X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
תחילה לא רצו להאזין להם, ביבי דהר בפיגור של מחצית הצעד אחרי אנשי משרד הבריאות בדרך לסגר מלא לא הועילה ללס הטענה כי שפעת קוטלת יותר אנשים מדי שנה
▪  ▪  ▪
שפעת. מסוכנת יותר [צילום: AP]

תגובתי הראשונה לראיון של הפרופסור יורם לס בנושא הקורונה הכילה מרכיב של עלבון, כאילו הוא מזלזל בזכותי לחיות. קלי דעת הציגו אותו כ"משוגע" ואולי אפילו גרוע מזה. רק מאמרו של הפרופסור אודי קימרון, מאוניברסיטת תל אביב, תמך בו. במחשבה שנייה ראיתי את הדברים אחרת.
לס וקימרון, ובימים אלה הם כבר רק שניים בקבוצה של 13 מדענים במעמדם באוניברסיטה ובטכניון, התבוננו במציאות בגובה העיניים. בסופו של דבר אם הממשלה תדבק במדיניותה הנוכחית היא תמיט על המשק הלאומי והחברה בישראל אסון כבד, והזקנים ישלמו את המחיר בחייהם, ואולי המשוואה האריתמטית תוסיף כי המחיר יהיה כפל-כפליים, במה שנקרא בעברית המקורית "שבעה שערים" אך לרע, במינוס חיים.
תחילה לא רצו להאזין להם. ביבי דהר בפיגור של מחצית הצעד אחרי אנשי משרד הבריאות בדרך לסגר מלא. לא הועילה ללס הטענה כי שפעת קוטלת יותר אנשים מדי שנה; שחלק מנפטרי הקורונה מתו למעשה ממחלות אחרות בליבם ובריאותיהם ובכלי הדם; שהטלוויזיה מעולם לא פתחה את מהדורת החדשות בידיעה כי אדם בן 94 הלך לעולמו; ושילדים נפטרים לעתים משפעת אך לא מקורונה.
עתה כל אחד מבין כי 80 מיליארד שקלים אשר יוזרמו על-ידי הממשלה לשוק בלי שמנגד יש ייצור של סחורות ושירותים יגרמו להרבה כסף לרוץ אחרי פחות עגבניות, ולמילון שלנו תחזור המילה אינפלציה. הפרופסור אמנון שעשוע אמר גם הוא דברים סבירים מאוד בנושא זה אמש בערוץ-12, אבל דיבר אל ההיגיון ואת מי זה מעניין לעומת היכולת לייצר סיפור דרמטי על ישיש שקיבל טיפול במכונת הנשמה ויצא מכלל סכנה?
13 הפרופסורים ועמיתם שעשוע ונפתלי בנט מציעים דרכי טיפול שיחסכו בחיי אדם, אבל הדבר לא ניתן יהיה לאומדן. מפני שבדרכם הם יגנו על סל התרופות לבל יתכווץ ועל חמש היחידות בלימוד מתמטיקה שהנהיג בנט בשמשו כשר החינוך.
התבהלה, ההיסטריה, הייתה במידת מה טבעית ובמידת מה אינטרס פוליטי של ביבי (ככל שמתקרבים לממשלת אחדות כך התבהלה שבפיו פוחתת. בסוף מי שיועמד אל עמוד הקלון כאשם בהתדרדרות המשק יהיה כמובן האיש שזכה להערכה רבה גם אם טעה בהיקף הסגר משה בר סימן טוב. הוא דחף רחוק מדי, ובכל זאת נראה לי דגם ראוי לעובד ציבור. האם ינסה כוחו בפוליטיקה?)
בהקשר זה כמה הערות:
- כאשר ראיתי כי נכדו של הרב חיים קנייבסקי מסביר לו מה הוא הסגר בעבריית ידעתי כי האיש אינו מבין במה מדובר, וקהל הנוהים אחריו ישלם מחיר כבד. היה צריך לשלוח אליו רופא חרדי מוסמך וידען ומשכנע. גם יעקב ליצמן התנהג באורח מרגיז. עכשיו נוקטים שם בצעדים נכונים.
- התקשורת מבלבלת את הראש בנושא הקורונה בצה"ל. שלושה חלו. 100 בבידוד וכתבי הבריאות בטלוויזיה מדווחים על כך כאילו מדובר במגיפה הספרדית. צריך כמובן לנקוט אמצעים גם בצה"ל, אבל לא זהים לאלה המתבצעים בקרב מבוגרים.
- בדיקות רבות ובידוד סלקטיבי וקיץ לוהט ובעיקר חיסון - "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים" כפי ששר פעם הזמר החרדי אורי זוהר - הם התרופה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מכתב הפרופסורים": השפיות שבהיגיון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קיימת בעיה קטנה בתזה
באום  |  6/04/20 18:16
 
- יתרה מכך, מי שקצת שכל בקדקדו
ה.א  |  8/04/20 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
סמנכ"ל התעשיה האוירית ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד, ציין כי לאור הביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות למטוסי מטען, האפשרות להסב דגם נוסף של מטוסים תסייע לחברה לענות על הביקוש בתחום
אריה גל
אשתי בת 73, כמוני, וכל יום היא יוצאת לרשות הרבים ונוסעת למטופלת שלה שבדיור מוגן    כי אחרת לא תהיה לה משכורת, ולמטופלת שלה, שזקוקה לעזרה, לא תהיה עזרה
מחלקה ראשונה
התכתבות בין ראשי ערים מובילים שהגיעה לידי ישראל היום חושפת אי-שביעות רצון מהתנהלות משרד הבריאות    היוזמה: לאסוף עצמאית את מסלולי החולים
מירב ארד
חיים שטנגר
נראה כי ידיה של וועדת החקירה הממלכתית שתוקם ללא כל ספק שהוא לחקור את מחדלי טיפולה של ממשלת המעבר, במשבר הקורונה, תהיינה מלאות עבודה - ולא בכדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il