X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הצעתו של לפיד לחון את הנשיא מכילה בתוכה המלצה שיודה קודם בסעיפים שהכחיש בעקשנות, נראה לי שמשה קצב יעדיף לקבל את הצעתו של פרופסור הרסגור, שהציע לו להתאבד
▪  ▪  ▪

לינץ'! לא פחות. זה מה שעשתה התקשורת, לדעתו של היחצן בני כהן, לנשיא המדינה משה קצב. ולא רק הוא חושב כך. בין אלה שהביעו בפומבי את מחאתם לנוכח וידוא ההריגה שעשו עיתונאים לסוביודיצה, היה גם כבוד השופט העליון (בדימוס) מישאל חשין. נקודת המבט של כבודו היא - כמה לא מפתיע: כס המשפט.
וזה מה שאמר: "שופטים מושפעים גם בתת-הכרה משום שבסופו של דבר, אנחנו חיים באווירה מסוימת". באותה נשימה הוא מוחה נגד התגייסותם של אחרים למען חיים רמון: "אם אנשים בני משקל אומרים שצריך לזכות מישהו, זה משפיע"! (y-net / 16.10.06).
קראתי, ותהיתי: מה פירוש "אנשים בני משקל", מי קבע אותם ככאלה, ומי הם בכלל?
ובכן, "אנשים בני משקל" הינם מעצבי דעת קהל שדעתם נחשבת בעיני "האנשים הקובעים". הסיבה שדעתם נחשבת (בכל העולם זה כך) היא עוצמתם המוסרית, וחוכמתם. אנחנו מכבדים חוכמה. גם בגלל שאלוהים חילק אותה במשורה, וגם בגלל שכשמדובר בעשייה - חוכמה היא נתיב שמוביל למשהו טוב.
אלא שבמחוזותינו, חלק מה"אנשים בני משקל", אלה שדעתם נחשבת, פיהם מפיק מרגליות אווריריות במשקל נוצה. והתבונה, משקלה כבד. במאזניים אובייקטיביים, המסרים של רבים מהם רדודים. נעדרי תבונה. איך אנחנו יודעים? ישנו מבחן אחד, והוא כדברי מתקן השעונים המפורסם: "מבחן התוצאה".
אחד "האנשים בני משקל" שכבוד השופט חשין התכוון אליהם הוא... טומי לפיד. לא בגלל תבונתו האובייקטיבית, אלא משום נגישותו לתקשורת. לדבר ולכתוב האיש הזה יודע. אבל לאבחן מציאות ולהציע תרופה?? טומי לפיד? הוא הרי יכול לשלוף הוכחות, שאין לו מושג ירוק היכן הוא חי. אל מול עינינו המשתאות, הוא הוביל מפלגה עתירת מיליוני שקלים, מחמישה עשר מנדטים - לאפס! ועל זה הגששים היו אומרים: "זה, עוד לא היה לנו"!
אחרי שעשה סיבוב אולפנים בהם הפיץ את דעתו הנחרצת על השטות בהעמדת חיים רמון לדין - נתפנה לטפל בסוגיית הנשיא: "כמו ניקסון, צריך לחון את קצב"! אמר/הציע שר המשפטים לשעבר. המרגלית האחרונה שהנפיק הפה הגדול של לפיד, אין בה כלום. והנימוק? רק האל הרחום, יכול לפרש את לפיד החנון.
לחון את הנשיא על מה? על פשעים שלא ביצע? הרי הנשיא בכבודו ובעצמו אומר, חוזר ואומר, שלא חטא, וכל הטענות נגדו יתגלו כעורבא פרח. ואם לצטט את ליאור קצב אז "עלילה זדונית". לא שאנחנו מאמינים, אבל זה מה שאמרו.
לא הייתי טורח להגיב על הצעתו של לפיד, אלמלא חזר על הצעתו לפחות ארבע פעמים. מכאן אני מסיק, שהעמיק לחשוב. זה האיש, שאליבא דא-חשין, שייך לקבוצת "אנשים בני משקל" שמעמידים את תבונתם העודפת לרשותנו, הילידים. מאחר שהנשיא עדיין בגדר "חשוד", וחשודים לא מקובל לחון, ניתן להסיק מהצעתו של לפיד, שהוא בטוח, שהשלבים הבאים הם: כתב אישום, הרשעה, וכליאה!!
והנימוק: "אף אזרח במדינה", אומר לפיד, "לא רוצה לראות את הנשיא באזיקים, יורד מזינזאנה". מאיפה הוא יודע? אחרי הרשעה - אם וכאשר זו תגיע, ההגדרה הנכונה של משה קצב, היא - פושע מין נאלח. והשאלה היא: האם אזרחי ישראל רוצים לראות פושעי מין נאלחים "באזיקים, יורדים מזינזאנה"? מבחינת רבים, התשובה העקרונית - כן!
ובעניין החנינה שמציע שר המשפטים לשעבר. הפרוצדורה קובעת שהיא ניתנת בכמה תנאים. הראשון שבהם הוא הבעת חרטה. ואיך יתחרט משה קצב, אם לא הודה בסעיפי האישום. להערכתי - אפילו יורשע, הוא לעולם לא יודה באשמה. ואם הצעתו של לפיד לחון את הנשיא, מכילה בתוכה המלצה שיודה קודם בסעיפים אותם הכחיש בעקשנות, נראה לי שמשה קצב יעדיף לקבל את הצעתו של פרופסור הרסגור, שהציע לו להתאבד...

תאריך:  21/10/2006   |   עודכן:  21/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל רחום ולפיד החנון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אם מדובר בעלילה, מיהו הנישכר ממנה? ל"ת
הניה  |  21/10/06 19:54
2
גדול! ל"ת
אלמונימית  |  21/10/06 20:00
3
כן, זו דעתו של יו"ר מועצת "יד ושם"
אפרי הלפרין  |  21/10/06 21:11
 
- אפרי שמע: " טומי לפיד" וקפץ כמו פר  ל"ת
מול גלימה אדומה  |  22/10/06 15:13
4
אם כולם נגד המושחתים,איך הם נבחרים?
יודע לשאול  |  22/10/06 19:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
האם נפגע תאונת דרכים, המוכיח כי הוא נזקק לשירותי מין, זכאי לפיצויים עבור עלות שירותים אלה? השופט אליעזר ריבלין נותן פסק דין עקרוני בסוגייה. הנשיא בדימוס אהרן ברק והנשיאה דורית ביניש מצטרפים בהסתייגות
עו"ד אברהם פכטר
אם אכן קרא סילבן שלום לביבי "איש קטן" - זה אומר שהוא במעמד של "הגמד הרשע". מדבריו של ח"כ שלום מתקבל הרושם שהוא נדבק ב"חיידק טורף", שלא מרפא ממנו עד שיחסל את הליכוד או את עצמו. להזכיר לו - מנחם בגין הגדול נכשל 7 פעמים בבחירות לכנסת עד למהפך, ואיש ממפלגתו לא חשב שעליו להתפטר
גיא רוה
נקודת מבט של גבר גרוש על החוקים והנורמות במדינה שהופכים אותו לאזרח סוג ב' בגידול ילדו
טל רבינוביץ'
תסמונת טוראט אינה מחלת נפש, היא אינה קשורה לפיגור והלוקים בתסמונת בהחלט מודעים למצבם ולמעשיהם. לכן הגנת סעיף 34ח' לחוק העונשין לא יכולה לעמוד להם
אריה אבנרי
פרק נוסף מיומני אבנרי. והפעם: על התנהלותם של ארבעה פוליטיקאים בכירים - שמעון פרס, מאיר שטרית, סילבן שלום ויוסף (טומי) לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il