X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מייסדי אידיאולוג'יק במו"מ למכירת מחצית ממניותיהם ינון לנדנברג ודורון טל מנהלים מו"מ למכירת האחזקות לגוף בשוק ההון לפי שווי חברה של 136 מיליון שקל מהדוחות עולה כי החברה סיימה את 2007 עם מחזור של 79 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
ינון לנדנברג [צילום: יח"צ]

ינון לנדנברג ודורון טל מנהלים מגעים למכירת מחצית ממניותיהם בחברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק - כך נודע ל-TheMarker. השניים מחזיקים 49% ממניות החברה. הגוף עמו מנהלים השניים מו"מ פעיל בשוק ההון.
מקורבים למו"מ מסרו כי המו"מ נערך לפי שווי חברה של 136 מיליון שקל. המחיר משקף מכפיל 15 על הרווח הממוצע בשלוש השנים האחרונות. עסקות דומות שנעשו בעולם, בהן עסקת פובליסיס גידיטס, נעשו לפי מכפיל של מעל 30.
לידי TheMarker הגיעו הדוחות הכספיים של אידיאולוג'יק, מהם עולה כי החברה סיימה את 2007 עם מחזור מכירות של 79 מיליון שקל. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, הגוף המדרג את משרדי הפרסום ומשרדי האינטראקטיב, אידיאולג'יק מדורגת במקום השני בין משרדי האינטראקטיב, אחרי מקאן דיגיטל. ואולם המספרים שבדוחות גבוהים בהרבה מהמספרים אותם מוסרת יפעת בקרת פרסום. אף שנתוני יפעת ל-2007 לא פורסמו עדיין עקב מחלוקת עם כמה משרדי פרסום לגבי שיטת המדידה, משקלול הנתונים שפורסמו במהלך השנה ניתן להעריך כי אידיאולוג'יק היתה מסיימת את 2007 עם מחזור של 35-31 מיליון דולר בלבד, ולא כפי שעולה מדוחות החברה עצמה.
ינון לנדנברג מסר בתגובה כי הוא מצר על כך שדוחות אידיאולוג'יק מצאו את דרכם אל מחוץ לחברה וסירב להגיב מעבר לכך. דורון טל אישר את קיום המו"מ אך סירב למסור פרטים נוספים.
משרד הפרסום המקוון אידיאולוג'יק הוקם ב-99'. ב-2001 רכשה סוכנות הפרסום העולמית פובליסיס 51% מהחברה. לנדנברג וטל, שנשארו כמנכ"לים משותפים בחברה, נותרו עם 24.5% מהמניות לכל אחד. לפני כשלוש שנים עזב טל את תפקידו כמנכ"ל משותף ועבר לקבוצת באומן בר ריבנאי, עמה הקים את סאצ'י אינטראקטיב, שנמצאת גם היא בבעלות פובליסיס, באמצעות הסכם הייצוג של פובליסיס עם באומן בר ריבנאי. כשעזב את אידיאולוג'יק העביר טל את מניותיו לידי נאמן.
מקור המקורב לעניין מסר כי "פובליסיס העולמית ניסתה בעבר כמה פעמים להגדיל את אחזקותיה באידיאולוג'יק, אך לנדנברג וטל סירבו למכור את חלקם עקב אי הסכמה בדבר שווי המניות. כעת מתברר כי בכוונתם למכור חלק ממניותיהם דווקא לגורם חיצוני לעולם הפרסום".
חברת האינטראקטיב הראשונה
>> אידיאולוג'יק הוקמה כחברה אשר התעתדה לספק מידע לחיילים משוחררים דרך אתר אינטרנט. לתחום הפרסום המקוון הגיעה החברה בטעות, כאשר ניסתה לברר כיצד לפרסם את אותו אתר. אז זיהתה את הוואקום שהיה קיים בתחום באותם ימים, החליטה להתמקצע בנושא, והיתר נכתב בדפי ההיסטוריה של עולם הפרסום המקומי.
אולם ההתחלה לא היתה קלה. מקימי החברה, בני 26 בסך-הכל, הסתובבו ימים כלילות בין משרדי הפרסום הגדולים - מקאן אריקסון, באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO ואחרים - במטרה לשכנע אותם לקנות את הרעיון. למשרדים הוצע להקצות חלק מתקציב הפרסום של לקוחותיהם לפרסום באינטרנט, שיעשה באמצעות כלי הפרסום של אידיאולוג'יק, שגבתה עמלה עבור השירות. המשרדים לא קנו את התוכנית.
גם הניצוץ שהבזיק בדמות שיתוף פעולה עם רפי צרפתי, ממייסדי תחום האינטראקטיב בישראל ואז מבעלי משרד הפרסום צרפתי שטרנשוס זמיר, לא התגבש לכדי עסקה, ונגמר רק כרומן שכמעט והיה.
רק ב-2000 החליט עמוס טל-שיר, אז מנכ"ל פובליסיס-אריאלי, להמר על אידיאולוג'יק, וכשנה לאחר מכן רכשה פובליסיס העולמית, סוכנות הפרסום הבינלאומית הרביעית בגודלה, 51% מהחברה.

תאריך:  20/01/2008   |   עודכן:  20/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנהלת מו"מ למכירת מתחם ל-700 דירות בכ-140-130 מיליון שקל    כלל תעשיות, שיכון ובינוי ונכסים ובניין יתחלקו ברווח של 70 מיליון שקל
גדי להב
גדי להב מנתח את העלילה הפוליטית הסבוכה של "הישרדות"    והפעם, מי בזוי, מי עיוור, ממי כדאי לחשוש וכמה רייטינג שווה כוסית מרוחה במיצי קיבה?
יפעת גדות
צוות חוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג דיווח כי גילה קשר חזק בין סוג סרטן עור נדיר לווירוס חדש אותו כינו וירוס פוליומה תאי מרקל
מיכל קונפורטי
"היא היתה אישה עם המון חוש הומור, שרבים לא ידעו על קיומו. בנוסף, למרות חוכמתה הרבה, היתה אישה מאוד צנועה, שתמיד עשתה את עבודתה עם קורטוב של אצילות נפש ואתיקה כפי עורכי דין אחרים", סיפר עורך הדין, גדעון פישר
הדר פרבר
בת הזוג של נשיא צרפת, אשר לפי דיווחי התקשורת כבר נישאה לו בסתר, מככבת בפרסומת סקסית חדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il