X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דיילי טלגרף חושף תרגיל ענק שנערך באוקטובר 2016, ואשר הצביע על מחסור ניכר במיטות טיפול נמרץ ובציוד מגן אישי למקרה של שפעת המונית - כמו הקורונה
▪  ▪  ▪
תור למכולת בלונדון [צילום: אלברטו פזאלי, AP]
היערכות לקויה למגיפה דוגמת הקורונה
איתמר לוין
הדוח נכתב לפני התפרצות הקורונה, אך הוא עוסק בפירוט בהכנות של משרד הבריאות וקופות החולים למגיפת שפעת * הממצאים: חוסר בתרופות, משאפים שתוקפם פג, העדר נוהל לרכישת חיסונים, אין תוכנית להתמודדות עם אשפוז של רבבות חולים * מחדלים גם בטיפול במגיפת החצבת בשנים 2019-2018
לרשימה המלאה

שירותי הרפואה הבריטיים נכשלו באוקטובר 2016 בתרגיל רחב ממדים לקראת מגיפת שפעת דמויית הקורונה – חושף (יום א', 29.3.20) דיילי טלגרף. התוצאות, שהוגדרו כ"איומות", הוסתרו מן הציבור. לפני שלוש שנים קיבלה הממשלה אזהרה, לפיה בריטניה תכרע עד מהרה תחת הנטל של מגיפה רצינית, בשל מחסור במיטות טיפול נמרץ, שירותי קבורה וציוד מגן אישי.
התרגיל העלה, כי לבריטניה אין יכולת להתמודד עם עלייה חדה בתחלואה, בין היתר של מחסור באלפי מיטות במחלקות לטיפול נמרץ, וכי יהיה צורך לסגור חלקים נרחבים משירותי הבריאות כדי להתמודד עם מגיפה. שירותי הרפואה יהיו חייבים לאמץ מתכונת מלחמתית, אשר תביא לדחיית טיפולים חיוניים. בתי הקברות יוצפו עד מהרה; יהיה מחסור בציוד מגן לרופאים ואחיות. בתרגיל עלתה אפילו האפשרות לשלוח מיילדות לטפל בחולים, כך שנשים ייאלצו ללדת בסיוע מינימלי.
למרות ממצאים קשים אלו, הממשלה בראשותה של תרזה מיי לא שינתה את ההיערכות למגיפה, אשר עודכנה לאחרונה תחת דייוויד קמרון בשנת 2014. עם זאת, פקידים שהיו מעורבים בתפקיד טענו, כי "הופקו לקחים רציניים" וכי בריטניה היא כיום אחת המדינות המוכנות ביותר בעולם להתמודד עם הקורונה והשלכותיה. לדברי אחד מהם, התרגיל מתח את יכולתם של שירותי הבריאות אל מעבר לנקודת השבירה – ולא זה המצב כעת.
בתרגיל השתתפו למעלה מ-1,000 גופים, ובראשם שירותי הבריאות הממלכתיים, הצבא ואיגוד הרופאים. כל המשתתפים התבקשו להציג את התמודדותם עם שפעת שתוביל למספר מירבי של 500,000 קורבנות. את המודל לתרגיל יצר הקולג' האימפריאלי בלונדון, המופקד כעת על מעקב אחרי הקורונה. התוצאה הייתה חד-משמעית: בריטניה אינה ערוכה להתמודדות עם מגיפה שכזאת.
מסמכים שחושף הטלגרף מגלים, כי בעקבות התרגיל ניתנו הנחיות ברמת בית החולים הבודד בנוגע להיערכות למגיפה נרחבת, אך חלקם עשו מעט בעקבות זאת. במקביל, ממצאי התרגיל הובילו כמה מן השרים להכין טיוטה של חקיקת חרום למקרה של מגיפה, עליה התבססה בפועל החקיקה שאישר הפרלמנט בשבוע שעבר.
ממצאי התרגיל עודם מוגדרים כמסווגים, בנימוק שמדובר בנימוקי ביטחון וברצון שלא להבהיל את הציבור. הטלגרף מצא התייחסויות בודדות וקצרצרות לתרגיל וממצאיו, כגון בכנס של אנשי רפואה בריטיים במארס 2017 ובמפגש בינלאומי בדצמבר 2016. גורמים בקולג' האימפריאלי אמרו לעיתון, כי הם מופתעים שכה מעט נעשה בעקבות התרגיל וכי מדובר בהתעלמות מממצאיו.
דוברת מטעם ג'רמי האנט, שהיה אז שר הבריאות, אמרה לטלגרף, כי הוא ידע היטב על המחסור במיטות טיפול נמרץ והצליח להגדיל את תקציב הבריאות – תחילה ב-8 מיליארד ליש"ט ולאחר מכן ב-20 מיליארד ליש"ט. משרד הבריאות אמר בתגובה, כי ארגון הבריאות העולמי שיבח את בריטניה כאחת הערוכות בצורה הטובה ביותר למגיפת שפעת, וכי לקחים ממגיפות קודמות מיושמים כעת.

תאריך:  29/03/20   |   עודכן:  29/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטניה לא הייתה מוכנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אלעד עדן מעדכן שגם ישראל לא
שומר החומות  |  29/03/20 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
ציין: "לתוכנית שתובא לממשלה השבוע יהיו 3 רגליים - אחת לאפשר רשת ביטחון סוציאלית לציבור ולעסקים, השנייה לאפשר המשכיות לעסקים קטנים ובינונים, והשלישית תוכנית יציאה, תוכנית האצה, להמשך לראות איך יוצאים מהמשבר"    ח"כ פורר: "מאז פרוץ המשבר הממשלה הזניחה את העצמאים והמגזר העסקי"
מירב ארד
שי באב"ד בכנסת: "המשימה של משרד הבריאות היא לעצור את הנגיף, המטרה שלנו היא לדאוג למשק"    הוסיף: "העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו הכי קשה, לכן דחיית התשלומים עבורם היא הכי גדולה. אנחנו מודעים לבעיה, שמה שנתנו לעסק עד כה לא מספיק"
רותי אבירי
צריך לקחת בחשבון את השינויים הפיזיולוגיים והנפשיים המתרחשים בגיל זה שמשפיעים בהכרח על היכולת לצרוך את רכיבי המזון החיוניים בכמות מספקת
מירב ארד
שר הביטחון הגיש לנתניהו תוונית לאומית במסגרת מציע מתווה ליציאה מהסגר על הציבור בישראל
יהודה קונפורטס
העבודה מהבית, שעד לא מזמן הייתה בבחינת Nice to have, הפכה להיות אמצעי העבודה המרכזי, שמאפשר את ההמשכיות העסקית של ארגונים רבים במשק    סדרת מפגשים וירטואליים של אנשים ומחשבים עוסקת בתחום, שהולך וצובר תאוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il