X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מנסה להשפיע על דעת הקהל בישראל לקבל את התנגדותו ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. האופוזיציה הפלשתינית תוקפת את הפגישות של גורמים ברש"פ עם נציגי התקשורת ו"מחנה השלום" הישראלים, המהלך הפלשתיני מעיד על חוסר אונים מדיני וחוסר הבנה של המציאות הפוליטית בישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ ונתניהו. אחרי הכרזת תוכנית המאה [צילום: סוזן וולש/AP]

בימים האחרונים היו כמה הפגנות בשטחי הגדה והתקפות ברשתות החברתיות נגד המפגשים שקיימו כמה בכירים ברש"פ עם אישים ועיתונאים ישראלים נגד "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. במרכז רמאללה הושלך בקבוק תבערה לעבר מסעדה שבה אירח מחמוד אלהבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ קבוצה של עיתונאים ישראלים לארוחת צהריים.
את ההוראה לקיים את המפגשים האלה נתן יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הוא עצמו נקט יוזמה אישית ונפגש בניו-יורק, לאחר נאומו האחרון במועצת הביטחון, עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וקיים עמו מסיבת עיתונאים שמטרתה הייתה לנגח את "עסקת המאה" של טראמפ ולהוכיח כי ישנם גורמים בכירים בישראל שסבורים שהיא גרועה וניתן להשיג שלום אמת בהתבסס על המשך המגעים שהיו בעבר בין ראש הממשלה אולמרט למחמוד עבאס על בסיס הקמת מדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.
את המפגשים עם הישראלים מארגן מוחמד אלמדני, חבר הוועדה המרכזית של פתח, שעומד בראש הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית מאז 2012. בשנת 2016 שלל שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, את אישור הכניסה לישראל ואת תעודת ה-VIP של מוחמד אלמדני לאחר שבמערכת הביטחון התקבל מידע שעל פיו פעל אלמדני להקמת כוח פוליטי בישראל שישתף פעולה עם הרש"פ ושמטרתו בעצם לפעול נגד ישראל ולחתור תחת גורמי השלטון במדינה.
ב-17 בפברואר אירח מוחמד אלמדני ברמאללה קבוצה של כתבים מדיניים וכותבי טורים ישראלים ושטח בפניהם את הסיבות להתנגדות הרש"פ לתוכנית השלום האמריקנית. כמה ימים לפני כן נפגשו חברי הוועדה הפלשתינית לקשר עם החברה הישראלית בתל אביב עם קבוצה של כ-50 פעילי שלום ישראלים בהם חברי כנסת לשעבר, אקדמאים ועיתונאים. בהודעה שפירסמה סוכנות הידיעות הרשמית "וופא" ב-18 בפברואר נמסר כי מוחמד אלמדני אמר בפגישה עם עיתונאים הישראלים ברמאללה כי ההנהגה הפלשתינית דבקה בעמדתה לפתרון 2 המדינות למרות שממשלת נתניהו התכחשה לכל ההסכמים שנחתמו בין אש"ף לישראל.
לגבי השאלה, את מי מעדיפה הרש"פ כראש הממשלה הבא בישראל לאחר הבחירות השיב מחמוד אלהבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ: "ההנהגה הפלשתינית סבורה כי השותף האמיתי לשלום האמיצים הוא ראש הממשלה הישראלי שיש לו רצון ויכולת להגיע להסכם שלום בהתאם להחלטות העצרת הכללית של האו"ם".
הביקורת על המפגשים
הביקורת של חמאס ופלגי אש"ף על המפגשים האלה הפכה לשיחת היום בשטחים, אחת הטענות היא שהרש"פ מקיימת בפועל נורמליזציה עם ישראל, בעצם פגישת נציגיה עם גורמים ישראלים, בעוד יו"ר הרש"פ מסרב להיפגש עם נציגי הפלגים הפלשתינים ברצועת עזה. גורמים בפתח טוענים כי הביקורת נועדה לנגח אישית את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס וכי אין בה כל חדש. לטענתם, מדובר בגורמים שחפצים בפרסום והם בעצמם מקיימים קשרים חשאיים עם ממשלת נתניהו.
בכיר פתח יחיא רבאח דחה ב-19 בפברואר את מותחי הביקורת על המפגשים עם הישראלים ואמר כי "הם חסרי הבנה וידיעה ורוצים להפגין נוכחות בשטח, אין להם שכל ושום מודעות". לדבריו, הוועדה לקשר עם ישראלים חייבת להמשיך בפעילותה כדי להשיג פריצת דרך ולהמשיך את ההתקפה על "עסקת המאה" מכל הכיוונים.
הפעילות שעליה הורה מחמוד עבאס מול החברה הישראלית משקפת חוסר אונים מדיני וגם את חוסר ההבנה שלו לגבי המתרחש בישראל ורצונו לשכנע את "המשוכנעים במילא" בצדקת טענותיו. מחמוד עבאס מתעלם מכוחו של מחנה הימין הישראלי.
יו"ר הרש"פ חי באשליה שהוא יכול לשנות את דעת הקהל בישראל מבפנים,הפגישה שלו עם אהוד אולמרט הייתה מבישה, מדובר באדם שאיננו חלק מהמערכת הפוליטית בישראל וריצה עונש מאסר על עבירות שוחד ושחיתות. גם הפגישה עם נציגי "מחנה השלום" הישראלי לא תורמת כמעט דבר לרש"פ, רובם הינו פוליטיקאים לשעבר או אנשי אקדמיה ולא כולם תומכים בדרישתו להקמת מדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים. חלק מהם סבור שתוכנית הנשיא ביל קלינטון היא התוכנית הנכונה לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני וכי הפלשתינים לא יוכלו להשיג יותר מכך,אחרים תומכים בעיקרון סיפוח גושי ההתנחלויות הגדולים בגדה לישראל.
"מחנה השלום" בישראל כמעט ונעלם, יש גורמים בתנועת פתח שטוענים כי הוועדה שהקים מחמוד עבאס בראשות מוחמד אלמדני היא מיותרת לחלוטין ואין לה שום הישגים,לטענתם, היא מופעלת כזרוע של המודיעין הפלשתיני, אוספת מידע על הנעשה בישראל ומנסה לבחוש בפוליטיקה הישראלית באמצעות גורמים שונים של ערביי ישראל, כמובן שבוועדה מכחישים זאת בתוקף.
בשורה התחתונה, נראה כי מחמוד עבאס משחית את זמנו לריק, הכתובת שלו הינה ממשלת ישראל הנבחרת, היא זו שתקבע את גורל השטחים ועמה הוא צריך לנהל משא-ומתן, בינתיים, המהלך הזה של הפגישות עם אהוד אולמרט ועם נציגי "מחנה השלום" הישראלי לא גרם לו שום תועלת ויתכן שאף הזיק לו בדעת הקהל הפלשתינית.

תאריך:  01/03/2020   |   עודכן:  02/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמץ פלשתיני להשפיע על דעת הקהל בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אדון אבו מאזן
שמחה חן  |  1/03/20 13:47
2
לאבו מאזן יש יועץ חדש -אולמרט ל"ת
רן ב  |  2/03/20 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רפי לאופרט
השלכה חשובה של בחירות 2019, שלהערכתי אינה זוכה לדיון הציבורי הראוי, היא משמעות התוצאות בשלושת הסיבובים, לגבי היחסים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי
יוני בן-מנחם
ארגון החזית העממית מאשים בכירים ברש"פ בסיוע למוסד הישראלי בחיסול מחבל בכיר של הארגון בבולגריה. עבאס דוחה את דרישת הארגון ומגבה את אנשיו. הרש"פ טוענת כי מדובר בהתאבדות
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור ברצועה אינם מתרגשים עוד מהאיומים של בכירים בישראל, סבב הלחימה האחרון ברצועה לא תרם מאומה לשיקום ההרתעה הישראלית. הגיע העת למעשים, ההתקפה בסוריה על מפקדת הג'יהאד האיסלאמי היא צעד בכיוון הנכון, אין מנוס מכיבוש הרצועה ופירוק תשתיות הטרור,עד אז יש לחדש את החיסולים
עמוס שנער
על כל טיל, בניית רחוב חדש בשטחים    על כל פיגוע, שכונה חדשה, ועל כל מנהרה, עיר    כך המחבלים "יבנו" במו ידם שכונות וערים חדשות ליהודים ומלחמתם נגד המדינה תוביל דווקא לבניינה
בעז שפירא
עשרות גופי שמאל הצליחו במלאכת מחשבת ותקציבים אדירים "להתלבש" על עמוד השדרה החינוכי של הצבא תוך שהם הורסים כל חלקה טובה ושולחים גרורות ממאירות לכל עבר, כשהדגש על כל הקצונה הבכירה בצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il