X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברומניה ידע העם הרומני - לפני כעשור, להתעלות על עצמו ולצאת לרחובות עבור רופא זר שהטיב עימו לנתניהו יש את ההזדמנות ללחוץ את ידה של האוכלוסייה הערבית דרך יד רפואית של פוליטיקאי ערבי מנוסה, שהוא גם רופא קבלו את הצעת שר הבריאות לשעבר - חיים רמון
▪  ▪  ▪
טיבי. שפה משותפת [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

לפני כעשור לערך רעשה מדינת רומניה. המוני העם הרומני יצאו לרחובה של עיר הבירה בוקרשט והפגינו נגד נשיאם דאז - טריאן בססקו, ראש עיריית בוקרשט לשעבר, ושר התחבורה לשעבר, שלימים הפך למנהיג המפלגה הלאומית-ליבראלית, שקודם לכן הדיחה את המפלגה הסוציאל-דמוקראטית הרומנית מהשלטון. העם הרומני הפתיע אז. מכול עמי מזרח אירופה ובריה"מ לשעבר היה זה העם השקט ביותר, וכזה שמניפולציות פוליטיות היו מנת חלקו עוד מימי משטר האימים של ניקולאי צ'אושסקו.
פרשת ההפגנות האנטי ממסדיות של ההמונים הרומנים, שהתפשטה אח"כ לערי ועיירות השדה, הייתה מחאה אדירה בעדו של מי שעמד בראש רפורמת הבריאות ברומניה והנשיא בססקו הדיחו. הרומנים, כמו שאר עמי מזרח אירופה ובריה"מ לשעבר, אינם עם "איטרנציונאליסטי באמת אלא עם "פטריוטי", שפירושו המעשי הוא גזעני, ובמיוחד כלפי עמי אסיה ואפריקה. אבל הפעם הרומנים ידעו להכיר טובה לאיש שהציל עבורם מערכת בריאות מושחתת וקורסת.
האיש הזה נתן תקווה לילדים ולזקנים לקבל שרות בריאותי-ממלכתי הגון והוגן. הוא הכניס שיטות חדשות ברפואה הרומנית המאובנת ודחף רופאים חדשים קדימה. אבל בססקו החליט להתעלם ממנו ולהדיחו לטובת עסקניו הקטנים והמושחתים. בססקו חשב שהרומנים הלאומנים והבדלנים שלו לא יצאו לטובתו של האיש הזה, אחד שמקורו במזרח התיכון המתועב בעיניהם, ושמוצאו הוא ערבי. אבל כאן בססקו טעה ובגדול ואילו ההמונים הרומנים יצאו נגדו עד שלימים בססקו מצא את עצמו מחוץ לנשיאות ואילו מפלגתו כמעט שנעלמה מהמפה הפוליטית הרומנית.
הרומנים הכירו טובה גדולה לאותו אזרח רומני ממוצא ערבי-לבנוני ששמו היה ד"ר ראד ערפאת. את הדוגמה והסיפור הזה צריך בנימין נתניהו לשנן בימים אלה, כשהקורונה כל כך איומה ומפחידה והוא עצמו כורע תחת נטל המסע הרפואי למיגורה. יפה היה עושה מר נתניהו, שמטפל בבעיית הקורונה בצורה טובה, אם היה נענה להצעתו של שר הבריאות לשעבר, חיים רמון, ומביא למרכז הבמה את ד"ר אחמד טיבי, פרלמנטר רב פעלים ואחד הרופאים המעולים שצמחו בישראל. ד"ר טיבי בוודאי היה גם מצליח למצוא שפה משותפת עם יעקב נח ליצמן, שר הבריאות הנוכחי, שטובע בפרשת הקורונה, מחוסר הבנתו הרפואית, דבר שמחייב את נתניהו לעבוד שעות נוספות.
ידי הרפואה הערבית
קשה לי לראות את הציבור הישראלי יוצא לרחובות נגד נתניהו במטרה למינויו של ד"ר טיבי לראש פרויקט הלחימה בקורונה, גם לא את הציבור שהצביע ל"כחול לבן", ובטח שלא את הציבור שהצביע ל"ישראל ביתנו". אבל בכול זאת, אם נתניהו יהרהר בהיגיון הוא יבין כי הצעת רמון יותר נכונה וחזקה ממנה שהיא ניראת, ואולי אפילו רמון עצמו איננו יודע איזה דבר גדול הוא אמר והציע.
כל מי שעיניו בראשו יודע שבשני העשורים האחרונים ענייני הרפואה בישראל - בדרגים שבשטח ממש, נמצאים בידיים ערביות ואילו הידיים הללו בטוחות ומסורות יותר מרופאים ישראלים או כאלה שהיגרו מחבר העמים. הרופאים והרוקחים ברחבי הארץ הם ערבים וכך גם האחים והאחיות. הגברים האחים הם במספרם יותר ערבים מיהודים וסלאבים. האחיות ברובן הן יהודיות אך גם שם מספר הערביות בעלייה.
גם הקיצוניים הימניים שבישראל מודים שוב ושוב על הטיפול המסור של בני המגזר הערבי בתחום הרפואה. אם ימונה ד"ר טיבי לראש המערך במלחמה נגד הקורונה הרי שאנחנו נצעד צעד אחד קדימה בפיוס העממי בישראל וברמת הרפואה והדברת הקורונה. ד"ר טיבי בהחלט מתאים להיות ראד ערפאת הישראלי.
החרדים והרפואה
נתון מעניין נוסף היא העובדה שאת השלמת המידה הטובה של ערביי ישראל ברפואה הישראלית משלים הסקטור החרדי. ארגוני הרפואה החרדים - "הצלה" ו"איחוד הצלה", הם בעצם העזר שכנגד המערכת הרפואית בישראל, שבלעדיהם "מגן דוד אדום" היה, חס ושלום, מזמן קורס, שהרי לא מעט חילוניים וסלאבים מטופלים דרכם. "איחוד הצלה" - סניף העיר אלעד, הוא זה שהקים בעיר הערבית כפר קאסם סניף ערבי מטעמו. ואם נוסיף לארגונים הללו את "יד שרה" - התשובה לכול צרכי הרפואה האישית של קשיי היום בישראל, ואת זק"א, הרי מי יודע כיצד הייתה הרפואה הישראלית ניראת במערומיה בלעדיהם.
אם נצרף את הרפואה הערבית ואת ארגוני העזר החרדים אז נגלה כמה הציבורים הללו הם בעצם "יצוקת הבטון" הרפואית של ישראל. וליד ארגוני הרפואה החרדיים ישנן עמותות חסד חרדיות המטפלות בנצרכים חילוניים רבים, ואשר ב"בתי התבשיל" של אותן עמותות חסד מסתבר שרוב הסועדים הם מהסקטור החילוני הישראלי ומקרב נצרכי האוכלוסייה הסלאבית מחבר העמים.
מח"כים ערבים לשעבר ובהווה נודע לי ששר הבריאות - יעקב נח ליצמן, הוא הפוליטיקאי החרדי היעיל ביותר לסקטור הערבי, אף יותר מאשר אריה דרעי. כך למשל מינה ליצמן, כשר בריאות, את הח"כ לשעבר של חד"ש, ד"ר עפו אגבריה מאום אל-פחם, לאחראי משרד הבריאות במחוז הצפון, וכך ליצמן דואג שוב ושוב לתקציבים בבריאות לערבים ולקדם רופאים ערבים במקומות העבודה. אני בטוח שאם ימונה ד"ר אחמד טיבי לאחראי על מיגור הקורונה הרי שליצמן יברך על כך.
לפטר את צחי הנגבי מהממשלה
ולסיום, דווקא בגלל הערכתי לנתניהו באשר לטיפולו בעניין הברת הקורונה הרי שהייתי מצפה ממנו, כראש ממשלה, להדיח את השר צחי הנגבי, שהגיע לטקס ההשבעה בפרלמנט הישראלי למרות שהיה אמור להיות בבידוד, עם עוד שני ח"כים. השניים קיימו את חובותם אבל מי שהיה שר משטרה ושר משפטים בעבר צפצף על ההוראה והגיע להשבעה. אילו אזרח רגיל היה עושה זאת הרי שמיד היה נשלחים אליו שוטרים לעוצרו.
אין ספק שתלותו הפוליטית של נתניהו בהנגבי, ובמיוחד ערב משפטו, נתנה להנגבי עוד יותר "רוח גבית" לצפצף על החוק. הייתי מציע לגדעון סער, לישראל כ"ץ, לגלעד ארדן, ליולי אדלשטיין וחבריהם לא לעלוז בציפייתם ליום שאחרי נתניהו משום שהאיש שעלול להשתלט על היום הזה עלול להיות אותו צחי הנגבי, שההיסטוריה השלילית שלו בעבר יכולה לספק חומר כבד ורב לכתיבת ספר עלילתי עליו, מימי היותו "מנהיג סטודנטים עליז" ועד היום הזה ממש. כל מי שיתבע בעתיד על הפרת בידוד וכו' בהחלט יוכל להביא את מקרה הנגבי כביזוי החוק על-ידי המחוקק.

תאריך:  22/03/2020   |   עודכן:  22/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי הזמן את טיבי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לא הוסבר מה התרומה החיובית
בן נאמן  |  22/03/20 13:16
 
- בחייך...
מגיב ותיק  |  22/03/20 16:55
2
הבלים,
מגיב ותיק  |  22/03/20 15:53
3
יוצאי אירופה לא תמיד מבינים את
מספר הערות  |  22/03/20 21:00
 
- תגובה
אליהו קאופמן  |  23/03/20 12:08
4
טיבי " הגאון "
יעקב בר.  |  22/03/20 21:31
5
ד״ר טיבי - שנה דרכיך!
ארי בוסל  |  22/03/20 21:52
 
- שפתיים ישקו. כל מילה זהב. דוקא
למר ארי בוסל  |  23/03/20 05:13
6
אחמד טיבי נטע זר מסוריה
עוד סתם אחד   |  22/03/20 22:25
7
הצעה
לא לפייסבוק  |  22/03/20 23:41
8
3 פעמים הזכרת את העם הסלאבי
Kauf man  |  25/03/20 01:34
 
- תגובה
אליהו קאופמן  |  25/03/20 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עמוס גלבוע
דעתי היא שבמקרה של כחול לבן והרשימה המשותפת הגיעה התקשורת שלנו (ברובה) לשיא של צביעות תוך שיתוף פעולה הדוק וצמוד עם התעמולה של כחול לבן, כאילו הייתה חלק ממנה
זוהר בן-אשר
נתניהו מראה שוב ושוב כיצד הוא נכשל בכל הנוגע לקבלת החלטות רציונאלית וסדורה וכיצד הוא פועל אך ורק כדי להיענות ללחצים מצד גורמים שהוא חושב שיצטרך אותם ותוך התעלמות מהצרכים האמיתיים של המדינה ואזרחיה
אפרים הלפרין
אחרית הימים כבר כאן, בני גנץ הוא הוא המלך המשיח המגיע אלינו משום מקום, רכוב על פגר החמור, האם נתעורר?
איציק וולף
על-פי הצעה שהעביר הליכוד לכחול לבן אמור לכהן נתניהו כראש ממשלה לשנה וחצי וגנץ יכהן כממלא-מקום ראש הממשלה וכשר החוץ    אשכנזי יכהן כשר ביטחון    יו"ר הכנסת ושר האוצר יהיו בתקופה זו אנשי הליכוד    לאחר שנה וחצי יכהן גנץ כראש ממשלה ותפקידי יו"ר הכנסת ושר האוצר יעברו לכחול לבן    ח"כ שלח: אחיזת עיניים
יצחק מאיר
עכשיו במצור, אנחנו חשים פתע, כי אנו מתקשים לנשום דמוקרטיה. כל העניין הזה של אישון לילה יוצר תחושה של מחנק. אנחנו יודעים שנגיף משתולל בעולם ואינו פוסח לא על מעצמה ולא על מדינה ולא על משטרים ולא על בני האדם באשר הם בני אדם ואנחנו נכנסים למצור אבל רוצים לחיות מאחורי חומות המגן עם הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il