X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תגובה למאמרו של עו"ד טויסטר
▪  ▪  ▪
   עו"ד עפר טויסטר
דירה להשכיר

כנראה שעו"ד הדין טויסטר לא לגמרי הבין את הצעת החוק לשוויון הזדמנויות במקום מגורים - או שדווקא הבין טוב מאוד, אך רצה להסוות את עמדותיו מאחורי טיעונים חסרי שחר מחמת התקינות הפוליטית. החוק לא פוגע בשום פנים ואופן בזכותם של משכירים שלא להשכיר דירה למישהו מטעמים כלכליים, אבל הוא כן מוציא שיקולים שבעיני הם לא לגיטימיים כמו מין נטייה מינית גזע וכד' מתחום השיקולים האפשריים.
אגב, לתשומת ליבו של עו"ד טויסטר אגב, החוק לא מתייחס רק לשוכרי ומשכירי דירות אלא למקום מגורים באופן כלכלי, כלומר גם לרכישת מגרש/דירה ובניית בית.
בעיני שיקול גזעני/הומופובי/סקסיסטי הוא פסול. המחוקק אסר על אפליה בשורה ארוכה של תחומים, שאינם שונים במהותם מתחום הדיור. על הכנסת לפעול לכך שהרוצים לקנות מגרש או דירה או לשכור דירה יזכו ליחס הוגן ובלתי מפלה. גם אם מישהו נעמד על רגליו האחוריות וזועק שזכותו להיות גזען, כדאי להזכיר לו שבמדינת ישראל הגזענות היא לא חוקית. והמחוקק במדינה דמוקרטית מתוקנת צריך לדאוג לא רק לקניינם של האזרחים אלא גם לזכותם לשוויון זכויות מלא ולכבוד האדם שלהם.
אני מבינה שעל-פי סולם הערכים של עו"ד טויסטר "ההצעה פוגעת בקדושת קניינו" אני לא חושבת שזכות הקניין נעלה יותר ו/או בעלת עדיפות על הזכות לשוויון. אין ספק שזכות הקניין היא חשובה ויסודית אבל צריך לאזן בינה לבין הזכות לשוויון הזדמנויות והזכות לקורת גג - ואת זה בא החוק הזה לעשות.
חוק שוויון הזדמנויות במקום מגורים, מצטרף לשורה של חוקים העוסקים בשוויון הזדמנויות ובא למנוע אפליה בקבלה למקום מגורים על בסיס מניעים פסולים כגון: מין, נטייה מינית, מעמד אישי, הורות, גיל, גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, השקפה , השתייכות פוליטית או משך שירות מילואים.
הטענה שהחוק יפגע בשוק הדירות להשכרה היא מופרכת ומגוחכת. החוק לא אוסר על דרישת ערבויות בנקאיות או על בדיקת היכולת הכלכלית של השוכר לשלם, ולכן, אין בו פגיעה כלכלית ואין לו השלכות כלכליות.
בישראל של היום אסור לדחות עובד בקבלה לעבודה רק משום שצפוי לו שירות מילואים ארוך, או לפטר מישהי משום שהיא לסבית. אבל, לצערי, בישראל של 2006, קיימת עדיין אפליה בשורה ארוכה של מקומות, ובכל הנוגע לדיור ולקרקע עדיין בישראל אין שוויון הזדמנויות בכל הנוגע למגורים.
דבר אחרון, קצת הצחיקה אותי ההגדרה של החוק כפופוליזם. לתומי סברתי שבפופוליזם חייבת להיות מידה מסוימת של פופולריות, ולצערי הרב, הרייטינג של זכויות האדם בישראל ממש ממש לא מזהיר.

המאמר פורסם במקור אתר מפלגת מרצ-יחד
תאריך:  26/05/2006   |   עודכן:  08/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ח"כ יוסי ביילין
אילן גילאון
"כשמהעבר השני של הקו אני שומע 'ליאורה מהפועלים', אני ישר שואל אם שוב זכיתי בפיס והם לא יודעים מה לעשות עם הכסף. כשהיא אומרת שזהו שלא, אני שואל אותה מה עשה הכסף שלי היום"
עירית ניזרי
שלושה מסמכים של הגסטאפו, שנמסרו לידי שלמה סמסון בעיר לייפציג, גרמו לו לתדהמה. בשיאה של המלחמה, יש לגסטאפו הגרמני זמן לעקוב ולדווח בפרטי פרטים על המתרחש ברחוב אלסטר 7 - בבית תנועות הנוער היהודי. עירית ניזרי הלכה לשמוע את סיפורם של המסמכים
איתן גנור
בסקירת תוצאות מבחני הבגרות לשנת 2005, מתגלה תופעה מאד מדאיגה    בעוד שיש שיפור ניכר בתוצאות המבחנים במתמטיקה ואנגלית ברמות של 4 ו-5 יחידות, יש ירידה משמעותית בציוני המבחנים באזרחות, שנבחנים רק ברמות של 1 ו-2 יחידות    המשמעות היא שמערכת החינוך מחנכת ומלמדת יותר כלים טכניים ופחות חשיבה ערכית, יותר יכולת ביצוע ופחות יכולת הבנת תהליכים חברתיים
יואב יצחק
ועדת זיילר החוקרת את פרשת פריניאן שיגרה מכתבי אזהרה ל- 13 אישים - שוטרים ופרקליטים    מאידך, נמנעת הוועדה מלבצע את מלאכתה, עד תום, כפי שמתחייב    וגם: על חגיגת התקשורת והסנסציה של "עובדה" שהופרכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il