X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למרות שהסכנה הנשקפת מנגיף הקורונה הנוכחי נמוכה בהרבה מבחינת שיעור התמותה בה מנגיפי קורונה אחרים, והיא דומה יותר לשפעת, הבהלה מהנגיף רבה בהרבה
▪  ▪  ▪
מידע לא אמין [צילום: NIAID-RML via AP]

אין בכוונת מאמר זה לסקור שוב את שנסקר באין ספור מאמרים וכתבות. ננסה להאיר את סוגית מגיפת הקורונה, או מה שאולי מוטב לקרוא לו בהלת הקורונה, מזויות אחרות.
סוף טוב הכל טוב
ברישא, אין ספק כי נגיף זה ימוגר בתןך זמן לא ארוך. ייתכן כי בטווח של שנה ויותר מהיום נאלץ לחסן את עצמנו, ביחוד אוכלוסיות מבוגרות, כנגד נגיף הקורונה, בדומה לחיסון הניתן כיום כנגד נגיף השפעת. אך הבהלה גדולה פי כמה מונים מהסכנה. אכן נגיף עם יחסי ציבור מצויינים.
למה הפעם זה אחרת?
למרות שהסכנה הנשקפת מנגיף הקורונה הנוכחי נמוכה בהרבה מבחינת שיעור התמותה בה מנגיפי קורונה אחרים, והיא דומה יותר לשפעת, הבהלה מהנגיף רבה בהרבה ומדוע?
סיבה אחת בולטת היא, שבניגוד לפאנדמיה, שהיא המדיד המקובל בהתפרצויות ויראליות, הפעם עקב השוני הרב באופיים של כלי התקשורת יש לנו - אינפודמיה. הרשתות החברתיות, כולל אלו שהסינים מנסים לפקח עליהן, מעבירות כמויות אדירות של מידע אמין ולא אמין שאוכלוסית העולם צורכת.
מידע זה משפיע על התנהגות האוכלוסייה וקובע במידה לא מבוטלת את החלטות המדינות והפוליטיקאים, המושפעים מסקרים המודדים את הלכי הרוח של האוכלוסייה.
במקביל, מרבית המערכות הציבוריות אינן ערוכות, או במקרה הרע כלל אינן יודעות כיצד להתמודד עם אינפודמיה זו.
כל מערכי החרום של המדינות השונות צריכים ללמוד היטב היטב את מה שקורה לנגד עינינו ולהתכונן. במובנים מסוימים אפשר לומר כי האירועים האלו הינם תרגיל משובח בקנה מידה יוצא דופן למוכנות עולמית להתפרצויות גרועות בהרבה של נגיפים שמהם חוששים הווירולוגים מזה זמן רב.
כלכלה וקלקלה
מתברר כי המצב בו הכלכלה הסינית הפכה להיות בין רבע לשליש משרשרת האספקה העולמית גורם לכך שכשסין מתעטשת העולם כולו במיטה.
הדבר מדגים עד כמה יש לשים לב (שוב) למחלות זיהומיות שיכולות להחריב כלכלות כמו שקרה במאות קודמות. יוזכר כי סין לאורך ההיסטוריה הייתה המקור למגפות אדירות וממיתות של בני אדם ובעלי חיים ודי אם נזכיר את האבעבועות השחורות.
הנקודה השנייה היא שבתעשיות חיוניות חייבות מדינות לשמור על כושר ייצור במקביל ליכולת בייבוא. בהגיע יום פקודה אתה יכול למצוא עצמך ריק מנכסיך. נקודת מחשבה גם לקברניטינו שיש להם מקום רב לשיפור בנושא זה.
תיאוריות קונספירציה
הולכות ומתרבות תיאוריות ברשת הטוענות כי זהו נגיף מהונדס שדלף איכשהוא ממתקן לוחמה ביולוגית של הצבא הסיני בווהן. למרות שמרבית המומחים שוללים עדיין תיאוריה זו, ישנן נקודות מוזרות לא מעטות שמצריכות בירור נוקב. שיתוף הפעולה המאד חלקי של הסינים מצית אש מתחת לתיאוריות אלו. והאמת? סופה להתגלות. כך שכל הסתרה אם קיימת לא תועיל.
אין ספק שאם חס וחלילה יתברר כי אכן זהו נגיף מהונדס תהיה זו נקודת מפנה בהיסטוריה של המאה ה-21 וסין תהפוך להיות מבודדת בדומה למה שקרה במאה ה-15 ואילך.
היפנים
כותב שורות אלו תוהה מדוע לא הורידו היפנים את אזרחיהם מהספינה ושיגרו אותה לדרכה. מדוע באדיקות כה רבה ביצעו בדיקות יום יומיות בנוסעיה. האם רק החמלה וטובת האדם היו לנגד עיניהם? ייתכן.
ישנם הטוענים שהיפנים קפצו על המציעה בה "מעבדה" שלמה ומבודדת נפלה לפיתחם כולל תיירים ששבו מווהן. זוהי הזדמנות פז למי שרוצה להתבונן מקרוב בנגיף ובדרכי התפשטותו.
ליפנים תעשיה ביולוגית וחיסונית אדירה ברמת תחכום גבוהה ביותר. אין ספק שיוכלו לנצל מיד כזה בצורה מיטבית. ואכן כבר בעת כתיבת שורות אלו יצא שר הבריאות היפני בשורה של הצהרות משמעותיות ביותר באשר לפיתוח חיסונים וטיפולים אנטי ויראלים דוגמת אלו המשמשים לטיפול בחולי איידס. יהיה מעניין מאוד לעקוב.
ואצלנו? עוד חודשיים פסח.

תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  19/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
למעשה "אדוני ההר" הם האויב הערבי, הוואקפ, מלך ירדן המושך בחוטים - כולם כאחד מכתיבים מדיניות ואנו היהודים נדחקים לשולי ההוויה הזו
ד"ר רינה אזולאי
כך מגיעה קבוצה זו אל מרגלות המקום הכי קדוש ליהדות, כדי לעבור דווקא בו על עבירה מעשרת הדיברות, בדיוק כמו אותם ה"רפורמים" קדומים לפני שבאו במיוחד אל מרגלות הר סיני כדי לעבוד דווקא שם עבודה זרה, עבירה אחרת מעשרת הדיברות
יוני בן-מנחם
אירן החלה להתאושש מחיסולו של קאסם סולימאני ומתכננת גל של תגובות צבאיות ופיגועי טרור על מותו. אירן חוששת מהיחלשות כוחה בעירק והיא מחזקת את המליציות הפרו שיעיות במדינה כדי להבטיח את שליטתה ואת המאבק נגד הנוכחות הצבאית האמריקנית בה
חנינא פורת
בחינת עשייתו בדרום ובנגב בתחום בניית ההתיישבות, בביצוע עליית שלושת המצפים ו-11 הנקודות, בהקמת מפעלי מים והולכת קו המים ובביצורים לקראת המלחמה    זווית חדשה בנושא בעקבות מחקר חדש של ד"ר דורון רוזן
רפי לאופרט
מזה זמן רב מתפתחת בישראל תרבות-משנה שעיקרה הוא שכל מוסד, ארגון ציבורי, דיסציפלינה תפעולית, גוף שלטוני או מסגרת אירגונית מוכרת, הוא מוסד ה"סגור על עצמו". בתירוצים שונים מנמקים גופים אלה את סגירותם בפני הציבור. הגורם המרכזי שאמור לייצג את האינטרס הציבורי ורצונותיו ואמור לבקר את כל הגופים האחרים - הכנסת, ישן שנת חורף 12 חודשים בשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il