X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנגיף הישראלי הייחודי הזה הגביר נוכחותו בשנה החולפת, שנת שלוש מערכות הבחירות, ובמיוחד לאחר זו השלישית שנסתיימה לפני שבועיים. הוא שיסע בנו, הפך את השיח לאלים ורווי איבה, מאיים להרחיב את הקרעים בתוכנו עד כדי חשש ממלחמת אזרחים בין המחנות הניצים
▪  ▪  ▪
[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

אפתיע אתכם ואומר שהקורונה "באה בזמן". כן, יש גם היבט החיובי, לנו הישראלים, מהנגיף העלום שמתפשט ללא מעצור, משתק את העולם, ועד כה לא נמצא לו מענה תרופתי. הוא כבר השבית אצלנו את מהלך החיים בחלקים גדולים של המשק, החינוך, התרבות, התיירות והתעופה. הוריד את הגרפים של שוקי ההון לשפל הנמוך בעשרות אחוזים. צריך רק לקוות שהרע ביותר לא יתרחש ושלא יפיל בנו חללים.
אני מדבר כמובן מנקודת המבט האגואיסטית שלנו, הישראלים. שהרי מה שקורה אצלנו, קורה גם בחלקי עולם אחרים, וביתר שאת וכאב. נגיף שאינו יודע גבולות, שאינו מתחשב בפלאי הקידמה והטכנולוגיה, ועושה באנושות כבתוך שלו. ויש אומרים שהמכה הזו, הקורונה, טרם הגיעה לשיאה.
אז מה כאן "חיובי", מבחינתנו הישראלים? - רק דבר אחד: העיתוי. שהרי עד שלא עשינו היכרות עם אותו נגיף חדש, היינו ועודנו נתונים לפגעי נגיף אחר, ישראלי מאוד, לא חדש - נגיף הפלגנות, שיש לו בימים אלה כמה מופעים מדאיגים, כגון: שנאה, נאצות, איומים, שקורעים את החברה הישראלית מבפנים, ומאיימים על עצם ליכודה ושלימותה. הוא בהחלט מסוכן יותר מהקורונה.
הנגיף הישראלי הייחודי הזה הגביר נוכחותו בשנה החולפת, שנת שלוש מערכות הבחירות, ובמיוחד לאחר זו השלישית שנסתיימה לפני שבועיים. הוא שיסע בנו, הפך את השיח לאלים ורווי איבה, מאיים להרחיב את הקרעים בתוכנו עד כדי חשש ממלחמת אזרחים בין המחנות הניצים.
הנגיף הזה כבר תקף אותנו בזמנים עברו. גלים של שנאה פנימית, יריבות שאינה יודעת מעצורים, אלימות מילולית ופיסית - פקדו אותנו בכמה צמתי זמן במהלך שבעת העשורים של עצמאותנו. לעתים גלשו לאלימות פיסית. די אם נזכיר את רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל לפני שנות דור, רצח שהוא כפצע מדמם בנפשה של האומה עד היום. נגיף זה, מסתבר, אינו מרפה מאיתנו. טרם נמצאה לו תרופה. רוב הזמן הוא רגוע יחסית, ולפתע מתנשא לגל שמאיים לשטוף את כולנו.
במערכת הבחירות האחרונה נגיף זה שיחק תפקיד מרכזי. עורר את המחנות להתלהם זה כנגד זה, לטנף בלי מעצורים. הגביר נוכחותו מאז פרסום התוצאות הסופיות, שכידוע לא חוללו הכרעה. הוא מונע משני הצדדים לבוא לידי הכרה, כי באין הכרעה, ובאין רצון בעם לסיבוב בחירות נוסף, אולי יגבר השכל הישר אצל שני השחקנים הראשיים - שאין ביניהם לאמיתו של דבר פער אידיאולוגי ניכר - והם יסכימו בעת חירום זו לשלב ידיים. לכונן ממשלה של אחדות. כבר היו דברים מעולם בפוליטיקה שלנו. עברנו עתות חירום, היו ממשלות אחדות.
לדאבון הלב, נגיף הפלגנות הקשיח את לב שני המחנות. האחד - גוש המרכז-ימין שבמרכזו הליכוד, הגביר כוחו בארבעה מנדטים, אבל לרף ה-61 עם שותפיו לא הצליח להגיע. השני - גוש המרכז-שמאל שבמרכזו מפלגת כחול-לבן, מפגר בשלושה מנדטים אחרי מפלגת השלטון הנוכחי, אבל יחד עם הרשימה המשותפת יש לגוש זה 55 מנדטים. וכמו בבחירות הקודמות מתברר, שהחלש הוא החזק. מדובר במפלגת ישראל ביתנו, שהפעם חברה לשמאל ולערבים, כי נגיף "רק לא ביבי" מחלחל בעוצמה אצל מר ליברמן.
ובעוד שנראה היה כי השותפות התמוהה הזאת - כחול-לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת - מצליחה במשימת החלפת השלטון, פרצה לעולמנו ה...קורונה. מה למגפה מסכנת חיים ולממשלת שמאל צרה? ובכן, מגפה "חיובית" זו עשוייה לדחות הגשמת הזיות פוליטיות שמקורן בנגיף השנאה. שנאת אחים.
צמד המלים הזה, כמו גם צמד המלים רצח פוליטי, עולה שוב ושוב בשיח הפרוע שמתנהל בתקשורת רבת הערוצים. משתמשים בהן אנשי שמאל, כדי להלך אימים על מי שבחרו בהמשך שלטון הליכוד ונתניהו, כנשק יום הדין שלהם, בבחינת "ראו הוזהרתם". בני גנץ מזהיר מפניהן, בבחינת איום שעלול להגשים עצמו. עוד רצח פוליטי - שכבר התרחש - אכן עלול לגרור לכדי מלחמת אחים - שטרם היתה. זו עלולה להיות התוצאה האיומה ביותר לעתיד ישראל, שיאה של השתוללות נגיף השנאה העושה בנו שמות כבר עתה.
את התפרצותה של מלחמת אחים זו יש למנוע מבעוד מועד. לשם כך, נדרשת בדחיפות ממשלת אחדות. נגיף הקורונה הוא אולי התמריץ להקמתה, אך לא העילה העיקרית. הממשלה - ויש ממשלה בישראל - נלחמת בו ברצינות רבה. אחדות - בראש וראשונה על-מנת למנוע את הידרדרות נגיף השנאה לעבר מחוזות קשים. זו התרופה, אין בילתה, כדי לבלום את סכנת הנגיף המיוחד לישראל ומסכן את שלומה יותר מכל קורונה ושאר מרעין בישין.

תאריך:  16/03/2020   |   עודכן:  16/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נגיף מסוכן יותר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נגיף המסוכן זוהה כביבוסנתניהוס ל"ת
יהודה דרורי  |  16/03/20 15:14
2
הנגיף המשולש הוא המסוכן
מוטי הקרייתי  |  16/03/20 17:15
3
לנגיף המסוכן קוראים נתניהו
ארי כספי  |  16/03/20 17:22
4
הנגיפים
עמעד  |  17/03/20 06:07
5
האיש הכי חכם בפוליטיקה שלנו
שמחה חן  |  17/03/20 10:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ד"ר גד פניני
בני גנץ נתפס עד עכשיו כאדם ישר והגון    נכון שבפוליטיקה אין לו נסיון רב ולכן הוא מוצא עצמו, שלא מטבעו, בסיטואציה מוזרה המעמידה אותו בבעיה ערכית קשה - הפרת התחייבות מוסרית לבוחריו
מירב ארד
יו"ר כחול לבן אמר בטקס עם הנשיא: "העם מאס בפילוג. לא אתן שתהיה כאן מלחמת אחים לעולם"    על התקופה שלאחר הבחירות אמר: "לווה באמירות גזעניות קשות, באיומים ובקולות המעלים דאגה עמוקה מפני סכנת קריסת הדמוקרטיה"    בהמשך תושבע הכנסת ה-23, ב-40 סבבים של 3 ח"כים בשל ההנחיות
בעז שפירא
"כחול לבן" הם קוראים לעצמם בעוד שהאמת הקשה היא שלראשונה מאז קום המדינה מרהיבה מפלגה המתיימרת להיות ציונית לבצע חבירה פוליטית עם הכנופיה המשותפת
מירב ארד
המסמך קורא לראשי גוש השמאל להקים ממשלת אחדות או חירום לאומית בראשותו    ח"כ מיקי זוהר מתנגד: "ההתנהגות של כחול לבן וחבריהם מהרשימה המשותפת אינה עולה בקנה אחד עם ערכי מחנה הימין"
מירב ארד
הצהרת האמונים של חברי הכנסת תיעשה ב-40 סבבים נפרדים של שלושה חברי כנסת בכל פעם    שלושה חברי כנסת חדשים יצהירו אמונים בפעם הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il