X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
שינויים בלתי נמנעים [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

לצערי, מסיבות בריאותיות אינני נוטל חלק פעיל במערכת הבחירות הקרבה. חשוב לי להיות עם היוצאים אל קהל הבוחרים מתוך נחישות להעלות דרישה לשים קץ למציאות של בניית מדינה, הגוזרת על עצמה להעמיק את האיבה מול קהיליה של יותר ממיליארד מוסלמים, להעמיק איבה מול קהיליה גדולה ברחבי העולם התומכת בהקמת מדינה פלשתינית. להעמיק את האיבה מול עולם שממאן לקבל קיום של עם כובש - ישראל, ועם נכבש - פלשתין. לא נוכל להמשיך להתקיים כמדינה, אם לצידה לא תקום מדינה פלשתינית עצמאית.
מטרידה אותי השאלה מדוע קשה לי לשכנע חלקים גדולים בחברה הישראלית, בה אני חי, להיות שותפים להתלבטויות ולפקפוקים לנוכח עצם קטל האדם ההדדי המתמשך דור אחר דור, ולא לראות שינויים בלתי נמנעים, שהתחוללו בשתי החברות עקב מאבק אלים בלתי פוסק, ולהיות מודאג משינויים באופי ובתרבות של שתי החברות.
קשה לי לקבל מציאות בה חברה, שהקימה מדינה כדי להגשים יעדים מוסריים, איבדה כה הרבה מן האשראי שהיה לה בבנק האהדה בעולם ביום כ"ט בנובמבר 1947.
מטריד אותי הסחף, שגרר את החברה בה אני חי, לעבר קבלה והשלמה עם מציאות של הכיבוש והתעלמות ממה שהוא טומן בחובו. מטרידה אותי מציאות של חברה המסמאת את עיניה לראות כיצד עולם מיסטי עושה שמות בקיומה של החברה הישראלית. אני כואב את המתהווה בחברה, המתמסרת מרצונה החופשי לנביאי שקר, המעלים אותה על שרטון המעוגן בדפוסי ראייה מיסטית משיחית המציגים את ששת ימי בריאת העולם על אותה סקאלה של ששת ימי הניצחון במלחמה ביוני 1967. לשם כך אף גייסו את הנוכחות האלוקית לכוחות אופוריית הניצחון.
טובה חכמה מכלי קרב
כשמיסטיקה מנווטת מדיניות היא הופכת למלכודת דמים. מלכודת סגידה משכרת ומשקרת לאלוהי הכוחנות, כי "בעזרת השם" ננצח ונביס את כל אויבנו. אני כואב את "החוסן" של ב"עזרת השם".
מטרידה אותי סגידה מרקיעת שחקים לכוח הצבאי, שפשט כנגע ממאיר אצל קברניטי המדינה, הממאנים להקשיב למורשת כתובים, הדורשת בחינה של דרכים אחרות: "וְאָמַרְתִּי אֲנִי טוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה... טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב" (קהלת ט' 16-17).
חבל מאוד, שלא אמצנו את האזהרה של קהלת, לא ללכת בדרך ש"הסכל הולך" המאמץ דפוסי "פטריוטיות", שאינם מחויבים לערך העליון של החיים, אלא רק לפתרונות קיצוניים ולוחמניים, "צ'יק צ'קיים", פתרונות כוחניים, חדים וחלקים. ממאנים לבחון כל חלופה אחרת לשימוש בכוח.
אני מוצא עצמי משוטט באירועי הזמן וחוזר לשנת 1967, כשהייתי חייל מילואים ברמת הגולן, במוצב תל שאמס בעומק השטח הסורי. יצאתי לאותה מלחמה כשבוי בכבלי הקונצנזוס, לפיו יצאנו למלחמת מגן. ראיתי בשטחים שישראל כבשה, כפי שגם הוצהר על-ידי קברניטי המדינה, פיקדון שיוחזר מהר לבעליו(!) תמורת כניסה למו"מ על הסדר שלום סופי.
חברה כובשת
אני מודה, שיותר מדי מאוחר אימצתי גישה אחרת, שלמרבה הצער, היא דעת מיעוט בציבור הישראלי. אימצתי גישה המחייבת אותי לשחות נגד הזרם, שהמלחמה ב-1967 העצימה את עוצמתו העכורה של הזרם הרווי במטעני אווירה משיחית.
בבחירות בעוד שבוע חשוב לי להביע את כאבי לנוכח חטא היוהרה שפשט בתוכנו. יוהרה שאינה רואה, שבצדק אוכלוסייה נכבשת מפתחת משטמה חסרת מעצורים כלפי החברה הכובשת, ולכן אצביע רק בעד מי שמחויב להסיר מהמציאות הישראלית את כתם הכיבוש.
בשטחים, שחשבתי לתומי בשנת 1967, שהם רק פיקדון, קמו התנחלויות רבות ומאות אלפי מתנחלים התיישבו בהן. מאז 1967, מאז אותה מלחמה ממשיכים להתעצם תרבות השכול ופולחן המוות, המקבלים מוות של אדם באיבו כחלק מההוויה הישראלית, כמס מתחייב לקיומה של מדינת ישראל.
מה שנותר לי לאחל למדינה, שהיא כה יקרה לי, שיעמדו לנו הכוחות להביא מהר את היום, בו נצעד - יהודים וערבים - במצעד שמחה של קץ הכיבוש. יום בו נמחק את הזיות תוכנית ההכרעה של סמוטריץ' ובנט, שיש להן מהלכים בממשלת ישראל, לפיהן: או שהפלשתינים יקבלו את היותם נחותים בשליטת ישראל, או שיסכימו להגירה מכאן, ואם כלפי שני הפתרונות האלו יביעו התנגדות, ניתן לחיילנו לעשות את העבודה.
מדינת ישראל לא תוכל להמשיך להתקיים, אם לצידה של מדינת ישראל לא תקום מדינה פלשתינית.

תאריך:  25/02/2020   |   עודכן:  25/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפסיק להיות מדינה כובשת
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
קלינסקי מתנבא
ב.ל  |  25/02/20 11:37
 
- מעריץ את המגיב ב.ל
החמאס..  |  25/02/20 16:59
2
אין לנו עתיד כמדינה כובשת
אין עתיד למדינתנו  |  25/02/20 12:28
3
קרלינסקי, אתה מורה לג'יהאד?
עמעד  |  25/02/20 14:55
 
- מדינה פלשתינית חייבת לקום
למגיב מס' 3  |  25/02/20 20:25
4
קלינסקי מוזמן בכל הרצינות
עובד 1  |  25/02/20 15:01
 
- מדינה פלשתינית קום תקום
לעובד 1  |  25/02/20 19:46
5
לא להיות מדינה כובשת. ל"ת
לא לכיבוש  |  26/02/20 10:17
6
עם אינו כובש בארצו
מגיב ותיק  |  26/02/20 17:43
 
- מגיב ותיק מגחך עצמי לדעת
אני מגיב ותיק  |  26/02/20 20:18
7
2 מדינות ל-2 עמים ל"ת
פיתרון צודק  |  27/02/20 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אחרי עשרות שיגורים לדרום: ישראל מצמצמת את ההקלות לעזה    בתום הערכת מצב: לא יתקיימו היום לימודים באשקלון, בשדרות ובעוטף עזה    שש רקטות נורו אחרי השעה 22:00
עידן יוסף
השר בנט לראשי המועצות והערים בעוטף: ״פגענו במחבלים לא רק בעזה, אלא גם בעומק סוריה. אם לא תהיה ברירה - נפעיל מערכה קשה״    הירי לדרום נמשך וכך גם תקיפות הצבא    המתפ"ש הטיל הגבלות על עזה
איציק וולף
דובר צה"ל הודיע על התקיפה אשר בוצעה זמן קצר לאחר שמחבלים ירו רקטות לעבר שדרות    נזק נגרם לגן משחקים ולמספר כלי רכב, אין נפגעי גוף
איציק וולף
שר הביטחון הודיע כי מערכת הביטחון מכינה תוכנית לשינוי יסודי של המצב ברצועת עזה    "לתושבי הדרום מגיע שקט וביטחון, ביממה האחרונה חיסלנו לפחות 6 מחבלים - לא רק בעזה"
איציק וולף
הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים    המשטרה חסמה כבישים בעוטף עזה - כביש 4, כביש 34 וכביש 232 - לתנועת כלי רכב אזרחיים    שמות מחבלי הג'יהאד האיסלאמי שנהרגו בתקיפה בסוריה: סלים אחמד סלים וזיאד אחמד מנצור
רשימות נוספות
צה"ל תקף בפאתי דמשק; בכיר בג'יהאד חוסל  /  עידן יוסף
בוטלו הלימודים בשדרות, בנתיבות ובאשקלון  /  איציק וולף
חוסלו שני מחבלים שהניחו מטען ליד הגדר  /  עידן יוסף
איש לא קם  /  דן מרגלית
מי חשוב יותר  /  אביתר בן-צדף
אסכולות השלום  /  טל בן-יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il