X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במצב הנוכחי אפשרית קואליציה ראויה אחת ויחידה: של המחנה הלאומי רק הרכב הקואליציה הזאת לא יאפשר להפוך יהודה ושומרון ל"חמאסטן ב'" ומרכז הארץ ל"עוטף עזה ב'"
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו

לגורמים, שלא ראויים להיות בשלטון, חיוני להעביר תשומת לב הבוחרים מעיקר לפחות חשוב וטפל. לצערי רב, במערכת הבחירות הנוכחית (כמו גם בשתי הקודמות) הם מצליחים מאוד בכך. חובה להחזיר תשומת לב הבוחרים לעיקר שזה תחום המדיני-ביטחוני, במיוחד סכנות מאירן ושלוחותיה.
הסכנות הן קשות מאוד ועוד הולכות ומחמירות. אירן נמצאת במרחק פחות משנתיים מהשגת נשק גרעיני. משטר אייתוללות לא רק שולט באירן, אלא גם קובע באופן ניכר מציאות בלבנון, בסוריה, בעירק בתימן ובעזה. במיוחד מסוכנת חיזבאללה, שהפכה מכנופיית מחבלים לצבא רציני בעל ניסיון קרבי. יש לה 150-100 אלף טילים, כולל מספר מדויקים, שעלולים לגרום לנו נזק קשה. גם חמאס מסוגל לעשות לנו הרבה יותר צרות מאלו שהוא עושה עכשיו. לפני 40 שנה היה אפשר לצחוק על כוונת אירן להשמיד מדינתנו - היום זה ממש לא מצחיק. שוב, עצם המשך קיומה של מדינתנו לא מובן מאליו, אלא דורש מאמצים רבים וגם (זה הכי חשוב) מדיניות חכמה של ממשלה מתאימה.
אבל המצב היה יכול להיות ללא השוואה הרבה יותר קשה: לאירן יכלו כבר להיות כמה פצצות אטום ומיליארדי דולרים רבים נוספים למימון הפעולות ההרסניות שלה, לחיזבאללה - שפע טילים מדויקים, ואירן יכולה כבר להשלים השתלטותה על סוריה. זה לא קרה בראש ובראשונה הודות לאיש ששמו בנימין נתניהו. בפרט, הוא גייס את העולם להתמודדות עם התגרענות אירן. בלעדיו היינו מתמודדים עם זה לבד לפחות עד 2017 (עד טראמפ).
ההישגים המרשימים האלה ואחרים התאפשרו הודות לצרוף תכונות ייחודי לגמרי. ראשית, נחישות מרבית: הוא אפילו לא נמנע מלהתעמת עם נשיא ארה"ב הקודם (אובמה). שנית, הניסיון הכללי העצום: הוא מכהן כרה"מ יותר מכל קודמיו. שלישית, ידידות רבת שנים עם נשיא ארה"ב הנוכחי (טראמפ), שיש לה חשיבות ממש אסטרטגית למדינה. הדבר הזה הביא גם להישגים עצומים בתחום הדיפלומטי: הכרת ארה"ב בירושלים כבירת ישראל והעברת שגרירותה לשם, הכרתה בריבונותנו על רמת הגולן, והכרה שהתנחלויות אינן בלתי חוקיות. רביעית, יחסי אימון מיוחדים עם נשיא רוסיה פוטין שיש גם להם חשיבות ממש אסטרטגית למדינה. נראה כנס שחיל-האוויר עושה בסוריה מה שהוא צריך לעשות נגד פרטנר של רוסיה, וזה אפשרי אך ורק הודות ליחסים. הודות ליחסים האלה גם נמנעה קבלת החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון בימי אובמה. חמישית, קשרים עם אנשים חשובים רבים אחרים בכל רחבי העולם. שישית, שם וכבוד עולמי.
פה נזכיר רק חלק קטן מההישגים הבולטים של נתניהו בתחומי החוץ והביטחון. ספק רב אם אפשר לתאר את כל הישגיו, הבולטים בכל התחומים, אפילו במאמר נוסף נפרד. בשביל זה יש צורך לכתוב ספר. נתניהו הפך את ישראל ממעצמה אזורית למעצמה עולמית: ברשימת מדינות העולם לפי עוצמתן ב-2019 ישראל הקטנה נמצאת במקום השמיני, לפני מדינות גדולות רבות.
חוסר אחריות
והנה באים ואומרים שבני גנץ יותר מתאים לתפקיד רה"מ מבנימין נתניהו. זה היה יכול להצחיק, אילו לא היה כל כך עצוב. לגנץ אין אפילו אחת מהתכונות הנזכרות! בפוליטיקה הוא חדש, אין לו הניסיון, אין לו הקשרים. אין גם זמן לצבור את זה, במיוחד בגלל המצב באזורנו שדורש ניסיון וקשרים היום ולא בעוד שנה או יותר. הרי ישראל לא נמצאת במצבן, למשל, של שוויץ או דנמרק. בעולם כולו אין מקום פחות מתאים לטירונות פוליטית, מכיסאו של ראש ממשלת ישראל. לגנץ אין גם נחישות מספקת בעמידה נגד התגרענות אירן (בעבר הוא היה בעד ההסכם בין אירן והמעצמות). הוא, בוודאי, לא היה מתעמת עם נשיא ארה"ב (אובמה) כדי לתקן את ההסכם, כמו שעשה את זה נתניהו.
לפחות בשנים האחרונות גנץ לא הצטיין בשום דבר. במבצע צוק איתן ב-2014 הוא כיהן כרמטכ"ל (בתפקיד שר הביטחון באותה תקופה היה חבר רשימתו משה יעלון). המבצע נמשך זמן רב, 50 יום (שיא), המחיר בנפש, בכסף ובסבל האזרחים - בהתאם, אך התוצאה הייתה צנועה (הרתעה ל-3 שנים בלבד). כדאי לציין במיוחד, כי גנץ ויעלון לא התכוונו לטפל בבעיית המנהרות, אבל הודות לבנט הכריחו אותם לעשות זאת. כמה חודשים אחרי המבצע גנץ סיים את שירותו בצבא. בתקופת הצינון הוא פתח עסק פרטי ("המימד החמישי") שפשט רגל.
יש לשים לב גם לעת שבה מתכוונים להחליף את נתניהו בגנץ. מצד אחד, אירנים מתעצבנים מאוד בגלל פגיעה קשה בכלכלתם בעקבות העיצומים, מצד השני, הם קרובים מאוד להסגת נשק גרעיני. לכן המתיחות סביב אירן מתקרבת לשיא. להחליף את נתניהו, ודווקא בגנץ, ודווקא כאשר מתקרבת לשיא המתיחות סביב אירן, זה שיא של חוסר אחריות, זה ממש טרוף.
אז אומרים: אין ברירה מפני שביבי מושחת. כוונה היא שיחות עם בעלי התקשורת על סיקור חיובי (קרא סביר) של פעילות נתניהו (תיקי 2000 ו4000) וקבלת מתנות יקרות מחברים (תיק 1000). טוענים שבמקרים האלה נתניהו עבר גבול המותר בחוק. היחסים שלו עם שאול אלוביץ' (תיק 4000) אפילו מגדירים כקבלת שוחד.
בקשר לזה קודם כל צריך לציין, כי מזה שנתניהו נאשם בתיקים האלה עוד לא נובע שהוא אשם. במדינת החוק סמכות לקבוע, האם אדם אשם או זכאי, יש לבית המשפט בלבד, אבל עוד לא היה משפט. אומנם, רוב התקשורת והמתחרים הפוליטיים כבר מזמן קבעו באופן חד-משמעי שנתניהו אשם, אבל אין להם סמכות לעשות זאת! הם כאילו לא מבינים את ההבדל בין "נאשם" ל"אשם". דרך אגב, בעבר היו לא מעט מקרים דומים, שבהם התברר בבית המשפט שפוליטיקאי זכאי.
מספרים עוגלים
יש גם לציין, כי התיקים נראים כבעיתיים מאוד. ניקח את התיקים 2000 ו-4000. לראות בסיקור חיובי עבירה פלילית זה דבר בעיתי בכלל. לא במקרה עד הזמן האחרון לא היה תקדים לדבר הזה. אבל במקרה הנדון הדבר בעיתי במיוחד. אינני משפטן, אבל השכל הישר לא שייך למשפטנים בלבד. מבחינת השכל הישר לא סביר לראות עבירה בקבלת דבר שמגיע לאדם ממילא. לראות עבירה פלילית בסיקור חיובי של פעילות המנהיג, שגדול מכל שבחים ומחמאות כלפיו, זה דבר לא סביר באופן קיצוני! הגשת כתב אשום על המתנות, שקיבל נתניהו מחברים, היא דוגמה של בוררנות: פוליטיקאים רבים היו מקבלים מתנות כאלה בנסיבות הרבה יותר חמורות, אבל הוחלט להגיש כתב אישום בעניין הזה רק נגד נתניהו.
הנה סדרת עובדות שמעוררת חשד כבד בשיקולים זרים לגבי תיקי נתניהו. אחרי נקיטת צעדים מעשיים להחזרת האיזון בין סמכויות מערכת המשפט, מצד אחד, לבין סמכויות הכנסת והממשלה, מצד השני, פתחו אחד אחרי שני התיקים ונתנו להם מספרים עגולים. כל התהליך היה מלווה בהדלפות שיטתיות ומגמתיות נגד נתניהו. כתב אישום כפוף לשימוע הוגש שבועות ספורים לפני בחירות א'. כתב אישום אחרי השימוע הוגש מיד אחרי שגנץ לא הצליח להרכיב הממשלה והחזיר את המנדט אחרי בחירות ב'.
קשה ביותר להניח, שכל זה סדרת דברים מקריים. למשל ההדלפות, המהוות עבירה פלילית. הדלפות אסורות בחוק מפני שהן מפריעות לתהליך חקירה. אם לגורם בחקירות נתניהו, שהדליף ממצאיהן, לא הייתה כוונה להשפיע על הציבור, בשביל מה הוא הדליף (עבר עבירה פלילית!), כדי להפריע לעצמו?! ועוד שאלה: אם לא הייתה כוונה להשתמש בתיקים למטרה הפוליטית, בשביל מה נתנו להם מספרים עגולים?
קשה מאוד לא לנחש, שחיפשו תחת פנסים במה אפשר להאשים את נתניהו. אבל למרות כל המאמצים לא הצליחו למצאו דברים יותר משמעותיים מקבלת המתנות מחברים ומשיחות על סיקור חיובי של פעילות המנהיג, שגדול מכול שבחים ומחמאות כלפיו. עמים רבים חולמים על כך, שיהיו להם מנהיגים "מושחתים" כאלה.
דרך אגב, אחרי הבחירות סוף-סוף מתכוונים להתחיל בחקירה פלילית לגבי חברת "המימד החמישי" שבראשה עמד גנץ (לפני הבחירות לא מצאו זמן לכך, זה לא תיקי נתניהו). בקיצור, בהמשך יכול להתברר, כי מי שיש לו הניסיון העצום, הקשרים החשובים ביותר למדינה והישגים העצומים, הוא כביכול מושחת, ואילו מי שאין לא שום דבר מזה, הוא באמת מושחת.
האינטרסים של המדינה
חשוב גם לציין, כי "כחול-לבן" היא רשימה של דורשי הכסאות, שאין לה אידאולוגיה (היא כוללת חברים בעלי דעות שונות, מקרובות ל"מרץ" עד קרובות ל"ימינה"). אך דווקא ארגונים פוליטיים, שקמים לא כדי לממש אידאולוגיה זאת או אחרת, אלא למען הכסאות, הם הכי מושחתים. לכן, אם מישהו מצביע בעד "כחול-לבן" כמאבק נגד שחיתות, הוא טועה בגדול.
לליברמן יש ניסיון רב, אבל בזמן האחרון הוא משתמש בו בעיקר על-מנת לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלו ולהעביר את האחריות, לפחות בעיני הציבור, על התוצאות השליליות לאחרים. הוא מסוגל יותר טוב מכל אחד אחר להציג קידום אינטרסים שלו כדאגה למדינה ולאלקטורט שלו.
בפרט, אחרי בחירות א', ליברמן היה יכול לקבל כל מה שהוא דרש בשביל אלקטורט שלו וזכות וטו על כל ההחלטות, כולל החלטות בתחום יחסי בין הדת ומדינה (בלי תמיכתו הממשלה לא יכולה לא רק לקום, אלה גם להמשיך להתקיים). אבל התברר, שאם הוא לפתע פתאום יהפוך ללוחם מ'1 בחרדים, הוא כמעט יכפיל גודל סיעתו (לפני זה ליברמן כ-20 שנה בלי שום בעיה שיתף פעולה אם החרדים, כולל הכי קיצוניים מהם). אז הוא התעלם גם מהאינטרסים של המדינה, גם מהאינטרסים של האלקטורט שלו והביא אותנו לבחירות ב'.
והנה איך הוא הצליח להעביר את אחריות על על בחירות ג' לאחרים, בעיניי בוחרים רבים מאוד. קודם כל הוא הציג כאקסיומה ש"חייבת" לקום ממשלת המרכז החילוני. כפי שזה, לצערי הרב, נהוג באזורנו. כדי "למכור" רעיון גרוע משתמשים במונחים כוזבים. לכן ליברמן קורא לממשלה, שהוא מציע, "ממשלת האחדות הלאומית". אבל האמת היא שזאת לא אחדות, אלא, להפך, פילוג: בין חילוניים ומסורתיים, מצד אחד, ודתיים, מצד שני. שנאה לציונות הדתית בחברתנו הרבה פחות נפוצה, מהשנאה לחרדים. לכן כדי "למכור" את החרמת הציונות הדתית הוא קורא לאנשיה "משיחיסטים". אם הייתה "חייבת" לקום ממשלה כמו שהציע ליברמן, שבמרכזה ברית בין "ליכוד" ו"כחול-לבן", אך לא קמה, האחראים על כך יכולים להיות או נתניהו או גנץ או שניהם, אבל, בוודאי, לא ליברמן.
אבל האמת היא, שממשלת המרכז החילוני לא הייתה "חייבת" לקום, אלא, להפך. זה דבר רע. כפי שמלמד ניסיון העבר, ממשלה דו-ראשית זה בכלל דבר בעיתי. במקרה הנדון זה נכון במיוחד, מפני שמשלושת מרכיביה, שניים, רשימת ליברמן ו"כחול-לבן", לא ראויים.
תשומת לב
ליברמן פעמיים הביא אותנו לבחירות מיותרות שגרמו נזק כבד למדינה. הוא, למען אינטרסים אישיים שלו, פתח במלחמת הדת, ופילג את העם - וזה בתקופה שבה חשובה במיוחד אחדותו. היום כבר לא קשה לנחש מה הוא מתכוון בהמשך. שלב א': להוציא את נתניהו מהזירה הפוליטית, מפני שמול נתניהו אפילו ליברמן נראה כקטן. שלב ב': לאפשר לגנץ להיות ראש הממשלה ולהיכשל. לעומת רבים מאתנו, ליברמן מבין היטב, שגנץ לגמרי לא מתאים לתפקיד, ויכול רק להיכשל, וזה יתברר פחות או יותר מהר. ליברמן גם יעזור לא להיכשל. שלב ג': בעקבות הכישלון המצב יהיה קשה מאוד, נחפש מציל להחלפת גנץ. והנה ליברמן: אז פוליטיקאי הכי מנוסה בזירה, שהיה גם שר החוץ, גם שר הביטחון, שכבר מזמן קובע סדר היום במדינה, שכבר מזמן נמצא במרכז של תשומת לב התקשורת - למה לא הוא?
כפי שציינתי קודם, "כחול-לבן" היא רשימה של דורשי כסאות. לכן היא קודם כל תשתדל לשכנע את הציבור שאחרים פחות טובים מחבריה (למתוח ביקורת הרבה יותר קל מלהציג הישגים, במיוחד אם הם בכלל לא קיימים). "כחול-לבן" תתפקד כאופוזיציה בקואליציה, תפריע לעבודתה, תקצר ימיה, בדיוק כמו בעבר רשימת יאיר לפיד בממשלת נתניהו. כפי שנובע מכלל התבטאויות של גנץ, גם הוא לא למד לקח מתוצאות ההרפתקאות של שלושת הגנרלים הקודמים: יצחק רבין, אהוד ברק ואריאל שרון. לכן הוא ימשוך את כל הקואליציה, שרשימתו תהיה חלק ממנה, לכיוון "אוסלו 3", שעלול להביא להפיכת יהודה ושומרון ל"חמאסטן ב'" ומרכז הארץ ל"עוטף עזה ב'".
המצב בדרום מהווה דוגמה טובה מאוד, למה מובילה מסירת שטחי המולדת לאויבנו. דרך אגב, הסיסמה הייתה "אנחנו פה, הם שם ושלום על ישראל". איזה "שלום" קיבלנו! אופציות, שקיימות היום כלפי הרצועה, יש להגדיר כ"גרועות מאוד", "עוד יותר גרועות" ו"הכי גרועות". כלומר, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות כלפי הרצועה, הוא גרוע מאוד. המצב הזה הוא אסון למדינה, במיוחד לתושבי הדרום, אבל גן עדן לאופוזיציה, מפני שקל ביותר למתוח ביקורת. בכל מקרה, איך פותרים את בעיית הרצועה גנץ (וגם ליברמן), אנחנו כבר יודעים, אין צורך בהשערות. אם הפעם העם יביא לשלטון עוד גנרל, מחליפו יצטרך לבחור בין "גרוע מאוד", "עוד יותר גרוע" ו"הכי גרוע" גם בעוד עניינים.
ממשלת ה"שמאול" הקצרה זה דבר הכי גרוע שיכול להיות.
ובכן, להתחשב באיום אירני ועוד אתגרים, בנסיבות אחרות היה כדאי להקים ממשלה רחבה, אבל בנסיבות הקיימות זה גם קשה ביותר (אחרת לא הינו הולכים לבחירות השלישיות), גם לא כדאי.
לאור בכל הנאמר, במצב הנוכחי אפשרית קואליציה ראויה אחת ויחידה: של המחנה הלאומי. רק הרכב הקואליציה הזאת לא יאפשר להפוך יהודה ושומרון ל"חמאסטן ב'" ומרכז הארץ ל"עוטף עזה ב'" (בין השאר היא כוללת מפלגת "ימינה"). רק עם הקואליציה הזאת יש סיכוי לממש מרכיבים חיוביים של תוכנית טרמפ, אך לא לממש מרכיבים שליליים שלה. רק בקואליציה הזאת לא יהיה שום גורם מפריע. רק במקרה הזה יש סיכוי גבוה שבחירות הבאות לא יהיו מוקדמות. ובראש המערכת יעמוד המנהיג הגדול.
מחיר סביר
לקואליציה הזאת יש גם מחיר. המפלגות החרדיות, כמובן, ידרשו תקציבים לצרכיהן. אבל התקציבים ל-4 שנים הם כסף קטן לעומת נזק, שעלולים לגרום גנץ וחבריו תוך שנה אחת. לגבי היחסים בין הדת והמדינה יש לציין, כי הנושא מורכב מאוד ולכן כדאי לעיין בו במאמר או אפילו בספר נפרד. כאן כדאי לציין דבר אחד בלבד: רק 3 פעמים בתולדות המדינה היה באותה מידה, כמו עכשיו, כל כך לא כדאי לפלג העם כדי לכפות על הדתיים (או, להפך, על החילוניים) שינויים דרסטיים ביחסי בין הדת והמדינה: בשנות 1948, 1967 ו-1973. אך זה בדיוק מה שמציע ליברמן. "ימינה", ללא ספק, תדרוש תקציבים לחיזוק ההתנחלויות, אבל זה קודם כל לטובת המדינה, אף על-פי שרבים לא רוצים להבין את זה. בקיצור, המחיר הוא סביר.
חשוב להדגיש, שאצלנו המחיר של טעות הבוחרים הרבה יותר גבוה ממדינות רגילות, במיוחד במקרים בהם נעשית בחירה באלה שמבצעים הרפתקאות מדיניות. רבים כבר לא זוכרים, למשל, כי בשנת 1999 הבוחרים הביאו לשלטון את אהוד ברק. בשנת 2000 הוא יצא להרפתקה שהביאה להקמת "חיזבאללהסטן". עברו כ-20 שנה, אבל הבעיה, שהוא יצר, לא נעלמה, אלא, להפך, נעשתה הרבה יותר חריפה. המסקנה: במקרה שלנו לתקן את טעויות הבוחרים קשה ביותר, לכן אסור לעשות אותן!
לעומת רבים מאתנו, כל אויבינו, בלי יוצא מן הכלל, מבינים היטב, שנתניהו הוא נכס אסטרטגי של ישראל. לכן הם חולמים על הדחתו. אם המזימה של הדחת נתניהו תצליח, באירן תהיה חגיגה גדולה, אצל שכנינו יחלקו ממתקים. גם אצל נציגי אויבנו בכנסת תהיה חגיגה. לצערי הרב, יהיו חגיגות גם אצל רבים מאתנו, אבל זו טעות. אם יתקיימו חגיגות אויבנו, זה תלוי רק בנו, בבוחרים ישראלים.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבחירות ועתידנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נקוה שרבים יעיינו בו ויסיקו
מאמר חשוב ומעניין  |  15/03/20 16:59
 
- מצביעי כל"ב דבוקים לערוצי השקר
אין סיכוי !  |  15/03/20 18:18
2
מאמר מצוין המסכם מציאות ל"ת
שמישלי  |  15/03/20 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
ח"כ עודה: "אנו אומרים לא באופן מפורש נגד ממשלת הימין ובנימין נתניהו"    השר לוין בבית הנשיא: הדרך הנכונה היא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה ולהקים ממשלה בהובלתו במהירות"    ח"כ יעלון: "ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית"    ריבלין: "מחויבים לקיים תהליכים דמוקרטיים חיוניים גם בשעת חירום"
מירב ארד
רה"מ נתניהו פנה ליו"ר כחול לבן וקרא לו להקים ממשלת אחדות זמנית או עם רוטציה    על-פי ההצעה: רה"מ לא יוכל לפטר שרים מכחול לבן, וכחול לבן לא תוכל להביע אי-אמון בראש הממשלה
מירב ארד
מנכ"ל בית הנשיא הודיעה: "מתכונת התייעצויות תהיה מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים    בכחול לבן חוששים מספין של נתניהו ברגע האחרון    ברשימה המשותפת זועמים על נכונות גנץ לקמת ממשלת חירום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: טיבי עדיף על ביבי? תשאלו את גנץ (ואיווט). אז מה אם הבטיחו אחרת. העיקר לנקר לביבי שתי עיניים    להחזיר עריקים לכור מחצבתם האידיאולוגי זו שחיתות שלטונית? תשאלו את ארי שביט    ולקינוח פסוקו
עמוס גלבוע
משבר הקורונה מחייב ממשלה רחבה    ממשלת מיעוט פירושה אי-יציבות שרק תוסיף אסונות למשק הישראלי    בצד המהותי יהיה זה הישג היסטורי ראשון לתנועה הלאומית הפלשתינית במאבקה נגד העם היהודי
רשימות נוספות
ליברמן קורא לקואליציית ליכוד-כחול לבן  /  עידן יוסף
כחול לבן דורשת הצבעה על יו"ר הכנסת  /  איציק וולף
לוי אבקסיס: צו השעה - ממשלת חרום  /  איציק וולף
למכור את המדינה  /  אביתר בן-צדף
הלך זרזיר אצל ערב  /  עידן יוסף
רמאללה כבר כאן  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il