X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ מזמין לבית הלבן מנהלים של חברות גדולות, משבח אותם על מאבקם בקורונה וזוכה למחמאות - בעוד הבעיה האמיתית היא בעסקים הקטנים, טוען וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
טראמפ השבוע בגן הוורדים [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

הנשיא דונלד טראמפ מצרף בימים אלו, להופעותיו בגן הוורדים של הבית הלבן, מנהלים בכירים הנוטלים חלק במאבק נגד הקורונה וגם משבחים אותו. אבל הופעתו של מייקל לינדל, מייסד ומנכ"ל חברת המצעים My Pillow וגם ידיד ותורם של טראמפ, הייתה יוצאת דופן:
"אלוהים העניק לנו ברוב חסדו ב-8 בנובמבר 2016 את האפשרות לשנות את המסלול שהיינו בו. אלוהים נלקח אל מחוץ לבתי ספרנו וחיינו. האומה הפנתה את גבה לאלוהים. תודה לך, אדוני הנשיא, על קריאתך לפעולה, המעצימה חברות כמו My Pillow כדי לסייע לאומה לנצח את המלחמה הבלתי-נראית הזאת". לאחר מכן שיבחו מנכ"לים נוספים את טראמפ, אשר הגיב: "נהדר. אלו חברות נהדרות. תודה רבה לכם".
הסצינה הזאת מדגימה את אופן פעילותו הנוכחי של טראמפ במשבר הקורונה, כותב וושינגטון פוסט. הוא מבקש ייעוץ ממנהלי חברות – החל מבנקים, דרך שירותי בריאות וכלה בספנות ומלונאות – המגיעים לפגישות בבית הלבן. היו כבר בחצי תריסר אירועים כאלו. לעיתים, הפגישות הללו הן בחלקן תיאטרליות ובחלקן מסיבות עיתונאים.
המנהלים מקבלים יותר זמן מסך מאשר המומחים הרפואיים, והם יכולים לטפוח לעצמם על השכם – כפי שעשה תומס מוריארטי, מנכ"ל רשת בתי המרקחת המרכולים CVS: "מהרגע הראשון אנחנו מתרכזים בלהבטיח שלמטופלים וללקוחות שלנו יהיו כל המידע וכל הביטחון הנחוצים להם. אנחנו מחויבים לפעול יחד עם הממשל ואנשי בריאות הציבור המקומיים כדי לבצע כהלכה עבודה זו".
למרות שהקורונה פגעה בצורה קשה במיוחד בעסקים הקטנים ובעובדים המועסקים על-פי שעות או בעבודות זמניות, מתמקדים מאמצי היח"צנות של טראמפ בחברות גדולות כמו בואינג וג'נרל מוטורס. בדרך הוא גם מזכיר את נסיונו העסקי: "אנחנו שמחים לארח היום את ראשי חברות הציוד הרפואי והמשלוחים. אלה אנשים גדולים. אני מכיר היטב את שמותיהם, מכך שהשקפתי על עסקים ולמדתי עסקים כל ימי חיי", אמר באחת הפגישות בחדר הישיבות של הקבינט.
טראמפ אינו הנשיא הראשון הנעזר במנהלים מן המגזר הפרטי בעת משבר, מציין הפוסט. היוצא דופן הוא התמקדותו הבלעדית בחברות הגדולות, כחלק מדימויו כאיש עסקים עשיר המוכן לטלטל את המערכת. זהו גם מגן מפני ביקורת מימין על נכונותו של ממשלו להוציא לא פחות מ-2.2 טריליון דולר על סיוע למשק – ממשל שבראשו עומד נשיא היוצא נגד "סוציאליזם".
מבחינת החברות המעורבות במישרין במאבק בקורונה, זוהי הזדמנות להיות גם פטריוטיות וגם להפגין זאת לצידו של הנשיא. "עבודה נהדרת", אמר טראמפ שוב ושוב (29.3.20) כאשר הזמין מנהלים אל המיקרופון בגן הוורדים כדי לתאר את פעילותם. כמה מהם שיבחו אותו, כולם הודו לו. "מנהיגות נהדרת", אמרה עליו מנכ"ל חברת המשלוחים UPS, לורה ליין, והוא הגיב: "אתם עושים עבודה מעולה".
הפוסט מעיר, כי סקרים מלמדים שהדעות על טראמפ נותרו חלוקות למרות המשבר, אם כי יש שיפור בדעה על האופן בו הוא מנהל אותו. האם במצב זה כדאי למנכ"לים בכירים להופיע לצידו? "זה תלוי", משיבה מומחית השיווק קרול פיליפס. "כלל האצבע הוא, שכל מה שמסייע למודעות חיובית הוא דבר טוב, אבל באווירה המפולגת והנסערת הנוכחית – ייתכן שהכללים השתנו".

תאריך:  02/04/20   |   עודכן:  04/04/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגו טריפ של טראמפ ואורחיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ה׳ הביא את טראמפ כי נגמר הארבה
באמת מעניין  |  3/04/20 01:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
רשות המיסים פרסמה הנחיות מיוחדות הנוגעות לחיוב שווי שימוש ברכב לעובדים שנאלצו לצאת לחופשה ללא תשלום במשבר הקורונה    שווי שימוש ברכב ייזקף לעובד באופן יחסי לימים בחודש בהם הרכב היה ברשותו ולא עבור כל החודש
איציק וולף
שרת התפוצות, ציפי חוטובלי, מעריכה שעל מדינת ישראל להיערך לקראת גלי עלייה שצפויים להגיע לאחר שיסתיים המשבר העולמי של התפשטות נגיף הקורונה    יו"ר הסוכנות, יצחק הרצוג: חלק מן הקהילות היהודיות בקריסה ממשית
איציק וולף
מפקחי משרד החקלאות סיכלו מספר ניסיונות להברחת ביצים מהרשות הפלשתינית    משרד החקלאות קורא לציבור להקפיד על רכישת ביצים בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות, ולא בשווקים מאולתרים או מ"דלת אל דלת"
איתמר לוין
השיא שנרשם בשבוע האחרון - כפול מן השיא הקודם שנרשם בשבוע שעבר    כמו בישראל, מדובר בעיקר במי שנשלחו לחל"ת בשל הקורונה - אך בארה"ב המשמעות היא שאיבדו את ביטוח הבריאות
עומר מואב
בזמנים רגילים, מתקבל הרושם שהעובדה הפשוטה שאין לממשלה מקור תקציבי שאינו הציבור, בהווה או בעתיד, לא לגמרי ברורה    לא לציבור הרחב, לא לפוליטיקאים, ובוודאי שלא לתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il