X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד המעו"ף עבר לעליות של 0.9%; כי"ל צונחת ב-5.9%; קבוצת דלק ממריאה ב-8.7%; כי"ל משלימה צניחה של 30% ב-5 ימי מסחר; מדד התל בונד 40 מאבד עוד 0.8%
▪  ▪  ▪
הבורסה הקוריאנית [צילום: AP]

המסחר בתל אביב מתנהל החל משעות הבוקר בתנודתיות גבוהה והוא עובר מדי זמן קצר מעליות לירידות וחוזר חלילה: הבורסה שהתרסקה אתמול בשיעור של עד 7%, נסחרת כעת בעליות שערים: מדד המעו"ף מוסיף 0.3% ל-798 נקודות ומדד תל אביב 100 מוסיף 0.5%. מחזורי המסחר מסתכמים ב-750 מיליון שקלים.
המסחר באסיה מתנהל בשעה זו בירידות שערים של 4%-3% בבורסות טוקיו, קוריאה וסין. הבורסה בטוקיו נמצאת כעת ברמת שפל של 4 שנים. באירופה נרשמות ירידות חדות של עד 5%.
"מחנק האשראי תוקף את העולם מקצה לקצה ומתבטא בפרויקטים שנעצרים ונתקלים בקשיי מימון" העריך הבוקר פעיל בכיר בשוק המוסדי. מחר צפויה להיפתח עונת הדוחות בארה"ב - יצרנית האלומיניום אלקואה, הפותחת באופן מסורתי את עונת הדוחות, תפרסם את דוחותיה הכספיים. הדוחות אמורים לשפוך על מצבן העסקי של החברות בארה"ב.
הסיפור הגדול בבורסה אינו טמון דווקא במניות: אלה מהוות אפיק השקעה טוב לטווח ארוך, אולם מדובר באפיק תנודתי. איגרות החוב נחשבו עד כה לאפיק סולידי, כזה שעולה ויורד בקפיצות קטנות יחסית, אולם מדד התל בונד 40 - הכולל את 40 איגרות החוב של החברות הגדולות במשק - צנח אתמול ב-7.5% ויצר מכה אדירה בשוק. המכה תתבטא בקופות הגמל, בקרנות הפנסיה ובביטוחי החיים, שנשענים ברובם על אפיק "סולידי" זה.
אחד מסימני התנודתיות והפאניקה בבורסה המקומית הוא תחילת המסחר אתמול והיום, בה נרשמו "פתיחה אנגלית". פירוש הדבר כי בשעת הפתיחה המיועדת, נפל מדד המעו"ף ביותר מ-2.5% - מה שהוביל להפסקת מסחר בת 5-3 דקות.
מחיר הנפט הגולמי יורד כעת ב-4.7% במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו-יורק לשער של 89.21 דולר לחבית. זאת הפעם הראשונה מאז פברואר שמחיר הנפט יורד אל מתחת ל-90 דולר לחבית. העמקת המשבר הכלכלי אל המשק האירופי מעלה חשש לצמצום הביקושים לנפט ומוצריו.
קבוצת דלק (8.67%, 28070.0) של יצחק תשובה - שאיבדה 70% מתחילת השנה - תערוך בימים הקרובים ארגון מחדש שיכלול את הוצאת החברה הבת, דלק נדל"ן (-1.68%, 712.8), מחוץ לשליטת הקבוצה. דלק נדל"ן איבדה 63% מתחילת השנה והשתייכותה למגזר הנדל"ן - הבעייתי בימים אלה - כמו גם היעדר אמון המשקיעים בחוב של החברה, מעיבים על קבוצת דלק. מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי השוכרים בנכסים של דלק נדל"ן משלמים היטב וכי "אנחנו מרגישים חזקים ויציבים".
אם יושלם התהליך במלואו בשבועות הקרובים, יחזיק יצחק תשובה באופן אישי ב-50.5% מדלק נדל"ן. "אם תשובה מוציא את דלק נדל"ן מקבוצת דלק, המשמעות היא שהוא מנסה להציל את הבית, כלומר את קבוצת דלק - וזה סימן שלילי", העריך הבוקר פעיל בשוק. בתגובה למהלך, מקפצת דלק בשיעור חד.
מדד הנדל"ן צנח אתמול ב-11% והשלים נפילה של 67% מתחילת השנה וכעת הוא מתאושש בעלייה של 4.3%. חברות הנדל"ן נחשבות ממונפות במיוחד, כלומר חברות אשר "חיות על חובות": משבר האשראי מקשה עליהן לקבל כסף, וההאטה הכלכלית מקשה עליהן לגבות דמי שכירות נאים עבור הנכסים, או למכור אותם במחירים גבוהים. חברת מעלות הורידה אתמול את דירוג האג"ח של אזורים (2.21%, 1668.0) ל-"A מינוס" עם אופק שלילי - ואף הורידה את דירוג האג"ח של החברות הבנות, אנגל משאבים ופיתוח ואנגל אירופה.
כי"ל (11.41%, 83.0) ממשיכה להתרסק ומשלימה ירידה של 30% בחמישה ימי מסחר בצל נפילות במניות מגזר הדשנים בעולם.
מדד מניות הבנקים מוסיף 3.2% בהובלת בנק לאומי (4.4%, 1138.0) ובנק הפועלים (1.36%, 952.8) וטבע (-0.58%, 15500.0) נסחרת בירידות קלות.

תאריך:  06/10/2008   |   עודכן:  06/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנודתיות בבורסה: מעבר חד מעליות לירידות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפוליטיקאים הפקירו את מדינת יש
הפוליטיקאים הפקיר  |  6/10/08 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
בן סהר, חלוצה של פורטסמות, התגייס הבוקר לצה"ל, אך את השירות יעשה בחופשותיו. החלוץ: הדרך למעלה לא פשוטה. אני סבלני. על הנבחרת: "אנחנו יותר טובים מלטביה ולוכסמבורג"
שירלי בר דיין ומוטי פשכצקי
באמת שהיה שווה לסבול 87 דק' בשביל הטיל האדיר של ביבאן פרנסמן מ-30 מ', שנתן למכבי נתניה ניצחון 0:1 על מכבי ת"א בר"ג    רן בן שמעון נטף זיעה ביציע וספג הפסד ראשון, מתיאוס לבד בפסגה
אלי סבתי
מדובר בצעיר בן 21 מכפר סבא שחשוד ברגימת האוטובוס במהלך נסיעתו אחרי ההפסד בשבת לק"ש    המשטרה: שניים מהעצורים קושרים עצמם לאירוע. הראיות מוצקות"
איריס פרחי
התובע, טען שהנתבעת לא הייתה רשאית לקזז מקדמה ששילם בקניית אופנוע כאשר קטנוע שהעניקה לו בהשאלה - נגנב    בית המשפט דחה את התביעה
איריס פרחי
לדבריו, נאלץ להמתין למזוודה ולא לעזוב את האי ונגרם לו נזק    הנתבעת השיבה שביקשה מהתובע למסור כתובת למשלוח המזוודה    התביעה נדחתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il