X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ מעודדת מהפיכתה של "הרשימה המשותפת" לכוח משפיע בפוליטיקה הישראלית שמפלגת "כחול לבן" משחרת לפתחו. ברש"פ אומרים כי הקמת ממשלת מיעוט בישראל היא הרע במיעוטו מבחינת הפלשתינים
▪  ▪  ▪
פגישת הרשימה עם המשותפת עם נציגי כחול לבן

הרש"פ עוקבת בעניין רב אחרי ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל,על-פי גורמים בפתח, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מקבל עידכונים שוטפים ממוחמד אלמדני, ראש הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית ובכירים ברש"פ משוחחים עם פעילים פוליטיים במגזר הערבי בישראל כדי לקבל תמונת מצב מדויקת.
באופן רשמי אומרת הרש"פ כי היא איננה מתערבת בעניינים הפוליטיים הפנימיים בישראל, בשיחות פרטיות אמרו בכירים בפתח לפני הבחירות האחרונות כי אין הבדל בין מפלגת הליכוד לבין מפלגת "כחול לבן" וכי מדובר ב"שני צדדים של אותה המטבע" אך כעת הם מעודדים מאוד מהתחזקותה של "הרשימה המשותפת" בבחירות, כניסתה למשחק הפוליטי הישראלי ויכולתה להמליך ממשלה חדשה בישראל.
האכזבה והדאגה שהיו בצמרת הרש"פ אחרי הבחירות האחרונות כתוצאה ממספר המנדטים הגבוה שקיבלה מפלגת הליכוד התחלפו כעת באופטימיות כי מתקרב סופו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכירים בפתח אומרים כי מבחינת הרש"פ, הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ ובתמיכת "הרשימה המשותפת" היא הרע במיעוטו עבורה.
כל תרחיש אחר של הקמת ממשלת ימין, ממשלת אחדות או ממשלת מעבר שתכהן כמה חודשים הינו גרוע ביותר מבחינת הרש"פ מכיוון שפירושו המשך שלטונו של בנימין נתניהו כראש ממשלה. החשש המיידי של הפלשתינים הוא שכל ממשלה כזו תפעל חד-צדדית לסיפוח מיידי של צפון ים המלח, בקעת הירדן וההתנחלויות בתיאום ובגיבוי של ממשל טראמפ ותקבע עובדות בשטח.
לעומת זאת, ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ שתלויה ב"רשימה המשותפת" לא תבצע שום מהלך חד-צדדי והיא תשאף להביא לחידוש מהיר של המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ. הרש"פ תולה תקוות ברשימת הדרישות המדיניות שתגיש "הרשימה המשותפת" למפלגת "כחול לבן" בתמורה לתמיכה בממשלת מיעוט מבחוץ ובראשן התחייבות להימנע מצעדי סיפוח חד-צדדים של שטחים בגדה, דחיית תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ, חידוש המשא-ומתן המדיני בין הרש"פ לישראל מהנקודה שבה הוא נפסק בתקופתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ביטול "חוק הלאום" והחזרת המצב לקדמותו בהר-הבית בכל הקשור לביקורי יהודים במתחם כפי שהיה לפני האישור שנתנה ממשלת ישראל להגדיל את מספר המבקרים הישראלים במקום.
ברש"פ מקווים מאוד שיו"ר כחול לבן בני גנץ יצליח לרבע את המעגל ולהקים ממשלת מיעוט למרות "עריקתה" של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מהשותפות עם מפלגת העבודה ומפלגת מרץ ולמרות ההתנגדות של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל לממשלת מיעוט שתישען על תמיכת "הרשימה המשותפת". ברש"פ חוששים כי בחירות רביעיות עלולות גם להביא לירידת כוחה של "הרשימה המשותפת" וכי היא תאבד את כוח ההשפעה הרב שלו היא זכתה בעקבות הבחירות האחרונות.

תאריך:  12/03/2020   |   עודכן:  12/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ מעדיפה ממשלת מיעוט בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספר לנו על הקורונה במדינות ערב
ב.ל  |  14/03/20 11:54
2
חבל להם לצפות לממשלת גנץ!
קיבוצניק  |  14/03/20 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
יודע אני אל נכון שדת משה וישראל יקרה ללבכם וכי אינכם יכולים להפוך עורכם ולחבור חיבור של אמת עם אביגדור ליברמן ומסעו האנטישמי והבזוי אל הכוח הפוליטי    כמו-כן אין אתם יכולים לרצות באמת במהלכים שונים מבית היוצר של ריקא לפיד ועפר שלח שמטרתם לאיין את סממניה ומאפייניה היהודים של מדינת ישראל
אורי שרגיל
במושבה יבנאל בגליל הוקם ביום הבחירות, ממש ליד הקלפי, דוכן להנחת תפילין    אם היה זה דוכן פלאפל - הסעיף לא היה עולה לראש החדשות של שש באמנון לוי    אבל דוכן להנחת תפילין בשש לפני המלחמה?
יוני בן-מנחם
עימותים קשים בצמרת חמאס בין הזרוע הצבאית ברצועת עזה לבין הנהגת התנועה בחו"ל. גורמים בחמאס אומרים כי מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר שוקל ברצינות להתמודד בבחירות על ראשות התנועה כדי לשמור על מעמדה של הזרוע הצבאית ולמנוע את ניתוקה מהקשר עם אירן
ד"ר רפאל בוכניק
מתן לגיטימציה לשיתוף הרשימה המשותפת כנדבך עקיף או ישיר בממשלה עתידית בישראל, כמוהו כהכשרת הקרקע לקידום החזון האסטרטגי הערבי-פלשתיני משנת 2006, בדלת הקדמית    האמנם "המטרה מקדשת את האמצעים" כמימרתו של הוגה הדעות האיטלקי ניקולו מקיאוולי ובלבד שיובא הקץ לשלטונו של בנימין נתניהו?
יוני בן-מנחם
צעירים פלשתינים ביצעו אונס קבוצתי בתיירת שביקרה בעיר בית לחם ושדדו את כספה. המשטרה הפלשתינית עצרה את התוקפים אך מנסה להסתיר את דבר האונס בטענה שהוא יפגע ב"אינטרס הלאומי" ובענף התיירות בבית לחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il