רפורמת סימון המוצרים במדבקות אדומות וירוקות על-גבי מוצרי המזון, יצאה לדרך לפני מספר שבועות ונדמה שריבוי החורים בה רב ומקשה על יישום רעיון נכון וטוב זה.
הרעיון מאחורי רפורמה זו הוא נכון, שכן הוא בא להעביר מסר חזותי לצרכן באופן ברור על מוצרים עם שומן רווי, סוכר ומלח עם רמות גבוהות מהתקן שנקבע. בתחילה דובר על סימון מוצרים גורף, אולם לאחר מסע התשה ובליץ ייחצני אדיר, שונו מספר פרמטרים, אשר גרמו בעיקור ולסירוס רוח המפקד.
לדוגמה, בוטלה התקנה להכיל סימון על "מוצרים קטנים" וכך נשארו כל החטיפים הקטנים, אותם ניתן למצוא בכל פיצוצייה ו/או בכל דוכן למכירת ממתקים, בבתי קולנוע, במכונות אוטומטיות ועוד.
יצא לי להיכנס לפיצוצייה לאחרונה, חיפשתי את המדבקות בין המוצרים ובקושי מצאתי סימן אחד. נו באמת. על מי אתם עובדים? ומי קהל היעד של "מוצרים קטנים" אלו?... אותו קהל יעד, עליו בונה הרפורמה, קרי הילדים והנוער וכך עיקרו את הרעיון המרכזי שלה בנימוק טכני ומגוחך שהסימון מסתיר את המוצר (פרי עבודה "ברוכה" של ראובן שליסל מלשכת המסחר).
גם אבקות המרק עתירות חומרים משמרים ומלח, יצאו מהרשימה? למה?... שוב לחצים ויח"צנים, אשר הצליחו לסרס את רוח המפקד ולכאורה נדמה שגישת הרגולטור, קרי משרד הבריאות היתה, בואו נתחיל ונשפר בהמשך, אלא שלכאורה זו אשליית שווא ובמצב הקיים בישראל, סביר יותר להניח שהלחצים מטעם לשכות המסחר והתעשיינים רק יתגברו ויגרמו לכך שההגבלות רק יופחתו.
מדוע לא הייתה כל התייחסות לממתיקים מלאכותיים? לאחרונה התרבו המחקרים בתחום אשר מצביעים על הנזק שנגרם על-ידי חומרים אלו, אשר משבשים לכאורה מספר מנגנונים בגוף ואף גורמים להשמנת יתר. האם שוב בגלל אינטרסנטים ובעלי עניין?!
חשוב לזכור, שרפורמה זו ביסודה היא מהפכה ברוכה ונקווה שלמוביליה יהיה העוז להתמיד ולשכלל אותה, לאתר את הפגמים ועל אף החלטות ישנות, לעמוד בתוקף על ביטולן.
מי יתן ותקום כבר ממשלה בישראל, אשר תיידע למקם את נושא הבריאות ואיכות החיים כאן בסדר עדיפות גבוהה יותר ותשכיל לנווט את מהלכי בעלי העניין למינון נמוך יותר, אשר פגיעתו בחזון תהיה מינימלית.