית המאה הוא שמדובר בתוכנית חד-צדדית, בלי ה"כלה" הפלשתינית. מה שצריך, מבהיר הטיעון, הוא משא-ומתן "אמיתי" עם הפלשתינים, משא-ומתן של ויתורים ופשרות, מצידנו ומצידם. רק זאת הדרך! יכול להיות. אבל, ניסיון של אלפי שעות של שיחות עם הפלשתינים הראו כי אינם מוכנים לכל פשרה בנושאי היסוד. גם מול ויתורים ישראלים כבדים.
מה עומד מאחורי זה? מה הן סיבות העומק לכך? מחקרים שנעשו בעבר על-ידי גורמים זרים וישראלים הצביעו על ספרי הלימוד ברשות הפלשתינית ככאלו המשקפים ערכים שליליים של החברה הפלשתינית לגבי ישראל והיהודים. מרכז המידע למודיעין וטרור ע"ש מאיר עמית, מציג מחקר חדש ושונה שיצא לא מכבר על-ידי ד"ר ארנון גרניט, החוקר מזה 20 שנה את היחס "לאחר" בתוכניות לימוד במזרח התיכון. זהו מחקר על הספרים שמשרד החינוך של הרשות הפלשתינית מוציא למורים (מבוסס על 109 מדריכי מורים מהשנים 2013-2018). אלו ספרי הדרכה למורים איך וכיצד להקנות את החומר הלימודי, ואיך להנחיל לתלמידים את תפיסות העולם של הרשות הפלשתינית.
במילים אחרות, איך להנחיל לתלמיד מראשית דרכו את הנרטיב הפלשתיני. אינדוקטרינציה במיטבה. היא נמצאת בעיקר במדריכי המורים במקצועות השפה הערבית ולימודי חברה, אך גם במדריכי מורים לחינוך לאומי ואיסלאמי, מדעים ומתמטיקה, ואפילו אומנות ומלאכה. רק מדריכי מורים לחינוך גופני נעדרו כליל אינדוקטרינציה. להמחשה, שאלה בסטטיסטיקה בכיתה יא: מתנחל יורה על מכוניות פלשתיניות. אם המתנחל ירה ב-10 מכוניות והסתברות הפגיעה במכונית בירייה אחת היא 0.7 - מה מספר המכוניות שנפגעו?
סיכום המימצאים של יסודות האינדוקטרינציה כפי שעלו במדריכי המורים הם:
האחד, דה-לגיטימציה של קיום ישראל ושל עצם נוכחות היהודים בארץ, ודחיית כל זכות שעשויה להיות ליהודים עליה. זאת מול הזכות הבלעדית של הפלשתינים על ארץ ישראל. פלשתין מחליפה את ישראל כמדינה הריבונית באזור. הכלי המתודולוגי העיקרי להמחשה והפנמה הוא המפה. כל המפות שהתלמיד רואה ולומד מהן מגלמות את חזון פלשתין האחת מהירדן ועד לים. ישראל-יוק!
השנייה, דמוניזציה של מדינת ישראל והיהודים. ישראל היא מקור הרוע, האחראית הבלעדית לסבל הפלשתיני, היא אויבת האיסלאם; הפלשתינים הם הקורבנות האולטימטיביים של היהודים הברברים, המושחתים. הדגש ההדרכתי הוא לעורר את התלמידים להביע את רגשותיהם מול זוועות היהודים ולהרבות בדוגמאות על אכזריות כלפי ילדים פלשתינים.
השלישית, קריאה למאבק אלים לשחרור; שלום ודו-קיום עם ישראל אינם אופציה; המאבק האלים מקיף את כל שטח ישראל וניתן לו גם אופי דתי על-ידי הצורך לשחרר את מסגד אל-אקצה. ג'יהאד ומות קדושים מועלים על נס ויש להם תפקיד חשוב בשחרור פלשתין; חלק בלתי נפרד מהשחרור והמאבק האלים הוא חזרת פליטי 48 לבתיהם המקוריים.
מה אנו לומדים מכל זה? לפנינו רשות פלשתינית שהיא "פושעת מלחמה" בהקשר החינוכי. היא מחנכת ומהנדסת לתרבות של שנאה ואלימות; רשות הכופה על הנוער שלה עתיד שחור של מאבק אין סופי שבו אין שלום ואין פיוס; אינדוקטרינציה בנוסח "חינוך מחדש" בעולם הקומוניסטי; חינוך של קבלת מידע חד-צדדי, שאין בו ביקורת; זהו חינוך שאין בו שום ניסיון לגדל דור של חברה יוצרת, בונה. ככה דור פלשתיני שלם, מאז האינתיפאדה השנייה, גדל פגום והלך לאיבוד, ודור חדש הולך בעקבותיו, דור שהוא כלי משחק בידי הרשות הפלשתינית. היא זאת המגלמת ומעצבת את "האני מאמין של החברה הפלשתינית.
מסקנתי: מי שחרד מהמציאות הזאת, ימשיך אומנם להאמין בשלום כציווי עליון, אך יבין כי דורות רבים לפניו. מי שבז למציאות יעדיף להמשיך לרחף באשליות המתוקות.

תאריך:  13/02/2020   |   עודכן:  13/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרי הדרכה למורים הפלשתינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמי
שמ  |  13/02/20 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס הכריז על קמפיין הסתה חדש הנקרא "השחר הגדול" ומנסה להביא להסלמה בהר-הבית שתוביל לאינתיפאדה חדשה. המתיחות במתחם הר-הבית גברה לאחר הרחקתו של השיח' עכרמה צברי, חמאס מאתגר את גורמי הביטחון שמנסים לשמור על הסדר
ד"ר רבקה שפק ליסק
ירושלים הייתה עיר יהודית במשך 1,000 שנים    מהמאה ה-10    היא חזרה להיות עיר יהודית ב-538 לפנה"ס בעקבות הצהרת כורש והייתה עיר יהודית עד לחורבנה בידי הרומאים ב-70 לסה"נ
אליקים העצני
מי שחשכו לו העיניים נוכח הרשימה הזאת ישאל לבטח - והיכן הליכוד? מדוע הוא, מפי מנהיגו נתניהו ובשתיקת כל שריו, חכ"יו וחבריו, פורח וזורח ומאושר, יוצא מעורו מרוב שמחה ונחת, מאותה התוכנית בדיוק?
ד"ר רבקה שפק ליסק
בו-זמנית עם גיוס בינלאומי ללחצים על ישראל לקבלת התנאים לפתרון 2 מדינות אבו מאזן הכריז שאין לו סמכות לוותר על "זכות השיבה" בשם הפליטים    מאחר שיש סתירה בין תמיכה בפתרון של שתי מדינות לעומת אי-הסכמה לוותר על "זכות השיבה" אין מנוס מהמסקנה שהמטרה האמיתית היא חיסול ישראל
עידן יוסף
הארגון פרסם את שמות 112 חברות בינלאומיות הפועלות בהתנחלויות    הרשימה כוללת 94 חברות ישראליות ו-18 משש מדינות שונות    אין משמעות מעשית לרשימה, אך היא יכולה למקד את ארגוני החרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il