הנשיא
דונלד טראמפ מצרף בימים אלו, להופעותיו בגן הוורדים של הבית הלבן, מנהלים בכירים הנוטלים חלק במאבק נגד הקורונה וגם משבחים אותו. אבל הופעתו של מייקל לינדל, מייסד ומנכ"ל חברת המצעים My Pillow וגם ידיד ותורם של טראמפ, הייתה יוצאת דופן:
"אלוהים העניק לנו ברוב חסדו ב-8 בנובמבר 2016 את האפשרות לשנות את המסלול שהיינו בו. אלוהים נלקח אל מחוץ לבתי ספרנו וחיינו. האומה הפנתה את גבה לאלוהים. תודה לך, אדוני הנשיא, על קריאתך לפעולה, המעצימה חברות כמו My Pillow כדי לסייע לאומה לנצח את המלחמה הבלתי-נראית הזאת". לאחר מכן שיבחו מנכ"לים נוספים את טראמפ, אשר הגיב: "נהדר. אלו חברות נהדרות. תודה רבה לכם".
הסצינה הזאת מדגימה את אופן פעילותו הנוכחי של טראמפ במשבר הקורונה, כותב וושינגטון פוסט. הוא מבקש ייעוץ ממנהלי חברות – החל מבנקים, דרך שירותי בריאות וכלה בספנות ומלונאות – המגיעים לפגישות בבית הלבן. היו כבר בחצי תריסר אירועים כאלו. לעיתים, הפגישות הללו הן בחלקן תיאטרליות ובחלקן מסיבות עיתונאים.
המנהלים מקבלים יותר זמן מסך מאשר המומחים הרפואיים, והם יכולים לטפוח לעצמם על השכם – כפי שעשה תומס מוריארטי, מנכ"ל רשת בתי המרקחת המרכולים CVS: "מהרגע הראשון אנחנו מתרכזים בלהבטיח שלמטופלים וללקוחות שלנו יהיו כל המידע וכל הביטחון הנחוצים להם. אנחנו מחויבים לפעול יחד עם הממשל ואנשי בריאות הציבור המקומיים כדי לבצע כהלכה עבודה זו".
למרות שהקורונה פגעה בצורה קשה במיוחד בעסקים הקטנים ובעובדים המועסקים על-פי שעות או בעבודות זמניות, מתמקדים מאמצי היח"צנות של טראמפ בחברות גדולות כמו בואינג וג'נרל מוטורס. בדרך הוא גם מזכיר את נסיונו העסקי: "אנחנו שמחים לארח היום את ראשי חברות הציוד הרפואי והמשלוחים. אלה אנשים גדולים. אני מכיר היטב את שמותיהם, מכך שהשקפתי על עסקים ולמדתי עסקים כל ימי חיי", אמר באחת הפגישות בחדר הישיבות של הקבינט.
טראמפ אינו הנשיא הראשון הנעזר במנהלים מן המגזר הפרטי בעת משבר, מציין הפוסט. היוצא דופן הוא התמקדותו הבלעדית בחברות הגדולות, כחלק מדימויו כאיש עסקים עשיר המוכן לטלטל את המערכת. זהו גם מגן מפני ביקורת מימין על נכונותו של ממשלו להוציא לא פחות מ-2.2 טריליון דולר על סיוע למשק – ממשל שבראשו עומד נשיא היוצא נגד "סוציאליזם".
מבחינת החברות המעורבות במישרין במאבק בקורונה, זוהי הזדמנות להיות גם פטריוטיות וגם להפגין זאת לצידו של הנשיא. "עבודה נהדרת", אמר טראמפ שוב ושוב (29.3.20) כאשר הזמין מנהלים אל המיקרופון בגן הוורדים כדי לתאר את פעילותם. כמה מהם שיבחו אותו, כולם הודו לו. "מנהיגות נהדרת", אמרה עליו מנכ"ל חברת המשלוחים UPS, לורה ליין, והוא הגיב: "אתם עושים עבודה מעולה".
הפוסט מעיר, כי סקרים מלמדים שהדעות על טראמפ נותרו חלוקות למרות המשבר, אם כי יש שיפור בדעה על האופן בו הוא מנהל אותו. האם במצב זה כדאי למנכ"לים בכירים להופיע לצידו? "זה תלוי", משיבה מומחית השיווק קרול פיליפס. "כלל האצבע הוא, שכל מה שמסייע למודעות חיובית הוא דבר טוב, אבל באווירה המפולגת והנסערת הנוכחית – ייתכן שהכללים השתנו".