X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין כל ספק שמעבר לכוח הפוליטי וליכולת לכפות על יריביו לקבל אותו כראש ממשלה נהנה נתניהו הנאה מרובה מהיות הבלוק לצדו בנאמנות ללא סייג ש"ס, יהדות התורה, ימינה ושות' היו שם עת היה זקוק להם, אולי יותר מאשר אי-פעם בעבר היה זקוק להם
▪  ▪  ▪
נתניהו. אותו הנתניהו [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

בזמן האחרון עברנו כולנו שלוש מערכות בחירות מייגעות כאשר התיקו המדומה נשמר בכל פעם מחדש. "מדומה" משום שהאמת היא שגוש הימין מונה חמישים ושמונה ח"כים בעוד שגוש השמאל ללא הגיס החמישי הערבי מונה ארבעים. אם נוסיף לגוש הימני את אנשי הימין אותם הצליח ליברמן להוליך שולל כי אז ניווכח שהפער גדול אף יותר, ששים וחמישה לעומת ארבעים.
וראה זה פלא, כעת עם הניסיונות להקים ממשלה עם כוחותיו של גנץ, נוצר הרושם כאילו הימין מפסיד בגדול ובפועל מתפרק מכל ערכיו ורצונותיו, זה לאור מה שנחזה כמכירת חיסול כללית של הימין ושל אנשי הימין על-ידי נתניהו.
נו, באמת! מחכה אני לראות מישהו המופתע מהבוגדנות הזו אותה אנו חווים פעם אחר פעם. תופעה זו תוארה בכמה וכמה מטבעות לשון שהיו לצערנו שחוקות. "נתניהו משתמש וזורק" הוא אחד המטבעות, "נתניהו בוגד בנאמנים לו ביותר" הוא מטבע נוסף, ויש עוד...
אלא שהפעם הזאת נראה מעשה הבגידה המסתמן חמור מבעבר. במשך כל מערכות הבחירות התאגדו כל מפלגות הימין לבלוק אחד יציב ואיתן כסלע. כל מי שניסה לחצוב בו על-מנת לייצר בו סדק נכשל. הבלוק עמד איתן ויציב תוך שהוא מאפשר לנתניהו דרגות חופש ועוצמה במשחק הפוליטי, כאלה שבהעדר הבלוק לא היה יכול לחלום עליהם.
הבלוק אומנם אידאולוגי אך בפועל שימש לנתניהו חומה בצורה היטב בפני ניסיונות נואשים ועיקשים מצד מערכת המשפט, גורמי שמאל ואף התקשורת הישראלית - לבצע בו לינץ' פוליטי ואישי ולהדיחו בבושת פנים מכל עמדות הכוח תוך הפקרתו לחסדי כתבי האישום המופרכים המובלים על-ידי מערכת משפט לא הגונה.
סיפור עצוב
היה ניתן לצפות שבנתניהו יהיה משהו מהכרת טובה על העמידה הזו לימינו, תרתי משמע. אין כל ספק שמעבר לכוח הפוליטי וליכולת לכפות על יריביו לקבל אותו כראש ממשלה נהנה נתניהו הנאה מרובה מהיות הבלוק לצדו בנאמנות ללא סייג. ש"ס, יהדות התורה, ימינה ושות' היו שם עת היה זקוק להם, אולי יותר מאשר אי-פעם בעבר היה זקוק להם. אלא שאין חדש תחת השמש. סליחה על הקלישאה אך הים הוא אותו הים ונתניהו הוא אותו נתניהו. אין הכרת הטוב, אין לב, אין רגש, אין נאמנות. בלוק יוק!
וכעת, עם החיזור הגורלי של נתניהו אחר ניסנקורן, גנץ, טרופר ושות', מושלכים לצדי הדרך ככלי אין חפץ בו חלק מהחברים בבלוק, הם והאידאולוגיה אותה הם מייצגים. בנט, שקד וסמוטריץ' שהוכיחו את יכולותיהם בשדה העשייה מוצאים עצמם זנוחים ומושפלים, כועסים מאוכזבים ונבגדים. נזכיר, לפני הבחירות חיזר נתניהו אחרי הרבנים, הבטיח ריבונות, ביקר בעיר האבות חברון והסתופף אצל רבני מכינת בני דוד בעלי. גם במרכז הרב הוא מבקר שם הוא זוכה לכבוד מלכים. ורגע אחרי הבחירות... סיפור אחר, סיפור עצוב.
עוד לא נכתב הפרק האחרון בסאגה הזו ואיננו יודעים מה טיב ההסכמים הנרקמים בחדרי המתן ומתן. מה שברור הוא ששיתוף פעולה היאה לשותפים לא מתקיים, נאמנות המאפיינת בעלי ברית פוליטיים נעדרת ועל הכרת הטוב כלל אין מה לדבר... עבור רבים כמו גם כותב שורות אלה, ההתנהלות הזו אינה בגדר הפתעה. אמנם, אשליית הרגע ותחושת ההקלה מפני האפשרות המחרידה של ממשלת מיעוט בשליטת יזבק טיבי ועודה עוררה תקווה והשכינה שמחה בלבבות, אלא שזו נועדה להיות קצרת מועד.
כרגע נראית הריבונות רחוקה מאי פעם, תיקון מערכת המשפט חלום באספמיה, חיזוק ההתיישבות משאלת לב ותו לא וחיזוק אופיה היהודי של המדינה נחלת ימים עברו. על ההיבט האישי של הנבגדים אדבר פחות, גם הם אינם טלית שכולה תכלת ולדעת רבים מתקיים בהם טובל ושרץ בידו, אלא שבוגדנותו של נתניהו גדולה מכל אלה עשרות מונים ומהווה מאפיין אישיותי החוזר על עצמו פעם אחר פעם. מתי נלמד אנחנו את הלקח ומה נפעל למניעת הישנות המחזה הזה, אינני יודע.

תאריך:  01/04/2020   |   עודכן:  01/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנימין נתניהו, מה עם הבלוק
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי משתדל, בנט רץ לאמא תקשורת ל"ת
יאקי  |  1/04/20 12:56
 
- שום דבר עוד לא נגמר עד ש...
תירגע שנער  |  1/04/20 15:09
2
אל תדאג להם
ארי כספי  |  1/04/20 15:45
 
- שפירא תרגיע ביבי הזגזגן יקים
שמחה חן  |  6/04/20 07:08
3
נתניהו מעוניין אך ורק בדבר אחד
מה לא ברור לך?  |  1/04/20 15:45
4
האגו של בנט יביא להמסת הבלוג  ל"ת
יאקי  |  1/04/20 18:00
 
- הבלוק הזה הוא אסון לישראל ל"ת
אינשאלה,  |  1/04/20 19:29
5
כל אשר כתב כאן בעז שפירא
הכל נכון.  |  1/04/20 19:07
 
- יש בעיה אחת....
בעז ש  |  2/04/20 00:22
 
- נתניהו ביקש מעון חילופי,
לא נורא  |  2/04/20 10:29
 
- השאלה היא אם יהיה לגנץ וחבורתו
אולי לא יעבור  |  2/04/20 11:08
6
את מעון רוה"מ יבנו רק באיטונג
אם אי בי אי  |  2/04/20 11:15
7
האמירה המיוחסת לאברהם לינקולן
david weissberg  |  2/04/20 15:13
 
- תוספת להערתך
בעז ש  |  2/04/20 15:46
 
- אתה צודק, אבל יש בעייה.
לדוד המלך  |  2/04/20 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
ישנן שעות גורל בחיי אומה, בהן חייבים להחליט על מה להילחם בעת הזו. בהתנגשות בין הערכים - הערך הכי חשוב הוא היום להתגייס כדי לנהל באופן המיטבי את המשבר ואחר כך לפעול כדי לתקן את ההשלכות שלו
אפרים הלפרין
מילה טובה על אמצעי התקשורת    מתברר יותר ויותר מי מסית ומי מגיב, מי עוסק בכבוד ובכסאות, ומי עובד שעות נוספות    מי מבין את גודל השעה, ומי מתעסק בשטויות
מירב ארד
הוסיף: "כרגע קורונה מעל הכל אבל זה לא יימשך לנצח ואז נחזור להתווכח"    ח"כ סער תוקף את נתניהו: ""לא נכון להקים ממשלה מנופחת בעת משבר כלכלי קשה"
דן מרגלית
סביר להניח כי רגב לא תמנה מפכ"ל עם יושרה כמו רוני אלשיך, שידחה אותה    אז הוא יהיה נמושה    אבל אפילו מפכ"ל נמושה יגיע איתה במוקדם או במאוחר לעימות
יוסף אליעז
הפעם היחידה שאדלשטיין הרים ראש מול נתניהו הייתה גם היא על-רקע רדיפת הכבוד והדאגה לכסאו, וזו פרשת ייחודו של הנאום ביום הזיכרון    אומנם לדעתנו אדלשטיין צדק אז מול הגברת רגב ושולחה, אך גם פרשה שולית זו מעידה על אופיו וקטנוניותו של מר אדלשטיין
רשימות נוספות
ימינה: ויתורי נתניהו לגנץ - מפליגים  /  עידן יוסף
כחול לבן: תיק הבריאות או תיק החוץ  /  עידן יוסף
מפלגת העבודה בדרך לממשלה  /  עידן יוסף
הרוביקון והסמבטיון נחצו  /  עמנואל בן-סבו
"החפזון מן השטן"  /  דן מרגלית
כך ניצח גנץ והובס לפיד  /  זאב בן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il