X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זוהר בן-אשר מנהל אקדמי המרכז האירופי למחקר ומימון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אל-לו לגנץ לוותר מראש על הניסיון הזה משום שכפי שכולנו יודעים, לפחות 62 חברי כנסת, וכנראה עוד כמה, לא רוצים לראות את הנאשם בשוחד נתניהו ממשיך לעמוד בראש הממשלה הבאה והרבה יותר מ-62 חברי כנסת לא רוצים לראות את המשך כהונתה של ממשלת מעבר
▪  ▪  ▪
גנץ. לסלק את נתניהו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

כפי שהנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים נתניהו וחבר מרעיו שבים ומוכיחים, כל מה שמניע אותם וכל מה שהם פועלים למענו הוא לא מדינת ישראל, גם לא אזרחי המדינה, ואפילו לא המלחמה בהתפשטות הקורונה. כל מה שהנאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים נתניהו ממשיך לרצות הוא לנסות ולהימלט מאימת הדין ולדחות את משפטו עד-כמה שאפשר.
שלוחיו לעניין זה הם מי שנראים כעבדים נרצעים של הנאשם בשוחד נתניהו: אמיר אוחנה שנתניהו מינה כשר משפטים ומיקי זוהר, שנתניהו הציב כיו"ר סיעת הליכוד. מה שעשה אוחנה באישון לילה, עת שגרם לדחיית משפטו של הנאשם בשוחד נתניהו מראה זאת היטב, כפי שמראה זאת גם מה שעשה מיקי זוהר כאשר ביום השבעת הכנסת החדשה היה עסוק בהחתמת בלוק החסינות של הנאשם בשוחד נתניהו על מסמך נאמנות חדש, כזה שאומר כי מה שהנאשם בחשוד רוצה הוא קורונה ואחר-כך בחירות רביעיות.
מה שגנץ צריך לעשות לפיכך הוא להראות לנאשם נתניהו את הדלת. ולכן, מיד עם קבלת המנדט להרכבת ממשלה מצד הנשיא, הוא חייב לעשות הכל, לרבות פנייה מיידית לבג"ץ, כדי להעיף מתפקידו שלוח נוסף של הנאשם נתניהו: אדלשטיין. ועוד לפני שזה נגמר, לפרסם פנייה לליכוד, ללא ציון שמו של היו"ר, ולהזמין את הליכוד להצטרף לממשלתו ולהודיע על הסכמה בתוך יממה, כאשר בהודעה מבהיר גנץ שאם הליכוד יסרב או ינסה לגנוב זמן, הוא ינסה להקים ממשלת מיעוט של כחול-לבן ומפגלת העבודה, עם או בלי ליברמן, כאשר בהקמתה תומכים אם לא כל 61 חברי הכנסת שמליצו עליו אז לפחות 59. מרגע שהקים ממשלה, יחדש גנץ את הזמנתו לליכוד להצטרף כאשר הוא מזמין גם את הרשימה המשותפת לממשלה שתהייה ממשלת חירום לפחות עד עבור הקורונה.
אל-לו לגנץ לוותר מראש על הניסיון הזה משום שכפי שכולנו יודעים, לפחות 62 חברי כנסת, וכנראה עוד כמה, לא רוצים לראות את הנאשם בשוחד נתניהו ממשיך לעמוד בראש הממשלה הבאה והרבה יותר מ-62 חברי כנסת לא רוצים לראות את המשך כהונתה של ממשלת מעבר.
ערך מוסף
בממשלת גנץ-עמיר פרץ יוקם קבינט חירום למלחמה בקורונה וקבינט חירום להצלת הכלכלה הישראלית לקראת היום שאחרי. עמיר פרץ יוכל להיות בממשלה כזאת ממלא-מקום רה"מ ושר אוצר, או שר ביטחון, ואיציק שמולי או אחמד טיבי יוכלו לכהן בממשלה הזאת כשרי בריאות ורווחה. ממשלה שכזאת יכולה להיות בת 12 עד 16 חברים, ללא סגני שרים, כך שהקואליציה תוכל לנהל גם כנסת אפקטיבית.
אבל הרכב הממשלה הוא משני לדבר העיקרי שעל גנץ לעשות, שהוא סילוקו של הנאשם נתניהו מהנהגת המדינה שבאמצעותה הוא מבקש להימלט ממשפט תוך שהוא ממשיך להזיק למדינה ולאזרחיה, וטיהור הכנסת ומשרדי הממשלה מאסופת האנשים המקיפים את הנאשם בשוחד נתניהו והמרכיבים את צמרת הליכוד.
לפעולה כזאת מצידו של גנץ יש גם ערך מוסף נוסף: מתן לגיטימציה, סוף-סוף, לכך שחמישית מהאוכלוסייה בישראל, קרי: אזרחי ישראל הערבים, היא חלק בלתי נפרד מהמדינה, שהערבים הם ישראלים, לפני לכל דבר אחר. ולעניין זה כבר נאמר: כדי להכיר בישראליות של ערביי ישראל אין צורך להסכים עם כל מה שאומרים מנהיגיהם. אבל חייבים להכיר בזכותם של ערביי ישראל לבחור את ההנהגה שהם חושבים שהיא זו שצריכה לייצג אותם. ותמיד יוכלו מפלגות אחרות לפנות לאוכלוסייה הערבית ולבקש מהם להצביע עבורן.
זה נכון לכחול-לבן וזה נכון לליכוד; זה נכון למפלגת העבודה ונכון גם לרסיסי המפלגות של הימין, כולל הימין הדתי-משיחי ואפילו המפלגות החרדיות. כך היה פעם ואין סיבה שזה לא יהיה גם בעתיד. כל מה שמפלגות החפצות בהצבעה של ערבים ישראלים צריכות לעשות הוא להציע לערביי ישראל פתרונות גם למה שמציק להם. אין די באמירה שהערבים חשובים ושמגיעות להם זכויות שוות. יש צורך בכך שהאמירות הכלליות הללו תקבלנה ביטוי מעשי במדיניות שאותה מנסות לקדם אותן מפלגות שרוצות שערבים יצביעו בעבורן.
ואכן, אם גנץ אכן רוצה להיות מבשר השינוי, זה מה שהוא צריך לעשות כדי להתחיל ולחולל את השינוי שמדינת ישראל ואזרחיה כל-כך זקוקים לו.

הכותב הוא מנהל אקדמי ומדען ראשי, המרכז האירופי למחקר ומימון.
תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  18/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה שגנץ חייב לעשות
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת לקחת את הכדור הכחול
שכחת את הכדור  |  18/03/20 14:09
2
אתה יכול לרצות
שמחה חן  |  18/03/20 14:21
3
אין סיכוי
ארי כספי  |  18/03/20 14:56
4
מה גנץ חייב לעשות
כלנית  |  18/03/20 15:45
5
זוהר בן אשר
אבי   |  18/03/20 16:16
 
- נכון, וכבר כתבתי על כך. הנה
שונסי גנצינר  |  19/03/20 12:35
6
מה שבן-אשר חייב לעשות
דניס  |  18/03/20 20:14
7
השמאל הנאור
י.א  |  18/03/20 20:52
8
יא ברעכען!!
עובד 1  |  18/03/20 21:06
9
מי ההזוי הזה
הכותב עם משקפת  |  18/03/20 21:13
10
יא בן אשר- האשכנזים לעולם לא
ר.  |  18/03/20 23:00
11
דעות של כלומניק עם תואר  ל"ת
יאקי  |  19/03/20 08:09
12
הצדיק הגדול בן אשר
היהודי הנצחי  |  19/03/20 08:25
13
מניפולציה במספרים
קורליאונה  |  19/03/20 09:30
14
מניפולציה במספרים
קורליאונה  |  19/03/20 09:30
15
מניפולציה במספרים
קורליאונה  |  19/03/20 09:30
16
שקר שקר תרדוף
יאיר ל  |  19/03/20 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
יו"ר הכנסת הודיע כי בכוונתו להקים את הוועדות גם אם לא תושג הסכמה בין הסיעות    כחול לבן דורשים רוב בוועדות. בליכוד דורשים 10 חברים בוועדה לפי הנחיות משרד הבריאות
יוסף אליעז
אחרי הכישלון להקים ממשלת אחדות, או אפילו ממשלה צרה כלומר ממשלה צרה צרורה החליטו נציגי כל הסיעות שעלו לרגל למשכן הנשיא [עדיין רובי ריבלין, עדיין לא דוד לוי, לא יולי אדלשטיין ולא עמיר פרץ], להטיל על הנשיא ריבלין להקים את הממשלה הבאה
ציפי לידר
בשולי הכותרות - העובדה שערבים רבים תומכים במשותפת מדאיגה ביותר    ולקינוח קתולי יותר מן האפיפיור
עידן יוסף
הארבעה - אלון שוסטר ורם בן-ברק והשרים אריה דרעי וצחי הנגבי שאף הגיעו לטקס ההשבעה של הכנסת    אדלשטיין: ועדות הכנסת יוקמו מיד - גם אם לא תושג הסכמה    "אם לא יהיו הסכמות אביא את הנושא להכרעת המליאה"
עמוס שנער
אם השמאל והימין גם ככה חוברים לממשלה אחת, לא עדיף לפרץ להיות חלק מאותו החיבור ולא להסתכל עליו מהצד או להיות בורג שולי בו? אם פרץ יחבור לממשלה לבד ויקבל רק חצי ממה שמגיע לגנץ, הוא יעניק חיות עצומה למפלגתו הגוססת, הוא יחזיר לה צבע ללחיים והוא יוכל לדרוש משרה של שר לכל אחד ואחת מחברי מפלגתו בכנסת הנוכחית (כי הם רק 3 במספר) ולקדם מדיניות חברתית מהפכנית ולהשתקם על חשבונה של מפלגת כחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il