X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון מי הסיר מפייסבוק את הטור שכתבו חוזרים בשאלה על מה שמתרחש ברחוב החרדי שר האוצר כחלון הרגיע אותנו: הוא פורש מהחיים הפוליטיים האיש שקידש מלחמה על החיידקים סיים את חייו בבית חולים לחולי נפש הרמזור הראשון בארץ הוצב בחיפה - מנחשים מי המציא את השם? ואיך מוציאה מאיתנו הקורונה את השנינות
▪  ▪  ▪
מערכת בריאות נגררת [באדיבות מושיק לין ואתר פרה דוקס]

  • דף הפייסבוק "שיקצע במרפסת", נעלם. האם זה בגלל שהופעלו על פייסבוק לחצים?
  • משה כחלון, הגרוע שבשרי האוצר, הרגיע אותנו – הוא פורש.
  • מה אומרים הצרפתיים על המצב?
  • בימים של קורונה נזכרתי באחד מחלוצי האפידמיולוגים שנלחם בחיידקים.
  • הרמזור הראשון בחיפה חייב את העירייה להסביר לציבור מה עושים כשיש אדום וירוק.
  • גם אתם נהנים מהאמירות השנונות שרצות ברשת בעקבות הקורונה? ריכזתי לקט עבורכם.

מי מפחד מהשיקצע

שיקצע במרפסת הוא דף פייסבוק שמפעילים בוגרי ישיבת פוניבז' שחזרו בשאלה. מפעילי הדף חושפים ללא מורא את מה שמתרחש ברחוב החרדי. הם הגיעו מהחצרות הדתיות המסורתיות והם יודעים כל מה שמתרחש בסמטאות.
ישיבת פוניבז' שבה הם למדו נחשבת החשובה בזרם הליטאי בישראל. קבוצת החוזרים בשאלה מכירה את כולם, ולא עושה הנחות לאיש. בחצרות הרבנים והאדמו"רים שונאים אותם ובאותה מידה חוששים מהם. הם יודעים הרבה פרטים מביכים. כשהם מעלים פוסט, הם ישירים, נוקבים ולא דופקים חשבון.
לפני כמה ימים שוחחתי עם אחד ממפעילי הדף. הוא ביקש לא להיחשף והתוודה באוזני בגלוי שהם מבקשים להוריד פרופיל, משום שנעשים מאמצים לפגוע בדף הפייסבוק ולהביא למחיקתו. האיש, שסירב להזדהות, ידע כנראה על מה הוא מדבר. מי שעומדים מאחורי הדף יודעים להילחם, וזו הסיבה כנראה שלא הצלחתי למצוא את "שיקצע במרפסת" בפייסבוק.
לא הופתעתי כשלא מצאתי באמצע השבוע את דף הפייסבוק הלוחמני. לא ברור לי מי הסיר אותו. אני רוצה לקוות מאוד שלא פייסבוק. "שיקצע במרפסת" הוא דף שהעמיד מראה בפני מנהיגי הציבור הדתי והחרדי. לכן רק טבעי שהם מאוד לא אהבו את הדרך שהם משתקפים במראה, ועשו את כל המאמצים לשכנע ואולי להפעיל לחצים על פייסבוק להסיר את הדף.
הזהירו מהתנהלות הרבנים
לפני שהדף הוסר מהרשת הזהירו הכותבים מהדרך שבה נוהגים הרבנים שלא צייתו להנחיות. הרבנים הורו להמשיך בלימודים בחדרים, בכוללים ובישיבות, למרות שהחלטתם סיכנה את חייהם של מאות אלפי אברכים, שרק דעת הרבנים נחשבת בעיניהם.
בתחילת השבוע פורסם פוסט חריף שבו כותבי הדף באו חשבון עם מי שהתעלם מהוראות משרד הבריאות. ראשי הציבור החרדי לא אהבו את מה שנכתב, אבל כל מילה הייתה אמת. צריך לקרוא ממקור ראשון כדי להאמין איך מתנהל בימים אלה הרחוב החרדי, ומה תובעים עכשיו החרדים והדתיים.
הפוסט שנעלם, כפי שדף הפייסבוק נעלם, נפתח במילים "לטירוף אין גבול", ונכתב בו: "החרדים דורשים: בתי מלון ייעודים לחולי קורונה, עם מזון כשר וגדרי צניעות. רבנים ומורי הוראה הוציאו מכתב עם דרישה חד-משמעית לרשויות להקצות בתי מלון בכשרות מהודרת לכלל הציבור החרדי, המהדרין מן המהדרין, עבור חולים ששוהים בבידוד.
"ח"כ אורי מקלב הצטרף לדרישה, ופנה במכתב תקיף לשר הביטחון נפתלי בנט. כאברכים חרדים לשעבר, אנחנו כל כך שמחים שנטשנו את הכת הזאת. הם מאמינים בכל ליבם שכל היקום, הגויים, החילוניים, הבהמות, לא נוצרו אלא כדי לשרת ולעבוד אותם. הם מאמינים בזה בכל ליבם!! תשאלו כל חרדי, זו האמונה הבסיסית שלימדו אותנו מגיל אפס.
שמפיצי המחלה ישאו בתוצאות
"עכשיו למפיצי המחלה הזדוניים האלה יש דרישות. אל תבואו לבתי החולים!!! לכו לרב חיים קניבסקי בעל "רוח הקויידש" (רוח הקודש), שירפא אתכם. הרב קניבסקי פקד עליכם לצפצף על המדע ועל החילונים וללכת לישיבות ולכוייללים, ואתם כמו תרנגולות הלכתם והדבקתם זה את זה.
"עכשיו שאו בתוצאות!!!! תתרחקו מחדרי המיון ובתי החולים!!!לא ניתן לכם לגרום לקריסת בתי החולים!!! לכו לכוייליל".
קשה לי לדעת האם הדברים האלה הרגיזו את פייסבוק. מה שבטוח, הופעלו כנראה לחצים לא פשוטים על הרשת החברתית שמבקשת להיות בסדר עם כולם. לפייסבוק יש הרבה מה להפסיד, אם היא תאבק בגורמי ממשל, בעוד שהתייצבותה לצד חוזרים בשאלה לא תוסיף לה דבר.
הרב חיים קניבסקי, מנהיג הזרם החרדי ליטאי, בן 92, שצפייה בהתנהלותו מעוררת ספק גדול לגבי מידת צלילותו, שינה במפתיע את גישתו, לאחר שקודם לכן קרא להמשיך בלימודים כרגיל. באמצע השבוע השמיע הרב קניבסקי קול ברור ואמר "מי שלא מקשיב להוראת הרופאים - רודף". הוא לא הסתפק בכך והוציא קובץ הלכתי חריף, שקורא לדווח למשטרה על מי שיפר בידוד.
הרב, שיש לו מאות אלפי תלמידים, מושפע בעיקר מנכדו יענקל שצועק אל אוזנו, ומבקש לקבל את תגובתו. בסרטון שפורסם לפני שבוע נראה הנכד מבקש את אישורו של סבו להמשיך בלימודים למרות הנחיית משרד הבריאות.
האחראים להתפשטות המגיפה
יענקל והרב קניבסקי לא יוכלו להשתחרר בקלות מהאחריות לכאורה, להפצת המגפה בזרם החרדי ליטאי. שם המשיכו ללמוד גם ילדים וגם מבוגרים עד פרסום הנחייתו החדשה של הרב. חבר שלי, רופא בכיר שמכיר היטב את בני ברק, את התנהלות החרדים ואת האמצעיים הרפואיים העומדים לרשותם, מעריך שישנם חולים רבים שטרם אובחנו והם עיקר הבעיה. אלפים מהחולים ממשיכים להדביק, ובני ברק כמו כמה משכונות ירושלים הפכו למדגרה ענקית של קורונה.
הלווית הענק שהייתה בבני ברק, מבלי שהחרדים הצטיידו באמצעי מיגון, סיכנה גם את השוטרים. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שהטיפול במשבר ענק עליו, עשה שוב את מה שהוא יודע בעיקר לעשות וזה ליצור כותרות. ארדן הודיע שהוא יכנס את צמרת המשטרה, צעד שאותו הוא אמור היה לנקוט לפני האירוע.
אין ספק שהתנהלותם המופקרת של החרדים לא רק מסכנת את חייהם. היא תעלה עשרות מיליוני שקלים לקופת המדינה. אבל לחרדים אין סיבה לדאוג. הרבנים שאוחזים בחוטים שמפעילים את שר הבריאות ליצמן, אסרו עליו לקבל תפקיד אחר בממשלה החדשה. זו הסיבה שבגללה ליצמן מסרב להיענות להצעה קוסמת לכהן כשר הבינוי והשיכון.
ליצמן לא יכול, גם אם הוא רוצה, לנהל מדיניות עצמאית משלו. מי שמחליט עבורו הוא הרבי מגור, שיודע שלליצמן אסור לוותר על משרד הבריאות. אם הוא היה עושה זאת, הוא עלול היה להביא לכך שעשרות אברכים מחסידות גור, שמועסקים היום במשרד הבריאות, היו מפסידים את מקום עבודתם.

לא נתגעגע

משה כחלון שר האוצר מתנהל כמו טרמפיסט שמחליט שהרכב שאיתו הוא תפס טרמפ נמצא בבעלותו. אחרי שנעלם במשך תקופה ארוכה, חוזר אלינו הכחלון, כאותה גברת בשינוי אדרת. הוא פתאום שר אוצר, שמגבש תוכניות כלכליות, והוא שוב נושא נאומים שנכתבו עבורו.
מי ששמע את כחלון יכול היה להתרשם ששר האוצר היוצא נתקל כנראה לראשונה בטקסט שהוכן עבורו, כשהוא נשא את נאומו המרגש. כחלון, שהתקשה יותר מפעם אחת להבחין בין מיליון למיליארד, נשא נאום שבכל פעם שבה סטה מהנוסח שנכתב עבורו הוא התגלה במלוא עליבותו. "אין צורך להתקטן", הציע שר האוצר. אני מנסה להיזכר מי משרי האוצר של ישראל היה עושה שימוש בשפת רחוב בנאום לאומה.
הבשורה הגדולה של כחלון היא לא רק תוכנית הסיוע הכלכלי שגובשה בשבועות האחרונים, אלא הדברים שאמר כחלון בסיום נאומו, על כך שהחליט לפרוש סופית מהחיים הפוליטיים. אני משוכנע שלא נתגעגע אליו ולא נזכור אותו.
כחלון, שהתגאה בכך שדירוג האשראי של ישראל טוב יותר ממה שהיה מאז קום המדינה, ניסה כנראה לזקוף זאת לזכותו. אבל מי שבקיאים בכלכלה יודעים שמשה כחלון היה שר האוצר הגרוע ביותר בתולדות מדינת ישראל.
אזרחי ישראל קיבלו את כחלון לתפקיד, לאחר שנתפס באי-אמירת אמת. כחלון חזר והצהיר במהלך קמפיין הבחירות שלו שלא יישב באותה ממשלה עם ראש ממשלה שיוגש נגדו כתב אישום, אבל הזדרז לזחול לליכוד, אחרי שהתברר לו שהוא לא יעבור את אחוז החסימה.
שר אוצר חייב להיות אדם הגון, ישר-דרך ואמין. המערכת הכלכלית מושפעת מכל אמירה - לא רק של שר אוצר, אלא גם מאמירה של מי שאמור לכהן בתפקיד. כחלון הסתכל לרינה מצליח בלבן בעיניים, אמר לה תקראי את שפתי, כשהוא מבטיח שלא לחבור לנתניהו, אבל לא הבטיח שהוא לא יעשה את זה בזחילה.

בקטנה

הקטע הזה נכתב במקור בצרפתית.
הלכנו לישון בעולם אחד והתעוררנו בעולם אחר. לפתע לדיסנילנד אין קסם. פריס כבר לא רומנטית. ניו-יורק עיר עם הפסקה. החומה הסינית כבר לא חזקה כמבצר, והאבן השחורה במכה ריקה.
החיבוקים והנשיקות הפכו פתאום לאויבים. פתאום אתם מבינים שהכוח, היופי והכסף לא שווים כלום. אתם גם מתקשים להשיג את החמצן שעליו אתם נלחמים.
העולם ממשיך את חייו והוא מאוד יפה. הוא הכניס לכלוב רק את האנושות והוא שולח לנו מסר: אתם לא כל כך נחוצים. האוויר האדמה, המים והשמיים יכולים להתקיים בלעדיכם. כאשר תחזרו תזכרו שאתם האורחים ולא הבעלים.

מי היה האיש שהיה
בכל פעם נפרסם כאן את סיפורם של אנשים, שאת זהותם אתם מתבקשים לגלות בעזרת רמזים. בכל פעם נביא גם את פתרון השאלה שנשאלה בטור הקודם - הפתרון נמצא בתחתית השאלה
▪  ▪  ▪

בימים שבהם משתוללת הקורונה ומפילה חללים, והמומחים חוזרים ומזכירים לנו לשטוף ידיים כמה פעמים ביום, נזכרתי בסיפורו של רופא נשים מפורסם שהיה מחלוצי האפידמיולוגיה, וגילה בשנת 1847 שרחיצת ידיים בחומר של בית חולים הקטינה משמעותית את ההידבקות במחלה קטלנית שנקראה "קדחת הלידה".
האיש, שהיה אסיסטנט בבית החולים הכללי של וינה, בית חולים אוניברסיטאי גדול, ניהל את אחת משתי מחלקות היולדות. הוא גילה להפתעתו שתמותת היולדות במחלקה שהוא ניהל הגיעה לכעשרה אחוזים, לעומת ארבעה אחוזים בממוצע במחלקת היולדות השנייה באותו בית חולים.
המצב היה כה חמור, שנשים העדיפו ללדת ברחוב או בדרכן לבית החולים, ורק לא במחלקה שהוא ניהל. פתרון התעלומה קרה כשמנהל בית החולים מת כתוצאה מזיהום שנגרם מחתך באחת מאצבעותיו. בנתיחה שלאחר המוות בגופתו של מנהל בית החולים, התברר למרבה התדהמה, שאותם ממצאים שהתגלו בנשים שמתו מ"קדחת הלידה" נמצאו אצל הרופא.
מחלוצי ענף האפדימיולוגיה
מנהל המחלקה העריך שחייב להיות קשר בין הזיהום בגופות שנותחו, ובהם זה של מנהל בית החולים, לבין תמותת היולדות. הוא לא התעצל וערך השוואה בין שיעורי התמותה בשתי מחלקות הלידה, ומצא שקדחת הלידה נגרמה ככל הנראה מזיהום.
הוא החליט להנהיג נוהל מחייב של נטילת ידיים בחומר מחטא שהכיל סידן תת-כלורי, מרכיב חשוב ביצירת אקונומיקה, והופתע לגלות ששיעור התמותה ירד דרסטית, מעשרה אחוזים ל-2.38 אחוזים במחלקה שבניהולו, כפי שקיים במחלקת היולדות השנייה.
הגילוי לא נחשב באותה תקופה, משום שהוא לא עוגן בתאוריה המדעית, והיו מי שטענו נגדו שמדובר ברעיון דתי או באמונה תפלה. לשיא ההשפלה הוא הגיע כאשר כונה "הטיפש".
בשנת 1848, אחרי שדרש לחטא את המכשירים שבהם השתמשו לצורך לידה, הוא הצליח להדביר לחלוטין את "קדחת הלידה". בשנת 1865 הוא לקה בהתמוטטות עצבים או בהתקף של מחלת אלצהיימר, ואושפז בבית חולים פסיכיאטרי פרטי. בעקבות תקרית אלימה שבה היה מעורב, הוא הוכה נמרצות ע"י סגל המוסד הרפואי, וכעבור שבועיים מת מפצעיו.
החלטת הממסד הרפואי לדחות את ממצאיו גרמה למותן המיותר של אלפי אימהות צעירות.
נסו לזהות את זהותו של האיש שאותו נחשוף ביום שישי הקרוב.
  • גיבור הטור מהשבוע שעבר: האיש שאתו שוטטתי במסדרונות הוועד הפועל בשעת לילה מאוחרת, כשהוא העלה את הרעיון להפוך את בית הוועד הפועל לבית חולים גדול, היה באופוזיציה פנימית למנחם בגין, והפך לשותפו הפוליטי של ח"כ אהוד אולמרט. הצליח להביא לכך שבתקופתו הוטל לראשונה איסור גורף על שירותי רפואה פרטיים בבתי חולים ציבוריים הוא: אליעזר שוסטק, שהיה ממקימי סיעות המרכז החופשי ולעם, ושימש שר הבריאות תחת ראשי הממשלה בגין ושמיר במשך שבע שנים.

הרמזור העברי הראשון

בימים שנאסר עלינו להתרחק מאה מטרים מהבית, ולא ניתן להדליק את הרכב כדי לנסוע לבקר את הנכדים, זה הזמן הנכון להיזכר ברמזור הראשון בארץ. זה היה בשנת 1949 בעיר חיפה, ואם לא ניחשתם, זאת הייתה החדשה המרכזית שהעסיקה את העיתונים של אותה תקופה. מי שהמציא את השם רמזור הוא לא אחר מאשר השר דוד רמז, מי שהיה לא רק שר התחבורה, אלא גם בקיא בשפה העברית וחידש מילים רבות.
איש אינו יודע האם במילה שהמציא הוא ביקש להנציח את שם משפחתו - רמז. מה שידוע הוא שההחלטה להתקין את הרמזור הראשון, פורסמה בכרזות שהדפיסה עיריית חיפה וחולקו לתושבים.
הרמזור הראשון הותקן בצומת הרחובות הרצל בלפור וביאליק. בבלוג הספרייה הלאומית "הספרנים", שם מצאתי מודעה משנת 1949, מצאתי גם את סיפורו של הרמזור הראשון, שהאורות בו היו אדום וירוק. לימים הוחלף הצבע הירוק בצבע כחול.
גם בתל אביב הוצב באותה שנה הרמזור הראשון. זה היה ברחוב הרצל פינת דרך יפו. תושבי ירושלים נאלצו להמתין עד שנת 1955, ואז הותקן בבירה הרמזור הראשון. הוא הוצב במה שמוכר לירושלמים כ"צומת האיקסים", רחוב יפו פינת המלך ג'ורג'. שנה אחר כך הוצב רמזור ראשון ברמת גן בצומת ז'בוטינסקי ביאליק.

אמירות של קורונה

אין פריחה גדולה יותר לרשתות החברתיות מאשר בימים שלא יוצאים מהבית. מתברר שרבים מהגולשים באינטרנט ובפייסבוק הם קופירייטרים חבויים. השנינות שהם מפגינים לא נופלת מזו של פרסומאים מקצועיים. ריכזתי כמה מהאמירות שאהבתי:
היום בשעה 21:00 תצא הודעה רשמית מהרשות השנייה על מינויו של אבי בניהו כשומר מסך # מי שחש טעם מוזר ושונה בפלאפל ובחומוס בזמן האחרון, אין חשש ואין מה לדאוג. העובדים שלנו התחילו לשטוף ידיים. זה זמני ובקרוב נחזור לטעם המקורי # שני רעולי פנים עצרו אותי ברחוב וגנבו לי את המסכה # לכל הנשים שרצו מאהב איטלקי. זה הזמן להתפשר על מרוקאי # לא מקנא בבן אדם שהיה בסין, חזר לארץ דרך איטליה, קנה תחפושת בפיראט האדום, וישב בבלומפילד בשער 8 # אם הערב אין נאום, לפחות תשדרו לקט # לכל דיירי גינדי, נא לעשות חושבים לפני שיוצאים לשיר במרפסות # בבקשה תתנו לאימא שלי לראות קוסמטיקאית, קראתי לה "אבא" פעמיים היום # הקפאתי נייר טואלט אין לדעת... # רוסיה מצטערת להודיע על שני מקרים מקורונה, זה שמת מהווירוס וזה שדיווח עליו # הרבנות באיטליה הורתה ליהודים למכור את החמץ כבר עכשיו, מחשש שעד הפסח לא יישארו גויים # הוראה חדשה של משרד הבריאות: גברים שנשואים לפולניות משוחררים מבידוד, הנגיף אינו שורד בתנאי קיפאון # גל עצום של הצעות נישואין בעדה התימנית בעקבות האיסור לקיים אירועים מעל 10 איש # באמת שלא משעמם בבית. אבל מעניין איך זה שבשקית אורז אחת יש 7,456 גרגירים ובשקית אחרת 7,489 # הבן שלי לומד מרחוק ועדיין המורה שלי הוציאה אותו החוצה # כבישים ריקים. בתי קפה סגורים. אין קולנוע. עכשיו כל המדינה תרגיש מה זה לגור בטבריה # ישראלים יקרים! הנגיף גורם לשיעול, לא לשלשול. מה הקטע עם הנייר טואלט? # עכשיו, כשאין אירועי ספורט, אולי שרת התרבות יכולה להמליץ על ספר טוב?

הכותב הוא משפטן שהיה מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי עמותת "יושרה לישראל", וחבר הנהלת העמותה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  31/03/2020   |   עודכן:  31/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה נעלם הדף "שיקצע במרפסת"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא אהרון אלא אביו
יוא"ב  |  31/03/20 18:41
2
מחבר המאמר הוא בור ועם הארץ
תגובה1122  |  6/04/20 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
נגיף ה"קורונה" גבה בלונדון - בירת בריטניה הגדולה, שני קורבנות יהודיים שהיוו את עמודי התווך של החסד, הצדקה והרחמים לציבור העניים, למחוסרי ישע ואפילו עבור סטודנטים ישראלים אי-שם בוילנא, בירת ליטא הרחוקה    יהי זכרם ברוך ונשמתם צרורה בצרור החיים
דן מרגלית
סביר להניח כי רגב לא תמנה מפכ"ל עם יושרה כמו רוני אלשיך, שידחה אותה    אז הוא יהיה נמושה    אבל אפילו מפכ"ל נמושה יגיע איתה במוקדם או במאוחר לעימות
משה ניסנבוים
ועידת קטוביץ הייתה ועידתם הראשונה של אנשי תנועת "חיבת ציון" שהתכנסה ב-6 בנובמבר 1884 ביום הולדתו ה-100 של מונטיפיורי
יוסף אליעז
הפעם היחידה שאדלשטיין הרים ראש מול נתניהו הייתה גם היא על-רקע רדיפת הכבוד והדאגה לכסאו, וזו פרשת ייחודו של הנאום ביום הזיכרון    אומנם לדעתנו אדלשטיין צדק אז מול הגברת רגב ושולחה, אך גם פרשה שולית זו מעידה על אופיו וקטנוניותו של מר אדלשטיין
רפי לאופרט
מקורות הרוח הרעה שליוותה את המאבק הפוליטי מאז הכנסת ה-20, מעוגנים באי-השלמת האופוזיציה והאליטות הישנות המסונפות אליה, עם השינויים הדמוקרטיים וההיסטוריים שעוברת ישראל    קבוצות אלה נגועות באמונה שללא שליטה אבסולוטית שלהן בעם, אין למדינת היהודים תכלית; הן טועות בגדול    הקורונה שהחלה פוקדת אותנו בעוצמה בשלהי הבחירות לכנסת ה-23, רק חיזקה והבליטה עובדות אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il