X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כשהבורות מרימה ראשה, החפיפות מקבלת פרסים והשטחיות הופכת ללחם חוקם של מובילי ומעצבי הדעה הרהורים על המחבר בין הבייגלה עם השומשום נטול המלח, לאנשי התקשורת עם האג'נדה נטולי העקבות
▪  ▪  ▪
נטולי ידע [צילום: סופי גורדון/פלאש 90]

יש ולעיתים אני עומד נדהם אל מול העולם השטוח עד כדי תימהון של מעצבי דעה, מובילים בציבוריות הישראלית, הבולטים בהם, אנשי התקשורת דור שני. אכן תם עידן העיתונאים המסורתיים שהנדסו את התודעה הציבוריות ואין בילתם. היום עמך ישראל כולו עיתונאים, מקישי המקלדת ומסמסי הסלולרי ברשתות החברתיות הם העיתונאים החדשים.
האמת חייבת להיאמר, ברכה גדולה זו לסופרמרקט של הדעות, למנעד הרחב, למגוון החסר, ההפקעה הזו מידי מעצבי ומהנדסי הדעה המסורתיים, המוטים, עדיין נמצאת בשמורות טבע קטנות בתקשורת הישראלית. אל מול ברכה זו ניצבים חששות עצומים. חוסר אחריות למילה הכתובה, הקלות הבלתי נסבלת נטולת האחריות לכתוב באופן השטחי, השקרי, מהנדס התודעה האלטרנטיבי. המציאות הזו יצרה ז'אנר חדש, לא מתוחכם, בקרב העיתונאים החדשים.
במאמר זה אני מבקש להתמקד דווקא בעיתונאים הממסדיים. הם עדיין הגוף המאורגן, עם כתובת, עם אחריות, עם אתיקה ברורה, עם כללים, חסמים, איזונים ובלימה.
חלקם של עיתונאי עבר היו מופת של עבודה עיתונאית יסודית, עמוקה, בוחנת וחוקרת, נדמה כי מהם נותרו איים בודדים בתקשורת הממסדית הנוכחית, לחללים שהותירו נכנסו עיתונאים אחרים, רודפי הסקופים, מקדשי הראשוניות, המוותרים על הדיוק, הפסיק והנקודה, מביאים את דעתם הפוליטית, תהא אשר תהא, באופן הפלקטי, השטוח, הרדוד.
בקרב אלה, נדמה כי כמעט אין אפשרות לקיים שיח רציני, יסודי, מעמיק מבלי להיות מקוטלג ימין-שמאל, שונא-אוהב, חושך-אור, טמא-טהור, הכל אג'נדה. העיתונות החוקרת מתה, הייתי בהלוויה שלה ואפילו אכלתי שטוחים, כמו היכולות של חלקים מקברניה.
לעיתונות גם בעידן זה יש מקום חשוב, חשוב מאוד, אך כדי שהעיתונות לא תהיה צפויה, ידועה מראש, שגרתית עד כדי עייפה, זה הזמן לרענן את המושג עיתונאי, כדי שלא כל מי ששטוח עם קצת שומשום וציניות, נטול כל השכלה מחייבת, נטול כל ידע כללי וכלים, יהפוך לעיתונאי. המילה הכתובה ראויה לקצת יותר כבוד, הקוראים ראויים לקצת יותר עומק, בל נהיה פלזמה 50 אינצ', שטוחה עד להחריד.

הכותב הינו מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  23/02/2020   |   עודכן:  23/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
המחזה נכתב בידי גלעד עברון המנוח והעלילה מתרחשת בימי המלכים, ממלכת יהודה וממלכת ישראל    עולה בבית צבי ברמת גן והיא נוקבת, מושחזת ומהווה פנינה תיאטרלית
צילה שיר-אל
בסיום הנסיגה בחודש הבא תהיו הרבה יותר ברורים והחלטיים ביחס לעתיד שלכם    הדגים צריכים לשלוט על הרגש בעזרת ההגיון
עומר גלעדי
לפעמים גם בשריר החזק והדחוס, יש נקודה חלשה, ממש כמו חור קטן בקיר אבן חזק    כשמצב זה מתרחש, איבר או רקמה פנימית כלשהם עלולים להידחף לאותה נקודה ולגרום להרניה
עומר מואב
מה שחוויתי היה נאום פוליטי של עמר בר-לב על חשיבות החקלאות, על הצורך להמשיך לחסום יבוא ועל הצורך לסבסד בכבדות
עו"ד יורם שפטל
לוין מאמץ את הכזב האחרון מבית היוצר הטבטוני (הגרמני) לפיו שתי תמונות שפורסמו לאחרונה מתוך אוסף תמונות של אחד מסגל הפיקוד הנאצי-גרמני של מחנה ההשמדה סוביבור, הן תמונותיו של דמיאניוק    דא-עקא, אין כל הוכחה כי תמונת טרווניקי הינה תמונתו של דמיאניוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il