X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ג'ו ביידן וברני סנדרס נותרו לבדם במרוץ למועמדות הדמוקרטים לנשיאות. התנופה נמצאת לצידו של ביידן, אך ההתמודדות רחוקה מלהסתיים - ותתמקד בשכבת גיל ברורה
▪  ▪  ▪
ביידן חוגג את נצחונו [צילום: מרציו סנצ'ז, AP]

ג'ו ביידן ניצח ב"סופר טיוזדיי" של המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס איבד גובה, אליזבת וורן התרסקה ומייקל בלומברג פרש. זוהי, במשפט אחד, תמצית היום הדרמטי (3.3.20). ניו-יורק טיימס העלה חמש תובנות מרכזיות ממנו.
האפרו-אמריקניים דוחפים את ביידן
זה התחיל בסוף השבוע שעבר (29.2.20) בדרום קרוליינה וגבר משמעותית ב"סופר טיוזדיי": ביידן זכה ב-60%-40% מקולותיהם באלבמה, וירג'יניה וטקסס – שיעור גבוה די הצורך כדי לגבור על כוחו של סנדרס בקרב הלבנים וההיספנים. בקמפיין בו הסיכוי לנצח את דונלד טראמפ הוא גורם מרכזי, נצחונו של ביידן בדרום קרוליינה הביא אליו הן את הממסד המפלגתי והן את המצביעים, המרגישים בטוחים תחת כנפיו של מי שהיה במשך שמונה שנים סגנו של ברק אובמה.
סנדרס עדיין נהנה מתמיכה רבה
המרוץ ממש לא הוכרע וגם אינו קרוב להכרעה, כאשר ביידן וסנדרס נהנים ממספר דומה של צירים לוועידת המפלגה. סנדרס ממשיך ליהנות מתמיכתם של ציבורים חשובים: מצביעים צעירים, מצביעים ליברלים ומצביעים לטינים. ביידן חזק יותר בקרב האפרו-אמריקנים, המבוגרים והמתונים. אין זה מקרה שהתמיכה בסנדרס גבוהה יותר במערב ארה"ב, שם יש יותר היספנים.
עם זאת, יש גם איתות אזהרה: סנדרס נהנה יותר מתמיכתם של מי שהצביעו בדואר או בהצבעות המוקדמות, בעוד ביידן זוכה לתמיכת מי שהגיעו שלשום לקלפיות. לכן, המשימה הדחופה מבחינתו של סנדרס היא לבלום את התנופה של ביידן. המבחן הגדול ביותר עשוי להיות בשבוע הבא (10.3.20) במישיגן – מדינה בה ניצח סנדרס את הילרי קלינטון בשנת 2016, ובה היכולת לגבור על טראמפ ממלאת תפקיד חשוב בשיקוליהם של הדמוקרטים. בנוסף לכך, יהיה עליו להתמודד עם פרישתו של בלומברג, המעמיד את משאביו הבלתי-מוגבלים לטובת ביידן.
תנופה חשובה יותר מכסף וארגון
72 השעות המדהימות של ביידן בין דרום קרוליינה ל"סופר טיוזדיי" היו יוצאות דופן בכל מובן. שלושה יריבים פרשו (פיט בוטייג'יג', טום שטייר ואיימי קלובוכר), ושלושה יריבים לשעבר הודיעו על תמיכתם בו (בוטייג'יג', קלובוכר ובטו או'רורק). השאלה הגדולה הייתה, האם יהיה להתפתחויות אלו מספיק זמן כדי להיקלט בתודעת המצביעים ולהשפיע על התוצאות. התשובה: כן, בהחלט.
מייקל בלומברג הוציא 100 דולר על כל דולר בודד שהשקיע ביידן בפרסומות טלוויזיוניות במדינות "סופר טיוזדיי", וזה לא הספיק. לסנדרס היה יתרון בתחום הארגון בשטח, וזה לא הספיק. התנופה שצבר ביידן והכיסוי התקשורתי שקיבל חינם בעקבותיה, הוכחו כחשובים יותר. בטקסס קיבל ביידן את קולותיהם של מחצית מאלו שהחליטו ביומיים האחרונים במי יתמכו – כפליים מאשר סנדרס, שכאמור זוכה ליותר תמיכה מאלו שהחליטו מוקדם יותר. אותה תמונה הייתה במיין, וירג'יניה ומסצ'וסטס.
וורן ובלומברג התאיידו
אליזבת וורן הייתה מועמדת מן השורה הראשונה ומייקל בלומברג שפך כמויות חסרות תקדים של כסף. התוצאות של שניהם ב"סופר טיוזדיי" היו איומות. וורן הצליחה לקבל 20% במדינה אחת בלבד – מדינת הבית שלה, מסצ'וסטס, אך הובסה אפילו בה והגיעה רק למקום השלישי. בלומברג חצה את רף ה-20% רק בקולורדו וניצח רק בסמואה האמריקנית – לה אין אלקטורים בבחירות לנשיאות. בלומברג כבר פרש; כוונותיה של וורן אינו ידועות. היא מצליחה רק בקרב הבוחרים הנראים בדיוק כמותה: נשים בעלות השכלה אקדמית במקצועות צווארון לבן.
התוצאות חושפות את פער הדורות במפלגה
הקרב בין ביידן לבין סנדרס הוא קרב בין-דורי: ביידן מנצח בין המבוגרים, סנדרס (בן ה-79) מנצח בין הצעירים. הם יילחמו בכל עוז על שכבת הגיל שבין שתי אלו. באלבמה, בה השורה התחתונה שלו הייתה הגרועה ביותר, סנדרס קיבל 45% מקולותיהם של בני 30 ומטה, לעומת 32% בלבד לביידן. בוורמונט – מדינתו של סנדרס – ביידן קיבל כמעט אותו שיעור של מצביעים מבוגרים (בני 65 ומעלה) כמו סנדרס, אשר זכה כמעט ב-70% מקולותיהם של בני 40 ומטה.
בקליפורניה השיג סנדרס 72% מקולותיהם של בני 30 ומטה, לעומת 5% בלבד לביידן. במדינה זו היה לו רוב בין כלל המצביעים עד גיל 44, וכמעט שוויון עם ביידן בבני 65-45. זהו אותו הרכב מצביעים שהעניק לו את הניצחון המוחץ בנבאדה בחודש שעבר. ואילו ביידן קיבל 75% מקולותיהם של המבוגרים בווירג'יניה, שם הישגיו של סנדרס הצטמצמו לבני 30 ומטה. לכן, נראה שהמשך הקמפיין יהיה על קולותיהם של בני 65-40.

תאריך:  05/03/20   |   עודכן:  05/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
במאמר בניו-יורק טיימס קוראת שלאלה - כיום חברת קונגרס דמוקרטית מפלורידה - לאמץ בתחום הבריאות את הדרך בה נערכים תושבי מדינתה לעונת ההוריקנים
איתמר לוין
בריטניה והאיחוד האירופי החלו בשיחות הפרטניות למימוש הברקזיט. הן יהיו קשות, צופה אקונומיסט, אך בשורה התחתונה - שני הצדדים רוצים הסכם
איתמר לוין
בידי אירן מספיק דלק אורניום כדי לייצר פצצה גרעינית אחת - אם תחליט להעשיר אותו לרמה הדרושה    הסוכנות קובעת: אירן אינה משתפת פעולה עם המפקחים ואינה עונה של שאלות לגבי פעילותה בעבר
איתמר לוין
בוב אייגר הזניק את הרווחים ושווי השוק של דיסני, בזכות הכרתו בחשיבות האיכות, נטייתו לסמוך על האנשים שרכש ונכונותו לבחון מחדש את מדיניותו
איתמר לוין
סליבאן יוצאת נגד הודעותיהם של הנשיא וממשלו הממעיטות בסכנת הקורונה, וטוענת שהן נותנות עדיפות לצרכים הפוליטיים של טראמפ על פני טובת הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il