X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ד"ר עמנואל יחזקאל מאוניברסיטת פנסילבניה ומתוכנית היזמות המובילה Global Initivatives מציג בוושינגטון פוסט תוכנית להחזרת ארה"ב למסלול החל מתחילת יוני
▪  ▪  ▪
שמירת מרחק בסיאטל [צילום: טד וורן, AP]

אפשר יהיה לבטל את המגבלות בארה"ב בתחילת חודש יוני, אם הממשל הפדרלי יפעל על-פי תוכנית מסודרת ומפורטת – סבור ד"ר עמנואל יחזקאל מאוניברסיטת פנסילבניה ומתוכנית היזמות המובילה
Global Initivatives במאמר בוושינגטון פוסט.
הצעד הראשון צריך להיות לעצור את הנגיף. הגבלות היציאה מן הבתים ברחבי ארה"ב עשויות להימשך עוד שמונה-עשרה שבועות. לפי הניסיון בסין, המשמעות היא שמספר הנדבקים יגיע לשיא בעוד ארבעה שבועות ויירד בשבועות שלאחר מכן. לכן, כולם פרט לעובדים חיוניים ייאלצו להישאר בבתיהם עד 1 ביוני. לצד זאת, במחוזות בעלי מספר קטן של מקרים, ניתן יהיה לחזור מוקדם יותר לחיים רגילים תוך בידוד של החולים.
בשמונת השבועות הבאים יהיה על הממשל הפדרלי לנייד את המשאבים הרפואיים בין המדינות ורשויות הבריאות המקומיות, כדי שניתן יהיה לבדוק כמה שיותר אנשים – כולל מי שאינם מגלים תסמיני קורונה – כדי לדעת מהם ממדיה האמיתיים של המגיפה. יש גם ללחוץ על מינהל התרופות והמזון לאשר במהירות האפשרית את בדיקות הדם לאבחון החולים ואז לייצר מיליונים מהן. לאחר מכן, על רשויות הבריאות המקומיות להפעיל אלפי צוותים כדי למצוא את מי שהיו בקשר עם החולים. ההסגר יעניק לבתי החולים זמן כדי להצטייד, במיוחד במכונות הנשמה, ולהוסיף מיטות בטיפול נמרץ.
השלב הבא, לדברי יחזקאל, הוא תוכנית הסברה המונית. רוב האמריקנים רוחצים את ידיהם, נשארים בבתיהם ושומרים על מרחק של שני מטרים, אך יש חלקים במדינה בהם צעדים אלו טרם הוטמעו די הצורך. הציות הנרחב לצעדים אלו חיוני לצורך הורדת מספר הנדבקים מכל חולה מ-2.4 לאחד בלבד.
רק לאחר כל אלו, ניתן יהיה לפתוח באיטיות את הפעילות הכלכלית והפעילות החברתית. כאמור, הדבר יתאפשר – אם הכל ייעשה כהלכה – בתחילת חודש יוני, תוך שבני 70 ומעלה ומי שמצויים בסיכון גבוה יצטרכו להמשיך ולהישאר בבתיהם ואולי אף בבידוד.
הסרת המגבלות יכולה להתחיל עם ילדים ומבוגרים צעירים, הפחות חשופים לקורונה. אפשר לפתוח קייטנות ובתי ספר לחודשי הקיץ על בסיס התנדבותי. ההורים יורשו להעריך את הסיכון לילדיהם; ניתן להפעיל גם את המורים והמנהלים, אשר יקבעו את מידת הסיכון שהם מוכנים ליטול. ניתן לפתוח את המוסדות להשכלה גבוהה לסמסטר קיץ, כאשר גם כאן אנשי הסגל יחליטו על מידת הסיכון. כמו טייוואן וקוריאה הדרומית, על ארה"ב להפעיל בתקופה זו בדיקות נרחבות כדי להפחית את הסיכון הפוטנציאלי.
בשבועות הפתיחה הראשונים, ממשיך יחזקאל, יש להפעיל בצורה מלאה יותר את הכלכלה. בתקופה זו יש לאפשר לחזור לעבודה באיזורים בהם שיעור ההדבקה מתקרב לאפס. העסקים צריכים לדרוש מהעובדים לציית לכללי הריחוק החברתי מעמיתיהם ומן הלקוחות, ולהורות להם להיכנס לבידוד אם יחששו שנדבקו. מסעדות, בארים וחנויות יוכלו לפעול במחצית מן התפוסה הרגילה.
לאחר מכן ניתן לפתוח את המוזאונים ומוסדות אחרים למספרים מוגבלים; בשלב זה יישארו סגורים המקומות בהם לא ניתן להקפיד על הפרדה, כמו מגרשי ספורט, אתרי תיירות כמו דיסנילנד, כנסים גדולים וחגיגות 4 ביולי. רק בהמשך, אם הכל יהיה כשורה, ניתן יהיה לפתוח אט-אט יותר אתרים המוניים. צוותי בריאות יסיירו כדי להבטיח את שמירת המרחק. בינתיים ימשיכו המדענים לחפש חיסון או תרופה לקורונה.
זה איננו פתרון מושלם, מדגיש עמנואל. זוהי דרך ביניים שיכולה להציל חיים ולהציל את הכלכלה. מחקרים מעודכנים של השפעת הספרדית ב-1.19 מלמדים, כי ערים שנקטו צעדים כמו בידוד החולים, זכו הן לשיעור תמותה נמוך והן לצמיחה כלכלית. אין ספק שעוד אמריקנים יחלו וימותו, אך הרבה פחות מאשר אם הפתיחה החלקית תבוצע לפני תחילת יוני. עד אז, לחבילת הסיוע בסך 2.2 טריליון דולר תהיה השפעה של ממש. יישום התוכנית מחייב מחויבות מלאה ותשומת לב של הממשל הפדרלי; האם הדבר אפשרי?

תאריך:  31/03/20   |   עודכן:  31/03/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מאות חיילי צה"ל החלו בשעות הצהריים לפעול יחד עם שוטרי משטרת ישראל בתגבור הנוכחות המשטרתית בניסיון לצמצם את תנועת האזרחים ולאכוף את הנחיות הסגר
אפרים הלפרין
האם כמות המובטלים מאמירה על-פי המספרים המתוארים בתקשורת? לא ולא    תיאור כל מניין העובדים אשר הוצאו לחל"ת כמובטלים איננו תואם את המציאות
איציק וולף
הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף פרסמו קובץ הלכות לקראת פסח תוך התייחסות לתנאים הייחודיים שבהם יש לקיים את מצוות החג בימי סגר הקורונה    טענו שפסק הלכה שביקש להתיר שימוש באמצעי טכנולוגי לקשר ויזואלי בליל הסדר "אינו מוסמך"
איציק וולף
ראש המטה הכללי רב אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף וראש אגף המבצעים בצה"ל השתתפו ב-22 במרס בדיון שבו נכח קצין מילואים שהתגלה היום כחולה קורונה    השלושה ישהו בבידוד עד לסוף השבוע    הרמטכ"ל ישהה במשרדו וימשיך בלוח הזמנים הרגיל
איציק וולף
האוצר ינפיק אגרות חוב בדולרים לטווח של 10, 30 ו-100 שנה    ההחלטה על גיוס החוב - כחלק מגיוס המשאבים להתמודדות עם משבר הקורונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il