X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוצאה מחודשת של הסרט "מות הזמיר" מ-1962 בדי.וי.די הסרט בבימויו של רוברט מאליגן ובכיכובו של גרגורי פק מעביר מסרים חברתיים אנושיים המעצימים את חווית הצפייה
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר סרט]

בימים אלה יצא בהוצאה מחודשת הסרט הקלאסי "מות הזמיר" מ-1962 בדי.וי.די. (הפצת "הד ארצי"). הסרט שמבוסס על ספרה הנודע של הרפר לי, שהופץ בארץ תחת השם "אל תיגע בזמיר", הוא אחד הידועים והאהובים בתולדות הוליווד.
הסרט, אותו ביים רוברט מאליגן היה ועודנו יצירת מופת קולנועית והמסרים החברתיים והאנושיים שהוא נושא בחובו מעצימים את החוויה שבצפייה גם היום, 46 שנים לאחר שיצא לראשונה. יציאתו בדי.וי.די. היא הזדמנות פז למי שלא ראה ולמי שראה ורוצה להיזכר.
הסרט, שזיכה את גרגורי פק באוסקר, מגולל את סיפורו של אטיקוס פינץ', עורך-דין ישר והגון בדרום ארה"ב של שנות השלושים, המחליט להגן על טום רובינסון (ברוק פיטרס), גבר שחור הנאשם באונס אישה לבנה ועומד למשפט מול חבר מושבעים שכולו לבן בתקופה שבה הגזענות הייתה דרך החיים המקובלת.
פינץ' האלמן, אב לשני ילדים קטנים, מותקף ומושמץ על-ידי שכניו ומכריו אבל בוחר להישאר נאמן לערכיו ולקוד המוסרי שלו ונחוש לחשוף את האמת. הסיפור מסופר דרך נקודת מבטה של סקאוט (מרי בדהאם), בתו הקטנה, הנבונה והרגישה של פינץ' שהיא למעשה בת דמותה של הסופרת ומלווה בקריינות של קים סטנלי כסקאוט הבוגרת.
זוהי דרמה משפטית משובחת אך מעל לכול סרט בעל ערכים הומניים נעלים ומסר חברתי של צדק ושיוויון בתקופה שבה הדברים הללו לא היו מובנים אליהם. זוהי עדות מרשימה ואפקטיבית לרעה החולה שהיא גזענות וחוסר סובלנות כלפי האחר והשונה. עלילת המשנה שעוסקת בשכן מסתורי וחריג בשם בו רדלי (רוברט דובאל בתפקידו הקולנועי הראשון) רק מחדדת את המסר ומוסיפה לעוצמה של הסרט.
הסרט לא מתלהם ולא מטיף. יש בו הדרת כבוד שכמעט ואינה נראית בקולנוע בן זמננו. האמת שלו מוצגת באופן ישיר, פשוט ומעורר השראה. הוא מרגש ומחנך בעת ובעונה אחת ומזכיר לכולנו את היושרה וההגינות הקיימים בבסיסו של כל אדם.
אטיקוס פינץ', בגילומו של פק, נבחר בסקר שנערך על-ידי המכון האמריקני לקולנוע לפני מספר שנים כגיבור האהוב ביותר בתולדות הקולנוע. הקסם שבדמותו אינו נובע מהיותו מושלם כי הוא אינו כזה. פינץ' הוא אדם הגון וישר שמכבד את זולתו ומנסה לחיות את חייו על-פי העיקרון שמה ששנוא עליך אל תעשה לחברך וכך הוא מנסה לחנך גם את ילדיו והוא עושה זאת באצילות ובזקיפות קומה גם כנגד הלכי הרוח בסביבתו.
פק מעניק כאן ללא ספק את הופעת חייו ויתר השחקנים (בייחוד בדהאם הצעירה שהייתה מועמדת לאוסקר כשחקנית משנה אך הפסידה לפאטי דיוק, עוד ילדה שחקנית שגילמה את הלן קלר ב"עושה הניסים" של ארתור פן) גם הם עושים עבודה מרשימה ואמיצה.
הבמאי והשחקנים מעניקים לסיפור לדבר בעד עצמו והוא שנותן לסרט את הנפח האנושי והרגשי שמצליח לגעת וללמד. זהו אחד העיבודים הראויים ביותר של ספר לקולנוע (התסריט שכתב המחזאי הורטון פוט אף הוא זכה באוסקר) ולא בכדי הסרט הוא אחד הנערצים בתולדות הקולנוע ומעמדו מוסיף ומתחזק עם חלוף הזמן.
זהו סרט על הטוב הטמון בכולנו באשר אנו בני אדם ועל האומץ והנחישות לעמוד מול רוע, אכזריות ודעות קדומות. זהו מסמך אנושי מרגש וכנה ממעלה ראשונה שכדאי לצפות בו ולהשכיל ממנו.
הערת מערכת: את הסרט "מות הזמיר" ניתן לרכוש במבצע שעורכת "הד ארצי" 1+1 לקלאסיקות הגדולות של הוליווד. במבצע הזה, אותו תוכלו למצוא בעיקר בחנויות טאואר רקורדס וחנויות אחרות שמתמחות במכירת סרטי די.וי.די, משתתפים לא מעט סרטים קלאסים ונחשבים שיצאו לא מכבר בהוצאה מחודשת.
בסרטים: "חלון אחורי" ו"ורטיגו" של אלפרד היצ'קוק, "חידון בחרוזים" עם אודרי הפבורן וקרי גראנט, "האגם המוזהב" עם הנרי פונדה, בתו ג'יין פונדה וכוכבת העבר הנהדרת קתרין הפבורן וסרטו הקלאסי של פרונסואה טריפו "פארנהייט 451".

תאריך:  18/09/2008   |   עודכן:  18/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרט על הטוב הטמון בכולנו - מות הזמיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופטת דחתה בקשת דובק לסלק מחמת התיישנות, תביעת מעשן כבד שלקה בסרטן ריאות, משום שהיא הוגשה פחות מ-7 שנים לפני אבחון הסרטן במעבדה
רותי אברהם
בית המשפט זיכה את פעיל הימין בן גביר מאשמת אחזקת פרסום גזעני ומתמיכה בארגון טרור    השופטים: שורה של מחדלי המשטרה - אישום לא על מה שנחקר, אין סימון על מוצג וטענות שקריות על היעדר שיתוף פעולה בחקירתו
דרור מרום
לא תהיה העלאת שכר ליושב-ראש מועצת המנהלים    יישאר ברמה הנוכחית גם שכר הדירקטורים המכהנים כיושבי ראש ועדות
איציק וולף
פקד גל שגב נתבע על-ידי נחום גרינבלום על כך שבאירוע הקמת מאחזים הכה פעיל ימין ואיים עליו    האירוע כולו תועד בסרטון וידאו
איציק וולף
צה"ל הספיק להרוס מבנים במאחז יד יאיר שבשומרון    בתגובה החלו קבוצות רבות של מתנחלים להפר את הסדר בשומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il