X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר בר-און בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס": "אין אף אחד שמוטרד מהפיטורים ומהאבטלה יותר ממני, אבל צריך להבין ששר אוצר לא מתעסק בהקצאות למפעלים קטנים. לאף אחד אין יותר חמלה מאשר לי ולאולמרט" "ליצר התחרות יש פן קשה של תאוות בצע"
▪  ▪  ▪
בר און. המשבר לאן [פלאש 90]

"אין אף אחד שמוטרד מהפיטורים ומהאבטלה יותר ממני, אבל צריך להבין ששר אוצר לא מתעסק בהקצאות ספורדיות למפעלים קטנים. לאף אחד אין יותר חמלה מאשר לי ולאולמרט, ואנחנו פועלים בעניינים האלה" - כך אמר היום (ב') שר האוצר, רוני בר-און, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". בר-און אמר את הדברים בתגובה לקריאות פתע שהושמעו לעברו מהקהל ע"י עובדי תעשיה שחדרו לועידה מן ההפגנה שבחוץ: "חיסלת את התעשיה בדרום ובצפון, אתה צריך להתבייש". בר-און השיב: "תפקידי הוא לקבוע קריטריונים לחלוקת הכסף, לא להחליט ספציפית על מפעל זה או אחר שיקבל סיוע מהמכרז". הוא פנה לקהל ואמר כי הוא כבר רגיל להתפרצויות מפתיעות שכאלה בשנה האחרונה.
אז החל בר-און את נאומו: "המשבר הפיננסי הביא לצמצום מצאי האשראי ולצמצום תחושת העושר. זהו אחד המשברים הקשים, הייחודיים והמורכבים אי פעם. צריך להודות ביושר כי היכולות של המשק הישראלי להתמודד עם המשבר הגלובלי הן מגוונות ואפקטיביות. גם בתרחיש האופטימלי, המשק הישראלי יסבול מהאטה משמעותית ביותר ב-2009", אמר שר האוצר. "אנחנו נטפל בכלים אפקטיביים לטווח הקצר, אבל לצידם חייבת לבוא מדיניות שתניח את המסד לצמיחה מואצת בשנים הבאות".
"אני מציע לכם לא ללכת שולל אחרי מוכרי אשליות ולא להקשיב לאותם פוליטיקאים ערב בחירות אשר מבטיחים שהם יודעים לסדר צמיחה בשיעור כמעט דו-ספרתי אם רק נבנה איזה גשר דו-יבשתי כזה או אחר", עקץ בר-און.
"התוכניות שהגשנו אינן המילה האחרונה"
שר האוצר המשיך: "אני בא עכשיו מישיבת ועדת הכספים שיושבת לדון מזה חודש ימים - חודש מבוזבז. הוועדה דנה בשורה של צעדים שלפי דעתנו יסייעו למשק להתמודד עם המשבר כבר עכשיו, כבר ב-2009. האתגר שלנו, של כולנו, הוא לאתר כלים שיספקו מענה אפקטיבי ויעיל להאטה הצפויה בכלכלה הריאלית וירחיבו את היצע האשראי במשק, לרבות לעסקים קטנים ובינוניים, וכן יעניקו פתרונות למחזור החובות במגזר העסקי, כשלי רגולציה ועוד. אנו מאמינים שהאשראי באמצעות הערבויות לבנקים ימונף לאשראי של עשרות מיליוני שקלים כך שיאיץ את הפעילות הכלכלית במשק".
"החלטנו להקים קרנות השקעה למיחזור אג"ח באמצעות גופים מוסדיים (5 מיליון שקל). גם כאן, הכסף ימונף בהליך מכרזי, כסף אשר יושקע בחברות ישראליות אשר משקיעות בעיקר בישראל ועיקרו עובדיהן בישראל - על הדרך הזו נציל גם מקומות עבודה וניתן מענה חלקי גם לבעיית האבטלה", אמר שר האוצר. "המדינה תיקח סיכון ראשון על הפסדי הקרן, ככל שיהיו כאלו, במהלך שמשקף את דאגת האוצר לציבור העובדים, החוסכים והמשקיעים. אין ספק שהחלק המרכזי במיחזור האשראי הוא בבעלי החוב - שלוו לעיתים סכומים גדולים מדי. חובתם הציבורית והמוסרית היא לפעול בכל דרך אפשרית להבטיח שהחוב שנטלו מהציבור ייפרע במועדו".
"התוכניות שהגשנו אינן המילה האחרונה. אנו מנסים לנתח את המצב בשווקים ומנסים לגייס עוד כלים לאפשר לנו התמודדות עם המצב. לא ניכנס לקיפאון ולא נחדל להמשיך ולקדם מדיניות ולהביא כלים למשק הישראלי כדי לצלוח את המשבר, תוך שימור הגמישות הממשלתית להוביל גם בהתרחש - חלילה וחס - תרחישי קיצון", אמר בר-און.
"אינני יודע לומר מה עומקו של המשבר הנוכחי ולאן ייקח אותנו"
"לטווח הארוך, המשבר ידרוש תיקון. אנחנו עדיין בעיצומו של המשבר שאיש מאיתנו לא חווה מעולם ככל הנראה. אינני יודע לומר, מה עומקו של המשבר הנוכחי ולאן ייקח אותנו; אינני יודע מה תהיה עוצמתו, מה מידת השפעתו על מדינות המעגל השני והשלילי ובכללן ישראל", אמר שר האוצר.
"למרות זאת, אני מעריך כי יצמח לו זרם מחשבתי חדש, מאוזן יותר, שלא נאחז בפרדיגמות ובמיתוסים מהעבר, שאינו כבול לדוגמות מחשבתיות, תיאוריות קלאסיות של ימין ושמאל - אלא זרם עדכני שמבין שהעולם במאה ה-21 הוא באמת עולם שטוח, עם מרחבי עסקים וירטואליים שנשענים על פלטפורמות מגוונות ויכולת להעביר ידע בלחיצת כפתור", הוסיף.
"המשבר הכלכלי הגלובלי יחייב גיבושו של סדר יום כלכלי חדש - אחר, שונה, עם שילובים מדיניים של זהירות בהנהגת רפורמות של סוגיות חברתיות של אי שיוויון חברתי כלכלי", הוסיף שר האוצר.
"האמונה בכוחה של המדינה להגן על הפרטים הולכת ופוחתת"
"בעולם הכלכלי החדש המתהווה לנגד עינינו, הפרט הופך ליותר ויותר חשוף לפגמים הכלכליים - בכך הוא הופך להיות יותר ויותר חסר-ישע. בצדק - הוא פונה למדינה וציפיותיו ממנה גדלות, אך בד-בבד הסיכוי להתממשותן קטן", אמר שר האוצר. "בעולם הכלכלי הקטן נשברת הפרדיגמה של כוחה של "היד הנעלמה" ויכולתו של האדם העמל בהינתן לו ההזדמנויות".
"דפוסי מדיניות הרווחה הקלאסי גם הם עברו טלטולים - וגם הם עומדים בפני זעזועים. ספק עד כמה המדינות הללו מוגנות יותר והאם המדיניות השמרנית שנקטו בשוק העבודה, בשוק ההון ובחסמי הסחר מסייעת להם בהתמודדות עם המשבר הכלכלי", אמר שר האוצר. "האמונה בכוחה של המדינה להגן על הפרטים הולכת ופוחתת. זהו תהליך שבהכרח יעצב סדר יום כלכלי חדש ממה שהונהג כאן; כך, למשל, אם עד היום דיברנו על גודל הממשלה כאינדיקטור למידת יעילותו של הסקטור הציבורי, היום יש להתמקד בתוכן: האם היא משקיעה במקומות הנכונים? האם היא מסדירה פעולות או נאבקת במה שכבר מזמן חמק מאיתנו?".
"כעת עלינו לעסוק באי-השיוויון המהותי, זה שאיננו נמדד כמותית אלא איכותית; לא פערי הכנסה אלא פערי הזדמנויות; הוא אינו עוסק במיקום קו העוני, אלא בכלים שמעניקה הממשלה להיחלץ ממנו", אמר שר האוצר.
"ממשלות אחרונות, ובהן גם זו הנוכחית, התקשו בגיבוש אסטרטגיה לטווח ארוך. החלפת משמרות תכופה מידי היא הסיבה לכך", אמר שר האוצר. "יש לנו כאן הזדמנות לחדד את שאלות היסוד כבסיס לממשלה הבאה.עלינו לצרף לשיח הציבורי סוגיות במדיניות הכלכלית ארוכת הטווח. המשבר הכלכלי יכריח אותנו לעצב מחדש חלק מהתפיסה הכלכלית שתונהג בישראל בשנים הקרובות".
"ליצר התחרות יש פן קשה של תאוות בצע"
"הממשלה מחוייבת להבין שליצר התחרות יש פן קשה של תאוות בצע, של קנאות לרווח וירטואלי שמחירו כלל איננו חשוף ואיננו מודע לסיכונים שלו", אמר בר-און. "גם בראי המס יהיה עלינו להידרש למדיניות מסים סלקטיביות יותר שמתמרצת פעילויות ואשר נותנת לכלכלה המקומית יתרונות על סמך יתרונותיה הייחודיים".
כאמור, בתחילת נאומו של בר-און שיבשו אותו בקריאות עובדי תעשיה, שמחו על כך שמרכז ההשקעות לא מאשר להם את מה שהבטיחו להם. מוקדם יותר הפגינו כ-700 עובדים מחוץ למלון אינטרקונטיננטל, שבו מתקיימת הוועידה, בקריאות נגד שר האוצר. בין המפגינים היו עובדי טאואר סמיקונדקטור והמנכ"ל ראסל אלוונגר שהגיעו ממגדל העמק, עובדי פניציה אמריקה ישראל וערבה מיינס.
אחד העובדים,שהפריע באמצע נאומו של בר-און בקריאה: "נראה אותך במפעלים", פונה מהאולם. בהמשך הנאום הופרע בר-און בקריאות "אדוני שר האוצר, הבטחות יש לקיים", ו"אלף משפחות הולכות הביתה. מה הבעיה לתת עכשיו את המענק ובעוד שנתיים שלוש להקים מפעל חדש?"- שלא זכו להתייחסות.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  15/12/2008   |   עודכן:  15/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"גם בתרחיש האופטימלי, המשק יסבול מהאטה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בסדרת התחייבויות בחירות הבטיח נתניהו כי ינווט את המדינה אל מחוץ למשבר הכלכלי: יפחית מיסים, ישקיע בתשתיות ויפעל לרפורמה מקיפה בחינוך    "אומרים שלקחתי לאנשים את הפנסיה אך זה פשוט לא נכון"
מערכת אתר ספורט 5
החבורה של ג'ינו יצאה מן המשבר בדרבי הצפון
משה ריינפלד
על אף קפיצה בתפוקת הגז, החשמל והמכרות שנפגעה בגלל ההוריקנים, ועל אף חידוש העבודה במפעלי בואינג, נרשמה בנובמבר ירידה בייצור הכולל
מערכת אתר ספורט 5
מאמנה המפוטר של ק"ש לרדיו תל אביב: אני פגוע מהדיבורים שלו עלי
משה ריינפלד
הליברלים בבית המשפט העליון האמריקני גברו על השמרנים בפסק דין המתיר להגיש תביעות ייצוגיות על מרמה בשיווק סיגריות "קלות" או "דלות עיטרן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il