X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
החברות המצליחות ביותר והתועלתניות ביותר (וכמובן הנאורות ביותר) הן כאלה שפתחו את עצמן לוויכוח, לאיפכא מסתברא
▪  ▪  ▪
חופש ביטוי [צילום: מקסים דינשטיין/פלאש 90]

בסיומו של מאמר שפורסם בביטאון המקצועי "הרפואה" כתב ד"ר דוד רבינסון כי מי שהצטרף לקהילה הלהטבי"ת בחר מרצונו החופשי באורח חיים כזה, ואין סיבה שהמדינה תעזור לו במימון טיפולי פוריות (שני עמיתיו ושותפיו למאמר עדי בורוביץ וארנון ויז'ניצר לא ידעו כי הוסיף פסקה כזאת. זה מעניין, אבל לא ענייננו).
עמדתי שוללת ללא כחל וסרק את דעת ד"ר רבינסון ואלה כמה מטעמיי:
הזוגיות החד-מינית לפי כל המחקרים אינה "בחירת אורח חיים". אך אני טוען לצורך הדיון כי אפילו אילו הייתה בבחינת בחירת אורח חיים - אין להפלות לרע את מי שבוחר בה; ושמדינה אסור לה להפלות בין זוגות. אם היא תומכת בפוריות, וזה ראוי בעיניי, אין היא יכולה לומר כי אישה וגבר - כן, ואילו אישה ואשה או גבר וגבר - לא.
אך בהסתנך על ידיעה ב-ynet בנדון מתברר כי הפרסום גרם לסערה ולזעם עד כי האתר של "הרפואה" הוריד את המאמר, ויש כעס רב. בצומת זה של הדיון אני מסתייג. לא ייתכן שכל דעה מרגיזה וטפשית ומכעיסה תגרום לתגובה של אלימות מילולית כה כבדה, שכתב העת המדעי או העיתון ייאלץ מיד למוחקה.
הרי לא מדובר בפגיעה בכבודו של אדם ובהוצאת דיבה, שאז ההתערבות יכולה להיות מובנת ומוצדקת. מדובר בדעה מיושנת, שצריך ורצוי להתפלמס איתה בעוצמה מילולית חריפה, אבל לא לפסול (באותה ידיעה באתר הוסיפו כי לאחרונה היה מקרה דומה, שפורסם מאמר ב"הרפואה" השולל את שיטת החיסונים).
מדוע? לא רק בגלל הדמוקרטיה - וזו סיבה מספקת; ולא מפני המשפט הנודע של וולטר המתעב דעה מסוימת אבל ייהרג כדי לאפשר לה להיאמר; אלא גם - לא במקום - מפני שיש תועלת במאמרים כאלה.
החברות המצליחות ביותר והתועלתניות ביותר (וכמובן הנאורות ביותר) הן כאלה שפתחו את עצמן לוויכוח. לאיפכא מסתברא. הפיגור בדיקטטורות נבע בין השאר בגלל האיסור לחלוק על המוסכמות במקום להתווכח עם החולקים; להפוך אותם לבלתי לגיטימיים במקום לטעון בשכנוע כי דעתם שגויה ואפילו בזויה.
ישראל, בהשפעת התנועה האנטי דמוקרטית בשורותיה ובעולם כולו, וברבים מאגפיה - עלולה להיקלע למצב, שעורך של "הרפואה" יירתע מלפרסם מאמר שנוי במחלוקת. כי הוא יודע שלא רק יתווכחו איתו אלא ישללו את נכונותו לפרסמו, ואז "למה לי להסתבך"? הרי יש עוד מאמרים הממתינים להדפסה, והעורך שרוצה לחיות בשקט יפרסם דווקא אותם ולא את הדעה השנויה במחלוקת.
הרוח הרעה של סתימת הפיות, שנזק בחובה, מתחילה בצעדים קטנים כאלה. "חכמים היזהרו בדבריכם" חל לא רק על כותבי מאמרים שטותיים אלא גם על מי שמבקש לאסור באורח מנהלי את פרסומם במקום להתמודד עימם באורח אינטלקטואלי.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות, חופש הביטוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה טבעי לחלוטין שתומכי סוטים
בן נאמן  |  17/02/20 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות רזניק
המפלגות פוליטיות שכחו את קיומנו    אנו קהל המצביעים הנאמן המתייצב לבחור וגם להתנדב לרשימות שאנו מזדהים עמן, אבל אנא, אל תכתבו על הזקנה במסדרון, אותה זקנה במסדרון היכולה להיות אמכם, דודתכן או סבתכן
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ השעה זמנית את ביצוע ההחלטות שקיבל נגד ישראל וארה"ב בעקבות פרסום תוכנית השלום האמריקנית. גורמים בכירים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס מתנגד לאינתיפאדה שלישית ותולה תקוות כי הבחירות בישראל יביאו לחילופי שלטון וביטול רעיון הסיפוח
עומר מואב
שבדיה צמחה עד 1970 בצורה מרשימה והגיע לתוצר לנפש הגבוה ב-25% ממוצע המדינות באו.אי.סי.די.
יצחק מאיר
הציונות אינה יכולה להיות אחראית להקמה או לאי הקמנה של מדינה פלשתינית    היא אחראית לקיומה של מדינת ישראל    בגבולותיה, לפני שנקבעו ואחרי שייקבעו
אלי אלון
השנה תמלאנה 50 שנה למותו של הרב משה רוזה שהיה מאנשי החינוך הבולטים בבני ברק    הוא היה מורה ומנהל בבית ספר "מעלות" בעיר ובהמשך ייסד וניהל את בית ספר היוקרתי "סגולה" בני ברק    בן 59 היה במותו    נכדו הוא העיתונאי והסטיריקן חנוך דאום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il