X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון השב"כ מגן עלינו שוב הפעם מפני קורונה איך מתעללת "שירותי בריאות כללית" במבוטחיה בימי הקורונה איך קיבל הרב קניבסקי את ההחלטה להתיר לימודים על פרסומי משרד הבריאות שנכתבים בעילגות איך סחטן מקלדת ניסה לסחוט אותי ומי היה האיש שהיה
▪  ▪  ▪
העולם בסגר [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

  • אני מאמין ששב"כ יסייע באיתור חולי קורונה ומשוכנע שינהג בדיוק על-פי התקנות.
  • מבוטחי "שירותי בריאות כללית", הם קורבן להתעללות מצד הקופה.
  • ראיתי ולא האמנתי איך קיבל הרב חיים קניבסקי את ההחלטה לאפשר לימודים בישיבות.
  • סחטן מקלדת הגיע גם אלי ניסה לסחוט אותי. הוא דרש שאפקיד ביטקוין בחשבונו.
  • אלי שגיא, שר התרבות של רמת השרון, הלך השבוע לעולמו.
  • האם גם אתם נתקלתם בימים האחרונים בפרסומים של משרד הבריאות שכתובים בעילגות?

מגן ולא יראה

הסיסמה "מגן ולא יראה" של שירות הביטחון הכללי קיבלה השבוע משמעות חדשה. שב"כ ימשיך להגן עלינו גם ממחלת הקורונה ויבצע גם את המשימה הזאת מבלי להראות. הוא יעשה זאת באמצעות "האמצעים המיוחדים" שברשותו. צריך לקוות שהאמצעים שברשות השירות יוכיחו עצמם גם במלחמה בקורונה ויצמצמו את מספר הנדבקים. כל הסימנים מלמדים שכאשר השירות מעורב במשימה היא מתבצעת במקצועיות וביסודיות.
קובץ התקנות לשעת חרום שבאמצעותן "הוסמך שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש (התש"ף-2020)", מגדיר במפורש את סמכויות שב"כ כגורם מסייע למשרד הבריאות. שב"כ נדרש על-פי התקנות לעסוק ב"ביצוע חקירה אפידמיולוגית, לצמצום ולמניעת התפשטות נגיף הקורונה החדש". אני לא נמנה על אלה שחוששים שהתערבותו של השירות היא פתח לפגיעה בחופש הפרט או בדמוקרטיה. התקנות המיוחדות לשעת חירום, מבטיחות שהעברתו של החומר שייאסף למשרד הבריאות ומחיקתו יוסדרו על-ידי השירות. זה יעשה בנוהל ייעודי שיאשר היועץ המשפטי לממשלה.
כאשר שב"כ הוא הגורם שמופקד על מחיקת החומר, אפשר להיות שקטים שהדברים יתבצעו במלואם, כפי שדורש החוק ובדיוק כפי שנקבע בתקנות. התקנות מבטיחות שיעשה שימוש במידע הטכנולוגי ובתוצריו, רק לצורך סיוע למשרד הבריאות, כאשר בתום תקופת החירום המידע ימחק, ורשויות המדינה לא יעשו שימוש במידע לתכלית אחרת.
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שאחראית על פעולות שב"כ, מודאגת מההחלטה לאפשר לשב"כ לבצע את העבודה. הוועדה הפיצה בסוף שבוע באופן חריג את פרוטוקול הדיון של הישיבה המיוחדת של ועדת המשנה למודיעין ושירותים מיוחדים, שבה נדונו אמצעי המעקב האלקטרוניים. בישיבה השמיע רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דברים נוקבים, ואמר: "לא הסכמנו לתקנות לשעת חירום. זה הממשלה לבד. לא הסכמנו כי רצינו פיקוח של הכנסת, של הוועדה" כשהוא מתכוון לוועדת החוץ והביטחון.
גם ח"כ גבי אשכנזי וגם ח"כ גדעון סער ביקשו לדעת האם יש דמוקרטיה או מדינה מערבית, שנקטה אמצעי ניטור אלקטרוניים. אנשי משרד הבריאות הביאו דוגמאות מסין ומטיוואן, שלא יכולות להתהדר בכך שהן דמוקרטיות.
בינתיים, יש מי שניצלו את חוסר הוודאות ושלחו הודעות כוזבות אל אזרחים לפיהם הם נדרשים להיכנס מיד לבידוד. ההודעה שבתמונה נשלחה ממטה השב"כ. בכל מקרה, ניתן לוודא את אמיתות המסרון, אם תקבלו כזה בכוכבית 5400.

קופה שמתעללת במבוטחיה

שירותי בריאות כללית שמה קצוץ על המבוטחים שלה. נסו להיזכר מתי הייתם בפעם האחרונה בבית מרקחת שעובד עם הקופה, והצלחתם לקבל את כל התרופות החודשיות שרשם לכם הרופא. אם גם אתם נאלצים לחזור פעם שנייה ואולי שלישית לבית המרקחת כדי למצוא את התרופה, כדאי שתדעו שאתם לא היחידים שנאלצים לעשות זאת.
בימים האלה, כשחל איסור לצאת מהבית, נאלצים מבוטחי הקופה לרוץ בין בתי המרקחת של הקופה כדי להשיג את התרופות הקבועות שהם צורכים. אל תקנו את תשדירי השירות שמפרסמת הקופה בטלוויזיה, שבהם היא מספרת לכם שהיא עומדת לרשותכם. אם טרטור בין בתי המרקחת כדי להשיג תרופות חסרות הוא שירות ראוי בעיניכם, כדאי מאוד לשקול בעתיד מעבר לקופה שלא מתעללת במבוטחיה בעיקר בימים קשים.
מבוטחי שירותי בריאות כללית יכולים לקבל תרופות למשך שלושה חודשים. זה הגיוני, במיוחד ברקע העובדה שלקופה יש מחסור חמור ברוקחים, וההסדר החדש אמור להסיר את הלחץ מבתי המרקחת של הקופה. לא ברור איך יוצאת הקופה נשכרת מכך שמבוטח שמקבל תרופות לשלושה חודשים מראש, צריך לחזור פעמיים-שלוש לבית המרקחת כדי להשיג את התרופות שחסרות תמיד.
שירותי בריאות כללית היא הקופה שבה מבוטחים מרבית הקשישים בישראל, ומתבקש היה שתתחשב במבוטחיה הקשישים. המבוטחים בקופה אינם יכולים לקבל תרופות מרשם בכל בתי המרקחת בארץ, כפי שקיים בקופות אחרות. המבוטחים נאלצים לחזור שוב ושוב לבתי המרקחת, גם בימים שהדרישה היא לא לצאת מהבית.
הקופה מערימה קשיים בלתי אפשריים על בתי המרקחת הפרטיים ועל חלק מרשתות הפארם, שנדרשות להשקיע סכומים כספיים לא הגיוניים, כדי להתחבר למערכת המחשוב של הקופה, כדי שיוכלו לנפק תרופות למבוטחי כללית. זאת הסיבה שבתי המרקחת הפרטיים אינם מתחברים למחשבי הקופה, למרות חוק שנחקק עוד בכנסת הקודמת. אי-חיבור בתי המרקחת הפרטיים למחשבי הקופה אינו מאפשר למבוטחי כללית לאסוף את התרופות מכל בית מרקחת על-פי בחירתם.
עד שמנהלי שירותי בריאות כללית יבינו שהם מתעללים במבוטחים שלהם, אני מבקש להציע למנכ"ל הקופה הצעת ייעול שתעשה חסד עם המבוטחים הקשישים. ראוי שיורה למנהל יחידת האספקה והרכש של הקופה, להגיש לו דוח מפורט בכל שלושה ימים באילו תרופות יש מחסור, כדי לדאוג שהמחסור יושלם מיד.
העובדה ששירותי בריאות כללית גובה מאיתנו סכומים גבוהים בהרבה ממה שהיא משלמת על התרופות שהיא קונה מחברות התרופות, היא עניין שהשלמנו איתו כנראה מזמן. הקופה שהדאגה למבוטחיה קטנה בהרבה מהדאגה למצבה הכספי, מזדרזת לרכוש כל תרופה גנרית שיוצאת לשוק, ובלבד שתצליח לחסוך, מתעללת במבוטחיה בימים קשים. והשאלה היא עד מתי זה יימשך.

לראות ולא להאמין

הרב חיים קניבסקי בן ה-91 לא שומע, וספק אם הוא צלול ואם הוא מבין את מה שנאמר לו. זה לא הפריע לנכדיו ולמקורביו להודיע ברבים, שהרב הורה השבוע לקיים לימודים בתלמודי תורה ובישיבות, למרות האיסור לעשות זאת.
איך התקבלה ההחלטה האומללה, שסיכנה את חייהם של מאות אם לא של אלפים מתלמידי ישיבות שהמשיכו בלימודים בחדרים ובישיבות למרות מגפת הקורונה. מתברר שהמעמד שבו התקבלה ההחלטה צולם במלואו ומי שצופה בו מתקשה להאמין שהוא אמיתי.
בסרטון נראה אחד החסידים כשהוא צמוד לאוזנו של הרב קניבסקי, ומסביר לרב בשפת האידיש, שמתחוללת בעולם מגפת קורונה. הרב קניבסקי נשאל האם הוא שמע על המגיפה ומשיב בשלילה. אז משיב לרב האיש שיושב לצדו באידיש שזה סימן טוב, משום שכנראה אין מגיפה. בשלב הזה נשמע בחדר צחוק מתגלגל, משום שאחד מחסידיו של הרב לא שלט בעצמו למשמע הדו-שיח ההזוי בין הרב לחסיד ששוחח איתו.
בסרטון הזוי נוסף נראה נכדו של הרב קניבסקי, כשהוא צועק באוזני סבו: "המדינה רוצים עכשיו שלא ילמדו לא בחיידר ולא בישיבות. אומרים שאם יש הרבה ילדים בחיידר אחד, זה יכול להגביר את הסכונה [הסכנה]. השאלה, האם סבא חושב שצריך לבטל את החיידרים בגלל זה"? חולילה [חלילה], משיב הרב. "אז אני יכול להגיד להם בשם סבא שהחיידרים חייבים לתת להמשיך ללמוד לילדים?", שואל הנכד והרב משיב בהנהון. "גם את הישיבס (הישיבות)? מקשה הנכד. והרב קניבסקי מהנהן בראשו שוב בחיוב.
לחשוב שהמעמד ההזוי שאותו ראיתי, הוא זה שהביא להחלטה לכנס מאות ואולי אלפים מתלמידיו של הרב ואת ילדיהם, ולסכן בכך את חייהם הוא דבר שאסור להסכים איתו.
מי שפועלים למתג את הרב קניבסקי הם בעיקר נכדיו, שלא נחים לרגע ודואגים לכך שסבם יזכה בעוצמה פוליטית. מי שישלמו את המחיר הם תלמידיו של הרב, שלא שואלים שאלות וממלאים כל החלטה של הרב, שמי שיצפה בסרטון יטיל ספק האם הוא עדיין צלול.

סחטני הביטקוין

מזה מספר חודשים מגיעות לדואר הזבל שלי הודעות מעורכי דין בחו"ל, ומקרובי משפחה בעולם שלא הכרתי מעולם, על כך שזכיתי בסכומים כספיים אסטרונומיים. לא ברור לי למה כל הטוב הזה נפל בחלקי. לכן לא השבתי מעולם לאף לא אחד מהפונים, שהציע לי סכומים כספיים דמיוניים.
פרסמתי בטור ב-News1 את אחת הפניות שהגיעו אלי, שבה נכתב שקרובי משפחתי נספו בתאונת דרכים, והורישו לי סכומי עתק. כל מה שהתבקשתי הוא להסכים לקבל את הכסף. לא הסכמתי. אני לא רגיל לקבל במתנה סכומים כספיים שמסתכמים בעשרות מיליוני דולרים, ולא השבתי על הפנייה.
בעקבות הפרסום זכיתי לתגובות רבות של גולשים, שכתבו לי שגם הם קיבלו פניות דומות, ייעצתי להם לנהוג בדרך דומה.
השבוע עשיתי מה שבדרך כלל אני לא עושה ופתחתי דואר זבל מכתובת לא מוכרת. התברר לי שאת מקומם של הנדבנים שהבטיחו לי ירושות בסכום של עשרות מיליוני דולרים, החליפו סחטנים שדורשים ממני כסף, ומאיימים לפרסם תמונות מביכות שלי מול המחשב, שלטענתם הם הצליחו לצלם כשחדרו לטענתם למחשב שלי.
לא גלשתי מעולם באתרים שמייחס לי הסחטן, ואין לי במחשב מצלמה. הסחטן מאיים עלי, כפי שמיד תקראו ש"אם אגלה ששיתפת את ההודעה הזו עם מישהו אחר, הסרטון יופץ מיד". כיוון שאני לא ניתן לסחיטה, אני משתף את הדוא"ל שנשלח אלי, לא רק עם חברי אלא עם כל קוראי, וקורא לסחטן להזדרז ולפרסם את כל מה שיש לו.
אין לי כמובן שום כוונה להשיב או לשלם שקל. אני יכול להציע גם לכם לא ליפול בפח, לא להשיב ולא לשלם אגורה. להלן תוכן הדוא"ל ששיגר אלי סחטן הביטקוין:
  • "שלום.
    אני האקר שפרץ את מערכת ההפעלה שלך לפני מספר חודשים. המשמעות היא שיש לי גישה מלאה למכשיר שלך.
    אני צופה בך כבר מספר חודשים. אם אינך בקיא בזה אסביר. נגיף הטרויאני נותן לי גישה ושליטה מלאה במחשב או במכשיר אחר. זה אומר שאני יכול לראות הכל על המסך שלך, להפעיל את המצלמה והמיקרופון, אבל אתה לא יודע על זה.
    יש לי גם גישה לכל אנשי הקשר שלך ולכל ההתכתבויות שלך, מדוע האנטי ווירוס שלך לא זיהה תוכנות זדוניות? תשובה: התוכנה הזדונית שלי משתמשת במנהל התקן, אני מעדכן את חתימותיו כל ארבע שעות כך שהווירוס שלך לא יעבוד.
    הכנתי סרטון שמראה איך אתה מאונן במחציתה השמאלית של המסך, ובמחצית הימנית אתה רואה את הסרטון שצפית בו.
    בלחיצה אחת אני יכול לשלוח את הסרטון הזה לכל הדוא"ל ואנשי הקשר שלך ברשתות החברתיות. אני גם יכול לפרסם גישה לכל הדוא"ל וההודעות שבהם אתה משתמש. אם אתה רוצה למנוע זאת, העבר את הסכום של 1500 דולר ארה"ב לכתובת הביטקוין שלי [וכאן מצוינת כתובת אתר הביטקוין].
    לאחר קבלת התשלום, אני מוחק את הסרטון, ואתה תשכח מהמקרה. אני נותן לך חמישים שעות (יותר מיומיים) לשלם. ברגע שתפתח את המכתב הזה התוכנה שלי תגלה על זה והטיימר יעבוד.
    הגשת תלונה במקום כלשהו אינה הגיונית, מכיוון שלא ניתן לעקוב אחרי אימייל זה כמו כתובת הביטקוין שלי. אני לא עושה טעויות.
    אם אגלה ששיתפת את ההודעה הזאת עם מישהו אחר הסרטון יופץ מיד כל טוב".
אני מתרשם שהדוא"ל נשלח ע"י ישראלי דובר עברית, שמכיר את כתובתי. ההודעות שנשלחו אלי עד לאחרונה, שבהן הוצעו לי ירושות דמיוניות, היו כתובות בשפה עילגת, ותורגמו כנראה באמצעות תוכנות תרגום פשוטות. אין לי ספק שמי שכתב את הטקסט בקיא היטב בשפה העברית, וטובים הסיכויים שהדוא"ל נשלח מכתובת מחו"ל.
אנשי הקשר שלי אינם צריכים לחשוש, כתובתם אינה רשומה על המחשב הזה, ויש לי גיבוי במחשב אחר.

מי היה האיש שהיה

שני האחים שאתם מתבקשים לגלות את שמם, נולדו וגדלו בשכונת עין התכלת בנתניה. שניהם התנדבו לשרת בסיירת מטכ"ל, ולשניהם הייתה קריירה ביטחונית מרשימה. האח הבוגר הוא בן 75, הצעיר בן 71.
אין זאת הפעם הראשונה שדרכיהם של האחים מצטלבות. זה קרה בסיירת מטכ"ל, וכעבור שנים רבות גם בכנסת, כשהשניים ייצגו עמדות של שתי קצות המפה הפוליטית.
גם ילדיהם של השניים תרמו לעשייה הביטחונית, וכך גם בני משפחתם מהמעגל הקרוב. בעלי זיכרון טוב זוכרים בוודאי תמונה מפורסמת שבה נראה ראש הממשלה יצחק רבין תופס מחסה בפני הרוח, מאחורי גבו של אחד האחים כדי להצית סיגריה.
שני האחים עסקו בפעילות מבצעית, שספק אם ניתן יהיה לפרסם את פרטיה אי-פעם. ראש הממשלה המנוח רבין, שזכה להכיר מקרוב את בקיאותם המבצעית של השניים, כתב לאחד האחים: "אנו יודעים להעריך את תבונתך המבצעית. אזרחים רבים במדינת ישראל חבים לך את חייהם. ואפילו אינם יודעים על כך".
אחד האחים היה שותף בפעולת ההשתלטות על מטוס סבנה. אח אחר השלים קורס בהצטיינות קורס קציני חי"ר, ועבר לסיירת צנחנים, אבל את הקריירה האמיתית שלו הוא עשה מחוץ לצבא.
סיפורו של אחד האחים נלמד עד היום בבתי הספר למשפטים, משום שהוא זכה להליך משפטי חריג, שלא נעשה עד כה בישראל, וזאת מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. הפרשה שבה נקשר שמו גרמה לזעזוע במערכת הביטחונית של ישראל.
עד כמה שזה יישמע מוזר, ערבי מהכפר סילוואד שסמוך לרמאללה חייב לאחד האחים את חייו. במקרה הזה ניתן לעשות שימוש בשינוי גרסה במשפט המוכר מספר איוב "ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מברך", ולומר אלוהים נתן, אחד האחים לקח, ונאלץ לנקוט צעד שהחזיר לערבי את חייו, בצעד שלא נתפס מבורך. הצעד הזה, שננקט בעקבות פיגוע שבמהלכו נהרגו 16 אזרחים ישראלים, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, ונפצעו בו 169 אנשים, הביא גם לסיום הקריירה הביטחונית המרשימה שלו, והביא לשחרורו של מי שהעניק ביסוס תיאולוגי וחותם דתי לטרור מהכלא הישראלי.
שני האחים הם מלח הארץ. אחד האחים הציג לפני ארבע שנים את ארץ ישראל היפה, בתערוכת צילומים. רעייתו ליאורה הייתה מפיקה ועורכת של התערוכה שנשאה את השם "צלילי הטבע".
נסו לזהות את שני האחים המוכרים, שאת זהותם נחשוף בטור ביום שלישי הקרוב.
  • גיבור הטור מהשבוע שעבר: האיש ששם ילדותו הוא פלורין גולדשטיין, שהיה בעל מסעדה באשדוד שנקראה "בית העם", שבה לא הוצג מעולם תפריט, ובה המלצריות לבשו כתלבושת אחידה את החולצות הכחולות, הוא גם זה שעמד על יד הסירים הגדולים ובישל עבור אורחיו את הארוחות מהמטבח הרומני שבו התמחה.
זה האיש שגם זכה לתואר "ריבן", בזכות הריבות שייצר, בין השאר מעלי ורדים שקטף בגן הוורדים ליד הכנסת בירושלים, ולולא חסינותו כחבר כנסת, הוא לא היה מעז לעשות זאת.
זה גם האיש שמעולם לא התלונן שאזרחים חסרי שעון היו מתקשרים לביתו בשעות לא הגיוניות כדי לבקש את עזרתו.
זה האיש שאחרי עשרות שנים שבהן הוא התגורר באשדוד, שותה היום קפה, בקומה ה-28 בביתו החדש ברמת גן - אילן גילאון, בעבר חבר כנסת של מטעם מרצ, שנהג להעיד על עצמו שהוא אנרכיסט.

שר התרבות של רמת השרון

אלי שגיא הלך השבוע לעולמו אחרי שנלחם במחלת הסרטן. שגיא ז"ל נחשב במשך שנים רבות לשר התרבות של העיר רמת השרון. הוא היה מקצוען אמיתי, איש נוח לבריות שאהב תרבות ולשם שינוי גם הבין בתרבות.
אם רמת השרון, זכתה לקרדיט של עיר שבה אירועי התרבות בה הם מרכיב חשוב, זה רק בזכות אלי שגיא, ולא בזכות אף אדם אחר.
אלי ז"ל נאבק על חייו באומץ רב. בטור הזה פרסמתי לפני מספר חודשים קריאה דחופה לתרום למען תרופה ביולוגית חדשה שאלי האמין בה. אני תרמתי וכך עשו גם רבים אחרים, אלא שהתרופה לא הועילה, ואלי הלך לעולמו.
הוא הובא למנוחות ביום גשום וסוער. חבריו האוהבים שצעדו אחרי ארונו הקפידו כמנהג הימים האלה לשמור מרחק זה מזה. על יד הקבר הפתוח ספד לו השחקן מתי סרי, חברו הטוב מילדות, שאמר בין השאר: "בסוף דרכך המקצועית התנכלו אליך אנשים מתוך המערכת שאותה שרתת מתוך קנאה וצרות עין, מה שלא הוסיף לך בריאות, ואתה שמרת על חזות ג'נטלמנית בניגוד לפגיעות שחווית".
שגיא וסרי למדו יחד בבית הספר החקלאי כפר סילבר. הדברים שאמר סרי, בהספד המרגש שנשא, היו כתובים על הקיר והיו ידועים לחבריו של אלי.
מנכ"לית העירייה שירלי פאר יגרמן בחרה שלא להגיע להלוויה. היא נהגה נכון. לו היא הייתה מגיעה היא הייתה נדרשת על-ידי בני המשפחה להסתלק. ראוי שחברי מועצת העיר של רמת השרון, שהוקירו את אלי, יראו את הדברים כצוואתו, ויפעלו לכך שמי שהביאה את אלי, לתחושה הקשה שאותה שיתף עם חבריו, לא תמשיך בתפקידה. ראוי שבעניין הזה חברי המועצה יזכו גם לתמיכתו של ראש העיר אבי גרובר, שמכיר מקרוב את אופיה והתנהלותה של מי שכפופה לו, אבל בחר עד היום להתעלם מהדברים הקשים ולעצום את עיניו.
אלי אמר דברים קשים על אופיה הנורא והדוחה של פאר יגרמן .דעתי ודעת אחרים אינה שונה מדעתו. חברים במועצת העיר זכו לשמוע מפיו את דעתו על התנהלותה, ואסור להם להישאר אדישים.
אלי לא היה מעולם איש מדון, ולא יצא לקרבות נגד מי שנאבקו בו, גם כאשר חש שהיו מי שלדעתו ניצלו את כוח המשרה והשררה ורמסו לדעתו את כבודו. את צוואתו של אלי שגיא חייבים לקיים גם ראש העיר כאיש ציבור, וגם חברי מועצת העיר, ללא כל קשר להשתייכות פוליטית.

בקטנה

משרד הבריאות פרסם השבוע הנחיות לציבור שלא לצאת מהבית. המסמך שעליו מתנוסס סמל המדינה ומתחתיו הכיתוב משרד הבריאות לחיים בריאים יותר, הוא מסמך שמבייש את מי שכתב אותו, שנראה שבקיאות בשפה העברית היא לא אחת ממעלותיו.
אם תגדילו את הצילום המצורף ותדפיסו את המסמך, תגלו שאין בו כללי תחביר בסיסים, ומדובר בלא פחות מחלטורה אמיתית.
משרד הבריאות משקיע מאמצים רבים במאבק במגפת הקורונה, אבל ראוי שישקיע גם בפרסומים מקצועיים. אני לא יודע מי כתב את ההנחיות. אבל אני רוצה לקוות שהוא בקיא ברפואה הרבה יותר מאשר בשפה העברית.

הנחיות משרד הבריאות רצופות בשגיאות בלתי נסבלות
הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל " וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  20/03/2020   |   עודכן:  20/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האח הגדול והקורונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התאכזבתי מאד לטובה
עובד 1  |  21/03/20 00:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי מילשטיין
על-פי מה שמתרחש בעולם היום, נגיף הקורונה מפחיד את בני האדם לא פחות ואף אולי יותר מאשר ארגוני טרור, זיהום הסביבה, פיתוח נשק גרעיני וכו'. כדי להבין את התופעה הזאת יש לחקור את אבני היסוד של האיומים על עצם הקיום. ספרי "תורת הביטחון הכללית - עקרון השרידות" הציב את עקרון השרידות כמורה דרך בהבנת תופעת הביטחון
אפרים הלפרין
זה אני, בני גנץ, ואני מבקש להסביר לכם את העמדה שלנו    אנו יודעים דבר אחד מרכזי, אם לא נקים כעת ממשלה ללא הליכוד וללא נתניהו, ספק אם נקים ממשלה אי-פעם
דן מרגלית
אומר במילה כי לאחר חורבן הבית, ובהמשך למפעלו של רבי יוחנן בן זכאי ביבנה, הלימוד תפס את מקום התפילה והעלאת הקורבנות על המזבח בבית המקדש העשן
עומר מואב
יש לחץ אדיר מכיוון התעשיינים וההסתדרות על המדינה להכניס יד עמוק לכיס ולפזר כסף לעזור לעסקים. "מטבע הדברים, מי שלוחץ מייצג אינטרסים צרים. יש עובדה מתמטית ברורה: אין לממשלה כסף. כל שקל שהיא נותנת למישהו בא על חשבון מישהו אחר
דן מרגלית
הוא הגניב להופעתו כי רק 10 יוכלו להתכנס בחדר אחד כדי שעושה דברו הסנשו פנשו שלו אמיר אוחנה יוציא צו שימנע את פתיחת משפטו    ג'יאפ ארדואן כבר כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il