X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ברמן-ג'קסון במשפט מנפורט [ציור: דנה ורקוטרן, AP]
ברמן-ג'קסון במשפט סטון [ציור: דנה ורקוטרן, AP]
טראמפ טען בכזב, כי השופטת איימי ברמן-ג'קסון שלחה לבידוד את פול מנפורט, שהיה יו"ר הקמפיין שלו הנשיא תקף בעבר שופטים פדרליים שפסיקותיהם לא נראו לו, אך הפעם נדמה שהוא מנסה להפחיד שופטת בעיצומו של משפט מקורביה של ברמן-ג'קסון: היא לא תירתע
▪  ▪  ▪

תחילה יצא הנשיא דונלד טראמפ נגד התובעים שניהלו את התיק נגד ידידו הוותיק רוג'ר סטון. לאחר מכן צייץ נגד "ציד המכשפות הבזוי" של רוברט מולר. ואז הוא שם על הכוונת (10.2.20) את השופטת הפדרלית איימי ברמן-ג'קסון, אשר תגזור את דינו של סטון. לא הייתה זו הפעם הראשונה בה טראמפ תקף בפומבי שופט פדרלי, אך ההתקפה הנוכחית – מדווח וושינגטון פוסט – נתפסת כחמורה במיוחד וכניסיון בוטה להשפיע על בית המשפט.
בשנת 2018 תקף טראמפ שופט מחוזי שפסק נגד הממשל וכינה אותו "שופט של אובמה". הדבר הביא את נשיא בית המשפט העליון, ג'ון רוברטס, לפרסם תגובה נדירה ולקבוע שאין "שופטים של אובמה" או "שופטים של טראמפ". רוברטס עצמו היה ב-2012 יעד ללשונו השלוחה של טראמפ, אשר כינה אותו "אסון מוחלט" כאשר פסק שניתן לבצע את אובמהקר.
היו עוד נשיאים שמתחו ביקורת על פסיקות בית המשפט. ברק אובמה עשה זאת בנאום מצב האומה ב-2010, כאשר יצא נגד פסק הדין של בית המשפט העליון, שאפשר לחברות ולארגוני עובדים לתרום ללא מגבלה במערכות בחירות. אבל הביקורת של טראמפ על ברמן-ג'קסון באה כאשר התיק תלוי ועומד, ולאחר שטראמפ כבר קיבל פניות להעניק חנינה לסטון. טראמפ סירב לענות (11.2.20) על השאלה האם הוא שוקל חנינה כזאת.
ברמן-ג'קסון צפויה לגזור בשבוע הבא (20.2.20) את עונשו של סטון, פעיל שטח ותיק במפלגה הרפובליקנית. בחודש נובמבר שעבר הוא הורשע בהטרדת עד ובעדות שקר לקונגרס בנוגע למאמציו להשיג ב-2016 מידע מזיק נגד הילרי קלינטון. ההגנה ביקשה מאסר על תנאי, בהתחשב בגילו של סטון – 67. התביעה ביקשה שבע-תשע שנות מאסר, אך טראמפ תקף במילים קשות עמדה זו, וזמן קצר לאחר מכן הודיע משרד המשפטים שהוא מותיר את העונש לשיקול דעתה של ברמן-ג'קסון. ארבעת התובעים בתיק התפטרו מיד, ואחד מהם אף עזב לחלוטין את עבודתו בתביעה הפדרלית.
כמה שעות לאחר מכן, צייץ טראמפ נגד ברמן-ג'קסון – שישבה גם באחד משני התיקים נגד פול מנפורט, שהיה יו"ר הקמפיין שלו והודה בעבירות מרמה ומס בפעילותו באוקראינה. "האם זו השופטת שהכניסה את פול מנפורט לבידוד, משהו שאפילו מאפיונר כמו אל קפונה לא היה צריך לסבול? כיצד היא התייחסה להילרי קלינטון המושחתת? רק שואל!", כתב.
יום אחד בלבד קודם לכן, פסקה ברמן-ג'קסון לטובת ממשל טראמפ. היא דחתה תביעה של היסטוריונים וקבוצות למעקב אחרי הממשל, אשר ביקשו להורות לבית הלבן לשמור תיעוד של שיחות הטלפון והפגישות בין טראמפ לבין מנהיגים זרים.
ברמן-ג'קסון טיפלה בתיקים נוספים נגד מקורבי טראמפ, אשר נבעו מחקירתו של התובע המיוחד. בדצמבר שעבר היא דנה את ריק גייטס, שהיה סגנו של מנפורט, ל-45 ימי מאסר ול-300 שעות של"צ. קודם לכן ישבה ברמן-ג'קסון בתיק נגד גרגורי קרייג, עורך דין בבית הלבן בתקופת אובמה, אשר זוכה בידי חברת המושבעים. על מנפורט גזרה ברמן-ג'קסון 3.5 שנות מאסר, שהתווספו לארבע השנים שנגזרו עליו במדינת וירג'יניה. כשופטת אין לה כל נגיעה לתנאי מאסרו של מנפורט, בניגוד לטענותיו של טראמפ.
ברמן-ג'קסון בת ה-65 מונתה לשיפוט בשנת 2011 בידי אובמה. היא בוגרת אוניברסיטת הרוורד ועבדה הן כתובעת פדרלית והן כסניגורית בתיקי צווארון לבן. עמיתיה אמרו לפוסט, כי היא עצמאית לחלוטין ולא תושפע מהתקפותיו של טראמפ. ברמן-ג'קסון עצמה סירבה להגיב על הדברים.
השופט פול פרידמן, אחד מעמיתיה של ברמן-ג'קסון בבית המשפט בוושינגטון, הזהיר לאחרונה מפני ההשלכות של התקפות כאלו על השופטים. לדבריו, נראה שטראמפ "סבור שמערכת המשפט היא מכשול אותו צריך לתקוף ותחתיו צריך לחתור, ולא כרשות מקבילה אותה יש לכבד גם כאשר אין מסכימים עם החלטותיה".

תאריך:  14/02/20   |   עודכן:  14/02/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטת הפדרלית על הכוונת של טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טראמפ צודק
רן ב  |  14/02/20 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ג'ייוויד: ג'ונסון דרש להחליף את היועצים הפוליטיים שלי ביועצים שלו    ג'ונסון ביצע סבב תיקים נרחב בממשלת בריטניה, כולל החלפת היועץ המשפטי והשר לצפון אירלנד
איתמר לוין
חברת מק'קאלצ'י היא אחד מרשתות העיתונים המקומיים הגדולים בארה"ב    מדווחת על חובות של למעלה מ-700 מיליון דולר ומציעה הסדר הכולל תספורת של 60%
איתמר לוין
מדלן אולברייט ואיגור איבנוב קוראים בניו-יורק טיימס להשתמש בהארכת ההסכם ככלי להגברת הביטחון הבינלאומי וליצירת אמון מחודש בין שתי המעצמות
איתמר לוין
הנשיא לשעבר רפאל קורייה הוא הנאשם המרכזי במשפט שחיתות רחב היקף שנפתח השבוע. תוצאותיו ישפיעו במישרין על הבחירות בשנה הבאה, מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
המשטר לא הצליח לדכא בשני העשורים האחרונים את העבודה המאורגנת, הנראית ככוח שיכול להוביל לשינויים יסודיים במדינה זו - צופה וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il