X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לציונות הדתית נודעת חשיבות רבה במרקם החברה בישראל. זהו מגזר המוביל בתרומה לעם ישראל בתחומים רבים מכאן שבדן כוח והשפעה למפלגה האמורה להשמיע קולו של הציבור הזה עלול להתברר כמכה אנושה לעניינים רבים שבראש מעיינינו
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. כשלו [צילום: בן דורי/פלאש 90]

הימים ימי קורונה ואולי מרענן יהיה (ולו כדי להסיח את הדעת מהצרות האמתיות...) לעצור לרגע, להסיט את תשומת הלב ממנין הנדבקים והמתים לא עלינו, לעבר מפלגה קטנה המכוונת לגדולות. הכוונה כמובן למפלגת ימינה על גלגוליה המגוונים - הבית היהודי והימין החדש בכלל אלה.
לאורך מערכות הבחירות אותן חווינו ולפניהן, התוודענו אל הדמויות המרכזיות במפלגה/ות הנ"ל. אין בנמצא מי שיחלוק על יכולת החשיבה וכישוריו המנהיגותיים של נפתלי בנט, כך גם לא תמצאו מאן דהוא שיתכחש ליכולותיה ולכשרונה של איילת שקד. גם בצלאל סמוטריץ', מטאור פוליטי וביצועיסט מהמעלה הראשונה לא קטלא קניא. ובכל זאת, השלישיה הזו, בהרכבים שונים ומשתנים, לא הצליחה לגבש מפלגה כזו שתמשוך מאות אלפים מבני הציונות הדתית והימין החילוני אל חיקה באופן שגודלה יהיה תואם ומשקף את הערכים היהודים, הציונים והלאומיים של ציבור בוחרים גדול ורב בישראל.
על רפי פרץ אינני מתעכב. איש מצוין ועתיר זכויות אלא שכל דקה בה הוא מעורב במשחק לא לו, המשחק הפוליטי, מקטינה ומגמדת אותו, שמה אותו ללעג ולקלס ומרחיקה ממנו ציבור גדול שרחש לו הערכה רבה עת שמש כראש מכינה שם הצליח לגדל אלפי בחורים מהטובים שבבנינו. מרגע שנכנס למגרש הפוליטי השתלט עליו (על-פי פרסומים שמא גם על רעייתו?...) החיידק הזה המכלה כל חלקה טובה. לפתע נהיה אוהב שררה, פתאום החל לרדוף אחר הכבוד, אפילו לידי שקר ובגידה בשותף הגיע, אוי לו ואבוי לנו. הגיעו הדברים לידי כך שרבים המהססים אם להדביק לשמו את הכינוי המכבד והמחייב - "רב".
נדגיש כי למרות כל האמור והנימה הביקורתית דלעיל, לציונות הדתית נודעת חשיבות רבה במרקם החברה בישראל. זהו מגזר המוביל בתרומה לעם ישראל בתחומים רבים - בצבא, בהתיישבות, בהתנדבות, בשימור הזהות היהודית ובעוד תחומים רבים. מכאן שבדן כוח והשפעה למפלגה האמורה להשמיע קולו של הציבור הזה עלול להתברר כמכה אנושה לעניינים רבים שבראש מעיינינו.
למסור את הנפש
נחזור לענייננו. לית מאן דפליג ששלושת הנזכרים לעיל הנם אנשים נבונים, מוכשרים, פעלתנים ויודעים לעבוד. הכיצד אם כן התוצאה הפוליטית כה דלה וכה מאכזבת?
כמה הסברים לדבר: האחד - שינויים תכופים במסגרות פוליטיות הלובשות ופושטות צורה, זה תוך שיש כל העת חילופי תפקידים בתוכן. כך למשל, הצבת איילת שקד במקום הראשון מתוך הנחה שהיא תמשוך יותר קולות. אמנם, בנט נהג באצילות לא מצויה, פינה את מקומו עמד בצד ופרגן, אלא שהמהלך לא הוכח כמוצדק.
הסבר שני הוא ריבוי מערכות הבחירות, מה שהפך את כל העניין כולו למייגע ומתיש, יש שיאמרו חוכא ואטלולא. באווירה כזו קשה מאוד לייצר תנופה אמתית, דבקות במפלגה ונכונות "למסור את הנפש" כל מנת להבטיח ניצחון.
הסבר נוסף - חיפוש אחר דמויות מושכות קהל, שעל-פי רוב הסתיים בפארסה. קריאתו הקדמונית של בנט לצירוף שחקן הכדורגל אלי אוחנה קוממה עליו את הציבור כולו. יש ככל הנראה גבול למניפולציות פופוליסטיות שקופות והראיה שהמחאה הציבורית נשמעה מסוף העולם ועד סופו. גם צירופה של יפעת ארליך ה"לייטית" והדעתנית שהייתה מלווה במהומה קולנית אך קצרה, לא תרמה לעניין.
לשון הרע
ואולי הסיבה העיקרית - שאלת הזהות הדתית. שימו לב כיצד שונו הטעמים והיאך התרבו הניסיונות (הנואשים לעתים) לרקוד על כל החתונות. פעם אחת - כיוונו לציונות הדתית. אחר כך כיוונו להפרדה - הבית היהודי לדתיים והימין החדש לחילונים. בהמשך ערבבו את כל היוצרות כולן ובצורה שגויה יש לומר. לכאורה היה הבית היהודי ביתם של הדתיים והחרדלים ואילו הימין החדש בית החילונים הלאומים. מה עשו חכמי חלם (במקרה הזה)? צירפו את סמוטריץ' לבנט ושקד. וממה נפשך? אלה המעוניינים במפלגה דתית אינם יכולים להצביע לבנט ושקד ה"לייטים". ומנגד, אלה שסמוטריץ' מהווה עבורם סמרטוט אדום אינם יכולים להצביע לבנט ושקד (אגב, אני מכיר אישית כמה וכמה אנשים שנמנעו מלהצביע ימינה בשל הסיבות הנ"ל).
ובנוסף - התנהלות המאבק עד לאיחוד הלא שלם הייתה מבזה ומרחיקה. רבים אמרו בעבר וגם אנכי בכללם, שאין דין איחוד מהיר, שלם, הגון ושמח כדין איחוד חלקי המגיע לאחר מריבות, שנאות, שקרים, תרגילים והטעיות, ולשון הרע והכפשות הדדיות. כל אלה מרחיקים תחת לקרב!! והרי התוצאה העגומה מונחת לפנינו.
על כל אלה הוסיפו את נתניהו החכם, הערמומי, הלא הגון והלא נאמן מחד-גיסא, ומאידך רבבות יהודים מאמינים ותמימים הנופלים פעם אחר פעם בפח היקוש אותו טומן להם המאסטרו הפוליטי ביבי, או אז נבין הכיצד מצביעים לו ולליכוד יהודים רבים המאמינים בשלמות הארץ והאוהבים את התורה. אלה חפצים במיגור רודנות בג"ץ, בהחלת ריבונות, בחיזוק מאפייניה היהודים של המדינה. את כל זה מבטיח נתניהו בלא להניד עפעף... עד לדקה האחרונה ביום הבחירות. ומיד לאחריה מחזר אחר השמאל ומעניק לו כוח, תפקידים וסמכויות.
איך אמר המשורר? הצבעתם ימין וקבלתם שמאל. מין גורל כזה ממנו טרם מצאנו את הדרך להיחלץ. חג חרות שמח ופסח כשר. ובריאות גם...

תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימינה, אוי ימינה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אם נתניהו לא היה נתניהו, אז הו
בן נאמן  |  6/04/20 10:35
2
סיסמאות שגויות גורמות לנזקים
בן נאמן  |  6/04/20 10:51
 
- תשובה
בעז ש  |  6/04/20 12:04
 
- מקבל ל"ת
בן נאמן  |  6/04/20 16:39
3
מאמר תלוש מהמציאות
עוד סתם אחד   |  6/04/20 11:47
4
מה זה "שבדן"
אמנון מפ"ת  |  7/04/20 08:24
 
- שאבדן. מתנצל על ההגהה... ל"ת
בעז ש  |  7/04/20 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
צייצה בטוויטר: "רק בשביל שלא יהיו אי-הבנות. אני לא אהיה חלק מקואליצית נתניהו בשום צורה.
טל בן-יעקב
מי שלא השכילו לראות את התמונה המלאה הם יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון    הם נטשו את גנץ וגבי אשכנזי להיות לבדם במערכה עם ממשלת ימין, ובכך נטשו מדינה שלמה
אליהו קאופמן
סיפורה של תנועת "כחול - לבן" ופרוקה איננו חדש והוא כבר התרחש לפני כארבעים ושלוש שנים, אבל אז התפרקה תנועה פוליטית שח"כיה היו מ"השמנא והסלתא" של הציבוריות הישראלית    היום מדובר בפירוקה של תנועת "חיילים אלמוניים" שיש להם ארבעה מפקדים - שלושה גנרלים וחוגר זוטר אחד
אברהם בנמלך
צה"ל ינצח גם את הווירוסים, ולכן ביבי לא מפרגן לבנט    איך צה"ל ינצח? בעזרת 8200    אבל הם לא פרופסורים לווירוסים    דווקא בגלל זה    מה הם יעשו? הם יגלו את הקודים של הקורונות
יוסי דר
גנץ יודע היטב, שהחקירה אומנם מתנהלת ע"י המשטרה, אבל כיווני החקירה ועומקה נקבעים במקום אחר: בפרקליטות המדינה, שכידוע קנתה לעצמה מוניטין של אגם שורץ תנינים. הנה כי כן, בני גנץ שמתבשל בטרדות לאן תוביל חקירת המימד החמישי - יכול במידה רבה לקבוע, באמצעות שליחו, מי יתמנה לכהונת פרקליט המדינה
רשימות נוספות
סיכוי נמוך להסכם קואליציוני היום  /  עידן יוסף
ימינה מאיימת בחוקים נגד שחיתות  /  עידן יוסף
נדחתה עתירת הליכוד על הבחירות  /  איתמר לוין
לו הקשבנו לשופט לנדוי  /  אפרים הלפרין
למי גנץ מאמין ולמי לא  /  אפרים הלפרין
נתניהו והשמאל מרכז  /  טל בן-יעקב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il