X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל מנהלת הידברות עם חמאס שבמסגרתה החמאס יקבל "מתנות כלכליות" וישמור על שקט אבל החמאס אינו מוכן לשלם מחיר כבד על-מנת לכפות רצונו על הג'יהאד האיסלאמי הג'יהאד הוא הרבה יותר לוחמני מהחמאס וקשור לאירן הוא לא נגד "הסדרה" היא אצלו בעדיפות נמוכה ולא בסדר היום הלוחמני שלו יכולותיו הצבאיות גבוהות
▪  ▪  ▪
גבול רצועת עזה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

באורח פאבלובי, ובעיקר נוכח הבחירות שבפתח, האש ברצועת עזה הניעה גל של התקפות, חרפות וגידופים על הממשלה "חדלת האונים", על כך שאיבדה את ההרתעה, על כך ששוב היא מפקירה את ילדי ישראל בעוטף עזה, על כך שכוחה רק בדיבורי רהב.
במקביל התעוררו מחדש המוזות היצירתיות שיש מייד לעקור משורש את הטרור העזתי, שאין ברירה אלא לפתוח במלחמה, והיה אפילו פוליטיקאי בכיר שהבטיח לממשלה כי מפלגתו תתמוך בה אם תצא למלחמה.
הרושם שלי, לפחות, היה שממש מסיתים את נתניהו ובנט לפתוח במלחמה ערב הבחירות. הפרשנים באולפנים הסבירו לעם ישראל כי הג'יהאד האיסלאמי (הפלשתיני) ברצועה פועל על-מנת לסכל את "ההסדרה" עם החמאס, ובסך-הכל הוא ארגון סורר קטן, שהחמאס יכול לרסנו אם ירצה.
אני מעוניין להציג כאן את הערכתי לגבי מה שמתחולל ברצועה. נתחיל בישראל. המציאות הבלתי משמחת היא שישראל מצויה "במילכוד 22" נוסח עזה: מצד אחד היא מנהלת הידברות כמעט רצופה עם החמאס, בתיווך מצרי, שבסיומה יקבל החמאס מגוון "מתנות" כלכליות ותשתיות (בכלל זה אזורי תעשיה, אך לא נמל או שדה תעופה) תמורת שקט.
מצד שני, ישנו ברצועה ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שהחמאס אינו רוצה לכפות עליו מרות. במצב זה, כל "הסדרה" עם החמאס היא למעשה "על הקרח", וכל הזמן אנו עדים לפתיחת מעברים, מתן רישיונות לאלפי פועלים, הרחבת אזור הדיג וכדומה - לביטול וחוזר חלילה.
הסיבה המרכזית לכך נעוצה בהבדלים בין החמאס לג'יהאד האיסלאמי וסדרי העדיפות השונים שלהם.
ראשית, החמאס הוא ללא ספק הגוף הגדול והחזק ביותר ברצועת עזה. אבל, הג'יהאד אינו גוף קיקיוני. הוא אומנם קטן מהחמאס, אך יש לו הרבה יכולות צבאיות, והוא מסוגל לירות מאות רקטות ביום, ובכלל זה לתל אביב ומרכז הארץ. מול החמאס הוא הרבה יותר רדיקאלי ולוחמני.
שנית, הג'יהאד אינו מנותק מהאוכלוסייה האזרחית. הוא דואג לה באמצעות אגודות סיוע וצדקה שונות. אכפת לו ממצבה וסבלה. אבל, הלוחמנות שלו, גישתו האידיאולוגית הקיצונית, הרצון שלו לבדל עצמו מהחמאס, והקשר ההדוק שלו עם אירן, גורמים לכך שרווחת התושבים היא אצלו בעדיפות נמוכה ולא מרכזית כמו אצל החמאס.
שלישית, לכן, בעוד החמאס נע במסלול של "הסדרה" (קצרת טווח לכמה שנים בלבד!) המסלול של הג'יהאד הוא מסלול של לוחמנות שוטפת. לא שהוא פועל לסיכול ההסדרה, אלא ששיקולי "ההסדרה" אינם בסדר היום שלו. אם נתבונן בגרף הפיגועים מהרצועה בשנה האחרונה נראה את התמונה הבאה:
במאי 2019 הג'יהאד ירה 691 רקטות, ביוזמתו. נקמה על הריגת שלושה פעילים שלו; בנובמבר 2019 הוא שגר 560 רקטות, נקמה על חיסול בכיר שלו, אבו אל עטא. ועכשיו הוא ירה עשרות רקטות כנקמה על הריגת שני לוחמים שלו. ובין לבין הוא כל הזמן לוחמני: צולף, יורה, משגר רקטה, מנסה לשים מטענים בגדר. החמאס מסוגל לרסן חלקית את הג'יהאד. עובדה שהוא עשה זאת במשך שלוש שנים לאחר "צוק איתן" מול האבידות הרבות וההרס הגדול.
אבל קשה לו מאוד עכשיו להתעמת עמו חזיתית על-מנת להכניעו, אלא אם יהיה מוכן לשלם מחיר כבד של מלחמת אזרחים פלשתינית, שבה אירן תתמוך בג'יהאד, כמו חלק גדול מהאוכלוסייה האזרחית.
אז מה עושים? לדעתי "צוק איתן" משופר וקצר, שרק אחריו תבוא "ההסדרה", כאשר לחמאס יהיה קל יותר לכפות מרותו על הג'יהאד.
והערה לסיום: מרבים לתקוף את הממשלה על "הפרוטקשן" שהיא נותנת לחמאס. שקר גס מעולם החידושים במילון שיח הביבים אצלנו. פרוטקשן כמו שכל בר דעת יודע הוא כאשר אני משלם באורח קבוע לאיש אגרוף על-מנת שלא יגרום לי נזק ולא יאפשר זאת לאחרים. מונח מעולם הפשע. אבל, במקרה שלפנינו מי שמשלם זאת קטר, והכסף מיועד למשפחות נזקקות, לעובדים שאבו מאזן לא משלם להם, ולפעולות הומניטריות שונות.
למה סתם ללכלך?

תאריך:  29/02/2020   |   עודכן:  29/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מלכוד 22" נוסח עזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לגלבוע. במיוחד על
מאמר נאה  |  2/03/20 18:55
 
- המאבק מול החמאס בעזה
בר אילן  |  6/03/20 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
לפי כל הסקרים, אם תקום ממשלת גנץ, תהיה זו למעשה ממשלת איווט-טיבי    גנץ זקוק לנס, שבו שני זנבות האודים העשנים, איווט וטיבי, יסכימו לתמוך זה בזה באופן חד-פעמי    מייד לאחר-מכן תהפוך ממשלה בראשותו לממשלת מיעוט וממשלת מעבר עם כל המשמעויות של מצב זה    ישראל תיגרר לבחירות רביעיות    כל מי ששוקל להצביע עבור גנץ, כולל גנץ עצמו, ראוי שישקול שוב את דרך הצבעתו
ד"ר חיים משגב
קריסה מוחלטת עלולה להתרחש אם גוש הימין ובראשו נתניהו לא ינצח בבחירות    ניצנים ראשונים למהפך אנטי-ציוני כבר ניכרים בשטח    העתיד נראה מעורפל ואם מפלגת הטלאים שבראשה עומד גנץ, טירון פוליטי, חסר כל כישורים, תצליח להקים ממשלה בעזרת "המשותפת", עמודי היסוד של התנועה הציונית עלולים לקרוס
יצחק מאיר
ההיסטוריה מדלגת לה מארץ לארץ, והבהלה מקדמת את פניה ומי שעוצר אותה מעלות על מטוסים או מהפלג באניות - מוצא אותה מגיעה מכל מקום, בלי עצור לא בגבולות ולא בתחנות בידוק ולא בצמתי חיטוי, וכל כלי התקשורת שהקימו השועים ובעלי הממון מודיעים ברבים על בואה ומכניעים את העולם כולו לפניה בתבהלה גדולה    אירוניה
בעז שפירא
הזמן קצר והמלאכה מרובה. עד כניסת שבת קודש ומייד עם צאת השבת על כל אחד ואחד מאיתנו לפעול    עלינו לאתר ולמפות יהודים שעייפו מהסאגה הפוליטית, להעיר מרבצם כאלה הסבורים שקולם אינו חשוב, לשכנע חברים תועים וטועים המעלים בדעתם ליפול בפח היקוש של "שלושת הגנרלים", להכניס אידיאולוגיה ולהט של עשייה בצעירים אדישים מחד ובזקנינו הטרודים בהתמודדות עם גילם מאידך
עו"ד אברהם הללי
אחרי יציאת מצרים וקריעת ים סוף וטיבוע פרעה וחילו בו, הגיעה השיירה של יוצאי מצרים לחורב מול הר סיני    שם משה עלה על הר סיני וקיבל את לוחות הברית עליהם חרותים עשרת הדברות, אך גם קיבל את התורה שבכתב וזו שבעל פה אשר מסרה ליהושע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il