X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ראוי בשיח הפוליטי לשמור על שפה נקייה מכל צד, מגזר, לא להכפיש, לא להשמיץ, לא להסית, ברם נדמה כי התזמורת מתחילה את המנגינה ומהדהדת אותה בתודעה הציבורית כדי לערוך דה-לגיטימציה לביקורת ולמחאה
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ברוכה הבאה מילת המפתח היקרה שוב לשיח החד סטרי. גברת הסתה, חד כיוונית, ה.ס.ת.ה. תזכרו את המילה במלעיל ובמלרע.
התקשורת, המגויסת ברובה המכריע, הינה בבחינת המהדהד, יוצרת חדשות, מהדהדת אותן, מטמיעה, מהנדסת תודעה ומשדרת. התזמורת לא צייצה הסתה, כשרמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר כינה את נתניהו בוגד, השדרנים לא מחו, כשחבל תליה נתלה מעל ראשו של נתניהו וכולם דיברו על אומנות חזותית, ארדואן, מוסוליני, תמונות עם שפם היטלראי, צלב קרס, הכל היה נסבל. חופש הביטוי. כשכל קלדן וקלדנית הכפישו והסיתו יום יום, נגד ראש הממשלה, רעייתו, משפחתו, סרקו אותו במסרקות ברזל מלובנות, התזמורת דממה.
ראוי בשיח הפוליטי לשמור על שפה נקייה מכל צד, מגזר, לא להכפיש, לא להשמיץ, לא להסית, ברם נדמה כי התזמורת מתחילה את המנגינה ומהדהדת אותה בתודעה הציבורית כדי לערוך דה-לגיטימציה לביקורת ולמחאה. חופש הביטוי כן, לא להסתה משום צד. אל תתנו לסותמי הפיות להפוך שוב את חופש הביטוי לשיסוי אלים בהדהוד פוליטיקאים המתחזים לעיתונאים.
תמונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שפם של היטלר, לצד תמונותיו עם צלב קרס, תמונותיו של רה"מ בנימין נתניהו כשחבל תליה מעל ראשו, "תחיית המתים" של מוסוליני, היטלר, לצד ארדואן, כל אלה הושוו לבנימין נתניהו. הוא כונה בוגד, ומוכר את ביטחון מדינת ישראל. ההסתה הבלתי פוסקת מצד שונאיו של בנימין נתניהו, השתיקה של הפוליטיקאים מהקוקפיט ומארגוני 'זכויות אדם', שוחרי השלום והסובלנות, לא הוקיעו, לא מחו, לא היסו את מפיצי השנאה הבלתי נגמרת לרה"מ בנימין נתניהו, רעייתו ומשפחתו.
זה לא שראש הממשלה טלית שכולה תכלת הטומן ידו בצלחת, זה לא שבנו אינו מנאץ ומטנף מעת לעת ברשתות החברתיות, אין הם המופת לנימוסין והליכות. ברם, הם לא כינו את המתנגדים להם בבונים, בהמות, רפי שכל. הם אפילו לא גייסו בצו 8 את מוסליני היטלר וארדואן, הם הביעו דעתם באופן דוחה אך עדיין, גם אם לא נעים, בהחלט מותר.
והנה, היום שוב צצה הגברת הזקנה והמאיימת, ליידי הסתה, דרך מוכרת וידועה לסתום פיות, למנוע מחאה, לזכות בסיסית של כל אזרח במדינת ישראל הדמוקרטית.
המובן מאליו חייב להיכתב, אין מקום, גם בפוליטיקה, גם בבחירות שלישיות לעודד שנאה, ללבות איבה. אין מקום לתמונות עם כאפיות, עם שפם היטלראי, אין מקום להשוואות לארדואן או מוסוליני, אין מקום לארדואנים, אין מקום לחרמות, אין מקום לאיומים והפחדות, אין מקום למיצגי תליה וארונות קבורה, אין מקום להסתה מכל כיוון וכלפי כל אוכלוסייה, ערבית כיהודית, חרדית כימנית, שמאלנית כמתנחלת. את מחיר ההסתה כולנו יודעים, ראש ממשלה נרצח כאן בעקבותיה ואסור שלעולם ישנה אירוע טראגי שכזה. עם זאת, אל תאשימו מיליוני אזרחים משמאל וימין בהסתה, אל תאשימו אותם.
במקום להדהד האשמות בהסתה, במקום ליצור מציאות מדומה שרק בצד אחד יש שונאים, מאיימים ורוצחים בפוטנציה, ירסנו את עצמם הפוליטיקאים המתחזים לעיתונאים בעלי אג'נדות, המלבים את השנאה ומסיתים ללא הרף. עכשיו הזמן לאחריות, עכשיו הזמן להידברות, עכשיו הזמן לאחות את הקרעים, עכשיו הזמן לרפא את המציאות הקשה, את השבר, עכשיו הזמן להורדת גובה הלהבות, עכשיו הזמן לפיוס לאומי. אל תאשימו בהסתה, טלו קורה מבין עיניכם, גלו אחריות, עכשיו הזמן לחיבורים.

הכותב הינו מחנך, סופר, משורר ופובליציסט.
תאריך:  11/03/2020   |   עודכן:  11/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ארי בוסל
הנדל והאוזר הם הדבר הטוב ביותר שקרה למפלגתו של יעלון, שהשכיל לגייסם, כמו גם לסיעת כחול לבן    הם המצפן המזכיר לכולנו שגם אם חברי כחול לבן נבחרו על בסיס "רק לא ביבי", השנאה לא העבירה אותם על דעתם
מירב ארד
הבהירה: "זו לא המפלגה של ליברמן. אם מישהו מאיתנו היה מעלה על דעתו שזה מה שיקרה, החיבור לא היה יוצא לפועל"    ח"כ אסף זמיר: "אין מערכת בחירות שבה נתניהו לא מפר הבטחה"
איתן לסרי
לצערנו, אנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, משקרים לציבור במצח נחושה, עוסקים בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט עם הערבים גם אם זו תוקם על "משענת קנה רצוץ"
רפי לאופרט
מספר מחזורי הבחירות שידרשו לנו בכדי להגיע להכרעה פוליטית-דמוקרטית איננו הדבר החשוב במאבק המתנהל כיום בין הגושים הפוליטיים הגדולים. הדבר הקריטי באמת, הוא שאנו עלולים להתעייף ולצאת מהמאבק באותו מצב כאוטי בו נכנסנו אליו במרס 2019
עידן יוסף
ישראל ביתנו נתקלת בקשיים במו"מ להקמת ממשלת מיעוט לנוכח הביקורת הציבורית, וחוזרת לליכוד, תוך השמטת הדרישה כי נתניהו לא יעמוד בראשות הממשלה    בליכוד דורשים הבהרות האם ליברמן חזר בו בטרם יסכימו למו"מ
רשימות נוספות
לוי-אבקסיס נגד ממשלת מיעוט  /  עידן יוסף, איתמר לוין
הליכוד נמנע מלהצביע על תוצאות הבחירות  /  מירב ארד
לפיד: ממשלת מיעוט או בחירות  /  איתמר לוין
רק פעם אחת  /  דן מרגלית
האם עודה שוב יפתיע  /  יוסי אחימאיר
האם המו"מ עם "הרשימה המשותפת" לכינון ממשלת מיעוט הוא לגיטימי  /  ד"ר רפאל בוכניק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il