X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מקורבים לארדואן טוענים כי ארדואן מרחיק לכת וטוען שהוא המהדי שנועד להציל בשלב ראשון את טורקיה מעוניה
▪  ▪  ▪
ארדואן. המהד החדש [צילום: שירותי העיתונות הנשיאותיים]

יש עדויות לכך שנשיא טורקיה ארדואן לא רק הפך לאיש דת שמחסל את הרפורמות הליברליות שהנהיג כמאל אתאתורכּ לפני כמאה שנים, אלא הוא מתחרה עם חלק ממנהיגי ערב על הנהגת העולם הערבי. תעיד על כך מעורבותו הצבאית בלוב והעימותים המתמשכים עם מנהיגי מצרים, סעודיה וסוריה. לאחרונה נחשף נסיון טורקי לרצוח את נשיא סוריה בשאר אסד.
מקורבים לארדואן טוענים כי ארדואן מרחיק לכת וטוען שהוא המהדי שנועד להציל בשלב ראשון את טורקיה מעוניה. העיתונאי המקורב לארדואן, ארגון באבאקן עורך האתר הטורקי "המצב בטורקיה" כותב: "האמונה האיסלאמית ששולטת בעידנו של ארדואן, מניחה כי קיים פער עמוק ברמת החיים של טורקיה לזו של מדינות המערב.
תקוותו של ארדואן ותומכיו שהופעת המהדי תצמצם את הפער הקיים וכי אפשר שארדואן הוא המהדי המצופה ואולי הוא תלמידו של המהדי". ידוע כי האמונה בהופעתו של המהדי היא אחת האמונות היסודיות של השיעים בעולם. מקור האמונה הוא שאחד האימאם השיעים נעלם במאה השמינית. זהו האימאם השניים-עשר שנעלם בעיר העירקית סמירא, וכי הוא צפוי להופיע כ"משיח" שיציל את העולם מן החורבן וישלים את מה שהחסיר הנביא מוחמד. הסונים דוחים את האמונה השיעית מכל וכל וטוענים כי מוחמד הוא אחרון הנביאים (אאחר אלנביין) שהשלים את המלאכה וכי לא יקום נביא אחריו... אולי ריפורמר, אבל לא מישהו שישלים את העשיה של הנביא מוחמד.
יש יסוד להניח כי תפיסת המהדי של ארדואן תיצור מחלוקת עמוקה לא רק בינו לבין הסונים, אלא גם עם משטר המולות באירן שרואים את המהדי כמונופול שלהם. עידנן תנרימרדי, יועצו הצבאי של ארדואן שעומד בראשה של חברה כלכלית ששייכת לצבא הצהיר: "החברה שלנו מכשירה את הקרקע לבואו של המהדי שמצפים לו זה מאות שנים, הוא אשר יביא את האיסלאם הנכון" (אלאיסלאם אלצחיח).
גם יריבו של ארדואן פתחואללה גולן הגולה בארה"ב, שנטל חלק בנסיון ההפיכה הכושל בשנת 2016, גם הוא רואה את עצמו כמהדי שיציל את טורקיה ויפיץ את האיסלאם הנכון.
יש לציין שלא רק העולם המוסלמי הסוני ואירן השיעית מתנגדים לנסיונותיו של ארדואן להקצין באיסלמיזציה ולהחזיר לטורקיה עטרה ליושנה, קרי: עידן האימפריה העות'מנית ששלטה במזרח התיכון וצפון אפריקה ובחלקים מדרום מזרח אירופה, אלא גם העם הטורקי מפגין סימנים של התנגדות. עובדה היא שארדואן ומפלגתו הפסידו בבחירות העירוניות האחרונות בשתי הערים הכי גדולות: אנקרה ואיסטנבול, ערים אלה נחשבות כמדד לבחירות הכלליות.

תאריך:  03/03/2020   |   עודכן:  03/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ארדואן המהדי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למי שאינו יודע - מהדי אצל
מאמר מעניין  |  4/03/20 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אכן אילו "מקדש" היה מילה נרדפת ל"בית שיש בו איזה דבר מקודש "אי-אפשר היה לאזרח את המונח "בית המקדש" מפני שהיינו כאומרים "בית שיש בו בית של דבר שיש בו קדושה", וטבטולוגיה זאת אינה באה בחשבון
רפי לאופרט
תוכנית "המאה" של טראמפ שהוצאה סוף-סוף מהתנור, מתחילה להתקרר    לאחר ציפיות, שהולידו כצפוי תגובות מנוגדות ולעיתים אף סותרות, הביאה דיסהרמוניה בממשל לעצירת התנופה; לטעמי, הבחירות בישראל היו אך תירוץ    אם ינצח הימין, יתברר שמדובר בבזבוז זמן של חודשים    אם שוב לא תושג הכרעה, יהיה זה בזבוז כפול ומכופל
בין דיבר לדיבור
בשולי הכותרות: מילה זו רק מילה - תשאלו את ליברמן    שיעור בלשון - דיברות לשון זכר או לשון נקבה? ולקינוח פסוקו
עמנואל בן-סבו
הבחירות השלישיות הגיעו לקו הסיום, הכרעה או הליכה לבחירות רביעיות    זה הזמן להרהורי סיכום, רגע לפני הכנסת המעטפה לקלפי המוגנת
רות רזניק
על-מנת לקבוע את "עליונות" הגבר, נושלה האישה מיכולת הירושה, מהחלטות לגבי גופה, פריונה, מעמדה הכלכלי ובחברות מסוימות אף הזכות להישאר עם ילדיה בעת פירוק מערכת הנישואים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il