X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ממשלת לבנון לא תשלם ריבית בסך 1.2 מיליארד דולר לנושיה, ושערי איגרות החוב שלה מלמדים על סבירות גבוהה לחדלות פרעון בטווח הארוך - מדווח פייננשל טיימס
▪  ▪  ▪
דיאב בנאומו בסוף השבוע [צילום: AP]

לבנון לא תפרע (יום ב', 9.3.20) חוב בסך 1.2 מיליארד דולר ותבקש מנושיה פריסה מחדש של החוב – סימן מובהק למשבר בו שרויה מדינה שחובותיה הן מן הגדולים בעולם, מדווח פייננשל טיימס.
זוהי הפעם הראשונה בה לבנון אינה עומדת בתשלום ריבית על חובותיה, המסתכמים בקרוב ל-90 מיליארד דולר. תשלומי הריבית בולעים כמחצית מהכנסות המדינה; החובות לנושים זרים מסתכמים ב-30 מיליארד דולר. ראש הממשלה, חסן דיאב, אמר בנאום טלוויזיוני, כי יתרות מטבע החוץ של המדינה ירדו ל"רמה מסוכנת".
הבנקים הלבנוניים מצויים במצוקת נזילות קשה, ואזרחי המדינה יכולים למשוך מחשבונותיהם רק 200 דולר מדי שבועיים. דיאב אומר כי במצב כזה – לא ניתן לשלם את הריבית הקרובה לנושים משוק היורובונד. המחסור במטבע חוץ גם מקשה מאוד על ייבוא מוצרים חיוניים, בו תלויה לבנון.
המשבר הכלכלי מלווה מאז אוקטובר שעבר בהפגנות נגד השחיתות במערכת הפוליטית, אשר הפילו את הממשלה הקודמת והביאו למינויו של דיאב בראש ממשלת טכנוקרטים. לדברי פייננשל טיימס, ההימנעות מתשלום הריבית מהווה מכה למגזר הבנקאות הלבנוני, שהפך למוקד לזעם ציבורי, שכן הבנקים ייאלצו להפחית את שווי אחזקותיהם בחוב הממשלתי הנקוב ברובו במטבע זר.
הבנקים דחו את הצעת הממשלה לפרוס לתקופה ארוכה יותר את פרעון חובותיה, למרות שחלק משמעותי מהכנסותיהם הוא מהריבית על חוב זה. תשומת הלב תופנה כעת לשיחות בין ממשלת לבנון לבין הנושים הזרים, ובראשם חברת ניהול הנכסים הבריטית אשמור המחזיקה ב-25% מאיגרות החוב הלבנוני האמורות להיפרע החודש – נתח המעניק לה זכות וטו על כל ארגון מחדש של החוב.
איגרות החוב הללו נסחרו בסוף השבוע (6.3.20) בשער של 57 סנט בלבד לכל דולר של חוב – שער המצביע על סיכוי גבוה לכך שהן לא ייפרעו. לצד זאת, המשקיעים עודם מקווים שממשלת לבנון תעמוד בתשלום הריבית הקרוב ותנסה לדחות את חדלות הפרעון של אג"ח אלו. איגרות החוב הלבנוניות לטווח ארוך נסחרות ב-25% בלבד מערכן הנקוב – מה שמלמד על סבירות גבוהה לחדלות פרעון שלהן.
קרן המטבע הבינלאומית מסייעת ללבנון בהתמודדות עם המשברים הכלכליים המרובים, הכוללים פיחות בפועל של הלירה המקומית. שער הלירה הוצמד רשמית לדולר בשני העשורים האחרונים, אך השער בשוק השחור צנח למחצית מהשער הרשמי. ממשלת לבנון טרם ביקשה מהקרן סיוע בפרעון חובותיה.

תאריך:  08/03/20   |   עודכן:  08/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבנון מתקרבת לחדלות פרעון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשותפת רוצה שישראל תעזור
הגלשנית  |  9/03/20 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
טל בן-יעקב
ישראל רוצה להגיע להסדרה ארוכת טווח עם החמאס, אך היא צריכה להיזהר מהתחזקות הג'יאהד, הארגון העיקרי אשר נלחם נגדנו בשני הסבבים האחרונים, בהם החמאס בעיקר צופה ונהנה    מישהו צריך לאותת לארגון השולט ברצועה להפסיק לשבת על הגדר
עמנואל בן-סבו
הם קופאים למוות, תינוקות, קשישות, ילדים, אימהות, צועדים בצעדות מוות מלאי פחד ואימה, בורחים מביתם הלא נודע, 900 אלף בני אדם בורחים מבשורות המוות, מנשקו הנורא של הרודן, הדיקטטור, בן משפחת העמים, אסד, רופא העיניים ד"ר באשיר שפשעיו מסמאים את עיני העולם
שאול מנשה
"גדול הרוצחים הזה אינו חלל כפי שתומכיו טוענים, ואלה שמקימים סוכות אבל על מותו, הם רמאים ובוגדים בארצותיהם, ההיסטוריה תגנה ותדון אותם"
עידן יוסף
דיווחים על מותו של קאסם אל-ראימי במבצע אמריקני בתימן פורסמו לפני שבוע - חודש אחרי חיסול קאסם סולימאני, וטרמאפ אישר היום את הפרטים
אליהו קאופמן
ה"ידידה" החדשה של ישראל - ערב הסעודית, איננה בדיוק ה"מדינה המוסלמית הליבראלית", אלא שזו מהדורה מערבית חדשה ללגיטימציה למדינה עריצה וחותכת ידיים, כפי שבעבר זכה ללגיטימציה "ליבראלית" כזו הרודן הרומני ניקולאי צ'אושסקו, לאחר שלעומת עמיתיו הקומוניסטים דאז הוא קשר קשרים דיפלומטיים חיוביים עם המערב בכלל ועם ישראל בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il