X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוגל עלולה להחמיץ שוב את התחזיות אם תימשך ההאטה בפרסום צמוד חיפוש בארה"ב אך אם תגביל את הירידה במספר הכניסות לפרסומות לארה"ב בלבד - ככל הנראה תעמוד בתחזיותיה לרבעון הראשון
▪  ▪  ▪
הענקית נשרכת מאחור? גוגל [צילום: AP]

האנליסטים בוול סטריט חלוקים בהערכותיהם לגבי עתיד עסקי הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות החיפוש של גוגל (0.83%, 447.79), שירות הדגל המכניס ביותר של ענקית האינטרנט. זאת לאחר שנרשמה ירידה חודשית שלישית ברציפות במספר הכניסות לפרסומות טקסטואליות צמודות חיפוש בגוגל בארה"ב.
חברת המחקר קומסקור פירסמה שלשום נתונים, מהם עלה כי נרשמה בפברואר נפילה של 3.1% במספר הכניסות לפרסומות טקסטואליות צמודות חיפוש של גוגל בארה"ב, לעומת החודש המקביל בשנת 2007. זאת בהמשך לירידה של 0.3% בינואר לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. לעומת החודש הקודם, נרשמה בפברואר ירידה חודשית שלישית ברציפות במספר הכניסות, ציינה קומסקור.
עם זאת, ברבעון הרביעי של 2007 נרשם גידול של 24% במספר הכניסות לפרסומות לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, לפי קומסקור.
"נתוני קומסקור בדרך כלל מדויקים, אולם הם מציגים תמונה חלקית בלבד מהמתרחש בגוגל", אמר האנליסט דיוויד גריטי מחברת דיינוזאור סקוריטיס, בראיון ל"אינווסטורס ביזנס דיילי". "נתוני קומסקור מתעלמים משאר העולם", אמר. "יש חלקים בכלכלה העולמית שצומחים כעת בקצב מהיר יותר מאשר ארה"ב", הוסיף.
הכנסות גוגל מחוץ לארה"ב הסתכמו ברבעון הרביעי של 2007 ב-2.32 מיליארד דולר, או 48% מסך הכנסותיה. זאת לעומת 44% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
האנליסט מרק מהייני מסיטי (לשעבר סיטיגרופ) העריך אתמול כי גוגל תצליח לעמוד בתחזיות האנליסטים בחודש הבא, כאשר תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, בתנאי שהירידה במספר הכניסות לפרסומות תוגבל לארה"ב. "עם זאת, במידה שיתברר כי נתוני קומסקור מדויקים, והמגמה תימשך בכל הרבעון ותשקף כל מגמות גלובליות, ולא רק בארה"ב, הרי שקיים סיכון שלא תעמוד בתחזיות לרבעון הראשון", כתב מהייני.
בנוסף, הירידה במספר הכניסות לגוגל אינה מוגבלת רק לתחום הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות החיפוש. לפי נתוני קומסקור, מספר פעולות החיפוש שבוצעו בגוגל בארה"ב נפל בחודש פברואר ל-5.8 מיליון לעומת 6.1 מיליון בינואר - ירידה של 5%. עם זאת, ציינה קומסקור כי מספר פעולות החיפוש המקוונות הכולל בארה"ב רשם באותה תקופה ירידה של 6%, וכי מתחרותיה של גוגל, מיקרוסופט (סימול MSFT) ויאהו (סימול YHOO), רשמו ירידות של 8% ו-7% בהתאמה במספר פעולות החיפוש שבוצעו במנועים שלהן באותו חודש.
בכל מקרה, גוגל ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק מנועי החיפוש בארה"ב, והגדילה את הנתח שלה ל-59.2% בפברואר לעומת 58.5% בינואר, לפי קומסקור. הנתח של יאהו ירד מ-22.2% בינואר ל-21.6% בחודש שעבר, והנתח של מיקרוסופט ירד מ-9.8% ל-9.6%.
בתחילת החודש, נפלה מניית גוגל מתחת למחיר השפל השנתי שלה, לראשונה מאז הנפקת החברה באוגוסט 2004, על-רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב תגרום גם להאטה בשוק הפרסום המקוון.
מניית גוגל, שרשמה שיא של 747 דולר בחודש נובמבר, נפלה מאז ביותר מ-40%. שווי השוק של החברה, שעמד אז על 232 מיליארד דולר, נחתך מאז לכ-140 מיליארד דולר כיום.
עם זאת, בתחילת השבוע רשמה מניית גוגל זינוק יומי של יותר מ-6% בעקבות הערכות אנליסטים כי החברה ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום צמוד תוצאות חיפוש, וכי השלמת רכישת חברת הפרסום המקוון דאבל קליק מוקדם יותר החודש תתרום אף היא להגדלת נתח החברה בשוק הפרסום באינטרנט.
בחודש שעבר דיווחה גוגל על תוצאות רבעוניות שהחמיצו את תחזיות האנליסטים - בפעם השלישית בלבד ב-14 הרבעונים שחלפו מאז הנפקתה באוגוסט 2004.
החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2007 רווח נקי של 1.21 מיליארד דולר או 3.79 דולרים למניה, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה ב-2006.
בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה החברה רווח של 4.43 דולרים למניה - סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.

המאמר פורסם במקור באתר דה-מרקר: [קישור]
תאריך:  28/03/2008   |   עודכן:  28/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנליסטים: קיים סיכון שגוגל לא תעמוד בתחזיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס דור-און
החוקרים מצאו כי גברים נוצריים מלבנון נושאים חתימת DNA המלמדת על מוצא מערב-אירופאי
איריס דור-און
צוות החקירה שמינה האו"ם קובע: ראיות שהתגלו מלמדות כי ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, התבצעה ע"י רשת של ארגון פשע
יואב יצחק
מגעים מתנהלים עם כמה גורמים, בהם אילי הון    פורטל תפוז נחשב לאתר הקהילות המוביל בארץ ולאחר המצליחים ברשת
מערכת סרט
במהלך הקריירה שלו, שנמשכה ארבעה עשורים, הוא הופיע בכ-70 סרטים ורוב הזמן גילם את האיש הרע
אלון רוזנבלום
יצרנית כרטיסי בייסבול ומסטיק בזוקה נקנתה ע"י קבוצה בהובלת מנכ"ל דיסני לשעבר בסכום של 385.4 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il