X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הם קופאים למוות, תינוקות, קשישות, ילדים, אימהות, צועדים בצעדות מוות מלאי פחד ואימה, בורחים מביתם הלא נודע, 900 אלף בני אדם בורחים מבשורות המוות, מנשקו הנורא של הרודן, הדיקטטור, בן משפחת העמים, אסד, רופא העיניים ד"ר באשיר שפשעיו מסמאים את עיני העולם
▪  ▪  ▪
העולם שותק [צילום: לפטריס פיטרקיס/AP]

מאות אלפים נטבחו במלחמה הארורה הזו אשר דוכאה באגרוף ברזל ומצ'טת קצבים של "המנהיגים", הדיקטטור ולדימיר פוטין ובאשר אסד. האו"ם לא התכנס לכינוס חרום, מועצת הביטחון ממלאת פיה מים, בית הדין הבינלאומי בהאג עסוק בדברים חשובים יותר, ארגוני זכויות האדם אינם פוצים פה ומצפצפים, מאות אלפי מפגינים לא צועדים שלובי זרוע וקוראים לעצור את מלאך המוות, תנועות חרם בינלאומיות לא קמות, העולם שותק, המצפון מגלה רגישות סלקטיבית, מצקצקים וממשיכים לנושא הבא.
הטבח הנורא שמבצע אסד בסיוע פוטין ובסיוע כל מדינות העולם הנאורות, המתקדמות, השותקות, הוא כתם על העולם, כתם על כולנו, העומדים מנגד ואינם מרעידים שמיים וארץ.
הטבח בסוריה הוא מרכיב אחד בתמונת העולם המרכיבה את מארג האינטרסים, יחסי הכוחות, היחסים, ועל אף שהפוליטיקה העולמית על תחלואיה, זכויותיה, אהבותיה, היא חשובה, אך חשובה שבעתיים חובת המחאה, העולם יודע להתאחד כשהנושא חשוב לו, העולם יודע לשלב ידיים כשהנושא באמת מטריד אותו, העולם אינו עומד מנגד, אינו מליט פניו בידיו אלא מביט נכוחה בסוגיה ומתמודד איתה.
כמיליון סורים נרצחו, נטבחו, נשרפו חיים ועוד למעלה ממיליון וחצי גורשו מביתם, פצועים, אומללים, מדוכאים, פליטים והשתיקה לא הופרה. כשאני מביט בהתגייסות העולמית במאבק בנגיף הקורונה המאיים על המזרח ונעשים מאמצי על, חוצי יבשות, לבלום את חדירתו למדינות שונות, אני נזכר שמזה כחודש נהרגו 1,873 בני אדם, כואב, עצוב, אבל הפרופורציות... מאות אלפים נרצחים באכזריות בלב המזרח התיכון והעולם לא הכריז על מצב חרום, לא עוצר לרגע, לא מתבונן במתחולל וממשיך כאילו דבר לא אירע. העולם יכול, מסוגל וחייב לעצור את ההרג, דמם של הפליטים זועק מן האדמה, עיניי התינוקות הקופאים למוות על ראשנו.
כמו הכינוס העולמי לדאגה לאקלים העולמי, כמו כינוס בינלאומי כנגד הרג בעלי חיים, כמו פסגה עולמית לשלום החתול תכול העין, גם כאן, העולם חייב להתגייס לעצור את הקצבים, פוטין ואסד, השינוי יכול להתחיל בתודעה, מעצבי דעה בעולם, זמרים, סופרים, הוגי דעות, חתני וכלות פרס נובל, מנהיגי עבר והווה, כולם חייבים לכתוב, לצעוק, להתריע, להתחלחל, לקבע תודעה, למען מחמוד הקטן, למען פאטימה הקשישה, למעננו.
לא נוכל להביט על עצמנו אם לא נחולל את המהפך התודעתי, נדבר על החיים, נזכיר את המתים, השלב השני הוא סנקציות חובקות עולם, לרתום את העולם הנאור, המקדם, להכריז על אסד ושותפיו כמצורעים, כבני מוות, כפושעים הראויים להיות מאחורי סורג ובריח.
תשע שנים של מוות שלא נגמר, תשע שנות אלימות, רצח, פליטות, העולם הערבי מחריש, העולם המערבי מתעלם, המצפון חייב לזרוח, לעצור את הטירוף, למענם - למעננו.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
שאול מנשה
"גדול הרוצחים הזה אינו חלל כפי שתומכיו טוענים, ואלה שמקימים סוכות אבל על מותו, הם רמאים ובוגדים בארצותיהם, ההיסטוריה תגנה ותדון אותם"
עידן יוסף
דיווחים על מותו של קאסם אל-ראימי במבצע אמריקני בתימן פורסמו לפני שבוע - חודש אחרי חיסול קאסם סולימאני, וטרמאפ אישר היום את הפרטים
אליהו קאופמן
ה"ידידה" החדשה של ישראל - ערב הסעודית, איננה בדיוק ה"מדינה המוסלמית הליבראלית", אלא שזו מהדורה מערבית חדשה ללגיטימציה למדינה עריצה וחותכת ידיים, כפי שבעבר זכה ללגיטימציה "ליבראלית" כזו הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו, לאחר שלעומת עמיתיו הקומוניסטים דאז הוא קשר קשרים דיפלומטיים חיוביים עם המערב בכלל ועם ישראל בפרט
ד"ר אדי כהן
סעודיה וכוויית שללו, בניגוד בוטה לחוקות המקומיות, את אזרחותם של מי שכל "חטאם" היה יחס חיובי ליהדות ולישראל. מי שנזקק לכך, קיבל הוכחה נוספת לאופיים של משטרים אלו
יוני בן-מנחם
בכיר פתח מוחמד דחלאן התקרב בשנתיים האחרונות לתנועת חמאס ברצועה והקים עמה ברית פוליטית נגד יו"ר הרש"פ. דחלאן פועל לרשת את עבאס וישראל חייבת לקחת בחשבון את קשריו עם חמאס ברגע שעבאס יירד מהבמה הפוליטית ויתעצם קרב הירושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il