X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסכנות האורבות לנו אחרי משבר בריאותי כזה גדול, הן שלא נסיק מסקנות, אך סכנות גדולות יותר הן אם נסיק וניישם מסקנות שגויות, כלומר אם הכסף שנקציב ילך למטרות שלא יועילו לנו
▪  ▪  ▪
לצאת עם שיעורי בית [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

היערכות
חובה עלינו לזכור שאנו חווים תרחיש אחד מני רבים שעלולים להתרגש על כל מדינה ובייחוד עלינו. היערכות לכל התרחישים, והגעה לרמת מוכנות מקסימלית בכולם לא תאפשר לנו לחיות.
בואו נזכור שאמנם המחלה מאוד מידבקת, אך האוויר שאנו נושמים בין 4 קירותינו הוא נקי, המים שאנו שותים הם נקיים, האוכל שאנו אוכלים הוא נקי, ובתרחיש ההמוני הבא דברים אלה כל אינם מובטחים, ופעולות רבות שאנו מבצעים כיום נגד הקורונה, ספק אם תועלנה בתרחישים אלה.
קיימת שאלה אחרת והיא האם יכולנו להיערך טוב יותר ברגע שפרצה המגיפה במזרח, ועל השאלה הזו ודאי שחובה עלינו לתת תשובה, ולהסיק ממנה את המסקנות הנכונות להבא.
מספר המיטות בבתי החולים
היללנים למיניהם, מאמנון אברמוביץ' ועד "פרשנים" אחרים, טוחנים אותנו שוב ושוב עם מחסור מיטות בבתי החולים, עם "מחדל הבריאות" ודווקא במגפה הספציפית הזו סוטרת המציאות על פניהם.
בתרחיש ריאתי המאפיין את המגפה הנוכחית, גיל החולים הוא פקטור מכריע בכמות המיטות הנדרשות לנו. ואם נביט בקישור, נראה שמדינת ישראל היא בתחתית סולם הגילאים של האוכלוסייה בעולם המערבי. אחוז בני ה-65 ומעלה באוכלוסייה בשנת 2050 יהיה קטן מכמות בני ה-65 באיטליה כיום, ומספר בני ה-80 ומעלה בישראל בשנת 2050 יהיה זהה למספר בני ה-80 ומעלה באיטליה כיום.
וחשוב מאוד לציין שמרחב אי-הדיוק ב"ניבוי" של מה שיקרה בעוד 30 שנה הוא קטן, כי האנשים האלה כבר נולדו, ומקור השגיאה היחיד הוא שיעור התמותה עד 2050.
המפתח של מספר מיטות ל-1,000 איש הוא מפתח בו משתמשים להשוואה בין מדינות, אך הוא טומן בחובו שגיאה מובנית. את מספר המיטות יש לחשוב יחסית לצרכני המיטות הפוטנציאליים, אשר המגיפה הנוכחית מראה את הברור מאליו, והוא שאוכלוסייה צעירה זקוקה להרבה פחות מיטות מאשר אוכלוסייה מבוגרת.
יש להימנע משאננות אך חובה להימנע גם מהיסטריה
אין ספק שמהמשבר הזה חייבים לצאת עם שיעורי בית. יותר מאשר יש לנו מצוקת בציוד ובמיטות, יש לנו מצוקה בצוותים הרפואיים. מנשמים אפשר להשיג ולבנות לבד, מטושים אפשר להשיג ולייצר לבד, מיטות אפשר לפרוס בהאנגרים תוך הכפלתן והשלשתן.
צוואר הבקבוק הוא כוח האדם, אשר נשחק גם בימים כתיקונם במשמרות בלתי אפשריות. וצוואר בקבוק נוסף הוא ליקויים בתכנון ובתקצוב לטווח רחוק, אשר לא ימנע אשפוזים במסדרונות בימים של שיא השפעת בחורף, אך יתאים עקב בצד אגודל את גודל המערכת ויכולותיה לצרכים האמתיים הגדלים והולכים, כאשר התבגרות האוכלוסייה מהווה פקטור משמעותי בגידול, ועל-פי תרחישי האיום הבריאותיים אלה הנוצרים בידי שמים ואלה שעלולים להיווצר בידי אדם.

תאריך:  03/04/2020   |   עודכן:  03/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
אסתר שניאורסון גרי
העלייהום התקשורתי נגד החרדים, בא לאחר שנים רבות של דה-לגיטימציה, ושל אמירות כמו, 'אנחנו מפרנסים אותם, הם פרזיטים, וכו', עוד הסתה פרועה, ולנו הן לא חסרו הסתות... כמו זו מאסכולת מאיר יערי ושל מחנה בן-גוריון - ברוויזיוניסטים שנואי נפשם, בסזון ובאלטלנה, ועוד ועוד
איתן קלינסקי
עמוס גלבוע
התוצר הטוב ביותר של הכרעה זאת, מעבר להקמת ממשלה סוף-סוף, הוא סיום הסיוט של השותפות של רשימה ציונית עם רשימה לאומנית קיצונית פלשתינית החותרת לקעקע את המדינה כמדינה יהודית - הרשימה המשותפת
דן מרגלית
אין כבר כוח לחזור על הדברים    חבל שהממשלה מסרבת להטות אוזן    חבל שכלי התקשורת אינם מבליטים אלא מחביאים את התוכנית החלופית העולה ממכתב הפרופסורים
מרדכי ליפמן
איננו מוכנים לוותר על הגלובליזציה ועל יתרונותיה העצומים, בכל תחום אפשרי    בו-זמנית אנחנו מזמינים אלינו, כאורח קבוע, לתוך ביתנו, את עולם התחלואה הנגיפית, הנע עכשיו כמונו, מיבשת ליבשת, ממדינה למדינה, ללא גבולות    בין אם הוא מועתק מעולם החי, ובין אם הוא מועתק מזה של האדם, באשר הוא    עולם זה מחזק אחיזתו בנו והוא כאן כדי להישאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il