X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין להכחיש שנתניהו שונה באישיותו בתכלית השינוי משני קודמיו הדגולים, בדפוסי התנהגותו, בכתבי אישום שתלויים נגדו. ואולם הוא ממשיך במובהק את דרכם האידיאולוגית, רושם הישגים לאומיים חשובים מבחינת יישום מצע הימין ומעצים את מעמדה הבינלאומי של ישראל
▪  ▪  ▪
"הרבה פתקי מחל" [צילום: פלאש 90]

לעולם לא אשכח את התדהמה שהשתררה במערכת החדשות של עיתון זה במוצאי ה-17 במאי 1977. "מהפך!" - טבע חיים יבין את המילה האלמותית, שנהפכה מאז לחלק מן הלקסיקון הפוליטי של ישראל. "מהפך!" - קבע בעגמומיות המגיש הסמכותי אל מול פני כל בית ישראל הנועצים מבטם בערוץ היחיד שהיה לפני 43 שנה, ותדהמה נשפכה על פניהם של עורכי העיתון וכל העובדים במערכת הלילה של העיתון, בבניין שאיננו עוד. עיני כולם ננעצו בי, כמו אומרות: "אתה אשם"... אתה עורך החדשות הימני, הגם שידע להפריד בין עבודתו המקצועית לבין כמיהות הלב.
הערב, מוצאי יום הבחירות לכנסת ה-23, יהיו בוודאי רבים שיצפו למהפך כדוגמת זה שחולל מנחם בגין, אחרי עשרות שנות שלטון מפא"י-המערך. רק בהפוך. אז זכה הליכוד ב-43 מנדטים, המערך שבשלטון ירד ל-32 מנדטים, והשאר היסטוריה. ספק אם במערכת החדשות של עיתון זה יוכלו לבשר גם הלילה על מהפך. בוודאי לא בסדר-גודל בגיני, אשר שינה את פניה של ישראל שנהפכה סוף-סוף לדמוקרטיה של ממש. היום, על שלטונו ארוך-הימים של הליכוד בראשות בנימין נתניהו מסתער השמאל-מרכז, כשהוא נעזר גם במי שהיו אי-פעם מאישיו הבולטים של הליכוד, כמה "נסיכים". יותר משהליכוד בראשות נתניהו הרחיק אותם, כדבריהם, הם התרחקו מהאידיאולוגיה הליכודית.
רצה הגורל ואתמול מלאו 28 שנה להסתלקותו של ראש הממשלה מנחם בגין. בחייו ובימי כהונתו הוא היה נתון למתקפות קשות מצד האופוזיציה והשמאל הקיצוני, לא פחות משמותקף כיום ראש הממשלה נתניהו. כמוהו כראש הממשלה השביעי יצחק שמיר. כל זה נשכח בימים אלה. כדי להפיל את נתניהו נעשה שימוש נלוז גם בשניהם, מנחם בגין ויצחק שמיר. אין להכחיש שנתניהו שונה באישיותו בתכלית השינוי משני קודמיו הדגולים, בדפוסי התנהגותו, בכתבי אישום שתלויים נגדו. ואולם הוא ממשיך במובהק את דרכם האידיאולוגית, רושם הישגים לאומיים חשובים מבחינת יישום מצע הימין ומעצים את מעמדה הבינלאומי של ישראל.
בקרב על שרידותו הפוליטית ביום זה, בנימין נתניהו הוביל קמפיין שבוודאי יילמד וייחקר במחלקות למדע המדינה בישראל ובעולם. אחרי 11 שנה רצופות בשלטון, אפשר היה לצפות שיחוש כי מיצה, שבע מירורים שהאכילוהו יריביו, ולא היא. באופן נמרץ ותכליתי הוא ניהל את קמפיין הליכוד, כאילו רץ זו פעם ראשונה להיבחר לתפקיד הקשה ביותר, יש אומרים, בעולם כולו. יריביו טוענים, כי הוא מבקש לשמור על כסאו כדי להרחיק את רוע הגזירה של המשפט שאורב לו. אולי. מנגד, תומכיו מזהים מנהיגות שאין דומה לה, ניהול מאבק איתנים לשמר את שלטון הימין, על הישגיו המבצבצים מבעד לחלונות בתיהם של כל אזרחי ישראל.
אני מעז לומר כי אילו מנחם בגין היה עמנו היום, וככל אזרח אכפתי היה הולך היום לקלפי, הוא היה שם, אולי עם היסוס-מה, אותו פתק בבת עינו - מחל. לנגד עיניו, גם היום, היו עומדים בראש וראשונה חבלי המולדת ביהודה, בשומרון ובגולן, על מתיישביהם, מניעת הקמת מדינה פלשתינית אסונית, וההזדמנות להחיל ריבונות ישראל על חלקים נרחבים בטריטוריות אלה. בשיקולי הצבעתו היו נלקחים עוצמתה המדינית, ביטחונית וכלכלית של ישראל, הקשרים הנרקמים עם מדינות ערביות, ויכולותיה הצבאיות-טכנולוגיות אל מול אויב חסר מעצורים כאירן.
מנחם בגין הגיע לשלטון קצת מוחלש פיסית, אחרי 29 שנות הובלה ללא ליאות של אופוזיציה לוחמנית. אילו היה מתחולל המהפך לפני מלחמת ששת הימים, ייתכן מאוד שלא הייתה נותרת על הפרק עד היום שאלת הסכסוך הישראלי-ערבי-פלשתיני. בגין היה מחיל מייד, אני משער, את ריבונות ישראל על יו"ש כולה, בטרם האו"ם ושלוחותיו מרימים קול זעקה. הוא, השר ללא תיק בממשלת הליכוד הלאומי דאז, יחד עם השר יגאל אלון, שבאחרונה מלאו 40 שנה לפטירתו, הם שהציעו ודחפו את ראש הממשלה אשכול להורות על שחרור ירושלים.
הצנוע והישר-באדם, מאמין בעליונות המשפט - כזה היה מנחם בגין. אבל מעל לכל - הלוחם הגדול למען זכות העם היהודי על ארץ-ישראל. ולכן, לו היה עמנו, לא יכול היה, להערכתי, שלא לשלשל לקלפי גם הפעם את הפתק שעליו הייתה גאוותו - מחל. וכי מי אינו זוכר את קריאתו-סיסמתו הנרגשת במערכות שהוא הוביל? "מחל, מחל, ועוד מחל, הרבה פתקי מחל" - יביאו את הניצחון למחנה הלאומי. היום הזה, אני הקטן חוזר ומצביע - שלא כמו הבן בנימין זאב בגין - בפתק עם אותיות מחל, בציפייה שהקלפיות יתמלאו בהרבה פתקי מחל. רק למען ארץ-ישראל!.

תאריך:  02/03/2020   |   עודכן:  02/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכל זאת - מחל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מנחם בגין לא היה מצביע מח"ל .
ציוני אורגינלי  |  2/03/20 12:55
2
שונה מקודמיו הדגולים ?
ארי כספי  |  2/03/20 17:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ארי בוסל
הערבים הישראלים - המוסלמים והנוצרים כאחד - יודעים בדיוק מה טוב עבורם. מבחינה זו הם בדיוק כמו כל בוחר אחר - והבוחר אף פעם אינו טיפש! צאו לבחור, והצביעו עבור נתניהו, גנץ, בנט או ליברמן כי רק אצלם אתם מבטיחיםאת עתידכם
מירב ארד
ריבלין: אין תחושה של חגיגיות אלא של בושה    שקד: אם כולם ייצאו להצביע, נפתור את הפלונטר    ליברמן בקלפי בנוקדים: הערב תהיה הכרעה חשובה
איתמר לוין
מאביגדור ליברמן, דרך איתמר בן-גביר ובני גנץ ועד היבא יזבק    איטליה, ארצות הברית וגרמניה    החל מבית המשפט העליון וכלה ברצועת עזה    העבר של הליכוד והססמה של כחול-לבן    הקורונה שברקע, מה יהיה שיעור ההצבעה והשם ישמרנו מסיבוב רביעי
עידן יוסף
השיחה בין נתניהו ובין הרב שהקליט את יועצו של גנץ ישראל בכר נחשפה על-ידי אילנה דיין בחדשות 12    מן ההקלטה עולה כאילו נתניהו היה מודע לפרסום הצפוי, למרות שהכחיש כי היה מעורב    כחול לבן: "נתניהו ‏ידע גם ידע. ‏שיקר גם שיקר"
עידן יוסף
איתמר בן גביר אומר כי עוצמה יהודית ממשיכה לרוץ למרות שהוא יודע שלא תעבור את אחוז החסיה, וזאת כדי ש"האמת תנצח"    טוען כי הרשימה המשותפת לא תעלה כפי שמנסים להפחיד    גורם בליכוד: לעוצמה יהודית דין רודף, והיא כמו עובר המסכן את חיי האם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il