X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גנץ. ישראל פני הכל [צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן]
נתניהו. ניצח בקרב הגדול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בני גנץ ובנימין נתניהו יצטרכו לפעול בהרמוניה ולגלות נאמנות ונדיבות זה כלפי זה שאם לא כן - יהיו תלויים זה לצד זה נתניהו ייאלץ לכבד רוטציה. זו גם טובתו האישית - הוא יסיים תפקידו כראש ממשלה, במסגרת רוטציה, ולא בגלל כתב אישום גנץ יצטרך לשאת בעול, עדיף בתפקיד משנה לראש הממשלה, ולהתמקד בטיפול במשבר הקורונה
▪  ▪  ▪
כרזה של מרצ בתקופת הבחירות [צילום: פלאש 90]

בני גנץ (חוסן לישראל) הוכה קשות, עם הצטרפותו לגוש הימין (58 מנדטים) במטרה להקים ממשלת חירום ובראשה בנימין נתניהו. מחלפותיו נגזזו. עמדת המיקוח שלו התפוגגה מאוד. לכן לא מגיע למפלגתו מחצית משרי הממשלה, אלא תפקידים כפי כוחה (15 מנדטים). בכל מקרה ובנסיבות שנוצרו, אין מקום ל-30 שרים בממשלה. בשום אופן לא. עכשיו גנץ תלוי בנתניהו, במידה רבה. ונתניהו בו. שניהם אמורים להפנים: או שיהיו תלויים זה בזה, או תלויים זה לצד זה. עליהם לפעול בהקדם, יחד, למען הציבור, להקים ממשלה חזקה ויציבה, ולהימנע מבזבוז כספים על משרות וכיבודים.
בניגוד לרושם שניסו ליצור כמה פוליטיקאים ועיתונאי - כחול לבן לא התפרקה מיוזמתו של גנץ. גנץ לא עזב בכך שהציג את מועמדותו ליושב-ראש כנסת, תפקיד שאותו ביקש לשמור כפיקדון במשך מספר ימים (כדי שיוכל להמשיך את המו"מ עם הליכוד), אלא קיבל גט כריתות וגורש, בעל כורחו ושלא בטובתו, וגם מותגו (כחול לבן) ממנו. יתרה מזאת: נוסף לגט, קיבל משותפיו תארים חדשים שהיו שמורים קודם לכן במיוחד לנתניהו: רמאי, נוכל, וגם בוגד.
האחראי לפירוקה של כחול לבן הוא יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. הוא בעיקר. לפיד ראה בגנץ סוס אביר, מעין מלכודת דבש למשיכת ההמונים בבחירות ולהשתלטות על מוקדי כוח. גנץ לא הבחין בזאת במשך תקופה ארוכה. לא רק בשל תמימותו, אלא בשל כמיהתו לראשות הממשלה. גנץ התעורר לפעולה, רק לאחר שנוכח כי לפיד חותר חותר לשליטה מוחלטת בכנסת ישראל, גם על-חשבונה של חוסן לישראל, באמצעות האיש שלו - ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שסר למרותו ללא עוררין. לפיד ייעד את מאיר כהן לתפקיד יושב-ראש הכנסת למשך כל הקדנציה של הכנסת, בהבינו היטב: לשם מינוי דרושים 61 חברי כנסת, להדחה - 90. לפיד חתר ברגל גסה לכפות את מרותו. מה שלא מונע ממנו עתה להתגולל על גנץ ולהאשימו באחריות לנזקים ובעיקר לפירוקה של כחול לבן.

תובנות חדשות נוכח הנסיבות

הצטרפותו של גנץ בפועל לקואליציה עם גוש הימין, מחייבת את הצדדים לתובנות חדשות. גנץ ונתניהו ויתר ראשי המפלגות יבחנו בשבע עיניים: האם פניהם לביעור נגיף הקורונה ולשיקום הכלכלה בישראל, או למאבקי אגו ולפוליטיקה קטנה על-חשבון הציבור ובתקופת משבר. נציג להלן כמה סוגיות העומדות על הפרק בפני האישים שלהלן:
  • 1) בני גנץ, משנה לראש הממשלה -
    גנץ הסביר בנאומו לכבוד מינויו ליושב-ראש הכנסת, כי הוא החליט לנהל בכל זאת מו"מ להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו - למרות התחייבותו שלא לעשות כן - מחמת הנסיבות החמורות הנובעות ממשבר הקורונה. "ישראל לפני הכל", אמר והזכיר את הבטחתו/התחייבותו זו שהיא קודמת לכל, לדידו. מבחנו עתה יהא: האם יצטרף "מתחת לאלונקה" למאבק בקורונה, בתפקידים המתאימים, או יחפש לעצמו תפקיד נוח בדמות שר חוץ וכיבודים אחרים. התפקיד החשוב ביותר אחרי ראש הממשלה, הן לשם נשיאה בעול, והן למען הכשרתו לתפקיד ראש ממשלה - אם אכן תמומש הבטחת הרוטציה - הוא המשנה לראש הממשלה. זה התפקיד הקלאסי שעשוי למצבו באופן אמיתי כמס' 2 בממשלה, לצד נתניהו (בתקווה שגנץ ישכיל ללמוד משהו מעורמתו של האיש); וזו גם ההזדמנות לתקן ליקוי חוקתי קשה - העדר תפקיד כזה בממשלות האחרונות, למקרה שנבצר מראש ממשלה למלא את תפקידו. בין לבין יצטרך גנץ גם להכיר בלגיטימיות של נתניהו לכהן כראש ממשלה, ולכבד זאת, כפי שמאפשר החוק;
    2) נתניהו, מימוש רוטציה -
    נתניהו יצטרך לגלות נדיבות של מנצחים, ולאפשר לגנץ להיכנס לעניינים במהירות המתאימה. עדיף בתפקיד המשנה לראש הממשלה, בלי עול של תיק/משרד ספציפי, אך עם נושאים מוגדרים לטיפול ובראשם משבר הקורונה. זה צו השעה, נוכח המשימות הלאומיות העומדות על הפרק. כך יוכל להצדיק, בקלות יתרה, את ההבטחה שהפר. נתניהו יצטרך להתכבד במימוש הבטחתו לרוטציה (שאם לא כן, תמיד יוכל גנץ להצטרף לאחת ההצעות לסילוקו של נתניהו בגלל כתב האישום). זו, אגב, גם טובתו האישית של נתניהו. זו ההזדמנות שלו לפרוש בכבוד מתפקידו כראש ממשלה, מבלי שיוכתם לעד כמי שנאלץ לפרוש מראשות הממשלה בגלל כתב האישום נגדו. נתניהו יוכל לומר, ובצדק, לכל מאן דבעי: פרשתי במסגרת הסכם לרוטציה בגלל תוצאות הבחירות. זה לא תירוץ, זו עובדה. הנה, כיבדתי הסכם למרות שכל שונאי ומבקריי כתבו ואמרו והכפישו שלא ניתן להאמין לי. אם אכן יעמוד בהתחייבותו, יזכה נתניהו להוד והדר ויקר גם מצד רבים ממבקריו. בל נמעיט בזאת - שינוי האווירה יאפשר בעתיד למצוא פתרונות סבירים לכתב האישום, בצורת הסדר טיעון צודק; ואם גם זה לא יקרה, יוכל נתניהו לנהל את משפטו באווירה נוחה יותר.
    3) ליברמן, לפיד, יעלון -
    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ויו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, פעלו בחודשים האחרונים נגד נתניהו. בראיונות לערוצי הטלוויזיה ניכרו מפיהם השינאה והתיעוב כלפיו. שלושתם דיברו שוב ושוב על כוונתם להתגייס לביעור הקורונה, להציל את הכלכלה, לבצר את ביטחון ישראל, ולהגן על זכויות הפרט בענייני דת ומדינה; אך בפועל - הם פעלו כאיש אחד לסילוק נתניהו מהשלטון. זה מה שעניין אותם, למרבה הצער, ולא טובת מדינת ישראל ואזרחיה, ולכן הם לא הסכימו בשום צורה ואופן להיכנס לממשלת אחדות תחת נתניהו. לא כתב האישום נגדו עניין אותם - וגם אם כן, החוק מאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה - אלא תאוות השלטון שבערה בהם והשינאה כלפי נתניהו, שהביס אותם פעם אחר פעם, וגרם להם להיראות באפסותם. והנה, הכוכבים הפעם הסתדרו היטב: ליברמן המאפיונר, לפיד הפנטזיונר, ויעלון הפשלונר - שלושתם הובסו. שלושתם מחוץ לקואליציה בלי יכולת השפעה אמיתית. הלקח אולי יילמד, ואולי לא - שינאה אינה מתכון לניצחון.

חובת ההוכחה

החודשים הקרובים יהיו קשים מנשוא. לכל אזרחי ישראל. ובמיוחד לעצמאים, לשכירים, לאנשי עסקים וכמובן לחברות - החוששים אומנם מהידבקות בנגיף הקורונה, אך פוחדים יותר מפני סיבוכים עסקיים ופיננסיים המסכנים את קיומים הכלכלי. ממשלה בראשות נתניהו, ובתמיכת חוסן לישראל וגנץ בראשה, תוכל אולי - אם תפעל בהרמוניה ובאומץ - לשקם חלק מהנזקים, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המשבר בשלום. חובת ההוכחה מעתה היא על נתניהו וגנץ. יחד. שניהם בסירה אחת.

תאריך:  28/03/2020   |   עודכן:  28/03/2020
+גנץ מעוניין בניסנקורן כשר בריאות
00:39 29/03/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו מעוניין בליצמן כשר הבריאות  ▪  ראש הממשלה נפגש יו"ר חוסן לישראל וגבי אשכנזי, במסגרת המו"מ להקמת ממשלת אחדות  ▪  מחלוקת בליכוד לגבי חלוקת תפקידי השרים עם שלושה מועמדים לתפקיד שר התחבורה  ▪  לימינה יוצע תיק בכיר אחד - החינוך או האוצר - ותיק נוסף ברוטציה ▪  מחלוקת על זהות יו"ר הכנסת

ניסנקורן. יקבל בריאות בזכות גנץ? [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+"נתניהו מוליך את גנץ שולל, יסגור עם העבודה"
22:55 28/03/20  |  עידן יוסף

במערכת הפוליטית נשמעים קולות ספקניים, המשערים כי נתניהו מוליך את גנץ שולל, ובכוונתו למשוך עמו את המגעים עד לרגע האחרון, ובמקביל לסגור מול אנשי מפלגת העבודה, עמיר פרץ ואיציק שמולי, עמם לא פוסקים המגעים בימים האחרונים. הח"כית השלישית ממפלגת העבודה, מרב מיכאלי, הצהירה כי לא תשב בממשלת נתניהו (מעריב).

+גבי אשכנזי הצטרף לפגישת נתניהו-גנץ
22:33 28/03/20  |  עידן יוסף

במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, החלה פגישת יו"ר הליכוד, רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר חוסן לישראל ח"כ בני גנץ. ח"כ גבי אשכנזי משתתף בפגישה. מצאת השבת יושבים צוות המו״מ של הליכוד השר יריב לוין ואיש העסקים יעקב אטרקצ׳י בבית בבלפור למרתון אל תוך הלילה.

+גנץ מתנגד למינוי אדלשטיין לראשות הכנסת
22:03 28/03/20  |  עידן יוסף

יו"ר חוסן לישראל בני גנץ דורש מנתניהו לא למנות את יולי אדלשטיין ליו״ר הכנסת. בין השניים סוכם שמינוי בכירים כמו יועץ משפטי לממשלה ורמטכ״ל יתקבלו במשותף.

+"בנט עשוי לקבל את תיק האוצר"
21:48 28/03/20  |  עידן יוסף

בסביבת שר הביטחון נפתלי בנט אומרים שלהערכתם הוא עשוי לקבל את תיק האוצר, בעקבות שיחה שניהל עם נתניהו ביום חמישי על חלוקת התיקים (כאן חדשות).

+ליברמן: המהלך המסתמן אינו ממשלת אחדות
20:55 28/03/20  |  עידן יוסף

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סולל את הדרך לכך שלא יתמוך מבחוץ בממשלה, בניגוד להצהרותיו הקודמות. בראיון לחדשות 13 התייחס למינויו של יו"ר כחול לבן ליו"ר הכנסת, והצהיר: "ערב קודם גנץ הכחיש את המהלך". עוד אמר: "גנץ עשה שגיאה חמורה. אין ממשלת אחדות - יש גוש נתניהו, שאליו מצטרפת חוסן לישראל".

+הערב נתניהו וגנץ ייפגשו
19:58 28/03/20  |  עידן יוסף

נתניהו וגנץ יפגשו הערב בניסיון לפרק את המוקשים האחרונים שנותרו ובהם זהות שר המשפטים (חדשות 12). יש מי שמאמין שאפשר יהיה לחתום על טיוטת ההסכם לממשלת האחדות עוד הערב. בנושא המדיני - הוסכם על ידי שני הצדדים כי יעסקו רק בהתמודדות עם נגיף הקורונה (חדשות 13).

+לחבור לביבי או להתנשק עם אחמד טיבי
12:48 28/03/20  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה

יעלון ולפיד, איש איש, מטעמיו ונימוקיו הוא, שונאים את ביבי, שנאה כה עמוקה ועזה, עד כי הם 'הצליחו' להוביל את מפלגת 'כחול לבן' ואת הטירון הפוליטי, בני גנץ, לחבירה פוליטית עם 'הרשימה המשותפת' ולהפקיד בידיה את ראשות וועדת העבודה והרווחה. למזלו הרב של גנץ החף מניסיון פוליטי מוכח, אך הניחן בחושים חדים להפליא קלט הוא ובזמן את רגשות הציבור

גנץ. הבין בזמן את רגשות הציבור [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ ונתניהו תלויים זה בזה
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
בסוף משבר הקורונה נתעורר עם
חשדנית  |  28/03/20 14:33
 
- }}}גנץ יהיה תלוי כמריונטה....
ביבי זחוח כהרגלו  |  28/03/20 21:57
2
מעבר למטבע עולמי חדש
חשדנית  |  28/03/20 14:37
3
מגיפה הקורונה - שקר מהונדס
חשדנית  |  28/03/20 14:52
 
- ניצני משטר צבאי מופיעים
חשדנית  |  29/03/20 13:10
 
- את בכיוון ההפוך. הקורונה זה שם
בבר  |  29/03/20 19:27
4
יהרג ובל יעבור-אין שום רוטציה!
אין קייס נגד ביבי  |  28/03/20 15:38
 
- ביבי בוגד גדול יותר. פרשת
שמחה חן  |  28/03/20 19:00
 
- שמחה בדאית גדולה יותר
גילה זן  |  28/03/20 20:24
 
- צודק אבל
ארי כספי  |  31/03/20 09:00
5
לא דגל אדום אלא שחור
באום  |  28/03/20 15:41
6
ראשית תחזירו את הטלפון הנייד
משה דוב   |  28/03/20 16:31
 
- דובל'ה, תתחיל להתרגל...
מגיב ותיק  |  28/03/20 18:50
 
- אני בטוח שגנץ ונתניהו יסתדרו
משה דוב  |  28/03/20 21:06
 
- וואו, ג'יהאד ?
מגיב ותיק  |  28/03/20 21:43
7
שניהם תלוים אך ביבי עומד על 58 ל"ת
יאקי  |  28/03/20 17:08
8
מי לא תלוי בימים טרופים ?"המת" ל"ת
יאקי  |  28/03/20 17:38
9
חשוב מאד לא להעניק לחוסן
חשוב  |  28/03/20 17:52
10
לגנץ לא היתה ברירה אחרת!
אקטואלי  |  28/03/20 17:56
11
להתעורר מהחלום
רוני ש.  |  28/03/20 18:05
12
מי שהיה תלוי מסתובב עם דגל שהו ל"ת
יאקי  |  28/03/20 18:55
13
כמה נדיבות יכול נתניהו לגלות?
א.ל. רמת-גן  |  28/03/20 22:23
14
בני גנץ והסרטון
איגור_ש1  |  29/03/20 01:08
15
מה אפשר לצפות מיכולותיו של גנץ
אא  |  29/03/20 01:20
16
ראש הממשלה צריך לעמוד על
יש להתעקש  |  29/03/20 10:01
17
תגובה
עמוס שנער  |  29/03/20 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
חיים שטנגר
יעלון ולפיד, איש איש, מטעמיו ונימוקיו הוא, שונאים את ביבי, שנאה כה עמוקה ועזה, עד כי הם 'הצליחו' להוביל את מפלגת 'כחול לבן' ואת הטירון הפוליטי, בני גנץ, לחבירה פוליטית עם 'הרשימה המשותפת' ולהפקיד בידיה את ראשות וועדת העבודה והרווחה. למזלו הרב של גנץ החף מניסיון פוליטי מוכח, אך הניחן בחושים חדים להפליא קלט הוא ובזמן את רגשות הציבור
אברהם בנמלך
איימן עודה: הם התחייבו שלא לתמוך בששים ואחד    יזבק: פתי מאמין. הפלת אותנו בפח    עופר כסיף: לפחות הפלנו את נתניהו    טאהא: ומה הרווחנו?
דן מרגלית
אין טעם להזמין סיעות בגוש הימין להתדיין עם גנץ    הדרך היחידה היא להידבר עם יחידים    הרי ביבי כבר עשה לגנץ בית ספר עם אורלי לוי-אבקסיס
מרדכי ליפמן
...במקביל להפגנה האמורה באו למקום הורים שכולים    הם הפגינו בדרישה שלא להקים ממשלה הנשענת על תמיכת המשותפת    מספר מפגיני שמאל לא יכלו שלא לחרף ולגדף את ההורים השכולים    לדברי כתבים, שנכחו במקום, היו מהם שהשתמשו בביטויים: "תחזרו לעבוד בשוק"... אחת המפגינות ממחנה השמאל אף נשמעה אומרת לאחד ההורים השכולים, כי הוא משתמש בבת שלו הי"ד, לצורך פוליטי
דן מרגלית
אי-אפשר לצפות שאמסלם ידבק בדבריו הנאצלים של הפילוסוף וולטיר כי הוא מתעב את דברי יריבו אבל ייהרג על זכותו להשמיעם, לא עד כדי כך, אבל משהו מזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il