X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציונות הדתית היא תנועה מפוארת קשה לדמיין את ארץ ישראל בלי תנועת ההתיישבות, המחוללת במסירות נפש את גאולת ארצנו
▪  ▪  ▪
שקד. לא הצליחה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

השורות הבאות יוצאות מלב דואב, שלא לומר בוכה מרה. הבחירות לכנסת הסתיימו, הקלפיות נספרו והרי התוצאה אותה הצליחה ימינה להביא מוטלת לפנינו, עטופה ביגון, בושה, ייסורי מצפון וקול פנימי הקורא לחשבון נפש נוקב ויסודי.
הציונות הדתית היא תנועה מפוארת. קשה לדמיין את ארץ ישראל בלי תנועת ההתיישבות, המחוללת במסירות נפש את גאולת ארצנו. צבא הגנה לישראל ללא בחורינו המופלאים והגיבורים איננו אותו הצבא. עולם התורה וישיבות ההסדר מפארים את ערינו ואת ההוויה החברתית בחלקים נרחבים במדינה, כך גם הגרעינים התורניים.
מאות אלפים רבים של יהודים נפלאים, אנשי תורה ועבודה, התיישבות ועשייה, התנדבות ושירות למען העם - בצבא, בשירות הלאומי ובעצם בכל מקום - הציבור המעולה הזה שאין כמוהו מהווה עמוד שדרה יהודי, ציוני, מוסרי וערכי לחברה הישראלית כולה. לפיכך כמעט מובן מאליו היה שאלפים מתוך הציבור הנפלא הזה, בעלי לב יהודי, עם התלהבות נעורים, מלאי רוח התנדבות ואמונה, התגייסו ליום הבחירות על-מנת להציל את המצב. ואכן, אלמלא פעילותם הברוכה היינו רואים את שאיפותינו הפוליטיות מתנפצות מול המציאות הקשה בקול שאון גדול עוד יותר מכפי שארע בפועל - שוקת שבורה למהדרין.
והתוצאה בקלפי ביום הרה גורל בו נקבע עתידנו בארצנו - ששה מנדטים בכנסת ישראל!! פחות מליברמן האנטי דתי, הרבה פחות מהגיס החמישי הערבי, בוודאי הרבה הרבה פחות מהפוטנציאל האנושי המהווה את מה שאנו מכנים "הציונות הדתית".
קורת גג אחת
לאסון האלקטורלי הזה יש סיבה והוא אינו בגדר גזירת גורל, יד המקרה או מזימה פוליטית. אין לקבל את הטענות הנשמעות מפי אנשי ימינה על כך שהליכוד "שתה" את הקולות, על יהדות התורה "המזנבת" בסרוגים, אדישות בציבור ו/או תירוצים מתירוצים שונים. האמת היא אחרת וטעמה מר כלענה.
כותב שורות אלה התריע לפני חודשים רבים כי יש הכרח באיחוד השורות. הודגש שהאיחוד הזה צריך להיות מהיר, בשמחה, באחווה ותוך כינוס כל מרכיבי הציונות הדתית כולם תחת קורת גג אחת - יהא שמה אשר יהא. חיבור כזה, מהיר ויעיל, רק הוא יכול היה לייצר דינמיקה כזו שתסחוף אחריה המונים שיתנו אמונם באנשים ההולכים יחדיו כאיש אחד ובלב אחד.
במקום התסריט הרצוי שתואר לעיל קבלנו מסכת עגומה מכאיבה ומתישה. ויכוחים אינסופיים, החרמות, טענות קשות, לשון הרע, הכפשות, שקרים ובגידה. המדהים הוא שכל המעורבים בהצגה המבישה הם אנשים שבבסיסם הם טובים מאד. לרפי פרץ זכויות רבות אלא שהיום רבים אינם מוסיפים לשמו את התואר "רב", שהרי התנהלותו אינה מתיישבת עם תורה. בצלאל סמוטריץ' אדם מוכשר וביצועיסט מן המעלה הראשונה אלא שהתנהלותו הפוליטית נראית בעיני רבים כלא אנושית, רעה, מבישה ומונעת מענייני אגו. נפתלי בנט מנהיג חשוב (אולי יגיע ביום מן הימים לראש הפירמידה) אך המעבר ממפלגה לרעותה והעובדה שפסל אחים יהודים גרמו לו ולמפלגה נזק תדמיתי עצום. איילת שקד אף היא נכס פוליטי ואשת מעשה חשובה אך רבים שואלים עצמם הכיצד אין בכוחה לגרום לאיחוד מלא של השורות.
בטרם הגיע יום הבחירות שמעתי מפי רבים מאוד מאחינו בהתיישבות ובציונות הדתית כי הם מתייסרים קשות וכי אינם יודעים למי לתת את קולם. המריבות בתוככי הבית היהודי, ההסכם בין רפי פרץ לבן גביר (שנתפס בעיני רבים כפעולה להצלת עורו של פרץ ולשם שמירה על מקומו הראשון), השתיקה הרועמת של סמוטריץ' עם היוודע המהלך הזה וחבירתו לבנט ושות' בסופו של יום, דחיקת עוצמה אל מחוץ למחנה אגב מעשה בגידה חמור, שקרים והפרת התחייבויות של רפי פרץ - כל אלה הבאישו ריחה של ימינה בעיני רבים. הבריות דברו על כך ש"אינם יכולים להצביע לימינה", על כך ש"אם אצביע לימינה אסתום את האף", על הבגידה ההיא של פרץ ועל השקר גם, על הפקרת עוצמה, על הרוח הרפורמית האוחזת במפלגת ימינה, על העדר העקביות, על דחיקת מוטי יוגב אל מחוץ למוקד ההשפעה ועוד הטענות רבות.
רוח האחדות
ועוד נשמעה בפי רבים ביקורת קשה על מעורבות רבנים בכל המאורעות. אין לך דבר חמור יותר מרב הנתפש כמשתף פעולה עם שקר. רב המצדיק החרמת חלק מהציבור מעורר התנגדות. רבנים הנוטלים חלק במחלוקות וחוטאים בלשון הרע אף הם היו לזרא בעיני רבים. כידוע, רבנים רבים בחשו רחשו בקלחת הזו, רובם ככולם מתוך כוונות טובות, רובם ככולם שלא בטובתם ושלא לטובת העניין. והרי ימינה, על ששת המנדטים שלה - מוטלת לפנינו.
הפתרון למצב הביש הזה אינו קל, בוודאי שלא ניתן יהיה ליישר את ההדורים (בין המפלגה לבין הציבור) בתוך זמן קצר. גם האמון ספג פגיעה קשה ביותר ועמל רב מאוד יידרש על-מנת להשיבו. נראה שרק חשבון נפש עמוק, התבוננות נכוחה במציאות העגומה, ובעיקר נכונות לבצע מהפיכה של ממש בחשיבה - רק כל אלה יעניקו לימינה ולציונות הדתית הזדמנות נוספת (ואולי אחרונה) להתחבר מחדש ולהיות לאחד. או אז תשקף ימינה (או כל שם אחר שיינתן לה) נאמנה את הציבור אותו היא מתיימרת לייצג.
באם ייעשה חשבון הנפש, אם תפתחנה השורות, אם תחזור לנשב ולפעם רוח האחדות, אם אהבת חינם תדחק את התככנות ותסיר מעל הדרך את השנאות ומאבקי האגו - רק אז ישובו הביתה ההמונים מהציונות הדתית שהצביעו לליכוד, לש"ס, ליהדות התורה, וגם אלה שנשארו בבית (ולא בגלל החשש מהקורונה...).

תאריך:  05/03/2020   |   עודכן:  05/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכום הביזיון בהנהגת הציונות הדתית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
8מנדטים = בן גביר סמוטריץ ופרץ
שקד היא שמאלנית  |  5/03/20 17:18
2
ככה זה כאשר מתבטלים בפני הפריץ
נתן המציצן  |  5/03/20 17:48
3
יש לדבוק באמת
שמואל ד.  |  6/03/20 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
הודיע כי יפעל לקדם גם את החוק המגביל כהונת ראש ממהשלה לשתי קדנציות    בכחול לבן חוששים מפני תרגיל של ליברמן    בליכוד פותחים במסע תעמולה: "מדובר בגניבות הבחירות"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נעלמו, פנינה גסטרונומית, המלצות לשעברים, כאילו זכו ויום השנה    "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
יצחק מאיר
פנייה פתוחה למועצת העיתונות    האם כללי האתיקה של העיתונות בישראל יכולים לחשות, להתיר בשתיקתם את הפצת הפקרת שמו הטוב של אדם, באורח הפומבי ביותר על-ידי כל כך הרבה כלי תקשורת?
זוהר בן-אשר
נתניהו והליכוד מנסים להציג את ההפסד כנצחון בטענה הגזענית שהערבים לא נחשבים ושרק מי שהוא ציוני הוא "כשר" בעיניהם הגזענייות ויכול להיחשב לטובת מניין הרוב והמיעוט
רון בריימן
המחנה האנטי דמוקרטי, זה שתאוותו לא סופקה על-ידי ציבור הבוחרים, מבקש להענישם ולבצע סיכול ממוקד של בחירתם של כמחצית מן הבוחרים    דווקא היוזמה לשלול מנתניהו את הזכות להרכיב ממשלה, יוזמה שהמועמד שהפסיד, בנימין גנץ, לא מנע אותה ולא התנער ממנה, היא המזכירה משטרים אנטי דמוקרטיים, כמו למשל זה של ארדואן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il