X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הארוחה העסקית של אדורה בבן יהודה, הותירה את איילת טריאסט מתפעלת, מתגעגעת ובעיקר מפרגנת לשף הצעיר עם הדיל הכי שווה בעיר בקרוב הרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Adora אדורה בתל אביב]

אבי ביטון זיהה את הפוטנציאל בבן יהודה עוד הרבה לפני שאפילו הוא ידע שהוא כזה. במקביל לעוד כמה יזמים צעירים, הוא ושותפיו ראו מבעד לכיעור התל אביבי המוזנח, את ימי הזוהר של בן יהודה שטראסה והבינו שמדובר ברחוב שממוקם מטר וחצי מהים ושעד לפני 3 שנים עוד היה זול למדי וכל מיני צעירים יכלו להרשות לעצמם לגור בו.
מאז השתלטה על בן יהודה ועל תל אביב כולה הפראנקומניה, מחירי הנדל"ן הרקיעו ואיתם מחירי המנות במסעדות הרחוב. כולם יישרו קו חוץ מביטון ו'אדורה' שלו. אולי זה הזמן והמקום לערוך מבצע מסוג "אם תמצאו מחיר נמוך יותר, כספכם יוחזר לכם" ולאתגר את הקהל למצוא מתחרה איכותית לעסקית צהריים ב-59 שקל, שאפילו מציעה את עצמה לכל דורש ביום שישי (ימים ב'- ה' 12:00-17:00 ויום ו' 12:00-16:00).
עם מחירים כאלה פשוט לא מתווכחים ולכן מצאנו את עצמנו ביום חום שגרתי מוצאים חניה על בן יהודה (!) וצועדים בעצלתיים לעבר המיזוג. אנשים כנראה יודעים מה משתלם להם, ולכן הייתה המסעדה מלאה למדי. התמקמנו לנו בפינה על קיר רויאל, מהכיפיים שבמקומותינו, ובחנו את התפריט העסקי. נכון, חלק מהמנות יעלו אתכם אל מעבר ל-59 השקלים המוצהרים, ואם תתפנקו גם באלכוהול וקינוח בכלל תחרגו, אבל אחרי ככלות המנות והשתייה, עדיין תמצאו את עצמכם בתמחור נמוך לעומת כל שאר מסעדות השף התל אביביות וגם מול כאלה שהם סתם בתי קפה חסרי ייחוד.
אנחנו דגמנו שלוש מנות ראשונות (אחת במסגרת המחיר ושתיים בתוספת): סביצ'ה דג ים ושמן שומשום עם תרד ערבי, בצל סגול וכוסברה, על קרם טחינה ויוגורט שהיה פשוט, חמצמץ ומרענן; פלאפל טעים ומפתיע, ממולא פטריות חורש, עשבי תיבול ופרמזן שמוגש עם קונפי תאנים וגורגונזולה (בתוספת 5 שקל); ואחת ממנות הדגל המצוינות של ביטון - שרימפס בחמאה, קרם זרעי עגבניות ולימון קונפי על מצע עלי תרד צעירים (בתוספת 7 שקל), שהרוטב שלו נוגב עד תום בעזרת לחם השאור והאגוזים הטרי והחם. הלחם הגיע מלווה בשני ידידים טובים: חמאה צהובה וקונפי שום (וגם סלסת עגבניות להשלמת הטריקולור). העיקריות מילאו אותנו עם מאפה פילו ממולא בפילה סלמון אטלנטי, גבינת עיזים, עגבניות ותרד ברוטב חרדל דיז'ון ושמפניה, ועם ספיישל מוסר ים ברוטב פרג, חמאה ולימון כבוש (בתוספת 9 שקל). הסלמון הייתה מנה עשירה, טעימה ומעט כבדה, שהזכירה במשהו מנות מפעם. אולי לא לגמרי לגיטימי, הגעגוע אליהן, אבל בהחלט מובן - הרוטב השמנתי ועטיפת הבצק לא הכי אופנתיים, אבל לחלוטין טעימים. המוסר היה עסיסי ולווה ברוטב פרג מצוין ומעודן. לא אידיאלי אם אתם בדייט ראשון, אבל אם כבר עברתם את שלב המבוכות, אל תרשו לעצמכם לפספס.
כאמור, לא ויתרנו על הפי אנד ולכן חתמנו בשטרוייזל פקאן, בננות וקוקוס מגובה בגלידת וויסקי (36 שקל). אני, שאין לי שום אהדה לא לבננות, לא לפקאן ולא לקוקוס בתחום הקינוחים, הופתעתי בגדול - מדובר בפירורי בצק חמאתיים ונימוחים שמכסים על תערובת פירות שאיננה מתוקה מדי, ולמרות מרכיביה הדומיננטיים מצליחה להיות מעודנת וטעימה-טעימה. בנימה חיובית זו, אספנו את עצמנו לדרכנו חזרה ואיחלנו לתל אביב עוד כמה אדורות שישמרו על שפיותה. בינתיים התברר שביטון הולך לגלות את הבן יהודה הבא שלו בתאילנד. כן, כן, איפה שהמחירים ברצפה, שם תוכלו למצוא גם אחות לאדורה. אגב, כבר ציינתי שעדיין לא הייתי במזרח?

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
Adora אדורה - בן יהודה 226 תל אביב, 03-6050896
תאריך:  21/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מתחזה שגנב את נתוני זהותו של מנכ"ל HBOS אנדי הורנבי, מכוכבי הבנקאות הבריטית, ניגש לסניפי הבנק ומשך אלפי שקלים מחשבונו
רוני נאור
יתקיים בין ה-20 באוגוסט ועד ה-20 בספטמבר    במכוורות בכל רחבי הארץ    מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש
דרור מרום
השר קובע כי חובתה וסמכותה של ממשלה נבחרת לקבוע מדיניות כלכלית "מתוך ראיית כלל האינטרסים של המשק הישראלי - ובתוכם גם אלו של העובדים"
מאיה שני
צבא רוסיה חסם כניסה לעיר הנמל המרכזית בגאורגיה    רוסיה הודיעה שלא תיסוג מדרום אוסטיה
גלית יצחק
ביצוע פעילות גופנית מדי יום חשובה במיוחד כאשר האדם נמצא בלחץ נפשי ומתח רב    10 דקות של שחרור והירגעות, יגרמו לתחושת רוגע ולהמשך יום פרודוקטיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il