X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשות המסים
▪  ▪  ▪

רשות המסים פרסמה אתמול (ג, 17.02.09) את ההנחיות והטפסים הדרושים לקבלת הפיצוי בגין נזק עקיף (שכר עבודה, ירידת מחזורים והוצאות שוטפות), שנגרם לענפי המסחר התעשייה, השירותים החקלאות והתיירות בין התאריכים - 27.12.2008 ל-19.1.2009. זאת, על-פי החלטת הממשלה על מתן פיצוי על נזקים עקיפים שנגרמו בשל הלוחמה בדרום, ולאור תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים), (נזק מלחמה ונזק עקיף), (הוראת שעה) התשס"ט-2009, שאושרו על-ידי ועדת הכספים של הכנסת ביום 8.2.09 בעניין.
הרשות תקיים במהלך השבוע הבא כינוסי הדרכה לציבור הרחב בערים באר-שבע, אשקלון ואשדוד בהם ניתן יהיה לקבל הסברים בדבר נוהלי הפיצוי. בנוסף תפעיל הרשות מוקד לפניות באמצעות דוא"ל: nezekakif@mh.shaam.gov.il או בפקס 03-7113329. את הטפסים לשם הגשת התביעה ניתן לקבל בכל משרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, במוקדי מס רכוש, וכן באתר האינטרנט של רשות המסים בכתובת www.mof.gov.il/taxes.
את התביעות ניתן להגיש באחד ממוקדי מס רכוש ומשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, שלהלן: פ"ש אשקלון, שלוחת אשדוד של פ"ש אשקלון, פ"ש באר שבע, פ"ש רחובות, מיסוי מקרקעין רחובות, מוקד הפיצויים בשדרות ובדלפק המודיעין של הרשות בבניין משרדי הממשלה בדרך מנחם בגין בתל-אביב.
על-פי התקנות, רשאי כל ניזוק באזור הקובע, להגיש תביעה בגין נזק עקיף באחד מתוך שלושת המסלולים: מסלול שכר עבודה, מסלול מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות. תנאי להגשת תביעה בכל אחד מן המסלולים, הוא כי שולמה משכורת לעובדים שנעדרו בשל המצב הבטחוני, כהגדרת מונחים אלה בתקנות הוראת השעה.
מסלול השכר - הפיצוי במסלול השכר יפצה את המעביד בשל השכר שישולם לעובדים, בשיעור 132.5% משכר הבסיס ששולם לעובדים שנעדרו. השכר לצורך חישוב הפיצוי יהיה שכר רגיל ברוטו, למעט תשלומים חד פעמיים, מתנות לחגים, פרמיות, תשלומים שנתיים, שעות נוספות, כוננויות, החזרי הוצאות וגילום מס בגינם והוצאות סוציאליות וכיו"ב. בעל עסק שעסקו אינו מצוי ב"אזור הקובע" רשאי לתבוע פיצוי בגין עובד שנעדר ממקום עבודתו ובלבד שהוא מתגורר ב"אזור הקובע" ושעובדו נעדר בשל השגחה על ילדו, והכל לפי האמור בהוראת הביצוע.
מסלול המחזורים - חישוב הנזק לפי מסלול זה מבוסס על השוואת מחזורי העסקאות של העוסק בתקופת הפיצוי בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד בהתחשב במקדם האטה ובניכוי הוצאות נחסכות בין שתי תקופות מקבילות. יצוין כי, המיתון הכלכלי המתרחש הן בעולם והן בישראל, ללא כל קשר למבצע עופרת יצוקה, מחייב ניטרול של מרכיב ההאטה.
מסלול הוצאות שוטפות - הנחת הבסיס במסלול זה הינה, כי נוצרו לעוסקים מסוימים הוצאות בשיעור גבוה, העולות על ההכנסות וזאת בעקבות המצב הביטחוני ולא כתוצאה מהיותו של העוסק עסק חדש וכיו"ב. על-כן במסלול זה יחושב ההפרש שבין ההוצאות השוטפות והקבועות שהוציא העוסק בתקופת המבצע בהשוואה למחזור עסקאותיו.
תקרת הפיצוי בכל המסלולים: סכום הפיצוי בגין הנזק העקיף בתקופת הפיצוי לא יעלה על 2.5 מיליון שקלים.

תאריך:  18/02/2009   |   עודכן:  18/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית גלילי
- הודעה מטעם מרכז coachcaffe
מיקי ויינר
- הודעה מטעם רשת קרוקר
שטרן אריאלי
- הודעה מטעם המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר
יעל אורן
- הודעה מטעם חברת מאיר
גלעד אלשרפי
- הודעה מטעם ESET
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il