X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אין פתרון ממשי למי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו

מחיר הקורונה: 34,927.43 דולר

האמריקנים שיאושפזו בשל הקורונה יצטרכו לשאת בעלויות העשויות להגיע לרבבות דולרים - במיוחד אם אין להם ביטוח בריאות פרטי או באמצעות המעסיק, צופה טיים
▪  ▪  ▪
סכנת קריסה כלכלית [צילום: איליין תומפסון, AP]

כאשר דני אסקיני הרגישה בכאבים בחזה, חוסר נשימה וכאבי ראש, היא התקשרה לאונקולוג שטיפל במחלת הלימפומה שלה. הוא אמר לה לגשת לחדר המיון, שם קבעו הרופאים שכנראה יש לה דלקת ריאות ושלחו אותה הביתה. בימים הבאים החום שלה עלה וירד בצורה מסוכנת והיא פיתחה שיעול בשל נוזלים שהצטברו בריאותיה. אחרי עוד שני ביקורים בחדר המיון, היא אושפזה לשבוע. שלושה ימים אחרי ששוחררה, התברר שיש לה קורונה. עוד כמה ימים חלפו ואסקיני קיבלה את החשבון: 34,927.43 דולר.
כמו 27 מיליון אמריקנים נוספים, לאסקיני לא היה ביטוח בריאות כאשר נכנסה לראשונה לבית החולים, וכעת היא מבקשת את סיועה של מדיאקייד הממשלתית. אם תידחה – היא עלולה לקרוס כלכלית. רבבות ואולי מאות אלפי אמריקנים נוספים יהיו באותו מצב בגלל הקורונה, כותב טיים. הקונגרס אישר מימון לבדיקות, אבל לא לטיפול.
מי שיאושפז צפוי לקבל חשבון שמן, בלי קשר לשאלה האם ואיזה ביטוח בריאות יש לו. עובד המבוטח בידי מעסיקו ושלא יסבול מסיבוכים, יקבל חשבון ממוצע של 9,763 דולר. אם יהיו סיבוכים, החשבון ימריא ל-20,292 דולר. החישוב הזה מבוסס על טיפול בדלקת ריאות; הטיפול בקורונה עלול להיות מסובך יותר וארוך יותר.
טיים מדגיש, כי רוב ביטוחי הבריאות יכסו את רוב העלויות – אבל יש השתתפות עצמית משמעותית. בשנה שעברה ההשתתפות העצמית הממוצעת למי שמבוטחים דרך מקום העבודה הייתה 1,655 דולר. בביטוחים שאינם דרך העבודה, הסכום הגיע ל-5,681 דולר. ההערכה היא, שמטופלי קורונה המבוטחים דרך העבודה ישלמו 1,300 דולר, גם במקרים המסובכים יותר, משום שזוהי תקרת ההשתתפות העצמית לאשפוז אחד. תוכניות ביטוח רבות כוללות השתתפות נוספת של 20%-15% מכלל התשלום לרופאים.
מצבו של מי שאינו מבוטח יהיה קשה בהרבה. יש בתי חולים המציעים טיפול חינם לנזקקים וכמה מדינות מתכננות לסייע בטיפול בקורונה; אחרות מאפשרות לרכוש ביטוח כעת וליהנות ממנו מיידית. חלק מן המדינות דורשות מחברות הביטוח שלא לגבות תשלום על החיסון לקורונה, כאשר יהיה כזה.
למערכת הבריאות האמריקנית אין תשובה טובה למי שאינו יכול לשלם – בין אם תמורת הטיפול כולו ובין אם את ההשתתפות העצמית. עם זאת, מציין טיים, יש כמה דרכים להוריד את העלויות, למשל: לקבוע תור לרופא במקום לפנות מיד לבית החולים. רבים מבתי החולים גובים "דמי מתקנים" בכל פעם בה החולה נכנס בשעריהם; אסקיני נדרשה לשלם 5,645.07 דולר תמורת הביקור הראשון בחדר המיון.
הוצאות אחרות יכולות להיות בדיקות מעבדה, אם הן נעשות מחוץ למעבדות הכלולות בתוכנית הביטוח הספציפית, ואפילו אם הוזמנו בידי רופא שכן נכלל בתוכנית. לחולים מומלץ לקבל בכתב את כל המידע, כך שיוכלו לערער על החשבונות במידת הצורך. חברות הביטוח וספקי השירותים הרפואיים עשויים להוריד את התשלום אם החולים מצליחים להגיע לדעת הקהל או לתקשורת.
הבעיות הללו אינן צצות משום מקום, מזכיר טיים. גם שלא בזמני מגיפה, האמריקנים משלמים סכומים גבוהים במיוחד תמורת שירותי בריאות, ומיליונים מוותרים עליהם משום שאינם יכולים לממן אותם. אבל הקורונה סוחפת את המדינה, ואם מיליונים לא יוכלו לשלם תמורת הבדיקות והטיפול – המגיפה עלולה להתפשט עוד יותר.

תאריך:  27/03/20   |   עודכן:  27/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
בין 40 ל-50 מיליארד שקלים יוקצו תקציבית והשאר יגולמו בדחיית תשלומי חובה לעסקים, ודחיית תשלומי מיסים    קרן בהיקף 5 מיליארד שקלים תסייע לעסקים גדולים
איתמר לוין
ניתן לשער, שהעלות של עשרה שרים נוספים ומשרדיהם המיותרים תהיה חצי מיליארד שקל בקדנציה הקרובה. וזה - כאשר מדי יום מתים חולים ומצב המשק מורע מדי שעה. מיליוני ישראלים לא יודעים כיצד יגמרו את החודש - והפוליטיקאים מחלקים ביניהם את השירות הציבורי כאילו היה אחוזתם הפרטית. אז מה הפלא שהאמון בהם הולך וצונח?
יואב יצחק
המשטרה פועלת על-פי ההנחיות המאפשרות הגעה ברכב עם אדם אחד מלבד הנהג לכתובת ספציפית, כמו לקלאב הוטל באילת    מגיעים למלון כדי לבודד עצמם מסכנת הקורונה    בבתי מלון רבים בארץ מגיעים אורחים המבקשים לבודד עצמם מבני משפחה וקרובים    דוברת המשטרה שהתבקשה להשיב: "ודאי רשאי להגיע למחוז חפצו", בתנאי שיש לו כתובת ספציפית
איציק וולף
איציק וולף
משרד הבריאות פרסם את הנתונים העדכניים מהבוקר על מספר נשאי הקורונה בישראל    מצבם של 2,838 מן הנשאים - קל    49 במצב קשה ו-60 במצב בינוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il