X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחזמר מעולה [צילום: אביטל כהן]
זמרי משפחת פון טראמפ שוב מופיעים בטירול
מחזמר מרגש ומקסים בשפת המקור אנגלית - האופרה הקלה בנגב - תיאטרון גבעתיים צלילי המוזיקה הוא אחד ממחזות הזמר הידועים ביותר
קולח ומעוצב [צילום: אביטל כהן]

נוכחות בימתית [צילום: אביטל כהן]

המחזמר "צלילי המוזיקה" בהפקת האופרה הקלה בנגב, העולה בתיאטרון גבעתיים וברחבי הארץ, הוא מרגש ומקסים, סוחף, קולח ומהווה חוויה לכל המשפחה. ההפקה עולה בשפת המקור - אנגלית והיא התברכה בלהקת שחקנים מוכשרים ובקבוצת נוער הגונבת את ההצגה.
צלילי המוזיקה הוא אחד ממחזות הזמר הידועים ביותר והוא מבוסס על סיפורה האמיתי של משפחת פון טראמפ האוסטרית בתקופת עליית הנאצים לשלטון.
להצלחה תרם זוג מחברי מחזות הזמר הנודעים ריצ'ארד רוג'רס (המלחין) ואוסקר האמרשטיין (פזמונים). המחזמר עלה לראשונה בברודווי ב-1959 עם מרי מרטין ותיאודור ביקל וגרף 8 פרסי טוני ורק ב-1965 יצא הסרט לאקרנים ובו לוהקה ג'ולי אנדריוס, שהגיעה היישר מהסרט מרי פופינס ועימה כריסטופר פאלמר (שהיה בכלל שחקן שייקספירי).
שלושה שירים שהיו במחזמר המקורי, הוסרו בסרט ובמקומם כתב והלחין רוג'רס שני שירים חדשים (כי האמרשטיין מת בינתיים). הסרט זכה ב-5 פרסי אוסקר וזכה לתהודה עולמית והוא עד היום אחד הסרטים האהובים בכל הזמנים.
ההפקה עלתה מספר פעמים בעבר בישראל. המחזמר כולל שורה של שירים מוכרים וקליטים ובהם "אדלוייס", "דו רה מי", "בת 16 - עוד מעט בת 17" (ובעצם כל השירים מוכרים ומושמעים אין ספור).
שותפים מלאים
תיאטרון לוגון (ראשי תיבות באנגלית של האופרה הקלה בנגב) נוסד בשנת 1981 על-ידי ד"ר אד שפיץ, מומחה לאלרגיות וזמר תיאטרון, במטרה ליצור תיאטרון קהילתי, בו לוקחים חלק תושבים מאזור הנגב והדרום. מאז ועד היום נותר גרעין איתן של חברים, שחוזרים להופיע או לקחת חלק מאחורי הקלעים ואליהם מדי שנה מצטרפים חדשים לקהילה.
לאורך השנים, נוצר גם מרכיב רב דורי אצל חלק מהחברים (הכולל גם 3 דורות מאותה משפחה בהצגה אחת). על חברי התיאטרון נמנים עולים חדשים או ותיקים, המגיעים ממדינות דוברות אנגלית (ומכאן הצורך להעלות הפקות בשפה המדוברת) וכמובן 'צברים'. ללא קשר לתפקיד הבימתי או המערכתי שלהם בהפקה, כולם שותפים מלאים להחלטות ולבחירות האמנותיות.
מדיי שנה מעלה התיאטרון הפקת מקור מקצועית של קלאסיקות בימתיות. בתחילת הדרך הועלו אופרטות כמו "משפט המושבעים", "הפיראטים מפנזאנס" ו"המיקאדו" של צמד היוצרים הבריטי גילברט וסאליבן. משנות ה-90 מעלה הקבוצה מחזות זמר אמריקנים מפורסמים כמו "כנר על הגג", "נשקיני, קייט", "הלו, דולי", "ברנשים וחתיכות" "גבירתי הנאווה" ועוד. בהפקה נוטלים חלק 35 שחקנים וזמרים, רקדנים וחברי תזמורת.
הבמאי יעקב אמסלם הצליח להפיק מחזמר מרשים, איכותי, קולח ומעוצב בצורה מקצועית, לא שונה בהרבה מהפקות דומות בחו"ל. להצלחה תרמו כמובן השחקנים-זמרים וקבוצת הילדים, שתמיד גונבת את ההצגה.
מריה מגולמת בידי נטע דרוקמן, זמרת מקצועית שעברה ללמודי חינוך ופסיכולוגיה. לנטע יש נוכחות בימתית משובחת. היא אוחזת בקול נעים ומלטף ויש לה יכולות משחק טובות מאוד. תמר נגן מגלמת את אם המנזר והיא בולטת במשחקה ובקולה המשובח. מיכאל מייקל הרמן הוא הקפיטן פון טראמפ והוא מרשים בהופעתו. יש לו נוכחות משובחת והוא בעל קול עז וברור אם כי אינו זמר.
משחק ראוי
ג'ף יצחק משל גונב את ההצגה בדמות הדוד מקס והוא מצוין. משל הוא פרפורמר מקצועי מושחז וצולח את התפקיד בצורה צוהלת ומשובחת. הוא גם בעל יכולת משחק מעולה וגם בעל יכולת ווקאלית נהדרת.
חגית גלקין הנעימה היא הברונית אלזה שריידר שנאלצת לפנות מקומה כארוסת הקפיטן לטובת מריה. חגית מגלמת את התפקיד בצורה נהדרת, משחקה אמין ומוצלח, יש לה נוכחות על הבמה ויכולת השירה שלה היא נפלאה. שני הדואטים שלה ושל ג'ף משל הם מצוינים. דבי למדן כמנהלת הבית גברת שמידט היא טובה מאוד ומוצלחת והיא מגישה משחק ראוי ומוקפד.
טלמון פצ'בסקי היא ליזל הילדה בת ה-16 ואביעד מימון הוא רולף שליח הדואר, בני הזוג המאוהבים. הם משחקים בהצלחה רבה. דואט השיר שלהם הוא מקסים. טלמון פצ'בסקי היא בעלת נוכחות בימתית מרשימה. יש לה קול צלול ועז וקטעי השירה שלה הם מעולים. אגב, טלמון בת ה-20 היא פסנתרנית מצטיינת. חבורת הילדים כוללת את עידו בן חמו, מאיה חייקין, גידי רז נגן, אביגייל שי המוצלחת מאוד, אורי פצ'בסקי ושואבה מרגלית סטיין הפעוטה והנפלאה.
אד שפיץ ממייסדי התיאטרון מגלם באורח מושלם את המשרת פרנץ. הדס ברעם מצויינת כנזירה ברטה. לילך לוונטל נהדרת כנזירה מרגרטה. איילת נגן טובה מאוד כנזירה סופייה. יש לציין גם את מייק קווסטל כנהג הבית, אלן כהן, אנני מולכו, ליאון גלקוף, ג'ולי צוויקל וביל מרטין. ועימם שורת רקדנים וזמרים טובים מאוד.
דוד וולדמן הוא המנצח והמנהל המוזיקלי שאחראי מוזיקלית להפקה המוצלחת והמקסימה הזו. הרכב הנגנים המשובח היה מעולה. קשת מרגלית שטיין אחראית לכוריאוגרפיה היפה ובמיוחד לריקודים התקופתיים המרהיבים. מלאני לומברד אחראית לתלבושות המוצלחות. עיצוב התפאורה הוא של יוחי לוין ומתאפיין במינימליזם פרקטי ומצטיין ביופיו וגם בתמונות הרקע של הרי הטירול באוסטריה. קריסטינה האותורן אחראית להדרכה הקולית הטובה.
"צלילי המוזיקה" הוא מחזמר מעולה וההפקה של האופרה הקלה בנגב היא מוצלחת ומענגת, מושקעת ובעלת רמה גבוהה.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  09/03/2020   |   עודכן:  09/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים נוי / Haim Noi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זמרי משפחת פון טראמפ שוב מופיעים בטירול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
על-מנת לשמר את שמה של ביתר ההיסטורית, מאויית השם טרומפלדור בכל הפרסומים של התנועה הרביזיוניסטית ב-ת'ו, אבל אין מה לעשות - האיות בט"ת ניצח...
קובי אפללו
משבר הקורונה תפס את ישראל עם המכנסיים למטה, הכלכלה הישראלית נמצאת בפני משבר קיומי, ליברמן המגלומן וגנץ המבולבל ירכיבו ממשלה ויצילו את המדינה
עמוס שנער
המדינה יותר חשובה מהמותג נתניהו    כואב שראשי מפלגות מכתיבות למפלגה אחרת מי ינהיג אותה או לייתר דיוק מי לא ינהיג אותה, אך האופציה של ממשלת שמאל בג"ץ טיבי יזבק ועודה כואבת פי כמה ומסוכנת נורא
אריאל פטל
משבר הקורונה כבר מכה כלכלית בעשרות אלפי עסקים בישראל וצפוי לפגוע כמעט בכל אחד מאיתנו, מי יותר ומי פחות    היערכות נכונה וחכמה עשויה לסייע בצמצום הנזקים והותרת העסק שלנו על-כנו גם לאחר תום המשבר
דן מרגלית
יוסף חיים ברנר, שבעצמו יירצח בעוד שנה בידי פורעים ערביים, העניק לזה לבוש ספרותי: "טוב למות בעד ארצנו", אבל שמאלנים אנטי-ציונים לא יכלו לפרגן גיבור כזה (שהיה אגב משפטן בהשכלתו) וטענו כי לא היו דברים מעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il