X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ככל ולא תמצא תרופה בקרוב ימשך הקיפאון בשוק העולמי ובייבוא מסין ענף הבנייה כמו ענפים אחרים ייאלץ למצוא חלופות ייבוא יקרות יותר על-מנת לסיים לבצע רכש לבניית הבניין
▪  ▪  ▪
עיכוב בבנייה [צילום: אבשלום שושני/פלאש 90]

נגיף הקורונה שמקורו בסין יוצר בהלה עולמית בימים אלו, השווקים העולמיים החלו להצביע על ההאטה המסתמנת בייצור, ביבוא, במסחר, בשוק ההון והבורסות ובענף כ"א הסיני העולמי.
ישראל שנשענת על יבוא מאסיבי מסין של מיליוני מוצרים מכל גווני וסוגי המוצרים הנמכרים בישראל צפויה גם היא להצטרף להאטה המסתמנת בעקבות הקיפאון השורר כעת בסין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. חוסר הוודאות השורר במדינה כשנה החל מתקופת הבחירות לרשויות המקומיות ועד למחזור השלישי של הבחירות לרשות הממשלה לא היה זקוק לעוד "מכה" בדמות נגיף הקורונה.
הראשונות להתריע על המחסור במלאים היו חברות האופנה והטקסטיל אשר נהנות מתזרים סחורה רציף אל חנויותיהם. כמו-כן, חומרי גלם רבים הקשורים לבנייה מיוצרים ומיובאים מסין, כמו-כן ציוד לבנייה, ריצופים, מטבחים ועץ, כלי סנטריה ועוד.
ככל ולא תמצא תרופה בקרוב ימשך הקיפאון בשוק העולמי ובייבוא מסין. ענף הבנייה כמו ענפים אחרים ייאלץ למצוא חלופות ייבוא יקרות יותר על-מנת לסיים לבצע רכש לבניית הבניין. הקטנת ההיצע כתוצאה מחסימת היבוא מסין תוביל לעליית מחירים גם במוצרים חלופיים ממקומות אחרים בעולם.
אין עם מי לדבר
כל עליה במחירי הסחורות והגבלת היבוא מסין מגולמת ישירות לרוכשי הנדל"ן. גם אלו שרכשו דירות על הנייר וטרם קיבלו את דירותיהם עלולים לשלם על כך בהצמדת יוקר הבנייה שיגולם במדד תשומות הבנייה אליו מוצמד מחיר הרכישה.
בנוסף, מתוך 15,000 אלף העובדים הזרים בענף הבנייה, 7,000 הינם סינים, חלק לא מבוטל מהם יצא לחופשת מולדת לרגל החג ואינם יכולים לשוב כחלק מתקנות משרד הפנים. לכל אזרח סיני שיעזוב כעת לא יהיה מחליף עד לפתרון מחלקת הקורונה. משרד הפנים האריך את שהייתם של 1,700 סינים שהיו אמורים לעזוב ולהיות מוחלפים בקבוצה חדשה על-מנת לצמצם את הפגיעה.
התוכנית להבאת כמות גדולה של פועלים סינים נעצרה כעת והקטנת מצבת הפועלים עלולה גם היא להביא לעלייה במחירי הנדל"ן. לאור המצב, מנסים כעת הפועלים הסינים השוהים בישראל להעלות את מחיר העסקתם משום הקטנת ההיצע ומצבת הפועלים הכשירים לעבוד בישראל באופן כללי.
כעת לפני הבחירות השלישיות נדמה ש"אין עם מי לדבר". הממשלה לא מתפקדת, הכנסת אינה מחוקקת חוקים, כינון הממשלה העתידית יקרה בעוד חודשים ואין אף גורם שייתן מענה כלכלי בתחום המסחר והנדל"ן על-ידי הגדלת מכסים ליבוא, הקטנת מיסוי על יבוא ממקורות חלופיים, הגדלת מכסים של עובדים זרים ופעולות נוספות וזאת על-מנת לשמור על רמות מחירים זהות לאלו הקיימות לפני פרוץ הנגיף ולמזער את הפגיעה בענף הנדל"ן ומניעת עליית המחירים הצפויה.

הכותב הוא עורך-דין. נבחר לאחר מ 70 המשפיעים בתחום הנדל"ן בישראל, מייצג בעלי דירות בפרויקטים של תמ"א 38/פינוי בינוי, עסקות מכר ושכירות.
תאריך:  19/02/2020   |   עודכן:  24/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגיף הקורונה ומחירי הנדל"ן - מה הקשר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אריה גל
אולי גם המדינה, שדווקא הפקקים האיומים הם לה פרה חולבת ומכרה זהב, אבל הנה התערב השם יתברך, והביא קורונה, וקבע כי מעכשיו הרחובות יהיו ריקים
מירב ארד
לפחות זוג ישראלים כבר ירד מסיפון ה"דיימונד פרינסס"    הישראלים שלא אובחנו בנגיף ימריאו מחר לארץ    במד"א ערוכים עם ציוד הגנה מיוחד להעברת הנוסעים למרכז הקליטה בבי"ח תל השומר
ארי בוסל
עוד יגיע היום ותגידו תודה למשרד הבריאות ולמשרד הפנים ולמל"ל    אך איש לא מצפה לתודה מכם    מנהיגות, דוגמה ואחריות לא ניתן למצוא במשרד החוץ הישראלי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - חיסיון, צאר לטעם טוב, הפסדים ובידוד
מירב ארד
המטוס להשבת הישראלים מ"ספינת הקורונה" ייצא מתאילנד ליפן ביום רביעי    בסין עבר מספר המתים במדינה מהנגיף את רף ה-1,800    בין המתים - ליו צימינג, שניהל את בית החולים המרכזי בווהאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il