X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: החינוכית]
נדחתה תביעת לשון הרע נגד גבי גזית
התביעה על סך חצי מיליון שקל הוגשה על-ידי רשת סופר פארם גזית אמר בתוכניתו כי הרשת שינתה את תנאי העבודה של עובדיה לשיטת "תמריץ שלילי", שלדבריו מהווה עבירה פלילית
[צילום: סיון פרג']

עידן יוסף
שדרים יוכלו להביע דעות אישיות

בית משפט השלום בהרצליה דחה באחרונה את תביעת לשון הרע שהגישה רשת הסופר פארם נגד גבי גזית, וקבע כי התביעה מתייחסת לעניינים שוליים שהוענק להם משקל יתר באורח מלאכותי.
בתביעה, על סך חצי מיליון שקל, נטען כי בתוכניתו לשעבר "הכל דיבורים" הכפיש גזית את שמה של הרשת, בשלושה שידורים שונים. לטענת הרשת, אמר גזית כי הרשת שינתה את תנאי העבודה של עובדיה לשיטה המכונה "תמריץ שלילי", שלדבריו מהווה עבירה פלילית, והוסיף כי זהו "רק קצה הקרחון". כן נאמר כי בסניפי הרשת הושתלו מיקרופונים ומצלמות.
לטענת גזית, אשר יוצג על-ידי עו"ד יורם מושקט, דבריו על שינוי שיטת השכר ברשת היו אמת ולחלופין הבעת דעה מותרת, שנאמרו בתום לב ולמטרה ציבורית ראויה.
השופט מאיר שנהב קיבל את טענותיו של גזית. הוא קבע כי הדברים שאמר גזית התייחסו לנושא עיקרי אחד, והוא שינוי שיטת חישוב שכרם של העובדים, בעוד שיתר הדברים שאמר הינם פרטי לוואי שוליים שנבלעו במלל הרב של גזית בעניין הנושא העיקרי.
השופט ציין כי מטרת דבריו של גזית ביחס לשינוי שיטת חישוב שכר העובדים הושגה, שכן סופר פארם ביטלה את תוכניתה לשינוי השיטה סמוך לאחר השידור משנוכחה שהדבר אינו אפשרי על-פי דין. החברה אף הודתה בטעותה, ולשידוריו של גזית היתה תרומה משמעותית לכך.
השופט דחה את טענת מנכ"ל הרשת, ליאור רייטבלט, על כך שלא היה קשר בין ביטול שיטת התמרוץ בשכר לבין שידוריו של גזית, וציין כי עדותו הותירה רושם שהוא מתחמק מלאשר עובדות בסיסיות. השופט טען כי "קל היה לחוש בהתפתלויותיו הלולייניות שלא תרמו להקניית משקל לדבריו וזאת על דרך ההמעטה".
באשר לגזית, ציין השופט כי הוא פעל בתום לב בעוסקו בנושא בעל עניין ציבורי וחברתי, ואולם טוב היה "לו היה נזהר יותר בלשונו ונמנע מאמירות אגביות, בוודאי אם לא היה טועה בעובדות".
השופט הוסיף כי מדובר בהתבטאויות שוליות ומועטות שנאמרו בלהט הדברים, וניתן לסלוח על טעויות אלו שכן הם נאמרו ללא כוונת זדון.
לבסוף קבע השופט כי סופר פארם לא הוכיחה את נזקיה ולו מזערית, ולהיפך, נראה כי היא עושה חיל וכי שידוריו של גזית לא פגעו בה כלל.
"תביעה שהחלה בתרועה רמה הסתיימה בקול ענות חלושה", קבע השופט, וחייב את סופר פארם בהוצאותיו של גזית ושכר טירחת עו"ד בסך 20 אלף שקל.

א 2122/05
תאריך:  06/12/2007   |   עודכן:  07/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת לשון הרע נגד גבי גזית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עשה בשכל השופט נימאס מתביעות
ממרוט  |  7/12/07 10:30
2
גזית לא משקר - רק טועה בעובדות ל"ת
כל הכבוד לשופט  |  7/12/07 11:01
 
- ככה זה - כשמדובר ביקירי המערכת ל"ת
מי מופתע  |  8/12/07 21:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
השופטת דורית ביניש ושר המשפטים פרידמן מאוחדים נגד איומי העבריינים על השופטים    השניים התבטאו באירוע לזכר השופט עדי אזר שנרצח בידי עבריין
מערכת ONE
אחרי התבוסה לבני השרון, חזרו הצהובים לנצח: מכבי גברה 70:85 על אריס סלוניקי וכנהוג בחנוכה, הצליחה לנצח קבוצה יוונית    מכבי במקום ה-3 בבית
עידן יוסף
שיתוף פעולה בין הנשיא פרס לרבה של צרפת הוליד שבת תפילה עולמית, למען השלום    קרא גם לבני דתות אחרות לקיים תפילות בימי השבתון שלהן [צילום: ישראל נוי/צילום נוי]
רותי אברהם
עו"ד דן שינמן, מבכירי הפרקליטים, סבור כי יש להאבק בשחיתות באמצעות הסברים ודוגמה אישית ולא בענישה    ועוד - עוה"ד הם "מספרי סיפורים"
עידן יוסף
במקומו של אלוף יצחק גרשון ימונה תא"ל יאיר גולן לאלוף פיקוד העורף    יצחק גרשון עוזב את צה"ל כשברקע כשלי מלחמת לבנון השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il