X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה זינקה ב-15% טבע ריכזה את מחזור המסחר הגבוה ביותר והוסיפה 2.5%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב נפתח לאחר ירידות שערים בארה"ב בסוף השבוע, שנבעו מנתוני התעסוקה הקשים לחודש דצמבר ועל-רקע הכניסה לשבוע הלחימה השלישי ברצועת עזה. למרות הנתונים השליליים ועל-אף פתיחה שלילית של יום המסחר, המגמה השתנתה והמסחר הסתיים בעליות שערים משמעותיות: מדד תל אביב 25 עלה ב-2.2% לרמה של 691.83 נקודות, ומדד תל אביב 100 התחזק ב-2.8% לרמה של 611.24 נקודות. מדד מניות הבנקים טיפס ב-3.3% ומדד התל-טק התחזק ב-4.8%.
מדד מניות הנדל"ן זינק ב-11%, בהובלת מניית אפריקה שזינקה ב-15% על-רקע הודעתה על מכירת 51% ממגדל הקריה תמורת 500-400 מיליון שקלים. מחזור המסחר התסכם היום ב-870 מיליון שקלים. ביום חמישי הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן.
"יום המסחר ייפתח באווירה שלילית, כתוצאה מנתוני המאקרו השליליים שממשיכים לזרום מכיוונה של ארה"ב ועל-רקע המשך הלחימה בדרום - שתוביל להעמקה בגירעון התקציבי של המדינה", כך אמר הבוקר אורי סטנק, מנהל פוליסות חיסכון ותחום המסחר בכלל פיננסים. "היום תימשך העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות, והסנטימנט הכללי מביא לתמיכה בדולר לעומת השקל", הוסיף.
להערכת סטנק, "דווקא האפיקים שהניבו תשואה טובה בשנה שעברה, האפיקים השקליים, אמורים להיפגע השנה. מאז תחילת השנה, בעשרת הימים שחלפו, נחלשו האפיקים האלו ביותר מ-1%. עד עכשיו רק דיברנו על זה, אבל בימים הקרובים נראה פיחות של השקל, ומי שמחזיק תעודות סל ואפיקים שצמודים לדולר, ירגיש כבר היום את הסנטימנט השלילי לשקלים".
"כתוצאה מהעלייה בגירעון ועליית התשואות באפיקים הממשלתיים", מסביר סטנק, "נוצרת תמיכה להשקעה במניות. מחירי המניות זולים כעת, גם כשמשקללים את כל הציפיות השליליות. ציבור המשקיעים מתחיל להבין וליישם את זה בימים האחרונים".
כלכלת ישראל עלולה לעמוד בפני אחת התקופות הקשות ביותר מאז 2002-2001 ולעבור נחיתה קשה, כך מעריך מריל לינץ'. בדוח שבועי שפירסם בית ההשקעות, חזוי התמ"ג של כלכלת ישראל לדרוך במקום ב-2009 ולא לצמוח כלל. מריל חוזה כי מאזן החשבון השוטף יעבור לגירעון השנה, וכי הגירעון התקציבי יתרחב.
בוול סטריט הסתיים המסחר בסוף השבוע במגמה שלילית, על-רקע חששות המשקיעים - נתוני התעסוקה לחודש דצמבר שהציבו את האבטלה בארה"ב ברמה של 7.2% העידו כי 2008 הייתה השנה הקשה ביותר מאז 1845.
דאו ג’ונס נחלש ב-1.6% לרמה של 8,599 נקודות, נאסד"ק ירד ב-2.8% לרמה של 1,571 נקודות ומדד S&P 500 השיל 2.1% לרמה של 890 נקודות. בסיכום שבועי איבד דאו ג'ונס 4.8%, נאסד"ק השיל 3.7% ומדד S&P 500 התכווץ ב-4.5%.
לאחר שצבר תאוצה בשבוע הראשון של 2009, הדולר נחלש ביום שישי - המטבע האמריקני איבד 0.694% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.861 שקלים. בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים כי סיום פוטנציאל הפחחת הריבית במשק האמריקני יחזק את הדולר. כמו-כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקני. בלאומי מזכירים כי מסגרת הגדלות המט"ח של בנק ישראל כמעט והגיעה ליעדה כך ש"בעתיד הקרוב יפסיק בנק ישראל את התערבותו היומית בשוק המט"ח, מה שעשוי לתמוך במטבע המקומי".
הקבינט המדיני-ביטחוני החליט ביום שישי להמשיך את מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בהודעה שהתפרסמה בסיום ישיבת הקבינט נמסר כי ישראל אינה מקבלת את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם וכי "צה"ל ימשיך לפעול כדי להשיג את יעדי הפעולה - להביא לשינוי המצב הביטחוני בדרום הארץ - וזאת בהתאם לתוכניות שאושרו עם היציאה למבצע".
"למרות העליות שנרשמו בשוק המניות בימים האחרונים, אנו מעריכים כי שינוי הכיוון יגיע רק כשיבצבצו סימנים ראשונים לתחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית - סימנים שלפי שעה אינם נראים באופק", כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "האינדיקציות המאקרו כלכליות במשק המקומי אינן תומכות גם הן בהמשך העליות לאורך זמן: נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה מעידים על האטה בקצב צמיחת המשק המקומי ומדדי אמון הצרכנים מחזקים את הציפיות להאטה בצריכה הפרטית".
לאחר חודשים רבים שאפריקה ישראל (15.04%, 3970.0) ניהלה מגעים עם גופים שונים למכירת הנכסים המניבים שלה בישראל (שעד כה לא הבשילו), החברה כנראה מצליחה לבצע מימוש בישראל. החברה הבת, אפריקה נכסים (16.36%, 3200.0), הגיעה למיזכר הבנות עם קרן השקעות אירופית - כנראה בריטית - למכירת 51% ממגדל הקריה בתל אביב, וכן את זכויותיה של אפריקה במעונות הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. טרם נודע היקף העסקה המדויק. על-פי ההערכות, צפויה הקרן לשלם לאפריקה 500-400 מיליון שקלים, שחלקו יהיה במזומן וחלקו האחר - כיסוי חובותיה של אפריקה לבנקים.
מייסדי אקסלנס (4.58%, 2740.0), רוני בירם וגיל דויטש, הודיעו הבוקר בכתב לחברת הפניקס על מימוש האופציה למכירת יתרת מניותיהם באקסלנס להפניקס (-6.77%, 380.3). האופציה תיכנס לתוקף בחודש פברואר, ובהתאם להסכם בין הצדדים יעבירו בירם ודויטש להפניקס 40.88% ממניות אקסלנס ביום 3 במאי 2009. באותו מועד יהיה על הפניקס להעביר לבירם ולדויטש 90% מהתמורה. עם מימוש האופציה הפניקס תהפוך לבעלת שליטה הבלעדית באקסלנס.
בנק מרכנתיל-דיסקונט, בנק אוצר החייל ובנק הפועלים (3.29%, 880.0) נבחרו במכרז החשב הכללי להקים ולהפעיל קרן חדשה בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים, שייעודה העמדת הלוואות לעסקים בינוניים. זאת במסגרת יישום תוכנית ההאצה. הקרן, המבוססת על כספי מדינה בהיקף של 260 מיליון שקלים שמונפו על-ידי הבנקים הזוכים לסכום כולל של 1.3 מיליארד שקלים, תתחלק בין הבנקים באופן הבא: 600 מיליון שקלים בבנק מרכנתיל-דיסקונט, 400 מיליון שקלים בבנק אוצר החייל ו-300 מיליון שקלים בבנק הפועלים.
במסגרת הארגון מחדש עליו הודיעה רבוע כחול (6.39%, 2729.0), תמכור רבוע כחול נדל"ן (-0.11%, 4695.0) לרבוע כחול נכסים והשקעות בהיקף של 496.5 מיליון שקלים. ההערכה על שווי הנדל"ן של החברה ניתנה על-ידי מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי. התמורה שתשולם על-ידי החברה על הנכסים תהיה 464 מיליון שקלים. ההפרש בין השווי ההוגן לתמורה, הוא בעקבות סכומים שהופחתו מהערכות השווי (היטלי השבחה שיחולו על החברה וכו'). במסגרת הארגון מחדש פעילות הקמעונות תרוכז ברבוע כחול נכסים, ואילו פעילות הנדל"ן תרוכז ברבוע כחול נדל"ן.
לאחר שבית המשפט העליון הוציא צו מניעה זמני לעסקת אלבר, במסגרתה אמורה הייתה החברה לרכוש מידי קבוצת אלעזרא 38% ממניות הכשרה ביטוח (0.0%, 352.0) - הודיע דירקטוריון אלבר כי החליט לחזור בו מן העסקה. תמורת העסקה אלבר הייתה אמורה לשמש לתשלום ריבית וקרן למחזיקי האג"ח של הכשרה ביטוח בסוף דצמבר, כאשר לעת עתה נדחה התשלום לפברואר 2009.
כלכלני חברת דירוג האשראי מידרוג הורידו את דרוג האג"ח מסדרה א של CEE, בשליטת יולי עופר ונמרוד רינות ב-2 דרגות מ-Baa1 ל-Baa3 תוך הצבת אופק דירוג שלילי, כלומר יתכן והדירוג יורד עוד בהמשך. היקף סידרת האג"ח, נכון לסוף ספטמבר 2009 הינו כ-132 מיליון שקלים. האג"ח מסדרה א של CEE נסחרות כיום בתשואת זבל של 73%, המעלה ספקות בקרב המשקיעים בדבר יכולות החברה לפרוע את התחייבויותיה לנושיה.
השליטה בקבוצת אמבלייז ובחברות הבנות, מג’יק, סאפיינס ופורמולה, עושה צעד נוסף לידי איתן אלדר ורועי גיל. השניים חתמו על הסכם שליטה עם דונלד סטרום, המחזיק בכ-9% ממניות אמבלייז. בנוסף, הם נתמכים על-ידי קרן שרודרס הבריטית, המחזיקה בכ-15% מאמבלייז. גיל ואלדר חתמו על הסכם עם רייפמן לרכישת מניותיו בחברה (כ-17%) בתמורה ל-17.5 מיליון דולר. במידה שבעלי המניות של החברה יאשרו את החלפת הדירקטורים, תיסלל הדרך להעברת השליטה בחברה לשניים.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  11/01/2009   |   עודכן:  11/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה שינתה כיוון: ת"א 25 עלה ב-2.2%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מחקר שעשו יועצי אובמה על סמך תמריצים בסך 775 מיליארד דולר למשך שנתיים צופה האצה ניכרת בצמיחת המשק עד 2010
עידן יוסף
מפקד הזרוע הצבאית אחמד ג'עברי לא שהה בביתו בעת התקיפה    צה"ל תקף מסגד ברפיח בו אוחסנו טילים חדישים נגד מטוסים
יפעת גדות
חוקרים הצליחו להראות כי משחק טטריס לאחר אירוע טראומתי יכול לצמצם את ה'פלאשבקים' - חווית האירוע לאחר הטראומה - לאנשים הסובלים מלחץ פוסט טראומתי
משה ריינפלד
הנסיך הבריטי השתמש בלשון מעליבה כלפי חייל ממוצא פקיסטני בשעה שצילם סרט וידאו במחלקתו לפני שלוש שנים
יפעת גדות
תוצאות ניסוי חדש הראו כי המוח מזהה תקשורת חושית-כימית, כולל תקשורת מינית, המועברת דרך ריח הזיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il