X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לא לטפל בקורונה? בוודאי שכן בהרבה מאמץ וכסף ותיקון במערכת הבריאות הרעועה, שביבי זנח בכל 11 שנות שלטונו הרצוף
▪  ▪  ▪
משמעות חמורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מכל בחינה אישית מדיניות הסגר של הממשלה טובה לי. הן מפאת גילי הגבוה והן מפאת מצב בריאותי מזה כעשור. מדיניות זו מעניקה הגנה מרבית למבוגרים וחולים מפני נגיף הקורונה.
אך האם זו מדיניות נכונה?
הלילה פורסם כי אדם בן 89, אשר סבל ממחלות רקע ועבר השבוע החייאה בגלל בעיות בליבו, נפטר בבית החולים שערי צדק. זה רציני? איך יודעים שמקורונה ולא מן האירוע הטרי בליבו? כי הסטטיסטיקה הפופוליסטית צריכה מת.
קראתי ב"גלובס" (לצערי לא הבחנתי מי המראיין/ת) ראיון עם הפרופסור יורם לס, ח"כ ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, שכפר במשמעות החמורה של הקורונה. הוא לא טען כי אין בעיה, אבל אמר שממדיה בישראל מוגזמים, וכפי שהסביר גירשו אותו מכל תחנות הרדיו והטלוויזיה, כי הוא טען שלא צריך להיתפס לבהלה וקלקל לא רק את התעמולה של בנימין נתניהו אלא גם את הנוחות התקשורתית.
הוא אינו יחיד. קדם לו מאמר של הפרופסור אודי קימרון ולאחר מכן הדוקטורים כספי וימין.
לס וקימרון ואחרים אינם אנשים הזויים. הם יודעים שתקציבים אינם אין-סופיים. כאשר צה"ל שלח חיילים לעזה בכלי רכב מיושנים ושבעה נהרגו בקרב אחד זה מפני שמישהו קיבל החלטה להוציא את הכסף על יעד אחר.
כאשר הפרופסור - הגורו של הרפואה - מרדכי שני, טען נגד מתן תרופה מסוימת לחולות סרטן מפני שתועלתה מעטה והיא באה על חשבון מה שיכול להציל חולות במחלה אחרת כמעט טרפו אותו. אבל כל אחד יודע שתמיד יש העדפות ומישהו משלם בחייו.
האתוס הציוני
אז מה, לא לטפל בקורונה? בוודאי שכן. בהרבה מאמץ וכסף ותיקון במערכת הבריאות הרעועה, שביבי זנח בכל 11 שנות שלטונו הרצוף. השאלה היא כמו גם בסוגיית פדיון השבויים. "פודים אותם כפי דמיהן", קבעו חכמים. לא בכל מחיר. כך בכל עניין. "בכל מחיר" זו אנרכיה. להשבית את כל המשק לכמה חודשים? איילת שקד, שבעניין זה אנו כנראה בדעה אחת, אמרה זאת יפה ממני: סגר הוא כמו שימוש בנשק לא קונבנציונאלי.
700 אלף מפוטרים שכ-20 אחוזים מהם לא ימצאו מקומות עבודה מחדש; עסקים ייסגרו; תקציבים נחוצים יקוצצו בשנים הבאות מפני שלקופת האוצר לא תהיה הכנסה. זה מחיר לא סביר.
אני מבקש להביא טיעון ממישור נוסף. חידוש היישוב היהודי בארץ-ישראל לווה בקשיים אינסוף. ההיסטוריה מלאה. העם היהודי בארץ-ישראל לא עצר מלכת. לא כפה על עצמו מעולם קפאון. כאשר ירו בכבישים והניחו מטענים ותקפו יישובים, השקיעו היהודים מאמצים רבים בסיכול הפגע והקשיים, אבל מעולם לא החליטו להשבית את חייהם הסדירים. לכן "הבימה" הציגה במלחמת השחרור העקובה מדם והכנסת התכנסה במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים (נכון, אז לא היה שם יולי אדלשטיין להשתיקה), וזה היה האתוס הציוני במיטבו.
ברור שבזהירות. ברור שלעתים באיטיות. ברור שבניסיון רב לצמצם את הפגיעה בנו. הכל נעשה לבד מדבר אחד: שיתוק עצמי. הרי אפילו בשנים אלה, שרצועת עזה מתנכלת לנגב המערבי, ישראל מעולם לא הפסיקה את זרם החיים בשדרות ובאופקים ובכפר עזה ובנחל עוז. בכל אלה אמרנו כי דבר לא יעצור אותנו, ורק הקורונה?
אז מה כן? לכלוא את המבוגרים והחולים הכרוניים, ולשלם במחיר אובדן נפשות יקרות מעטות ככל האפשר שייפגעו ולהשקיע הון עצום במכונות הנשמה לזמן הקרוב ובחיסון לפתרון קבע.
מעולם לא היינו מדינה הסוגרת על עצמה מרצונה לתקופה כה ארוכה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  25/03/2020   |   עודכן:  25/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
יורם דורי
בשנת 1916 פרצו מגפות רבות בצבא העותומני בעיקר בגלל תנאי סניטציה קשים    המגיפה השתוללה והחולים הופנו לבית הספר לשיחים בבאר שבע שהוסב לבית החולים כדי לטפל במגיפה    פעם הסבו בתי ספר לבתי חולים היום בתי מלון
עומר מואב
אין לממשלה מקור כספי שאינו הציבור הרחב, והממשלה לא יכולה באמת להבחין בין מי נפגע יותר ומי פחות, ובמציאות שאנחנו נמצאים בה, המשאבים המוגבלים צריכים להיות מופנים להצלת בני אדם ולמניעת קטסטרופה מקרו כלכלית
דן מרגלית
ביבי כולא אותנו בבתים רכוב על נגיף שהוא אכן בעיה, אבל אינו עילה גיטימית להשמיד את הדמוקרטיה
בן-ציון ציטרין
בימים של סגר מרצון, כאשר המשפחה הגרעינית נמצאת בדירה, ובראש מתרוצצות מחשבות, גם קשות, זו הזדמנות ראויה לעשות חושבים בעניין הפרוצדורה המשפטית הנדרשת ליום שאחרי
עמנואל בן-סבו
בלבד שבתוך הלבד, לבדד ישכון    בימי מגפת הקורונה, המרפסות הפכו לקירות הלב, לבמה המרכזית, שרים, מוחאים כפיים, מביעים סולידריות, מתפללים, מרפסת לכל, חילונים ודתיים, מאמינים וחופשיים, עולים וותיקים, ילדים ומבוגרים, יהודים ומיעוטים, כל הארץ מרפסות מרפסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il